Gjest *Just-Me* Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Når man trykker på egenskaper på et lagret bildet kommer det opp -opprettet (eks. 10juli og kl.slett) -endret (eks. 17mars og kl. slett) -lastet (eks. 17 juli) Betyr det at bildet erlastet ned, eller lagt inn den 17 mars, blitt åpnet å sett¨på den 10 juli og nå den 17 juli??? Jeg åpnet en del bilder nå å alle får lastet dato 17juli. det er fordi jeg har sett bidene. Men hva betyr de andre datoene?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Lastet antar jeg er en dårlig og direkte oversettelse av "loaded". Altså noen åpnet bildet den datoen, sist.
Gjest *Just-Me* Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Ja lastet/ loaded er grei. den skjønner jeg for jeg åpet jo bildene. det er de andre to jeg egentlig lurer på..... De må jo ha blitt lagret den 17mars siden det er den tidligste datoen. Men skjønner ikke hvorfor den 10juli kommer.... Har de bare blitt åpnet å sett på da og?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Jeg er ikke 100% sikker, men "opprettet" er vel når den ble opprettet som en fil på din PC (eller muligens også akkurat den mappen). Endret er når noen sist gjorde endringer med filen.
Gobi Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Når man trykker på egenskaper på et lagret bildet kommer det opp -opprettet (eks. 10juli og kl.slett) -endret (eks. 17mars og kl. slett) -lastet (eks. 17 juli) ← Hei. Endret = datoen en endring i selve bildet ble gjort. Dvs da bildet ble enten opprettet / sist redigert i ett fotoprogram etc. Opprettet = Den datoen bildet ble lagret på harddisken din. (Antar at dette er bilder du har hentet fra nettet og ikke tatt selv.) Lastet = siste gangen bildet har blitt åpnet hos deg. Gobi.
Gjest *Just-Me* Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Opprettet = Den datoen bildet ble lagret på harddisken din. (Antar at dette er bilder du har hentet fra nettet og ikke tatt selv.) ← Takker så mye for svar. Det var bilder som var på en minnepinne (som er lastet fra nett) Så opprettet= de ble kopiert eller lagret på hardisken?? De måtte jo ha havnet på minnebrikken den 17mars. eller kan det ha vært bilder som var på hardisken og ble kopiert over til minnepinnen den 10juli?? Er litt viktig for meg å vite riktig for fant den hos 12år gammel stedatter, og innholdet var ikke helt passende til en 12åring. Men minnepinnen har hun lånt hos ei vennine. Så jeg vil vite om bildene var på minnepinnen før stedatter fikk låne den, eller om det er hun som har lagt de over. Sånn at hun ikke skal prøve å lure seg unna når vi skal konfrontere henne med det. Så det jeg egentlig spør om da er. Ble bildene lagret på minnepinnen 10 juli, og antakeligvis befant seg på hardisken og ble lastet ned der 17 mars. Eller Ble bildene lagt inn på minnepinne 17mars, og lagret over til hardisk den 10juli? Ble litt komplisert dette her, men håper på svar! HUff er helt pcgrønn her... ehhe, men man lærer jo alltids noe nytt!!
Gobi Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 (endret) Hei igjen! Nei, 17 mars er da bildet enten ble laget, eller redigert siste gang. Dersom du vil finne ut når bildet ble lagt på minnepennen, må du gå inn på minnepennen, og se på egenskaper på bildet der. Informasjonen som ligger ved filen, tar ikke hensyn til hvor mange forskjellige lagringsmedier den har vært innom på vei til harddisken din. Den viser kune opprettelsesdato på siste lagrede media (harddisken din), når selve bildet ble opprettet (endret datoen) og når det ble sist sett på. Dersom du ser på bildet fra minnepennen, er jo da minnepennen siste lagringsplass, og opprettelsesdatoen vil da henvise til når bildet ble lagret på minnepennen siden den da "ikke har blitt kopiert over på harddisken". Er litt "holde-tunga-rett-i-munnen" opplegg Hjalp det litt mer? Gobi. Endret 18. juli 2006 av Gobi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå