Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

for noen uker siden fikk jeg anfall av panikkangst,det varte i fire dager , så var jeg hos lege og fikk fluanxol. da ble jeg gradvis bedre. men etter ca to uker begynner jeg å få litt angst igjen. i går kveld fikk jeg et orntelig anfall, skjelvinger hjertebank, svimmel og panikk, sovevansker.

hvorfor blir jeg sånn nå? skal man være sånn selv om man bruker medisin? eller er det for liten dose jeg bruker?

legen min har ferie, men jeg orker ikke ha det sånn

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være flere årsaker til at du opplever at angsten kommer tilbake. Det kan være en bivirkning av Fluanxolen, men det kan også godt være at dosen pr. dag må økes. Dette må du nesten snakke med legen din om. Men dersom han er på ferie, så har han sikkert en vikar eller henviser pasientene til ett annet legekontor til han kommer tilbake.

Gjest Gjest
Skrevet

Er du i kontakt med psykolog eller annen samtaleterapeut? Det er det aller viktigste du kan gjøre for deg selv. Medisiner alene vil aldri gjøre noen frisk, men medisiner i kombinasjon med samtaleterapi kan ha meget god effekt.

Ndg. medisiner mot angst og depresjon (har selv hatt begge diagnoser og har brukt div. medisiner), er noen av de vanlige bivirkningene angst og depersjon. Det virker sikkert helt merkelig, men når en tenker på at disse medisinene påvirker nettopp de signalstoffene til hjernen som er i ubalanse når en har angst/depresjon, er det kanskje ikke så merkelig likevel at en kan få motsatt effekt enn den ønskede. En annen ting er at denne type medisiner krever forholdsvis lang "tilvenningsfase" og en kan få veldig mange bivirkninger som vanligvis vil avta og kanskje bli helt borte når en har tatt medisinen en stund (snakker om uker, kanskje måneder).

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

har vært hos legen i dag. godt å snakke med noen og fikk økt pillene mine med en tablett daglig. tok to istedet for en kl. tre og nå kjenner jeg at den verste angsten og uroa har gitt seg. håper virkelig det er lenge til neste gang, noe av det verste jeg har opplevd denne angsten. huff..

skal begynne hos psykolog til høsten,og det ser jeg frem til. håper virkelig jeg vinner over angsten en dag,håper å bli helt frisk.. det er jo helt forferdelig når det står på.

en stor :klem: til alle andre med angst..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk økt angst av Fluanxol. Fikk dem i utgangspunktet pga. tankekaos og for å roe ned den delen, og ikke pga. angst. Og plutselig fikk jeg panikkangst og dritt av pillene, hadde ikke opplevd det på den måten før. Så de slutta jeg på. Men det er jo sånn at noen får bivirkninger av med. og andre ikke.

Håper du får nytte av psykolog til høsten. Det kan være godt å ha noen å dele med, samt hjelp til å håndtere.

Lykke til!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg fikk økt angst av Fluanxol. Fikk dem i utgangspunktet pga. tankekaos og for å roe ned den delen, og ikke pga. angst. Og plutselig fikk jeg panikkangst og dritt av pillene, hadde ikke opplevd det på den måten før. Så de slutta jeg på. Men det er jo sånn at noen får bivirkninger av med. og andre ikke.

Håper du får nytte av psykolog til høsten. Det kan være godt å ha noen å dele med, samt hjelp til å håndtere.

Lykke til!

ja kanskje det er pillene som gjør meg slik. kanskje jeg skulle hatt mer tålmodighet før jeg begynte med de.

Kanskje det bare var psykisk at jeg ble bedre av de pga jeg visst at jeg tok medisiner som skulle hjelpe meg. vanskelig å vite.. følte meg litt bedre da jeg skrev her tidligere i kveld,men nå har jeg det helt jævelig. klarer ikke å slappe av og sove for jeg er så urolig og anspent. dette er helt forferdelig.. kanskje jeg har fått panikkangst av pillene.. hørt om flere som har blitt verre av disse medisinene..

huff for et slit :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...