Gjest Lea Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Er på jakt etter en grei og rimelig nettverksskriver. Det kan gjerne være en multifunksjonsskriver, men det er ikke noe krav. har ikke bruk for faxen og har scanner fra før. Den bør kunne skrive ut greie bilder, men den skal brukes mest til dokumenter. Er ikke så veldig glad i HP-skrivere og har mest lyst til å gå for Brother eller Lexmark. Prisen bør ikke være mye høyere enn 1500 kroner, men gjerne litt lavere. Har sett litt på Brother MFC425. Noen som har erfaringer med denne? Skriveren bør kunne kjøpes i Oslo og leveres umiddelbart (utålmodig)
BlueEyes Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Akkurat nå har jeg ikke oversikt over skrivermarkedet, så jeg vil ikke anbefale noe konkret. Men noen kommentarer kan du få på veien... Først, Lexmark. Glem det. Jeg jobber med litt "PC-fiksing" og har mer enn en gang måtte fikse opp i datamaskiner som har installert Lexmark-drivere. Dessuten er blekket svinedyrt (beholderene er bittesmå), i hvert fall på forbrukermodellene. Nettverksskriver? Må du ha en ekte nettverksskriver? Eller holder det med å dele en lokal skriver via en datamaskin i nettverket, eller bare dele den via en router med printserver-funksjonalitet? Kun Windows? Eller Linux/*nix-kompatibel i tillegg? Hvis du skal skrive mye dokumenter bør du vurdere en laserskriver. Dyrere i innkjøp, men billigere i drift. Men fargelaserskriver blir nok for dyrt, så hvis utskrift av bilder på denne skriveren er et must, så blir det nok uaktuelt med laser. Kabel eller trådløst? Man kan kjøpe "adapter" for å koble kablet skriver (eller annet utstyr) til et trådløst nettverk, men de koster fort 500-1000 kroner. Da er det sikkert bedre å finne en skriver med innebygget trådløs mulighet. Med mindre du bare skal ha kablet, selvfølgelig.
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 Da jeg jobbet i databransjen var Lexmark faktisk det mest stabile, men det er mulig at blekket er dyrt, ja. Det må nok være en nettverkskriver. Vi har trådløst nettverk og laptoper som er med på både jobb og diverse andre ting. Har ikke lyst til å sette opp den gamle stasjonære kassa bare pga en skriver. Vi har heller ikke lyst til å kjøpe inn mer utstyr for å få den til å fungere. Den må enten kunne kobles til med nettverkskabel i routeren eller til det trådløse nettverket. Så det er altså ikke så viktig at skriveren er trådløs, bare det kan skrives fra PC som er koblet til med trådløst. Alle PC-ene våre kjører Windows XP. Vi skriver ikke ut så mye, så jeg tror ikke at en laserskriver vil lønne seg. Det er kun sånne småting som skal skrives ut. Og det bør nok være en fargeskriver. Blir nok blekk, ja.
BlueEyes Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Etter å ha kikket litt rundt i skriverjungelen, så har jeg kommet frem til at jeg skal gi deg et konkret tips allikevel. Bare vær klar over at jeg ikke kan gå personlig god for det ettersom jeg ikke har prøvd skriveren selv. Min far har en skriver fra Canon Pixma-serien. Av det jeg har sett til den så har den fungert absolutt feilfritt og gir gode fotoutskrifter. Den har adskilte blekkpatroner, og jeg har fått inntrykk av at den er økonomisk i bruk. Per i dag er det Canon Pixma iP5200R som er den beste nettverksskriveren i serien. Den får i hvert fall veldig gode omtaler, og jeg hadde kikket på den først om jeg skulle hatt ny skriver selv. Den har både kabel- og trådløs tilkobling, og koster ca 1500,- i nettbutikkene (sikkert noe mer hos din lokale datapusher). Det finnes også multifunksjonsskrivere i serien, uten at jeg har kikket noe nærmere på dem. Hmm... nå kjenner jeg at det begynner å krible i Visa-kortet...
skrue Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 Jeg bruker denne. Godt fornøyd så langt. Kan bruke USB eller TP. Har bare brukt TP selv. Det er en HP-skriver og koster mer enn 1500 så det er kanskje ikke aktuelt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312317
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Supert, den skal absolutt vurderes. Får sjekke litt priser i morgen. Grunnen til at jeg vurderte Brother-skriveren er de adskilte patronene. Stort sett går det kun i svart her i huset, så det er kjedelig å måtte bytte ut hele sullamitten når det er tomt for en farge. Tusen takk for tipset.
Frida Frosk Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Per i dag er det Canon Pixma iP5200R som er den beste nettverksskriveren i serien. ← Jeg har den og er veldig fornøyd. Utskriftene blir kanonbra ( la ikke merke til ordspillet før jeg hadde skrevet det), den skriver ut raskt og det var enkelt å sette opp flere brukere til den.
Gjest Lea Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Jeg fant ikke Canon-skriveren noe sted i dag og endte opp med Brother MFC-425CN. Gikk kjapt å sette den opp i alle fall og utskriftene ser helt fine ut. Hadde jeg hatt bruk for en fotoskriver, så hadde jeg kanskje lett litt mer, men den skal sort sett brukes til dokumenter som søknader og sånt. Men takk for at dere tok dere tid til å tipse likevel.
enden Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 Litt sent med tips, men hvis noen andre skulle forville seg inn i tråden med lignende intensjoner: Jeg vil absolutt anbefale å få for laser fremfor blekk så lenge ikke ikke trenger en fotoskriver. Laser holder lenger uten bruk (møkk lei dyser som tetner), er billigere i drift og holder såpass høy kvalitet på utskriftene i dag at det ikke er noen grunn til ikke å vurdere. Jeg har en HP CLJ 2600N hjemme og på jobb og anbefaler gjerne denne til kunder og bekjente. Den bråker litt, mer enn en blekkskriver, men ahr en 4-pass-løsning som gjør at den skriver like fort, om ikke fortere, som en blekkskriver på farger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå