Gjest Landra Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Hei! Fra 1. august skal jeg leve en sunnere livsstil. Hva bør jeg ha i huset da? Takk for tips og innspill.
Gjest Chantal Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Kylling. Fisk. Nøtter. Oljer (Linfrøolje som kostilskudd, eller Udos Choice?) Matoljer. Naturris. Grovt brød. Sopp. Frukt. Masse grønnsaker. Egg. Ja, det var det jeg kom på i farta.
Gjest Fruktkake Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Kylling. Fisk. Nøtter. Oljer (Linfrøolje som kostilskudd, eller Udos Choice?) Matoljer. Naturris. Grovt brød. Sopp. Frukt. Masse grønnsaker. Egg. Ja, det var det jeg kom på i farta. ← Jeg føyer på: Rugbrød Kylling/kalkunpålegg Mager smøreost (brukes istedetfor smør på brødskiva) Lett gulost sukkerfrie pastiller og tyggis sitron og grapefrukt til å ha oppi vannet (da drikker iallfall jeg myyye mer vann!) Polarbrød extrem Knekkebrød (eks. fiberrik og rugsprø) wokgrønnsaker Det var det jeg kom på i farta...
tattoopia Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 har bare en ting på lista mi FIBER d er ultra viktig en spiseskje kruskakli en time før hvert måltid sammen med masse vann. så bør du gå lettere ned i vekt. det renser systemet og får kroppen din skikkelig i gang det merker du fort
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #6 Skrevet 15. juli 2006 Hvor får man kjøpt kruskakli? ← I matbutikken. Står i hylla sammen med mel.
Maja_83 Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville utstyrt meg med sjokolade i huset. Ikke for å spise den men derimot for å ha den som en liten motivasjon og pågangsdriver. Jeg er halvveis i min diett nå, går rundt og gumler på nøtter, musli, frukt, grønnsaker og vann. Kan heldigvis spise fisk annenhver dag til middag da. Men uansett er dette mat jeg ikke er så vant, eller happy med, og det er super tungt å fullføre. Så midt på stuebordet har jeg en bolle med sjokoloadekjeks og i kjøkkenskuffen en herlig appelsinsjokolade som jeg elsker! Jeg blir overhodet ikke fristet når jeg har det så tilgjengelig, det virker heller motsatt, at når jeg ser på kroppen min og sjokoladen så vekker det avsky og jeg blir ekstra kicket til å gjennomføre kuren!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 å gud, det kunne jeg aldri gjøre; sette fristelser frem overalt! så det vil jeg ikke anbefale. jeg rensa skuffer og skap for alt "godt"; ute av syne, ute av sinn.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Hei! Ha rosiner i huset. Det spiser jeg hvis jeg får lyst på noe...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 å gud, det kunne jeg aldri gjøre; sette fristelser frem overalt! så det vil jeg ikke anbefale. jeg rensa skuffer og skap for alt "godt"; ute av syne, ute av sinn. ← Rensk huset, men spar på en sjokolade og gjør som han som blogger på vg: Sett på en lapp hvor det står "Hvis du spiser denne, (navnet ditt), da blir du feit og så dør du!"
tuji Skrevet 16. juli 2006 #11 Skrevet 16. juli 2006 Hei! Ha rosiner i huset. Det spiser jeg hvis jeg får lyst på noe... ← Dessverre fullt av kalorier. Hvis jeg blir godtesyk lager jeg en smoothie med frosne bær og litt lettyoghurt.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #12 Skrevet 20. juli 2006 Har du oppskrift på ein smoothie?? virker så godt men har ikke oppsrift på noe.
Maja_83 Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Bare fyll blenderen din med litt isbiter, bittelitt juice, yoghurt eller en kule med iskrem (ikke så sunt da), fersk frukt og frossne bær. Bare ta alt litt på feelingen! Egentlig bare fantasien som stopper en for hva slags frukt man vil ha oppi Jeg bruker å ha fersk ananas, frossne bringebær og jordbær, pluss litt juice. Ellers er mango/bringebær kombinasjonen utrolig god Føler seg fryktelig sunn når man drikker dette også, så det er bonusen hehe!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #14 Skrevet 23. juli 2006 Spørsmålet ditt bør heller være "Hva bør jeg ikke ha i huset"? Og svaret vet du vel selv. Så lenge du ikke har snop, brus og snacks tilgjengelig, spiser du mindre av det. DET vil merkes på kroppen. Vi er så heldige at de fleste har klart, godt vann i springen. Bruk det! Ei venninne gikk ned fire kilo uten å legge om kostholdet nevneverdig, men hun sørget for å drikke 2-3 liter vann hver dag. Det hjalp kroppen hennes til å fungere maksimalt, og samtidig gikk hun altså ned i vekt.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #15 Skrevet 12. august 2006 har bare en ting på lista mi FIBER d er ultra viktig en spiseskje kruskakli en time før hvert måltid sammen med masse vann. så bør du gå lettere ned i vekt. det renser systemet og får kroppen din skikkelig i gang det merker du fort ← Jeg tok en skje kruskakli i dag, men fy så tørt og fælt. Går det greit om jeg blander det med litt melk? Ikke smakte det noe godt heller men alt for helsa
Gjest Fruktkake Skrevet 14. august 2006 #16 Skrevet 14. august 2006 Jeg tok en skje kruskakli i dag, men fy så tørt og fælt. Går det greit om jeg blander det med litt melk? Ikke smakte det noe godt heller men alt for helsa ← Du kan blande det ut i melk eller vann ja. Gir den samme effekten.
helenaa Skrevet 14. august 2006 #17 Skrevet 14. august 2006 Jeg tar kruskakli i skummet kulturmelk og søter det med søtstoff. Det er et lite måltid i seg selv, om ikke akkurat av typen gourmet... 1
Gjest Vilja :-) Skrevet 15. august 2006 #18 Skrevet 15. august 2006 4-korn Cottage Cheese (mye proteiner) frosne bær Gulrøtter og stangselleri lett tilgjengelig (jeg oppbevarer de i ferdig skårne biter i et glass med vann i kjølen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå