Gå til innhold

Hvilket dyr ved allergi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er glad for og høre alle erfaringer, negative også.

Ble nok litt skremt ja, spesielt da vi bor i rekkehus på ca 100m2 og har naboer og ta hensyn til.

Da går kanskje tankene tilbake til hund igjen. Hvis det finnes en hund jeg ikke er allergisk mot så er jo det, det beste, siden vi begge er oppvokst med hunder. Og det er det vi er vant til og har noe kunnskap om.

Vi har sett på portugisisk vannhund, det virker som en hund vi virkelig kunne tenkt oss, som passer oss og våres familie.

Men da er det bare og finne ut om man reagerer allergisk da.

Den hunden er det jo så få av og, så det er jo ikke så lett og finne oppdrettere i nærheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er allergisk selv og familien min hadde en Bichon Frisé før, og det fungerte bra for meg! :)

Men jeg har funnet en bra erstatning.. Nemmelig Moskusender ;) Vi har annlagt en dam og fiksa gjerder runt og netting over ;) Så nå har vi to hunner og 16 unger. For "pappa" /hann-anden døde tidliger i sommer.. Har hørt at disse lever i opp til 30 år :sjokkert:

Disse er jo ute hele tiden så det er ikke noe problem for allergikere! Men det blir vel litt vanskelig med slike siden du bor i byggefelt (var det ikke det?) Her ser dere er bilde av de små vennene mine :ler:

Gjest gjesta
Skrevet (endret)
:) Ayrabeth og Amalie 85; hvordan fant dere ut at dere tåler de hunderasene på tross av hundeallergi? Har dere hatt sånne hunder selv, eller baseres det bare på at det gikk bra med besøk?

Har hatt tre pudler, to dverg eg en konge. Kongepudler er mer allergivennlige en de som er mindre.

Er virkelig ikke lett når man ikke vet nei. Tror faktisk jeg reagerer mye mindre på valper ja. Så jeg bør jo prøve og være sammen med voksne hunder av det slaget jeg ønsker.

Det er faktisk vanlig å reagere mye mer på valper enn voksne hunder. jeg var hjemme hos familie med labrador og kleine münsterlender for en stund siden, og jeg bruker aldri å reagere når jeg er der. Men da hadde kleine münsterlenderen fått valper og da begynte jeg og klø i både nese og øyne etterpå.

Endret av ayrabeth
Skrevet

Søte ender, men passer nok ikke i rekkehus nei :ler:

Får nok bare prøve og komme i kontakt med noen som har portugisisk vannhund, og se om jeg reagerer.

Skrevet
:) Ayrabeth og Amalie 85; hvordan fant dere ut at dere tåler de hunderasene på tross av hundeallergi? Har dere hatt sånne hunder selv, eller baseres det bare på at det gikk bra med besøk?

Har hundeallergi-sååååå lyst på hund. :sjenert:

Vi har aldri hatt hund. Men vi var noen ganger på besøk hos de som hadde slik hund og var der i noen timer. Gikk fint for meg. Men min mor er kjempe alergisk mot nesten alt så ho reagerte. Så da kunne vi ikke ha.

Gjest Gjest
Skrevet
Har hatt tre pudler, to dverg eg en konge. Kongepudler er mer allergivennlige en de som er mindre.

Det er faktisk vanlig å reagere mye mer på valper enn voksne hunder. jeg var hjemme hos familie med labrador og kleine münsterlender for en stund siden, og jeg bruker aldri å reagere når jeg er der. Men da hadde kleine münsterlenderen fått valper og da begynte jeg og klø i både nese og øyne etterpå.

Jeg er usikker på hvordan det er med hunder, men med katter er det ihvert fall vanligere å reagere på de voksne enn ungene. Kanskje det var hormoner/stoffer fra den diende hunden du reagerte på, og ikke valpene?

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg er usikker på hvordan det er med hunder, men med katter er det  ihvert fall vanligere å reagere på de voksne enn ungene. Kanskje det var hormoner/stoffer fra den diende hunden du reagerte på, og ikke valpene?

Jeg aner ikke hva som gjør at man reagerer mer på valper, men det er nok ikke moren, for jeg reagerer like mye på valper jeg har møtt når moren ikke er der. Har en venninne som er dyrlege som har sagt at det er vanlig å reagere mest på valper, så det er nok ikke bare meg heller.

Skrevet

Shih tzu skal være en fin allergifri hund..

Skrevet

Tror du kan ha puddel. Eller naken katt. De er faktisk søte!

Skrevet
Shih tzu skal være en fin allergifri hund..

De var utrolig søte og, så er det en oppdretter i nærheten som har en ledig valp og. Er du sikker på at den er allergivennlig?

Skrevet

På canis sine sider står det at den ikke er allergivennlig.

• 5 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg trenger tips til dyr man kan ha når man er allergisk mot pels.

Jeg er allergisk, men dattra mi på 5 år elsker dyr og både jeg og mannen er vokst opp med hunder og kaniner. Så vi er jo glad i dyr alle sammen.

Nå vil vi gjerne ha et dyr som jeg da tåler, og gjerne noe litt mer gøy enn en gullfisk.

Noen som har noen tips til dyr, og skriv gjerne litt om dyret.

jeg og min far og bror er alle alergiske mot pelsdyr, men nå har vi har nå en liten fin hund. shetland sheepdog. han veier mellom 6 og 7 kilo har forsåvidt lang pels men merker null alergi. han ligger til og med på puta :) er ikke særlig med fettlag på han, noe som godt merkes ute om vinteren, da fryser han masse, til tross for all pelsen

Endret av troylee
Skrevet

Hunderasen Pumi er allergivenlig! Veldig morsomme hunder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...