Gjest Jersey Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Går det ann å få kjøpt egen blodtrykksmåler til å ha hjemme, og ta blodtrykket i fred og ro vekk fra de "skumle" legene som får blodtrykket mitt til å stige?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Her har jeg søkt på google for deg, så da er det bare å bestille. http://www.google.no/search?sourceid=navcl...rykksm%C3%A5ler
Murf Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Det gjør det, men det koster ca 1000 kroner for et blodtrykksapparat. En venninne av meg hadde "hvit-frakk-syndrom", dvs at blodtrykket hennes steg hver gang hun dro til legen, noe både hun og legen mistenkte. Hun fikk låne et bærbart blodtrykksapparat som målte blodtrykket gjennom et helt døgn, som bekreftet mistanken. Endret 14. juli 2006 av Murf
GudrunO Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Tar opp igjen denne gamle jeg: Lurer på om noen har prøvd denne blodtrykksmåleren: Balance KH 8097. Jeg har nettopp kjøpt den. Og den var veldig enkel å bruke,(på håndleddet) hadde god bruksanvisning med (norsk) og så var den veldig rimelig med tre års garanti. Det jeg lurer på er hvor pålitelig en slik måler er? Viser den nøyaktig eller bare sånn omtrent? Noen som har erfaring med denne? GudrunO
Gjest Gjest_Spl_* Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Tar opp igjen denne gamle jeg: Lurer på om noen har prøvd denne blodtrykksmåleren: Balance KH 8097. Jeg har nettopp kjøpt den. Og den var veldig enkel å bruke,(på håndleddet) hadde god bruksanvisning med (norsk) og så var den veldig rimelig med tre års garanti. Det jeg lurer på er hvor pålitelig en slik måler er? Viser den nøyaktig eller bare sånn omtrent? Noen som har erfaring med denne? GudrunO [/quote Da har du kastet penger ut vinduet. En håndleddsmåler er IKKE pålitelig! Blodtrykket skal måles rundt overarmen, ingen andre steder på kroppen.
GudrunO Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Da har du kastet penger ut vinduet. En håndleddsmåler er IKKE pålitelig! Blodtrykket skal måles rundt overarmen, ingen andre steder på kroppen. Resultatet virket da helt greit, det står den skal settes på håndledd, men jeg kan jo godt sette den rundt overarm og se om det blir samme resultat der..... man skal imidlertid holde armen (støttet) slik at håndleddet kommer i høyde med hjertet.... GudrunO
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå