Gjest Pet Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Har tenkt å ta noen dager i New York med sønnen min på 15 i slutten av september. Jeg har vært der før, men det er leeenge siden. Har funnet et hotell i Greenwich Village som der bra ut - er det et ok sted å bo? Går det flybuss dit fra JFK? Og hva bør en femtenåring få med seg i NY?
Lizz Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Hei Mener at Greenwich Village er en bra plass å bo (neste gang jeg skal til New York kommer jeg nok til å bo i det området.). Sist jeg var i NY tok jeg taxi fra JFK, tror det kostet 3-400kroner. Men det går også ann å ta t-bane. Sikkert buss også. Men vi syntes det var enklest og tryggest å ta taxi iom vi ikke var så kjent.... Det er sikkert masse å gjøre å kikke på for en 15 åring... Jeg syntes det var greit å ta sigthsing bussene rundt i byen de første dagene for å bli kjent med byen + at du får sett en del kjente områder / bygninger osv.... Utforbi byen ligger det en stor outlet som hetter woodberry (tror jeg). Kanskje greit å dra ut der å shoppe klær?? Dit går det buss fra busstasjonen. Spise på planet hollywood.. Dra på Apple sin butikk i Soho. Spise pannekaker med lønnesirup til frukost
SunAndMoon Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 også har ny en heftig sportsbutikk på 5th avenue! den må du få med deg.. den ligger rett ved hm. når du står med ansiktet rettet mot central park, så ligger butikken på venstre side. enten før eller etter hm. er litt over 1 år siden jeg var der.. men husker fortsatt butikken masse sportsutstyr, også kunne man spille noe basket og greier der. tror det var 2 eller 3 etasjer der med sportsutstyr osv. må ses!
Brunhilde Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 The Village er sikkert er veldig OK sted å bo. Jeg har landet på Newark Airport og da var det veldig greit å ta bussen inn til sentrum. Det er faktisk ikke så vanskelig å finne frem. Når det gjelder hva man skal se så avhenger jo det av interessene til 15-åringen. Jeg vil tro at Empire State Building er aktuell, likeså Frihetsgudinnen. Bare husk at det ikke er mulig å besøke selve statuen om du ikke har bestilt billett på forhånd. FN-bygningen kan vel være interessant å ta med seg og kanskje en tur i Naturhistorisk Museum eller The Metropolitan? Hvis dere velger en busstur så får dere se veldig mye på en grei og oversiktlig måte. Kanskje dere hopper av ved South Street Seaport for å se Bodies - The exhibiton, skremmende og fasinerende på en gang. Dere kan spise på Planet Hollywood eller Hard Rock Café og kikke i MTV-store... Egentlig er det vel lettere å spørre om hva man IKKE kan se og gjøre i New York, det er en flott by! God tur når den tid kommer.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 -Naturhistorisk Museum er fantastisk bra! Noe for enhver smak. Man bruker en hel dag på å se alt skikkelig, så beregn god tid. -Ville reist ut til Coney Island; berg-og-dalbaner osv. -Dra på Yankees-kamp! Gøy!
Gjest LilSweetie Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Har tenkt å ta noen dager i New York med sønnen min på 15 i slutten av september. Jeg har vært der før, men det er leeenge siden. Har funnet et hotell i Greenwich Village som der bra ut - er det et ok sted å bo? Går det flybuss dit fra JFK? Og hva bør en femtenåring få med seg i NY? ← Det går hvert fall tog inn til sentrum fra JFK, ville tro at det ikke er noe problem å komme seg til Greenwich derfra! Vet ikke om det går noe direkte. Spørs hva 15-åringen din er interessert i, men det går mye forskjellig på teater i NY, så tror dere kan finne noe han også vil like! Anbefaler gjerne Springtime for Hitler :D
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Ishockey i Madison Square Garden? Hvis han ikke er for ung til å like Friends så ligger huset deres i Greenwich Village. 90 Bedford street. Ikke at det er så mye å se på annet enn fasaden, men litt gøy for den som liker serien :-) På nedre Manhattan er jo ellers Ground Zero spennende, om ikke akkurat morsomt. Hvis han er historieinteressert er Fraunces Tavern et ok museum.
Gjest Pet Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Spørs hva 15-åringen din er interessert i, men det går mye forskjellig på teater i NY, så tror dere kan finne noe han også vil like! Anbefaler gjerne Springtime for Hitler :D ← Teater er nok noe for ham, ja. Ellers er han interessert i metal-musikk og elektronikk. Får prøve å finne noen forestillinger/konserter han kan like, ellers er det jo mye artig å se på i Central Park!
gard Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Hei Min kone og jeg var i NYC for et par år siden. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm . Kanskje dere kan finne noen gode tips der Jeg ville iallefall dratt på Intrepid Sea-Air-Space Museum, American museum of Natural history, Brooklyn Bridge og Empire State building . Ta kontakt dersom du har noen spørsmål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå