Gå til innhold

Blodtrykk 91/68

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Kan noen si meg litt om denne verdien?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det hørtes litt lavt ut..

PÅ en vanlig ung og frisk person ligger trykket på 120/70.

Burde forklart deg bedre, da jeg har tatt hjelpepleier skolen, men orker ikke akkurat nå ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har 100/60 - legen har sagt at der er lavt, men helt greit.

Så 91/68 - 91 er kanskje litt vel lavt vil jeg tro, mens 68 er helt greit.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hørtes litt lavt ut..

PÅ en vanlig ung og frisk person ligger trykket på 120/70.

Burde forklart deg bedre, da jeg har tatt hjelpepleier skolen, men orker ikke akkurat nå ;)

Ok, meg igjen.

les litt her du, står veldig fint forklart :

http://no.wikipedia.org/wiki/Blodtrykk

Skrevet

Det var litt lavt ja. Men kanskje du alltid har hatt det og at det er det kroppen din er vant med? Mange som har lavt blodtrykk uten å merke noe særlig til det i hverdagen.

Gjest gjesta
Skrevet

Tror det stiger litt etter at jeg har kommet i gang om morgenen, men problemet mitt er at jeg har så vanskelig for å komme i gang. Hver morgen er jeg helt svimeslått, uansett hvor mye jeg har sovet.

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre det?

Bortsett fra rådet jeg fikk av ei venninne i går om å la mannen servere meg kaffe på senga hver morgen! ;) Høres veldig koselig ut, men tror nok ikke at jeg får oppleve den luksusen så ofte! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Tror det stiger litt etter at jeg har kommet i gang om morgenen, men problemet mitt er at jeg har så vanskelig for å komme i gang. Hver morgen er jeg helt svimeslått, uansett hvor mye jeg har sovet.

Det tror jeg de fleste er, jeg er iallefall helt lost om morgenen.

Det som hjelper litt er å legge meg til samme tid og stå opp til samme tid hver dag.. har jeg fri, så sover jeg litt lenger selvfølgelig ;)

MEn man blir trøtt av å sove for mye også!

7-9 timer er hva man trenger av søvn.

Gjest gjesta
Skrevet
Det tror jeg de fleste er, jeg er iallefall helt lost om morgenen.

Det som hjelper litt er å legge meg til samme tid og stå opp til samme tid hver dag.. har jeg fri, så sover jeg litt lenger selvfølgelig ;)

MEn man blir trøtt av å sove for mye også!

7-9 timer er hva man trenger av søvn.

Vel, når jeg sammenligner med andre jeg kjenner, er det nok litt verre. Jeg legger meg stort sett på samme tid og står opp på samme tid, så det er ikke slik at jeg lever veldig uregelmessig. Det jeg forsøkte å få fram, er at det ikke har hjulper å regulere sovetiden litt opp eller ned, resulatet er det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...