Gjest StoreSky Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Leste nettopp om tråden om det å henge ut ekser med fullt navn på nett. Hva med pedofile? Vet at bl.a England jobber med at pedofile skal legges ut på nett, og at nabolag skal varsles. (Shara's Law, etter en jente som ble misbrukt og drept av en nabo) Jeg er litt i tvil, selv om jeg nok heller mot å sende ut informasjon - tenker på min egen datter som er ute og leker med vennene sine. Men samtidig, de som ev. er uskyldig dømt... Kjør debatt!
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Oj, oj, denne kan gjøres vanskelig og komplisert (særlig med tanke på de (ytterst få) som er uskyldig dømt). Men: Det viktigste er å gjøre verden så trygg som mulig for barna. De er i hvert fall uskyldige. Så, ja, jeg er for å identifisere pedofile. For å beskytte barna, ikke for å straffe og hetse pedofile (selv om mitt smålige jeg synes det er til pass for dem å bli straffet og hetset, disse krypene som ødelegger barn!).
Gjest StoreSky Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Er igrunn enig! Hvis man kan redde et barn fra å bli misbrukt, sparer man mange utgifter (helsemessig sett) Og uansett så ville jeg blitt overlykkelig hvis det ene var mitt barn... Viktigere å spare barna, enn gjenganger pedofile (som kjent ikke kan helbredes per idag)
Mossa Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Jeg vet ikke helt, jeg!! Hvor mye beskytter det barnet ditt? Man lærer jo barna om fremmede i utgangspunktet, hva de skal/ikke skal gjøre. Jeg tror faktisk at det hadde villet blitt mer bekymring enn glede. Og det at du vet om den ene naboen din beskytter jo ikke barnet mot de farene som lusker i buskene ellers...for det er alltid en mulighet for at noe skjer oss og familien vår. Jeg tror det er større fare for at noen kjører forbi og lokker/tar barnet, enn at naboen prøver seg på noe tull!!
Far til 2 Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Jeg er skeptisk til å bruke internet til den slags informasjon. Men kansje det skulle vært lov å kontakte ditt lokale politi å få samme svar ? På den måten vil ikke disse bli hengt ut for en hel verden, mens ryktene sansynligvis vil være ute i lokalsamfunnet iløpet av noen få dager. Som en digresjon til dette med ex'er som henges ut på nettet, gir det en indikasjon på hvilke metoder enkelte er villig til å bruke for å sverte tidligere kjæreste. Det gir også signaler om de konsekvenser mange barn får, fordi de mister kontakten med sin far (eller mor) som sansynligvis ikke har gjort noe annet galt enn å ikke lenger være "den utvalgte" kjæresten. Men dette er vel kansje en annen diskusjon.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Hvem er viktigst? Barna eller de pedofile? Hvorfor ødelegge flere sinn ..........
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 (endret) I England fikk en mann som hadde samme navn som en som ble uthengt, huset sitt steinet. Hvordan forebygger det på noe som helst måte? Barn må lære seg å ikke bli med og gjøre ting med ukjente. Det hele fører bare til en falsk trygghet, fordi man fort glemmer at det finnes flere pedofile enn de som blir hengt ut. Endret 14. juli 2006 av Slangen
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Så lenge de har sonet dommen sin, så synes jeg ikke noe om det. Snakker vi om gjengangere kan det kanskje være riktig å vasle nabolaget, men synes ikke internett er riktig verktøy. Da heller at det er poltiets oppgave, hvor de forteller folk dette ansikt til ansikt. Man skal være forsiktig med det, eller får man samme situasjoner som i Usa, hvor feks noen med en personlig vendetta mot pedofile går ut og dreper, med i utgangspunkt i slike lister. I Usa plasseres også alle som har hatt sex med mindreårige på denne lista, og det har bla ført til at en gutt i begynnelsen av tyveårene, som hadde sex med en jente rett under den seksualle lavalderen, ble drept av en slik "hevner".
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 Og så ? mener du at personer som har ødelagt andre mennesker innvendig har rett på livet?
Superlammet Skrevet 14. juli 2006 #10 Skrevet 14. juli 2006 Hva med de som er uskyldig dømt, og som kanskje har saken oppe til anke f.eks? Hva med de som har sonet på en dom de har blitt uskyldig dømt for?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 hva med de som faktisk er skyldige som har ødelagt mangfoldige liv?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Lære barn å ikke bli med fremmede? Selvsagt, men nå er dere naive. De aller fleste overgrep mot barn skjer av personer til har tillit til. Antallet "lokkemenn" som lurer i buskene er sterkt overdrevet! Og barn er barn, de er veldig tillitsfulle, de skjønner ikke hvor grensene går, og de er meget lett å manipulere. Så en må faktisk beskytte barna sine på flere måter enn å bare lære dem at fremmede kan være farlig. Selvsagt skal en ikke fotfølge dem, men det er greit å ha oversikt over hvilke voksne personer de forholder seg til. Når vi ser bort fra alle sære eksempler på uskyldig dømte og deperadoer som dreper pedofile for fote, så synes jeg at barna skal beskyttes, og en av metodene er å opplyse et nabolag om at en syk jævel valser rundt.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #13 Skrevet 14. juli 2006 Og så ? mener du at personer som har ødelagt andre mennesker innvendig har rett på livet? ← Jeg mener at alle mennesker har krav på å blir dømt av en objektiv domsstol, og ikke miste livet pga lynsjemobb. Offentlig lynsjing og heksejakt har vi gått bort i fra, pga for stor fare for at uskyldige blir tatt. Dersom du er for dødsstraff for pedofile bør du arbeide politisk for det, og ikke ta loven i egen hender.
Mossa Skrevet 14. juli 2006 #14 Skrevet 14. juli 2006 Hvordan forebygger det på noe som helst måte? Barn må lære seg å ikke bli med og gjøre ting med ukjente. Det hele fører bare til en falsk trygghet, fordi man fort glemmer at det finnes flere pedofile enn de som blir hengt ut. ← 'Akkurat det jeg tenker. Dessuten tror jeg at det hadde kommet til å henge over folk en gang og bestandig. Hvor utrygg hadde du ikke kommet til å føle deg ved å vite noe sånt!? Bedre å ikke vite, men ta sine forhåndsregler. Man skal lære barna å ikke bli med fremmede. De trenger heller ikke gå inn til naboen alene dersom man ikke kjenner h*n godt. (og noen garantier har man aldri alikevel..kan likegodt være den snille onkelen man har kjent hele sitt liv!!)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #15 Skrevet 14. juli 2006 Jeg mener at alle mennesker har krav på å blir dømt av en objektiv domsstol, og ikke miste livet pga lynsjemobb. Offentlig lynsjing og heksejakt har vi gått bort i fra, pga for stor fare for at uskyldige blir tatt. Dersom du er for dødsstraff for pedofile bør du arbeide politisk for det, og ikke ta loven i egen hender. ← Skjønner ikke hvorfor man skal "verne" pedofile.... har ikke sagt at jeg er for dødsstraff
Firegirl Skrevet 14. juli 2006 #16 Skrevet 14. juli 2006 Og så ? mener du at personer som har ødelagt andre mennesker innvendig har rett på livet? ← Alle har rett paa livet, og det er hverken min eller din oppgave aa bestemme hvem som skal faa leve eller ikke, ei heller en domstols.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #17 Skrevet 15. juli 2006 Skjønner ikke hvorfor man skal "verne" pedofile.... har ikke sagt at jeg er for dødsstraff ← I praksis så er du jo det, dersom du synes at pedofile skal offentliggjøres på nettet, iom at vi alle vet at en konsekvens av dette er at de kan blir drept, banket opp, får satt fyr på huset sitt osv.
Gjest bente85 Skrevet 15. juli 2006 #18 Skrevet 15. juli 2006 Det har jeg ikke sansen for at dem skal gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2006 #19 Skrevet 15. juli 2006 jeg mener at det er bedre å gjøre in operasjon for å gjøre dem impotent enn å publisere bilder. Da har man en garanti, og vedkommende kan leve normalt med andre folk uten at han har lyst å gjøre ugjerningen igjen.
Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2006 #20 Skrevet 15. juli 2006 jeg mener at det er bedre å gjøre in operasjon for å gjøre dem impotent enn å publisere bilder. Da har man en garanti, og vedkommende kan leve normalt med andre folk uten at han har lyst å gjøre ugjerningen igjen. ← Nei man har absolutt ikke noen garanti for det! Seksualitet sitter i en stor grad i hodet. Voldtekt av barn har skjedd med flasker, dildoer i king size, pinner, stokker, hender, tunge, "fisting", våpen, elektriske ledninger, etc etc. Dette er ikke noe jeg finner opp, har sett bilder i en rapport om voldtekt av barn. Til opplysning så skjer dette i de aller fleste tilfeller av en kjent person av barnet. Det vil si, nabo, foreldre, idrett/etc-ledere, andres foreldre, nære familie medlemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå