Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og tenker på ferietur til neste sommer( ja allerede :sjenert: ) Jeg har en drøm om å komme meg til usa, og da tenker jeg på los angles og områdene rundt der. Er det noen som har vært på tur der og som har noen gode råd å komme med? Vi har to barn som skal være med, de vil da være 4 og 9 år. Hvordan er det tro? Hvor bestillte dere reisen, hva ligger prisene på?

Som dere kanskje skjønner så har jeg tusenvis av spørsmål, så visst det er noen som har noen tips og gode råd så blir jeg veldig glad for det ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Lei bil, og kjør sørover til San Diego! Roligere tempo og mange fine opplevelser("Sea World" for å nevne en ting som er artig for barn)

Å kjøre nordover fra LA langst kystvegen er også fantastisk fint.

LA i seg selv er så stapp full av ting å se/gjøre, at jeg tror bare du får ta m ungene på råd, og drøfte....Universal Studios, Disneyland....

Ellers er det mye å fint å oppleve i Sør/Midt-California. Yosemite National park er et must, etter min mening. Fint for barn, er det også. Death Valley er spennende, likeså en tur over grensen til Mexico.

Alt er mulig; egentlig.

Skrevet

Takk for tips Leonarda!

Har skjønnt at det er veldig mye som er verdt å oppleve. Så da er det litt vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Men vi har jo god tid på oss, så noe må vi vel klare å finne ut.

Noen flere som har gode tips? Alt mottas med takk :)

Skrevet

veien fra LA til San Fransisco skal være fantastisk.

Da kjører man gjennom vindistriktene i California.....

det er utrolig mye å gjøre i dette området, jeg ville ha anbefalt å kjøpe en guidebok og lese en del på forhånd

Skrevet

Takk for tips Marsy!

Jeg noterer meg alt her nå, tror det kan bli et stort prosjekt og samle informasjon til en sånn tur.

Noen tips om gode sider på internett da?

Gjest gjesten
Skrevet

Gå til innkjøp av Rough Guide fra Lonely Planet og les i vei. Mange gode tips til steder å besøke og steder å kjøre. Blant annet:

- High way 1 (fra grensa til Mexico til grensen til Canada og går helt ute ved kysten)

- Las Vega er interessant å se og oppleve for maks 2 netter. Ikke mange timenes kjøring fra LA.

- besøk Calico ghost town (gammel gruveby) mellom LA og Vegas.

- Heart castle (litt usikker på om det blir nærmere San Fransisco enn LA?)

- Vindistriktet Napa Valley

- LA med alle klisjeene som Hollywood, Beverly Hills, stranda med bodybuilderne, etc

Bil MÅ du nesten ha og om du ikke er medlem av NAF her hjemme, så bli medlem innen du reiser. Dette fordi NAF har en søsterorganisasjon i USA som heter AAA ("trippel A"), og de har kontorer over hele USA og ofte mange kontorer i de større byene. AAA gir deg gode veikart og kan hjelpe deg med reiserute/ kjørerute og gode guidebøker for hver delstat. De har også oversikten over hvor det er veiarbeid etc. Vi har vært innom AAA alle de gangen vi har vært i USA med bil, og servicen har vært helt utrolig alle gangene. I tillegg har alt av kart og bøker vært gratis.

En liten ting til når det gjelder bestilling av tur til USA; bestill selv flybilletter og hotell på nettet (hotel.com er en kjempeside som vi har brukt mye) og IKKE bruk USA spesialisten her hjemme. Det reiseselskapet er dyrt/ overpriset og jeg har opplevd flere ganger at de kan mye mindre om USA enn det jeg selv kan og jeg har "bare" vært turist der :sur:

Skrevet

Vi var i USA nå i sommer og var i Las Vegas, Grand Canyon, San Diego, LA, Highway 1 og San Francisco. Hadde en fantastisk ferie. Var mer enn nok gjøre - ville vel ha droppet Las Vegas og Grand Canyon med barn, da det er veldig lang kjøretur fra Grand Canyon til San Diego.

San Diego Zoo var en veldig fin opplevelse, det samme var Universal Studios i LA. I San Francisco var Alcatraz en flott opplevelse, men ikke så barnevennlig vil jeg tro.

Litt generelt så reiste vi med Icelandair, som jeg synes var helt greit, men SAS er veldig mye bedre. Vi hadde kun booket hotell i begynnelsen og i San Francisco, men så har vi heller ikke barn. Har veldig god erfaring med Nordmannsreiser - de kan ordne hele reisen for dere, hvis dere ønsker. Hva det vil koste, kommer helt an på hva dere ønsker av standard på hotell og mat. Vi spiste godt og aldri på fast food-steder til middag, bodde på alt fra rimelige motell til flotte hotell, shoppet en del og var på en del attraksjoner og steder som kostet litt (Universal, San Diego Zoo, Hearst Castle, Alcatraz, Major league baseballkamp). Svarer gjerne hvis du har noen konkrete spørsmål.

Skrevet

Tusen takk for svar Ringblomst :)

Jeg noterer flittig her, og det er nok ikke helt utenkelig at jeg kommer med noen spørsmål etterhvert. Men først må jeg "se" meg litt rundt. Det kommer vel en del spørsmål når jeg begynner å se meg litt rundt på nettet. Har i allefall fått troen på at det kan være noe for oss.

Skrevet
Men først må jeg "se" meg litt rundt.

Her tror jeg du har den beste idéen! :)

Det er så utrolig mye å se i det området dere har lyst til å reise, og nå har du jo fått mange tips her. Foreslår at du noterer deg noen viktige ting som budsjett, interesser, tidsbegrensning og hva som er praktisk gjennomførbart. Da tror jeg du vil ha et klarere utgangspunkt som gjør det lettere for deg å gjøre noen litt mer konkrete søk.

Lykke til, og spør gjerne mer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...