Gå til innhold

Tørre flekker

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har aldri hatt eksem før, men nå har jeg fått cirka 25 tørre og mildt kløende flekker fordelt på armer, lår, bryst og rygg. Det ser ut som om alle sammen vokser, og den største har en diameter på cirka to centimeter. Alle har en ring rundt seg med frisk hud som ser litt lysere ut enn min normale hudfarge, og noen av de største flekkene har fått en slags tynn skorpedannelse. Mildison hjelper ikke... Dumme flekker! :sur:

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noen veldig tørre flekker som bli veldig røde og kløende etter dusjing. Har brukt Seba Med dusjolje en gang nå og merker en bedring. :-D Jeg har eksem fra før, så det kan hende mine flekker er relatert til det.

Skrevet

Er langt ifrå ekspert på området, men kan det vere du har fått psoriasis....?

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg har noen veldig tørre flekker som bli veldig røde og kløende etter dusjing. Har brukt Seba Med dusjolje en gang nå og merker en bedring. :-D Jeg har eksem fra før, så det kan hende mine flekker er relatert til det.

Takk for tipset, det er jo verdt et forsøk. Om ikke annet er det deilig å vaske seg med. ;)

Gjest gjesta
Skrevet
Er langt ifrå ekspert på området, men kan det vere du har fått psoriasis....?

Jeg får da virkelig ikke håpe det...! Men jeg kan grave fram litt info om hvordan psoriasis begynner, og finne ut om dette ligner. Det er i alle fall ikke i nærheten av å være noe alvorlig angrep av noe slag forløpig, så jeg håper det bare er noe tullball som går over av seg selv...

Skrevet

prøv å smor kortison salve ( reseptfritt på apotek) på en av flekkene , hjelper det , er det eksem.

Gjest gjesta
Skrevet
prøv å smor kortison salve ( reseptfritt på apotek) på en av flekkene , hjelper det , er det eksem.

Mildison virker ikke.

Skrevet

det er en som heter Kortison 1%. Har du prøvd den ?

Gjest Fruktfat
Skrevet

etter hva jeg har fått med meg begynner psoriasis ofte i leddene (knoker, bak knær, albuer osv), høres mer ut som om du har eksem.

det kan også være sopp, da får man ringformede utslett. men det må du til en lege for å sjekke.

om det er mye på skuldre, mage, rygg og armer kan det være shampoen din, jeg blir sånn av loreal.

Gjest Gjest
Skrevet

Hørtes litt ut på sopp på meg.. prøv å kjøp cansten på apoteket..

Jeg hadde en soppflekk under armen som hørtes litt ut som det der.. men den klødde..eller det klødde rundt den..

Prøvde canesten, men virket ikke på meg, og fikk utskrevet daktacort av legen.. nå er det nesten borte..

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Astrid_*
Skrevet

hei lurer på hvor får kjøpt seba hen?

Har slikke tørre flekker dere snakker om og det klør av og til.

Skrevet

Seba fåes på apotek. Eucerin sin er også bra.

Skrevet

Kan jo legge til at Locoidol er veldig fin og effektiv til sopp. Den må du få på resept av legen din.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet
Jeg har aldri hatt eksem før, men nå har jeg fått cirka 25 tørre og mildt kløende flekker fordelt på armer, lår, bryst og rygg. Det ser ut som om alle sammen vokser, og den største har en diameter på cirka to centimeter. Alle har en ring rundt seg med frisk hud som ser litt lysere ut enn min normale hudfarge, og noen av de største flekkene har fått en slags tynn skorpedannelse. Mildison hjelper ikke... Dumme flekker! :sur:

Noen forslag?

Du har nok fått noe som heter ringorm, og det er en type soppinfeksjon på kroppen. Kan lett behandles.. Ta deg en tur innom en hudlege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...