Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Jeg har ei søster som spiser lite. Spesielt når det er skoleferie. På skolehverdager spiser hun en brødskive før skolen eller i første friminutt. Deretter spiser hun ingenting eller en skive til på skolen... Hun drikker alltid en og en halv liter vann eller brus der også. Hun spiser vanlig middag når hun kommer hjem (men som regel mindre porsjoner enn oss andre, hvis ikke vi spiser noe hun synes er veldig veldig godt) og drikker som vi andre et par glass saft eller vann. På kvelden spiser hun enten ingenting eller hun lager ostesmørbrød, pasta eller nudler. Av og til spiser hun brødskive, men det er sjeldent. I ferien spiser hun ikke frokost (kanskje bortsett fra et par kjeks), men drikker endel vann, saft eller iste. Hun spiser middag som vanlig, men på kveldene spiser hun ingenting eller pasta. Nå har hun også fått det for seg at hun skal drikke mye før hun spiser. Så hun drikker masse gjennom hele dagen, spesielt litt før hun skal spise middag. Hun er mye ute og går og trener av og til hjemme. For en måned siden begynte hun å sykle på ergometersykkel hver dag. Da sykler hun 1-2mil... Hun er 1.63 m og 46-48 (varierer litt) kg. Så hun er ganske tynn, men vil bli tynnere. Kan hun ha en spiseforstyrrelse? (Hun kan ikke være helt besatt av å spise sunt for å holde vekta nede, for hun spiser ganske mye snacks og godter.)
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #2 Skrevet 15. juli 2006 Hvor gammel er hun? Synes hun høres ut som en ganske vanlig jente mellom 13 og 23 år jeg... Når det er ferie så sover hun kanskje litt lenger, og er ikke sulten før middag? Tror egentlig at alle mister litt matlyst på sommeren. Jeg spiser mye vannmelon, salater og drikker masse vann. Men spiser 4 faste måltider i ferien, bare litt lettere mat enn ellers... Men du er jo søsteren hennes og kjenner henne, hvis du er bekymret så synes jeg du skal snakke med foreldrene dine!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå