angelou Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #1721 Del Skrevet 24. mai 2007 Har jordmortime på onsdag, så jeg hører litt med henne. Er ikke så veldig plagsomt, og tror jeg har funnet ut ca hvilke bevegelser som utløser det, så da gjør jeg heller de bevegelsene litt pent og forsiktig Og så får vi høre hva JM sier I dag har jeg foreløpig ikke vondt i hodet, men ser litt dobbelt, for har ikke sovet noe godt i natt, vært så urolig i hel kroppen, av en eller annen grunn - så blir nok sofaen etter jobb idag også Fikk svar på blodprøvene fra legen igår, og alle var fine og lå innenfor de normale verdiene. Ikke hadde jeg HIV og syfilis heller Som jeg visste hadde jeg blodtype RH-, så da blir det vel noen ekstra blodprøver på slutten. Og så ble jeg anbefalt å ta jerntabletter - ikke veldig lyst til det, får så vondt i magen av det, kanskje jeg bare spiser en brunost og et par leverpostei - bokser i uka isteden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. mai 2007 #1722 Del Skrevet 24. mai 2007 Som Eeoyre sa har jeg slitt med et muskelfeste og en muskel akkurat i overgangen mellom ryggen og rompa. Synes du burde gå til kiropraktor/fysio el.l. med en gang jeg, slik at de kan finne ut hva det er. Er det et muskulært problem så kan du røre deg så mye du orker, sjølom det er litt vondt/ømt, mens er det bekkenløsning......ja, da vet du....... Veldig greit å finne ut hva det er (sjølom det kanskje ikke er så vondt ennå) så du kan få behandling og veiledning om hva du skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 24. mai 2007 #1723 Del Skrevet 24. mai 2007 så bra at alle prøvene så fine ut synes som Pi@ sier at du burde sjekke ut hva det er. etterhvert blir du større og tyngre, og da vil du ikke ha flere vondter enn strengt tatt nødvendig! tro du meg - det er slitsomt nok bare med stor baby i magen og elefantføtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #1724 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja, jeg får vel rusle meg avgårde etterhvert. Jeg er litt for treg med slike ting Har vært så sinnsykt mye plaga med vondt i ryggen, prolaps osv - så er liksom vant til å ikke gjør noe med ting før det er skikkelig vondt HELE tiden... Hvor tidlig kan man kjenne babyen? Jeg har mye luft i magan og sånn, det er ikke det, men de siste dagene har jeg kjent noe som kjennes annerledes ut - akkurat som bobler som sprekker, og så kommer det liksom ikke fra magesekken - hvis dere skjønner hva jeg mener?Men det er vel litt for tidlig til å kjenne tassen enda er det ikke? Hmmmm - lurer, får en litt varm deilig følelse inni meg før jeg føyser det bort som innbilning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. mai 2007 #1725 Del Skrevet 24. mai 2007 Hmmm, er ikke du ute i 14 uker nå da? Jeg mener jeg kjente noe selv da men dt var veldig svakt. Etter noen uker forandret det seg og bel helt annerledes men selv tror jeg at det var babyen jeg kjente da! Men angående jerntabletter. Kan du ikke ta annenhver dag eller noe? Vet du hva verdiene lå på? Både du og babyen må ha jern og mange gravide må ha ekstra jern. Jeg har gått og vært så slapp lenge nå men etter at jeg har begynt med jern hjalp det. Men nå hadde jeg langt under normalen på jernverdi også da. Men tenk på at den lille også trenger stoffer hvis du går tom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #1726 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg skal nok ta tablettene, i og med at legen anbefalte det, men foreløpig lå jeg innenfor normalverdien - sånn ca midt i mellom. Annenhver dag var en god idè Jeg er 14+2 idag, og det jeg kjenner er veldig svakt, men det er liksom noe som er annerledes. Deilig- symptomene begynner å gå over, men jeg føler meg fremdeles kjempegravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 24. mai 2007 #1727 Del Skrevet 24. mai 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 24. mai 2007 #1728 Del Skrevet 24. mai 2007 14 uker allerede? Det har gått fort. Følger med videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 24. mai 2007 #1729 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann, ett tips til når det gjelder jerntablettene(er blodgiver til vanlig, så jeg har tatt noen av dem ja). Ta dem i sammenheng med et måltid. Du tar kaaaaaanskje ikke opp fullt så mye jern, men det er mye bedre for magen. Jeg vet mange som har påstått de kunne kjenne fosteret alt når de er 14 uker på vei, så selvfølgelig kan det være det er dét du kjenner Selv kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg kjente det alt da, men jeg begynner å bli mer og mer 'skeptisk' til aktiviteten i magen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 25. mai 2007 #1730 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg kjente aktivitet fra rundt 14 uker Kjennes ut som små bobler, ganske morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #1731 Del Skrevet 25. mai 2007 I dag kom spørsmålet Men, så har jeg fryktelig trang genser og er skikkelig oppblåst også, så nå er det vel snart spredt over hele huset her. Jaja, greit å få det unnagjort også Er så deilig at det er ute, håper det varer hele helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 25. mai 2007 #1732 Del Skrevet 25. mai 2007 Deilig å få det unnagjort ja Bare gled deg til du kommer så langt at folk ikke vil stå bak deg i køen i butikken i tilfelle vannet skal gå. Alltid morsomt når folk behandler deg som en tikkende bombe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #1733 Del Skrevet 25. mai 2007 Ser det for meg, folk krysse gata for å unngå meg liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. mai 2007 #1734 Del Skrevet 25. mai 2007 Fikk svar på blodprøvene fra legen igår, og alle var fine og lå innenfor de normale verdiene. Ikke hadde jeg HIV og syfilis heller Som jeg visste hadde jeg blodtype RH-, så da blir det vel noen ekstra blodprøver på slutten. Og så ble jeg anbefalt å ta jerntabletter - ikke veldig lyst til det, får så vondt i magen av det, kanskje jeg bare spiser en brunost og et par leverpostei - bokser i uka isteden Jeg får også magetrøbbel av jerntabletter, men etter en uke med Floradix Formula og brødskiver med leverpostei, så hadde blodprosenten min steget fra 11,0 til 14,6. Kanskje litt høyt, men jeg foretrekker å ha noe å "gå på". Ja, det er jo betryggende å høre at man hverken har HIV eller Syfilis. Dette er jo valgfrie blodprøver, men når en først har tilbudet, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. mai 2007 #1735 Del Skrevet 25. mai 2007 Og forresten så har jeg hørt om et preparat som heter Aminojern som selges på helsekost. Da skal man visstnok unngå magetrøbbel helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #1736 Del Skrevet 25. mai 2007 Er de valgfrie? Det tror jeg ikke legen min har fått med seg, for det ble jeg ikke spurt om Men, men - det er da ikke så nøye Hva er Floradix Formula? Jeg hadde en god del å gå på, og blodprosenten min var på 12,9, men det er vel litt "bedre føre var" - mentaliteten som rår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 25. mai 2007 #1737 Del Skrevet 25. mai 2007 Kos deg i pinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 25. mai 2007 #1738 Del Skrevet 25. mai 2007 Egelig godt å få det unnagjort på jobben da! Ha en riktig god helg! Kos dere i pinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 25. mai 2007 #1739 Del Skrevet 25. mai 2007 Vil bare ønske deg god pinse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #1740 Del Skrevet 25. mai 2007 Langhelg, jippi Håper været holder seg - vi får besøk og jeg har SÅ lyst på grillmat i helga. Sommerkoteletter med salat og potetsalat nam - trenger et substitutt for spekemat. Når jeg får poppa ut ungen skal jeg spise fenalår, flatbrød og potetsalat til jeg ser mannen med ljåen Håper alle sammen får ei strålende helg, stooooor kos fra angelou, som er i strålende humør idag :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå