Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miloine
Skrevet

La de pedofile også få en tjangse her i livet.

Det de er dømt for er utilgivelig, men når de slipper ut - et sted må de få bo de også - det er sinnsykt kvalmt og ekkelt det de er dømt for.

Hvor skal de sendes da etter endt dom og terapeut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det de er dømt for er utilgivelig, men når de slipper ut - et sted må de få bo de også - det er sinnsykt kvalmt og ekkelt det de er dømt for.

Greit å mene det.

Jeg mener at sjangsen for gjentagelse (Som er 43% etter en kanadisk undersøkelse) er for stor til at de skal få en sjangse til. De hadde en sjangse, den benyttet de til å voldta barn. Da har du tatt et valg, og bør være utelukket fra samfunnet resten av livet.

De må gjerne få kabel-tv og universitetsutdannelse i fengsel, bare de ikke slipper ut igjen.

www.vachss.com

Skrevet
Hvor sitter "sykdommen"?

I underlivet eller hjernen?

Jeg tror ikke det hjelper å gjøre en pedofil impotent.

De kan jo fortsatt gjøre stor skade, slik ser hvertfall jeg på det.

Hva er det folk sitter og tenker med sine skitne fantasier? At pedofile primært driver med penetrering?

Dette tilhører faktisk sjeldenhetene. Noe vanligere er beføling og å få barna til å beføle dem. Så impotens hjelper ikke akkurat så mye, da rå voldtekter ikke akkurat er det som forekommer hyppigst.

Skrevet

kjemisk kastrering fungerer ikke siden dette også sitter i hodene deres ikke bare i kroppen.

Til alle som sier at kjemisk kastrering ikke vil hjelpe, hvor godt kjenner dere menneskets seksuelle tenningsmønstre? Og ikke minst, vet dere hva kastrering er?

En bieffekt er impotens, ja, men impotens er altså ikke det samme som kastrering. Er det ingen som har vært borti dyr som har blitt kastrert, og sett adferdsendringene deres?

Kjemisk kastrering går ut på å redusere testosteronet i blodet, og dermed nedsette seksualdriften. Så ja, seksualiteten er i hodet, men den bestemmes av testosteronet som produseres i testiklene, og reduserer man denne produksjonene, så nedsetter man seksualdriften i hjernen.

Gjest Gjest
Skrevet
Til alle som sier at kjemisk kastrering ikke vil hjelpe, hvor godt kjenner dere menneskets seksuelle tenningsmønstre? Og ikke minst, vet dere hva kastrering er?

En bieffekt er impotens, ja, men impotens er altså ikke det samme som kastrering. Er det ingen som har vært borti dyr som har blitt kastrert, og sett adferdsendringene deres?

Kjemisk kastrering går ut på å redusere testosteronet i blodet, og dermed nedsette seksualdriften. Så ja, seksualiteten er i hodet,  men den bestemmes av testosteronet som produseres i testiklene, og reduserer man denne produksjonene, så nedsetter man seksualdriften i hjernen.

Mitt problem med ditt argument er at du sier at et overgrep, eller en voldtekt er sex som har gått for langt, ikke det det egentlig er; rå vold med sex som våpen. Vi vet at kjemisk og fysisk kastrerte menn har begått seksualisert vold.

Poenget mitt er at det ikke finnes en "kur" (som om dette liksom er en sykdom), og da inkluderer jeg kastrering. Det eneste som hjelper er forvaring.

www.vachss.com

Skrevet

Mitt problem med ditt argument er at du sier at et overgrep, eller en voldtekt er sex som har gått for langt, ikke det det egentlig er; rå vold med sex som våpen.

Dette her skjønte jeg ikke helt.

Vi vet at kjemisk og fysisk kastrerte menn har begått seksualisert vold.

Vet vi det? Hvem er vi, og hva er det vi vet?

Skrevet

Kjemisk kastrering går ut på å redusere testosteronet i blodet, og dermed nedsette seksualdriften. Så ja, seksualiteten er i hodet,  men den bestemmes av testosteronet som produseres i testiklene, og reduserer man denne produksjonene, så nedsetter man seksualdriften i hjernen.

Kastrering kan endre tenningsmønster, men ikke nødvendigvis atferdsmønster. Og fjerner slett ikke alltid trangen til å utvise makt over andre og svakere mennesker.

Jo, jeg har vært borti kastrerte dyr og har sett atferdsendringer hos dem, men ikke hos alle. Kastrerer du en hannkatt for sent vil den ofte fortsette med det samme atferdsmønstret.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Skal prøve en annen innfallsvinkel:

hvis David Toska hadde kommet inn i NOKAS rettssaken og sagt at han trengte hjelp

fordi han led av væpnet raneri; hadde du trodd på han da, og sett etter behandlingsmetoder? Eller hadde du ledd og sagt "rett i fengsel med han"?

Skrevet
Kastrering kan endre tenningsmønster, men ikke nødvendigvis atferdsmønster.

Det er egentlig omvendt. Om man er kastrert tenner man fortsatt på de samme tingene som før, men man tenner ikke på langt nær så mye, og handlingene vil ikke bli påvirket (ihvertfall ikke like mye) av seksualdriften.

Jo, jeg har vært borti kastrerte dyr og har sett atferdsendringer hos dem, men ikke hos alle. Kastrerer du en hannkatt for sent vil den ofte fortsette med det samme atferdsmønstret.

Ja, når kastreringen skjer i livet har mye å si. Men etter det jeg har forstått, vil en kastrering tidlig (før puberteten) ikke redusere seksualdriften. Kastratsangere, f.eks., hadde lystene i behold fordi de ble kastrert tidlig. Men nå er ikke jeg lege, da, og kattene jeg har eid har vær hun-katter.

Gjest Miloine
Skrevet

Greit å mene det.

Jeg mener at sjangsen for gjentagelse (Som er 43% etter en kanadisk undersøkelse) er for stor til at de skal få en sjangse til. De hadde en sjangse, den benyttet de til å voldta barn. Da har du tatt et valg, og bør være utelukket fra samfunnet resten av livet.

De må gjerne få kabel-tv og universitetsutdannelse i fengsel, bare de ikke slipper ut igjen.

www.vachss.com

Jeg skal ikke si 100% sikkert, men mener at dersom faren for gjentakelse er stor, blir de dømt til forvaring.

Skrevet
Jeg skal ikke si 100% sikkert, men mener at dersom faren for gjentakelse er stor, blir de dømt til forvaring.

Jeg vil anta at dette gjelder forgripere som tidligere har vært straffet og har forgrepet seg igjen etter at fengselsstraffen er sonet ferdig.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg vil anta at dette gjelder forgripere som tidligere har vært straffet og har forgrepet seg igjen etter at fengselsstraffen er sonet ferdig.

Tror det er sånn ja - jeg vet ikke så mye om det til å kunne uttale meg 100% som sagt. :) Vet om minst en her som er flinkere til å kunne uttale seg om det.

Skrevet

Veldig enig med deg Miloine. Det som er ille er at noen også blir dømt uskyldig. Noen naboer henger ut disse pedofile med flygeblader o.l. det er sjofelt gjort.Hvor i heiteste skal de gjøre av seg?

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hvordan forebygger det på noe som helst måte? Barn må lære seg å ikke bli med og gjøre ting med ukjente. Det hele fører bare til en falsk trygghet, fordi man fort glemmer at det finnes flere pedofile enn de som blir hengt ut.

Dette er jeg enig i. Vil heller satse på å lære barna å ikke bli med fremmede og å si nei, og ikke tro at man er trygg pga. offentlige lister.

Og så ? mener du at personer som har ødelagt andre mennesker innvendig har rett på livet?

Ja, det mener jeg. Jeg sier ikke at overgrep kan unnskyldes på noen måte, men jeg har en grunnleggende holdning om at alle mennesker skal behandles som mennesker, uavhengig av hva de har gjort. Man kan jo mene hva man vil som privatperson, men når det gjelder politi og rettsapparat, så må man ha den grunnleggende respekten i bunnen, ellers så er vi fortapte. Jeg mener at en heksejakt, slik noen foreslår, bryter mot menneskerettighetene, og gjør samfunnet vårt primitivt.

Seksuelle lyster sitter ikke i pikken. De sitter i hodet.

Dessuten handler ofte seksuelle overgrep om makt, ikke sex.

En annen debatt, men ja, jeg tror også at overgrep handler vel så mye om makt som om sex.

Skrevet

Kastrering forandrer adferdsmønsteret. Men holder nødvendigvis ikke personen fra å begå nye overgrep. Som andre har nevnt handler overgrep like ofte om makt, som det gjør sex. Selv støtter jeg kastrering så lenge det er frivillig. Og kastrering er frivillig i Norge i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...