Gå til innhold

Klaging på ud igjen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Norge bedriver nå evakuering av nordmenn i Beirut. Situasjonen er vanskelig. Og hva får folk seg til å si?¨

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/16/471568.html

Vi sitter på bussen nå og venter på at UD ordner opp i det kaoset de nå har skapt.

Syting og klaging.

Klart jeg skjønner at folk vil ut og at de er frustrerte til 1000. Men det er da vitterlig ikke norsk ud som har skapt dette kaoset!! De er prisgitt situasjonen de opererer i, og kan ikke kontrollere den. I evakueringsvarselet ble det forøvrig tatt høyde for at det ikke nødvendigvis kom til å gå på skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Norske UD er jo faktisk en ineffektiv orgnaisasjon! Jeg kjenner til flere som jobber i systemet der, og det er snakk om trege mennesker. Ja visst er alle bra utdannet, men kan de tenke? Ikke så sikkert...

Se på UDI og se på UD...to eksempler på trege, statlige saktmodige organisasjonstyper som aldri får til noe som helst.

Vi skal ikke lengre enn til Sverige, for å se at "jøss, de får det til"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

At ikke busse kan kjøre akkurat når folk vil, er da ikke uds feil. Er vel snarere de som bomber sin feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tipper oppslaget er avisenes skyld som vanlig, siden de alltid skal blåse opp folks uttalelser til det ugjenkjennelige. Og UD er jo en populær syndebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Norske UD-ansatte kommer aldri fram til noe på egenhånd, de bare hermer etter de andre landene...især Storbrittania og USA. Da slipper de å stå for noe selv. De ansatte er mest opptatt av egen karriereopptur, ikke fedrelandets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ser ike at Norge er nevnt i den linken  :forvirret:

Norge er ikke nevnt, men hvis du ser så er det ikke mange andre land som har startet evakuering av sine borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Norske UD-ansatte kommer aldri fram til noe på egenhånd, de bare hermer etter de andre landene...især Storbrittania og USA. Da slipper de å stå for noe selv. De ansatte er mest opptatt av egen karriereopptur, ikke fedrelandets beste.

England og USA har ikke startet evakuering, noe Norge allerede har gjort. Nå har disse landene du nevner langt flere borgere i Libanon så det er nok en større prosess, men jeg synes kommentaren din er veldig uberettiget i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
England og USA har ikke startet evakuering, noe Norge allerede har gjort. Nå har disse landene du nevner langt flere borgere i Libanon så det er nok en større prosess, men jeg synes kommentaren din er veldig uberettiget i denne sammenhengen.

Mulig det. Generelt sett står jeg likevel for den kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg synes ærlig talt at UD fortjener kritikk. Hadde de vært raske i denne saken, hadde det sikkert vært fred i Midtøsten for lenge siden. At ikke UD kan få stopp på skyting, bombing og generelle smell akkurat idet VI NORDMENN (über alles) skal flykte, det KAN da ikke være andre enn UD sin feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ærlig talt at UD fortjener kritikk. Hadde de vært raske i denne saken, hadde det sikkert vært fred i Midtøsten for lenge siden. At ikke UD kan få stopp på skyting, bombing og generelle smell akkurat idet VI NORDMENN (über alles) skal flykte, det KAN da ikke være andre enn UD sin feil?

:klappe::klappe::flagg::flagg::enig: :enig_anim: :Nikke::Nikke::tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skulle tro disse menneskene trodde de var på pakketur og klaget på turoperatøren. Det er jo krig. Klart det blir uforutsigbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123251

Nå kommer det skip til unnsetning. Spørs hvor mye klager som kommer fordi det er et skip som opprinnelig frakter biler, og ikke et bekvemmelig cruiseskip.

Tåpelige folk som klager, som sagt før; tror de virkelig at UD er ansvarlig for krigen, og at de er på vanlig pakketur når de blir evakuert?

*riste på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ærlig talt at UD fortjener kritikk. Hadde de vært raske i denne saken, hadde det sikkert vært fred i Midtøsten for lenge siden. At ikke UD kan få stopp på skyting, bombing og generelle smell akkurat idet VI NORDMENN (über alles) skal flykte, det KAN da ikke være andre enn UD sin feil?

Enig, og hadde de fått fred i Midt-Østen, så hadde stablitet i resten av regionen skjedd som en følge av det. Dette hadde bidratt til en lav oljepris, som igjen hadde gitt oss lave bensinpriser.

Jeg vet ikke helt hvilket ansvar UD har for den grusomt høye kjøttprisen vi har her i landet, men de er sikkert skyld i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skulle tro disse menneskene trodde de var på pakketur og klaget på turoperatøren. Det er jo krig. Klart det blir uforutsigbart.

Helt enig. På samme måte som ingen kunnne ha en tilstrekkelig bederskap i forbindelse med tsunamien i romjulen 2004 - nettopp fordi den også var uforutsigbar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norske Rania Riad (23) er i Libanon sammen med sine yngre søsken. Søskenene er 14, 12 og tre og et halvt år gamle. I natt regnet bombene over hodet på familien. - Vi må komme oss ut i dag, ellers dør vi, sier Rania.

- Jeg snakket med ambassaden flere ganger i går kveld og i natt. Jeg var hysterisk og gråt og skrek på telefonen. Ambassaden sier bare at de ikke har noen som kan hente oss og at vi må holde oss innendørs. Bombene regnet over oss samtidig som jeg snakket med ambassaden.

Ambassaden har ikke tatt kontakt med Rania etter bombeangrepene i natt.

- De har ikke engang sjekket om vi overlevde angrepene.

- Hvis vi blir her lenger kommer vi til å dø, det er jeg helt sikker på. Ambassaden må hjelpe oss, sier Rania fortvilt på telefonen.

Vi ber nordmenn i området om å følge anvisninger fra lokale myndigheter og å holde seg i ro frem til vi ordner transport, sier Frode Overland Andersen i UD.

Mener akkurat dette belyser situasjonen meget tydelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mener akkurat dette belyser situasjonen meget tydelig......

Forutsatt at det er en riktig beskrivelse av virkeligheten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet ikke helt hvilket ansvar UD har for den grusomt høye kjøttprisen vi har her i landet, men de er sikkert skyld i det også.

:ler:

Carrot: Mener du at man skal kunne kreve at UD kjører rundt og plukker opp folk hvor enn de er i landet? Det er 3-400 nordmenn der. Og tror du ikke de har hendene fulle med å GJØRE ting for å bedre situasjonen, fremfor å ringe hit og ringe dit? Er du klar over hvor mange rare og gale folk som ringer inn i slike situasjoner?

Krig er ille og grusomt. Men det er da ikke ud sin feil at det er krig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er nordmenn i et nøtteskall.

Så fort det skjer noe uforutsett når nordmenn er i utlandet forventer enkelte at UD skal komme og ordne opp.

Jeg tør ikke tenke på hvilket ramaskrik det ville blitt dersom bussene som fraktet nordmenn ut av libanon i går hadd blitt beskutt. det hadde vel vært UD's skyld det også.

Selv om folk er desperate og redde, er det viktig å holde hodet klart og prøve å forstå at UD gjør så godt de kan for å bevare nordmenns sikkerhet.

Hvis folk mener andre land gjør dette så mye bedre, kan de jo søke om statsborgerskap i de respektive landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...