Gå til innhold

Vold på jobben...?


Kosejente

Opplever du vold i jobbsammenheng?  

  1. 1. Opplever du vold i jobbsammenheng?

    • Ja, men sjelden
      3
    • Nei
      6
    • Ja, ofte
      1


Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever vold i jobbsammenheng?

Og i tilfelle hva slags jobb har dere?

Jeg selv opplever jevnlig vold i min jobb (arbeider med mennesker med psykisk utviklingshemming med tilleggshandicap)....det være seg fra "småepisoder" med klyp ol. til alvorlige episoder som kan være direkte farlige (sistnevnte skjer heldigvis svært sjelden).

Selv om vi har gode prosedyrer for forebygging av slike episoder og for hvordan vi skal forholde oss når de oppstår...er dette veldig slitende i lengden (psykisk). Jeg har en periode nå der jeg kjenner at nå er det nok!!! Vil jeg virkelig dette lenger...????!!!! :-?

MEN må bare får sagt det...det er for det meste flere gode dager enn dårlige på jobb....heldigvis....

Og det som tross alt er det unike når man har en slik jobb....er at i tøffe perioder blir det et samhold i personalet uten sidestykke...!!! :)

Hadde jeg ikke hatt de kollegaene jeg har...hadde jeg ikke holdt lenge i min jobb.....

Men det jeg er ute etter.....er det flere her som opplever vold i jobbben?

Og hvordan opplever dere det?

Hva jobber dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utdanner meg innen sikkerhet i Forsvaret, og (forsøk på-) vold på jobben vil nok være relativt vanlig når jeg går ut i arbeid.

Vi forbereder oss iallefall mot dette under utdannelsen, både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...