Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Så det holder at jeg skjønner Euro altså? Jeg trenger ikke sette meg inn i Lire?

Gjest gjest1
Skrevet

Når det er sagt, så har de sikkert prisene skrevet både i Euro og Lire fortsatt hvis de er i overgangsperiode ennå, men så lenge du skjønner Euro og har med deg Euro så går det veldig fint vil jeg tro :)

Gjest Gjest1
Skrevet
Når det er sagt, så har de sikkert prisene skrevet både i Euro og Lire fortsatt hvis de er i overgangsperiode ennå, men så lenge du skjønner Euro og har med deg Euro så går det veldig fint vil jeg tro :)

Fint! Tusen takk! :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Så bare euro-priser (no pun intended) da jeg var der i april.

Skrevet

Var i roma i april/juni - kun euro der :rosasmil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Euroen ble innført 1. januar 2002, så noen overgangsfase er det ikke snakk om, den er over for lengst.

Gjest Gjest
Skrevet
Euroen ble innført 1. januar 2002, så noen overgangsfase er det ikke snakk om, den er over for lengst.

ja, helt enig i at overgangsperioden er over for lengst. Det er euro som er "gangbar mynt". Så sent som sist sommer da jeg reiste rundt i Toscana var det imidlerid "dobbel" prising i mange butikker (spesielt matbutikker), sikkert av informasjonshensyn til ( de eldre?) kundene. i kassen er det imidlertid kun euro som gjelder!!

Skrevet

Gleder meg til Norge får Euro.... Da blir det lett å reise :D

Gjest Gjest
Skrevet
Gleder meg til Norge får Euro.... Da blir det lett å reise :D

Det håper jeg virkelig vi ikke får. I alle land som har inført euroen har prisene steget 15-25%. Det er derfor alle reiser til Tyrkia, Kroatia og Bulgaria om dagen, de har nemlig ikke innført euro ennå, og er dermed dritbillige land å være i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...