Gå til innhold

Tvillinger


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Selv er jeg enegget tvilling og jeg synes temaet tvillinger er veldig interessant. Jeg kjenner ikke så mange tvillinger. Min søster og jeg har alltid vært veldig like. Vi tenker og oppfører oss likt. Vi har et båndt til hverandre. Vi kan speile oss i hverandre og da spesielt i oss selv. Vi har lik stemme, snakkemåte, latter, smil, kropper, feil og humor :ler:

Men egentlig vet jeg ikke om vi er 100% eneggede. Men det går vel ann å ta en dna-test men det er nok dyrt. Vi har også vært med i tvilling undersøkelse for Folkehelsa.

Det hadde vært artig å høre fra andre tvillinger. De som ikke er tvilling vet ikke hvor spesielt det er .... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg er tvilling, men bare toegga. Har en tvillingbror som er to minutter eldre enn meg. Jeg føler ikke at vi har noe felles nå, og vi har ikke kontakt engang. Men som barn var vi nok sterkere knyttet til hverandre, men vi har vokst opp i svært ulike utemiljø..ulik skole, venner osv. Vi er like ulike/like som vanlige søsken.

Jeg har også vært med på tvillingundersøkelsen i regi av Folkehelsa.

Men jeg trodde ikke man kunne være noe mindre enn 100% eneegga tvilling....

Håpet forresten på å få tvillinger da jeg var gravid, men det fikk jeg ikke..kanskje like bra..vi får se neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men jeg trodde ikke man kunne være noe mindre enn 100% eneegga tvilling....

Stemmer nok det. Enten så er du det eller så er du det ikke. For meg høres det ut som om Mzfire og søsteren er eneggete tvillinger siden de er så like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toegga tvilling

Jeg og min tvillingbror er svært ulike utseendemessig, og vi har totalt forskjellig moral- og verdisyn. Har sett vanlige søsken vær mere like enn vi er. Den eneste "fordelen" med å være tvilling etter min mening er at man hadde lekekamrat som barn og at det er litt "stas" å fortelle om det. Men det føles også av og til ekstra belastende fordi alle liksom forventer at alle tvillinger er så like, og går så bra sammen. Ville vel egentig heller hatt en enegga tvillingssøster.

Men det blir jo født flere og flere tvillinger(og trillinger) så det er jo ingen "sensasjon" lenger..

Synes det er rart at ikke flere har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg opplevde under oppveksten som ikke var noe stas var at vi alltid ble kalt for "tvillingene" som om vi bare var en person. Noen ble misunnelige fordet jeg hadde en tvillingsøster. Ofte ble vi sammenlignet på punkter vi var forskjellige, og det ble også mast mye om vi var enegget eller toegget. Var ille å hele tiden bli sammenlignet. Derfor ville vi aldri gå likt kledd eller være like på håret.

Men med årene har vi blitt mer og mer like. Men vi er ikke som to dråper vann. Men vi har et spesielt bånd til hverandre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...