Gjest Neffi Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Åhh det er så irriterende å lese innlegg som inneholder disse feil. MELLOMROM! M E L L O M R O M Og hvorfor lage slike "nestenavsnitt"? Det finns ikke!!! - Og hvorfor!!?
Gjest Neffi Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Jeg skjønner ikke hva du mener egentlig? ← Nei, da gjør du muligens samme feil selv?!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Men er det så farlig da? Det er ikke en roman vi skriver her.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Jeg skjønte heller ikke hva du mente her.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Har du sniffet for mye på Tequilakorken, Neffi? Mener du når folk lager en ekstra linje mellom setninger som tilhører samme avsnitt, slik som dette?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 15. juli 2006 #10 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Åhh det er så irriterende å lese innlegg som inneholder disse feil. MELLOMROM! M E L L O M R O M Og hvorfor lage slike "nestenavsnitt"? Det finns ikke!!! - Og hvorfor!!? ← Ikke helt sikker på hva du snakker om, men sikkert noe av samme grunnene til at:Noen skriver med store bokstaver, til tross for at det er roping og dårlig netikette.Noen bruker mer enn ett utropstegn eller spørsmålstegn, og bruker det unødvendig mange ganger. Endret 15. juli 2006 av Slangen
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2006 #11 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Sikter du til innlegg som har linjeskift i stedet for mellomrom? Slik som dette? I så fall er jeg skyldig Endret 15. juli 2006 av Lea
Gjest Neffi Skrevet 15. juli 2006 #12 Skrevet 15. juli 2006 Sikter du til innlegg som har linjeskift i stedet for mellomrom? Slik som dette? I så fall er jeg skyldig ← Ja, det er det jeg gjør. Også sikter jeg til de som ikke har mellomrom mellom punktum- og kommategn. Netikette. He he. Det har ingenting med vår gramatikk å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #13 Skrevet 15. juli 2006 SMS språk i innlegg ← Orddeling er noe av det verste synes jeg.. Så kanskje du burde rydde i ditt eget språk før du retter på andre?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 15. juli 2006 #14 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Netikette. He he. Det har ingenting med vår gramatikk å gjøre. ← Riktig bruk av store og små bokstaver har. Man roper når man skriver innlegg med store bokstaver, dessuten ser det useriøst og rart ut. Når vi er inne på grammatikk og rettskriving:Man bruker kun ett spørsmåls- eller utropstegn etter hver setning.Er det både en spørrende og "ropende" setning, bruker man spørsmålstegn.Det skal ikke brukes unødvendig. Endret 15. juli 2006 av Slangen
Gjest Neffi Skrevet 15. juli 2006 #15 Skrevet 15. juli 2006 Riktig bruk av store og små bokstaver har. Man roper når man skriver innlegg med store bokstaver, dessuten ser det useriøst og rart ut. ← Åja, roper man da?! Det visste jeg ikke.. Øh! Små eller store bokstaver? Jeg vet at man begynner en setning med stor bokstav om du var usikker på det! Dessverre er det ikke så uavnt å se at flere brukere ikke får med seg stor bokstav i første ord, da den enkelt "slipper unna" fordi man skriver fort. Kanksje man heller ikke er helt rutinert med å skrive på et tangentbord. Det er noe helt annet.
Gjest Mea Culpa Skrevet 15. juli 2006 #16 Skrevet 15. juli 2006 Hva med å bære over med de som ikke er så flinke når det kommer til grammatikk? Er jo dumt om folk skal la være å skrive her i frykt for å bli sablet ned pga. skriveleifer.
Brunhilde Skrevet 15. juli 2006 #17 Skrevet 15. juli 2006 Jeg kan nok irritere meg over skrivefeil, men ikke nok til at det ødelegger dagen min. Det jeg derimot irriterer meg mer over er bruker av engelske ord når det skriver på norsk. Hvorfor er ikke det norske alternativet godt nok?
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Jeg kan nok irritere meg over skrivefeil, men ikke nok til at det ødelegger dagen min. Det jeg derimot irriterer meg mer over er bruker av engelske ord når det skriver på norsk. Hvorfor er ikke det norske alternativet godt nok? ← Noen ganger finner man ikke norske ord som er like dekkende, eller man husker ikke det beste, mest dekkende norske ordet i farta og slenger ned det engelske. I stedet for å sitte og gruble... og så finnes det altså engelske ord som du må skrive en hel setning på norsk for å få samme utfyllende meningen. Husker ingen eksempler i farten, men det er en del.
Brunhilde Skrevet 15. juli 2006 #19 Skrevet 15. juli 2006 Husker ingen eksempler i farten, men det er en del. ← Slik som bruken av "WHY" i overskriften til denne tråden? Bortsett fra det så mener jeg at man bør bruke norske ord og vendinger når man uttrykker seg på norsk.
talin Skrevet 15. juli 2006 #20 Skrevet 15. juli 2006 Det jeg derimot irriterer meg mer over er bruker av engelske ord når det skriver på norsk. Hvorfor er ikke det norske alternativet godt nok? Fordi de norske ordene ikke gir samme lyden som de engelske. Slik som tangentbord, hva svarte er et tangentbord? Hadde du sagt keyboard til meg så hadde jeg hvis hva du snakket om med en gang. For min del synes jeg at fagord ikke skal oversettes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå