Gå til innhold

med barn til østersund


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har noen vært i østersund med barn?

Hva gjorde dere?

Hvor bodde dere?

Våre barn er 1,5 3,5 og 9 år.

Glad for tips og om noen vil dele erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk. Grønn
Har noen vært i østersund med barn?

Hva gjorde dere?

Hvor bodde dere?

Våre barn er 1,5  3,5 og 9 år.

Glad for tips og om noen vil dele erfaringer!

Østersund er min favorittplass om sommeren! Vi har vært der 3 år på rad, og kan anbefales på det varmeste! Jeg og brødrene mine har vært mellom 11 og 20 år mens vi har vært der, så vi er riktignok litt eldre enn dine barn er, men det er en by som passer veldig godt for barnefamilier.

Vi lå på Radisson SAS Østersund i fjor og året før, mens det første året lå vi på en fin campingplass som jeg ikke husker navnet på desverre, men det er mange fine campingplasser rundt omkring Østersund.

Lövstadbadet er et passe stort badeland med god oversikt og kan anbefales hvis dere vil kjøle dere ned.

Nede ved parken er det en minigolfbane som vi spilte fast på. Artig når hele familien spiller mot hverandre. Kan riktignok være masse folk om dagen, men på kvelden etter 18.00/19.00 er det roligere.

Mange fine butikker hvis dere ønsker å shoppe litt, men dte kan kanskje være litt kjedelig for barna? I hvertfall syntes brødrene mine det, hehe.

turist.ostersund.se kan du finne litt mer informasjon om byen og hvilke aktiviteter man kan finne på.

Jeg ønsker dere en riktig fin tur, for det vet jeg at dere får! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har pleid å leie hytte/leilighet på Østersund camping. Helt ok standard, med minigolfbane og bare 100 meter fra Storsjøbadet. (Badeland med utendørs og innendørs bassenger, sklie, boblebad osv). På Frøsøn ligger Frøsøn Dyrepark (eller zoo eller noe lignende). Dyrehagen var noe nedslitt sist jeg var der, men det er minst 5 år siden, og jeg vet det var snakk om oppussing. Vet ikke om dette er gjort. Østersund har en hyggelig gågate, og er alt i alt en fin by. God tur!:)

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøsø Zoo er etter det jeg vet ikke opppusset de siste 20 årene. Ser likedan ut som når jegvar der som barn.

Synd men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøsø zoo er bare trist.

Da vil jeg heller anbefale et besøk på Jamtli.

Skal til Østersund en tur i sommer. For meg holder det i massevis at det er en Indiska-butikk der ;) , men ungene skal få tilfredstillt sine behov de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_liz_*

Har noen vært i østersund med barn?

Hva gjorde dere?

Hvor bodde dere?

Våre barn er 1,5 3,5 og 9 år.

Glad for tips og om noen vil dele erfaringer!

Hei hei:) Kjæmpekosli i Østersund! Er der omtrent hvert år vi, nydeli by m mye å finne på.. Har både badeland å dyrepark++ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norunn
Frøsø Zoo er etter det jeg vet ikke opppusset de siste 20 årene. Ser likedan ut som når jegvar der som barn.

Synd men sant.

:frustrert: Jeg var også der som barn for 25 år siden. Dette var en skuffelse. Klovdyra gikk på nedbeita jorder. Mest synd var det på bjørnene. De hadde de ikke godt. Nedslitt JA!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hmmm...noen som har vært i Frøsø zoo i det siste og kan fortelle om det har vært noen endringer sidene sist?? ;) Tråden er jo nesten 1,5 år gammel...mye kan ha skjedd siden sist. *håper*

Vurderer dette til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

*dytter*

Jeg vurderer også å dra dit, men hører litt forskjellig.....

Enten skal vi dit, eller til akvariet i Bergen. Kjekt å få noen ferske innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...noen som har vært i Frøsø zoo i det siste og kan fortelle om det har vært noen endringer sidene sist?? ;) Tråden er jo nesten 1,5 år gammel...mye kan ha skjedd siden sist. *håper*

Vurderer dette til sommeren. :)

Hvis det fortsatt er aktuelt for dere og reise til Østersund og noen i familien deres er glad i terrengsykling. Annbefaler jeg dere en dagstur til Åre. Her finner du Nord-Europas største Mountain-bike park i alpinannlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest sommerfugel-79
Henger meg på spørsmålet ang Frösö Zoo, like nedslitt som før?

Hei, i fjord var det desverre ikke noe oppusing av dyreparken:(, trist at det skal være slik å synes så synd på dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Therese_*
Hei, i fjord var det desverre ikke noe oppusing av dyreparken:(, trist at det skal være slik å synes så synd på dyrene.

hei! Er nok ikke blitt opp oppusset der enda nei. Anbefaler å ikke dra dit!!! Dyrene har det ikke bra, tynne er de også.. Stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_trønder_*

Dyreparken var noe av det verste jeg hadde sett, nedslitt og manglet vedlikehold. Hadde fått høre at dit måtte jeg ikke dra, for den var forferdelig. Trodde ikke at den var så dårlig, men den var verre enn det ble sagt. Var ikke luket bort ugress, gamle plastmøbler som hadde stått ute lenge, og det så ut som eierene bare var ute etter å få inn de kronene som kom inn. Men skal dere se på en fin park, så dra til nord trøndelag, til Namsskogan der er det koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trønder_*

Har et vennepar som nettopp har vært i Frøsø Zoo. Det hadde på ingen måte vært koselig. En nedslitt dyrepark med triste dyr..!!! Anbefales ikke!!

Helt enig i at Namskogan er et bedre valg, kjempekoselig park for både voksne og barn:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lizzy_*
Dyreparken var noe av det verste jeg hadde sett, nedslitt og manglet vedlikehold. Hadde fått høre at dit måtte jeg ikke dra, for den var forferdelig. Trodde ikke at den var så dårlig, men den var verre enn det ble sagt. Var ikke luket bort ugress, gamle plastmøbler som hadde stått ute lenge, og det så ut som eierene bare var ute etter å få inn de kronene som kom inn. Men skal dere se på en fin park, så dra til nord trøndelag, til Namsskogan der er det koselig.

Namsskogan fam.park er veldig koselig, men dyrt!! Spes om du skal ha med Rebella heks, og det anbefales. Dessuten er holdningene deres på 50-tallet, for familierabatten gjelder kun for "kjernefamilien - mor, far og barn"

Husk å forhåndsbestille eller be om billetter til Rebella heks med en gang dere betaler inngang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 8 år senere...

Jeg driver og planlegger en tur til Østersund i sommer. Akkurat flyttet til Trondheim, og virker som en fin plass å dra. Sånn passe kjøreavstand, og så kommer man jo til det "store utlandet" ;). Fant en ganske grei oversikt over ting man kan gjøre med barn også, virker som om det er masse fine tilbud for familier der:  http://reisetoppen.com/ostersund-aktiviteter/

Anonymkode: 61450...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver og planlegger en tur til Østersund i sommer. Akkurat flyttet til Trondheim, og virker som en fin plass å dra. Sånn passe kjøreavstand, og så kommer man jo til det "store utlandet" ;). Fant en ganske grei oversikt over ting man kan gjøre med barn også, virker som om det er masse fine tilbud for familier der:  http://reisetoppen.com/ostersund-aktiviteter/

Anonymkode: 61450...7b8

Hvis dere liker det skal det være veldig bra med mountainbike i alpinannlegget i Åre. Skal være veldig bra tilrettelagt med løyper og sykle ned mens man tar heisen opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...