Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2006 #1 Skrevet 15. juli 2006 Noen som har opplevd det samme? Magen eser sånn ut, ay jeg i dag så antydninger til blå/røde streker -nesten som blåmerker... Vet ikke om det er noen sammenheng, men har også vært dårlig i magen (løøøs mage). Er ikke hoven ellers, ikke noe spesielle rumlinger etc. Bare magen som strutter! Og det helt øverst, under ribbena, minner om da jeg var gravid...(noe jeg ikke er)
Gjest bente85 Skrevet 15. juli 2006 #2 Skrevet 15. juli 2006 Kan det bare være litt luft i magen da? Har hatt det samme problem selv også.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Noen som har opplevd det samme? Magen eser sånn ut, ay jeg i dag så antydninger til blå/røde streker -nesten som blåmerker... Vet ikke om det er noen sammenheng, men har også vært dårlig i magen (løøøs mage). Er ikke hoven ellers, ikke noe spesielle rumlinger etc. Bare magen som strutter! Og det helt øverst, under ribbena, minner om da jeg var gravid...(noe jeg ikke er) Litt løs mage hadde jeg ikke stusset mye over. Ikke at den eser ut litt heller. Men at det samtidig er blåmerkelignende streker på huden hadde fått meg til å kontakte lege med en gang tror jeg. Det kan være noe galt innvendig et sted, og selv om man ikke føler seg særlig dårlig så kan man være det... Håper du finner ut av det!
Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Det rare er at jeg føler ikke meg oppblåst, magen er liksom bare..stor! Jeg tenkte de blå greiene er strekkmerker??? Men de er liksom uregelmessig, ikke rette streker.. Litt ømt å trykke på magen, men ikke vondt vondt. Takk for råd iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Jeg vet ikke hvordan strekkmerker ser ut, vet ikke helt hva det er engang. Men er det vanlig å få det hvis magen eser ut litt..? Hmm... Vet ikke hva det kan være jeg.
Gjest bente85 Skrevet 15. juli 2006 #6 Skrevet 15. juli 2006 Strekkmerker er jo normalt å få, når magen vokser. Men kanskje lurt å sjekke det hos legen da.
Gjest Gus Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Det går an å få strekkmerker av luft i magen, i hvertfall. Been there, done that Huden på magen bryr seg jo ikke om hvorvidt magen er full av luft, fett, en baby eller hva som helst, så lenge huden blir strukket for raskt. Og magen vokser jo fortest når det dreier seg om luft.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 I går var jeg også gravid Hadde spist en halv pizza fra pizzabakeren, popcorn og drakk øl senere på kvelden. Følte meg som tjukkabolla feita hoppa over geita ;(
Saeria Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Magen min eser ut straks jeg har spist noe. Ser smågravid ut selv. Sånn 3-4 måned gravidemage. Strekkmerker har jeg ikke fått på magen enda, men har på innsiden av lårene mine og de var skkurat slik som du beskrev dem. Blårøde ujevne streker. Nå har de bleknet med om jeg presser litt og drar fingeren over de kan jeg kjenne enkelte søkk i huden. Gøy med strekkmerker!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Det er fordi dere spiser for mye karbohydrater.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2006 #11 Skrevet 16. juli 2006 Jeg får afrikabarnmage utover dagen om jeg ikke har spist noe og, jeg. På skolen, da jeg ikke hadde spist frokost og ikke var hjemme før 4 følte jeg meg som bolla! Men jeg tror det er mer hvordan den føles, for den ser jo ikke forskjellig ut sier alle andre. Men jo mer en studerer, jo mer eser den ut jo.
Gjest StoreSky Skrevet 16. juli 2006 #12 Skrevet 16. juli 2006 Leste at allergi (spesielt melkeintoleranse) og cøliaki kan forårsake oppblåst mage og diare..Så kult da liksom. Skal skrive ned hva jeg spiser og om jeg blir urolig i magen av det.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juli 2006 #13 Skrevet 16. juli 2006 Jeg er også plaget av at magen eser ut. Det skjer hvis jeg spiser melkeprodukter (unntatt syrnede) og hvitt hvetemel, og det er blitt 95% bedre etter at jeg begynte å kutte mesteparten av mat med disse ingrediensene. Rå løk er også en synder...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #14 Skrevet 17. juli 2006 Leste at allergi (spesielt melkeintoleranse) og cøliaki kan forårsake oppblåst mage og diare..Så kult da liksom. Skal skrive ned hva jeg spiser og om jeg blir urolig i magen av det. Cøliaki kan det være ja. Håper for din skyld at det ikke er det, for det er visst noe dritt... Jeg må snart bestille legetime for å finne ut om jeg har det, husket jeg nå. Men blir man egentlig oppblåst av melkeallergi? Det trodde jeg ikke. Spørs vel hvor alvorlig grad man har kanskje...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #15 Skrevet 17. juli 2006 Cøliaki kan det være ja. Håper for din skyld at det ikke er det, for det er visst noe dritt... ← Det er ikke så veldig dritt når du har funnet ut at det er det, og lever deretter. Venninnen min har det, og så lenge hun spiser mat uten gluten merker hun ingenting! MEn det er jo selvsagt litt ekstra styr hele tiden.. OM vi er på peppes f.eks må vi bestille glutenfri pizzA.. om vi kjører forbi en bensinstasjon og skal kjøpe med en pølse må hun bestille pølse i papir, mens jeg bestiller pølse i brød.. Men begynner å bli ganske vanlig nå, og de fleste serveringsteder har glutenfrie retter. Hun tåler heller ikke øl, for der er det malt, og helller ikke vodka som er basert på hvete.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #16 Skrevet 17. juli 2006 Hvor mange karbohydrater er det i en vannmelon? Da føler jeg meg like bolle som melonen selv.. og må tisse i 5 timer eller noe grøss
Gjest Gjesta Skrevet 17. juli 2006 #17 Skrevet 17. juli 2006 Hvor mange karbohydrater er det i en vannmelon? Da føler jeg meg like bolle som melonen selv.. og må tisse i 5 timer eller noe grøss ← Men tenk på hvor mye vann det er i en vannmelon....Den inneholder over 90% vann, så 1 kg vannmelon har over 900 gram (=9dl, 4 store glass) vann i seg. Kanskje ikke så rart man må fly på do da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå