Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Her om dagen var jeg en tur på stranda. ...alle spradet rundt med sine flotte solbrune kropper, mens jeg lå der blek som snø, og følte meg skikkelig fæl. Jeg har lys hud, og blir aldri noe særlig brun. Det er så urettferdig asså, alle i familiene og alle vennene mine blir skikkelig brune... Dessuten synes jeg at om man er brun, så slipper man mye lettere unna med noen ekstra kilo. Enig?? Men hvorfor er det egentlig så stygt å være blek....?? Hvorfor higer alle etter å være mest mulig brun.?? Jeg får alltid høre "Oi, så blek du er!!"..med et negativt tonefall. Men det er jo bare sånn jeg er da....er ikke min skyld at jeg er skapt sånn... Men uansett; Er DRITTLEI av min bleke, stygge hud... Hva tenker dere når dere ser et menneske med blek hud på stranda??
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Blir så irritert! Vært på ferie i en uke nå, sol hver dag. Men jeg har såvidt fått et lite skille. Bruker selvbruning, men skulle ønske jeg ble naturlig brun.. Hjelper det med slike betakarotenpiller tro? Til spørsmålet ditt, når jeg ser noen veldig bleke tenker jeg at bra det ikke er bare meg som er blenda vasket.. Vet ikke hva de pent brune tenker om meg..
bubbel Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 har dere prøvd med noen timer i solarium før sesongen ? Det gjør jeg , og da får jeg fortere farge resten av sommeren på naturlig måte
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Jeg tar ikke så lett farge og synes ikke det gjør noenting.
Gjest gjesta Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Hva tenker dere når dere ser et menneske med blek hud på stranda?? ← Å se, en med-bleiking! Jeg blir heller ikke brun. Kanskje bittelitt i ansiktet og på armene, ellers blir det stort sett bare fregner. Men jeg har med årene lært meg å godta det, og slutte å strebe etter å bli så brun. Det er jo slett ikke sunt for sånne som oss å overdrive soling, så da får jeg heller være fornøyd med mine snøhvite legger.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Jeg er også blek og solarium hjelper i alle fall ikke. Da klør jeg over hele kroppen etterpå, selv om jeg bare lå på solsenga i fem minutter. Før hatet jeg å være så blek, men nå har jeg avfunnet meg med det. Av og til bruker jeg litt svak selvbruningskrem for å få litt glød, men mye farge ville sett veldig unaturlig ut på meg. Og i tillegg ser jeg på alle som er overbrune og legger merke til at mange har blitt veldig skrukkete i huden. Det hjelder særlig dem som tar mye sol i solarium. Kanskje kan det være litt til trøst?
Gjest Sativa Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Jeg blir også utrilig sent brun, er alltid den blekeste om sommeren. Har prøvd de fleste triks og tips på markedet. Det er liksom greit i alle andre årstider enn sommeren, jeg har en stil som tillater et bleikt ansikt. Men når bein og armer skal blottes, da ligger jeg dårlig an på penhetsskalaen :-) Jeg er så blek at til og med den milde bodylotionen med bittelitt selvbruner ser unaturlig og skjoldete ut. Jeg har vært brun en gang i voksen alder, da hadde jeg vært to uker i syden og ligget ved bassenget hver dag. Akkurat nå er jeg blåhvit over det hele, har bestemt meg får å spare huden i år, da alt jeg oppnår med soling er pigmentflekker og tørr hud.
barkebille Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Cluet er å bli skikkelig brun en gang - da må man bruke en god del tid på å sole seg og bygge opp pigmenter - senere vil man bli lettere brun.
lillesky Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Riktig som barkebille sier. Jeg bruker lang tid å bygge opp fin solbrunhet. Jeg vil heller bruke lang tid, solkrem etc. enn å få kreft eller rynker.
Krista83 Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Nå blir jeg selv veldig fort brun, men har flere venninner som ikke får farge i det hele tatt, de blir kanskje litt rosa før de går tilbake til slik de var. Selv så tenker jeg ikke på hvor bleke andre er, tenker heller på hvor brun jeg selv blir...
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Tidligere var jeg alltid blek og ble bare rød i sola. Gradvis har jeg "trenet opp" huden. Begynte med solarium i april. 10 min de første gangene for å ikke bli brent/rød, økte gradvis og når sommeren kom hadde jeg et underlag. Og nå har jeg lett for å få farge og blir mye fortere brun..........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå