Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Jeg hgar et barn og vil absolutt ikke ha flere. Er veldig fornøyd med dte ene jeg har Jeg tåler ikke p-piller. Prøvd flere merker gjennom årene. Blir nedstemt og mister sexlyst fullstendig. Etter fødselensatt jeg inn hormonspiral. Dyr som fy, og fungerte greit, men....sexlysten forsvant helt. Tok den ut og ble anbefalt Nuvaring (p-ring) Hatt den i 1,5 uke nå og har: Gått opp i vekt, er deprimert, fått veldig uren hud, svimmel og uvel og trtt hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Vil ikke sterilisere meg og ikke mannen heller selv om vi ikke planlegger flere barn, og trenger noe som er sikkert. Men tydeligvis er dette vanskelig. Kondom er uaktuelt i lengden. Hjelp...
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Hvorfor er kondom uaktuelt i lengden hvis ingenting annet fungerer? Kondom er da et helt fint prevensjonsmiddel det, eller tar jeg feil
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Hva med kobberspiral? Billig, ingen hormoner og du trenger ikke tenke på det da den varer flere år.
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Hvorfor er kondom uaktuelt i lengden hvis ingenting annet fungerer? Kondom er da et helt fint prevensjonsmiddel det, eller tar jeg feil Nei, enig med trådstarter, kondom er ikke akuelt over lengre tid. Fungerte veldig dårlig for oss ihvertfall, fantastisk at jeg ikke ble gravid i de månedene vi var sammen før jeg begynte på p-pillen, for halvparten av gangene ble vi så frustrerte på kondomen at vi ga den opp halveis TS: Syntes du skal snakke med lege, men spiral virker som det eneste aktuelle hvis du reager negativt på hormoner.. Ellers kan du lese om de forskjellige typene prevensjon på www.prevensjon.net
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Hva med kobberspiral? Billig, ingen hormoner og du trenger ikke tenke på det da den varer flere år. ← Jeg er veldig plaget av menstruasjonssmerter og sterke blødninger....
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Hva koster kobberspiral? Har brukt noen 1000 på dette til nå. Tviler på at jeg kan bruke den, men kunen kanskje forsøkt hvis det ikek var dyrt (i tilfelel den må fjærnes igjen)
Gjest BagLady Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Nei, enig med trådstarter, kondom er ikke akuelt over lengre tid. Fungerte veldig dårlig for oss ihvertfall, fantastisk at jeg ikke ble gravid i de månedene vi var sammen før jeg begynte på p-pillen, for halvparten av gangene ble vi så frustrerte på kondomen at vi ga den opp halveis ← Med respekt å melde, da er det ikke kondomen det er noe galt med men de som bruker den Endret 13. juli 2006 av BagLady
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Har vi sex feil da? Hehe. Takk. Vi beveger oss mye og skifter stillinger ofte og kondom sklir av lett. Vi må hele tiden ta hensyn til kondom og da blir liksom gnisten borte. Å alltid ha kondom tilgjengelig er heller ikke bare bare. Og av og til glemmer vi det rett og slett. Da er ikke kondom et sikkert prevensjonsmiddel for vårt bruk. Dessuten er det bedre uten. Så derfor mener jeg kondom ikke er godt nok i lengden. Tror nok det er flere enn meg som føler det slik.
Malama Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Må si meg enig der. Hvordan i all verden "gi den opp"? Det e rjo ikke akkurat komplisert da... for oss fungerer i alle fall kondom godt (så lenge vi sørger for å ha noe annet enn profil i hus da, for de sprekker visst sånn ca 1/3 av gangene. Heldigvis ikke sprukket på et kritisk tispunkt enda da, men når vi går tom for andre hender det at det er en slik pakke v finner i frta... og det er visst ikke helt genialt. Men, seriøst, det er lett, og sikkert. Og uten bivirkniner (utover en ekstra utholdende mann som gir ekstra nytelse da, om du kaller det en "bivirkning")
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #10 Skrevet 13. juli 2006 Nei det er ikke komplisert, men man må ta hensyn til den hele tiden. Som du selv sier, de sprekker ofte og da må man avbryte osv. Sex burde man kunne nyte uten å tenke på "det praktiske". Det fungerer som noen, forstår jeg jo. Og for noen må det fungere (tenker på kjønnssykdommer). Men jeg personlig, ville prøve så godt jeg kunne å finne et bedre prevensjonsmiddel når jeg er i et langvarig forhold.
Gjest BagLady Skrevet 13. juli 2006 #11 Skrevet 13. juli 2006 Men, seriøst, det er lett, og sikkert. Og uten bivirkniner (utover en ekstra utholdende mann som gir ekstra nytelse da, om du kaller det en "bivirkning") ← Jeg tåler ingen prevensjonsmiddel med hormoner i, og vil ikke ha kobberspiral. I starten synes jeg det var litt leit at vi måtte bruke kondom, men etterhvert synes jeg egentlig det er ganske greit. Og man kan gjøre det ganske morsomt å ta den på Og det finnes mange typer kondomer, ikke bare de som fås kjøpt på rema, så det kan jo være en ide å se om dere finner noen andre som passer bedre til deres behov. Det er ikke meningen at de skal sprekke dersom de passer og brukes på riktig måte.
tattoopia Skrevet 13. juli 2006 #12 Skrevet 13. juli 2006 (endret) ei å ei halv uke er vel litt vel kort tid å si om du tåler den eller ikke.alle prevansjonsmiddel med hormoner har jo en "innkjøringsperiode" har selv brukt nuvaring ettersom jeg ikke har tålt noe annet. men jeg synes du skal gi det en måned hvertfall før du kan si hvorvidt du tåler den eller ikke. ta den ikke ut etter knappe to uker i alle fall. kobberspiralen koster to hundre spenn pluss legetimen hvis jeg ikke husker helt feil Endret 13. juli 2006 av tattoopia
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #13 Skrevet 13. juli 2006 Jeg tåler ingen prevensjonsmiddel med hormoner i, og vil ikke ha kobberspiral. I starten synes jeg det var litt leit at vi måtte bruke kondom, men etterhvert synes jeg egentlig det er ganske greit. Og man kan gjøre det ganske morsomt å ta den på Og det finnes mange typer kondomer, ikke bare de som fås kjøpt på rema, så det kan jo være en ide å se om dere finner noen andre som passer bedre til deres behov. Det er ikke meningen at de skal sprekke dersom de passer og brukes på riktig måte. ← Trådstarter her. Jeg får gummiallergi i skjeden av kondom, så det går rett og slett ikke i lengden.
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg tåler ingen prevensjonsmiddel med hormoner i, og vil ikke ha kobberspiral. I starten synes jeg det var litt leit at vi måtte bruke kondom, men etterhvert synes jeg egentlig det er ganske greit. Og man kan gjøre det ganske morsomt å ta den på Og det finnes mange typer kondomer, ikke bare de som fås kjøpt på rema, så det kan jo være en ide å se om dere finner noen andre som passer bedre til deres behov. Det er ikke meningen at de skal sprekke dersom de passer og brukes på riktig måte. Det er bra det fungerer for dere, mente ikke å si noe negativt om det. Jeg ville bare "backe opp" TS med å si at det er flere som syntes kondom blir uaktuelt i lengden jeg. Ingen er like og forskjellige ting funker for forskjellige mennesker. Tror det er nettopp det det må brukes riktig som er et problem for meg, vil ikke bekymre meg for om det brukes riktig eller ikke. Jeg satt mye å bekymra meg ubegrunna for at jeg var gravid og sprang til apoteket for å kjøpe nødprevensjon i ett sett. Det slet litt på og var derfor veldig letta når jeg begynte på p-piller og kunne slappe av. edit for å legge til hvem jeg svarer Endret 13. juli 2006 av fluesmekker
Gjest BagLady Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Trådstarter her. Jeg får gummiallergi i skjeden av kondom, så det går rett og slett ikke i lengden. ← Det er jo noe annet Lykke til med jakten!
wind-up bird Skrevet 13. juli 2006 #16 Skrevet 13. juli 2006 Trådstarter her. Jeg får gummiallergi i skjeden av kondom, så det går rett og slett ikke i lengden. ← Det finnes jo kondomer laget av uretanplast (avanti), disse skal man kunne bruke om man er allergisk mot latex/gummi...
Chiquita Skrevet 13. juli 2006 #17 Skrevet 13. juli 2006 Jeg synes det er krisemaksimering å kalle denne tråden "tåler ingen prevensjonsmiddel". Hadde du ragert på p-piller, p-plaster, p-ring, p-stav, hormonspiral, kobberspiral, kondom, pesar, og det som mere er... DA kunne du sagt at du ikke tåler noe. Men bare fordi p-piller, hormonspiral og p-ringen ikke er noe for deg, så er det da fremdeles massevis som du tåler... Snakk med legen din
Malama Skrevet 13. juli 2006 #18 Skrevet 13. juli 2006 Og det finnes mange typer kondomer, ikke bare de som fås kjøpt på rema, så det kan jo være en ide å se om dere finner noen andre som passer bedre til deres behov. Det er ikke meningen at de skal sprekke dersom de passer og brukes på riktig måte. ← Det er nettopp det... profil PASSER ikke her i huset tyudeigvis, det er derfor de sprekker. Han sier jo selv at de er litt små, så det er kke rart. derfor kjøper vi dem ikke lenger, for poenget er jo å ha noen som ikke sprekker da. Nå kombinerer vi dette me temping/sykluskontroll/ladycomp så vi bruker dem ikke hver gang. (dog, med mine håpløse sykluser... stort sett hele tiden likevel... dessverre.)
Gjest fluesmekker Skrevet 13. juli 2006 #19 Skrevet 13. juli 2006 Har samme erfaring med profil som dere, Malama. Kjæresten sier de er for små og de sprekker lett. Og har hørt flere som syntes de er dårlige.
Malama Skrevet 13. juli 2006 #20 Skrevet 13. juli 2006 Dumt at det liksom er "det mest solgte", det du lettest får tak i. Og for trådstarter med latexallergi, så finnes det latexfrie varianter, så et er ikke i seg selv et problem. Og som Chiquita sier, det er stort forskjell på ikke tåle NOEN prevensjonsmidler, og ikke tåle p-piller, hormonspira og p-ring (og visstnok ha latex-allregi, som ikke var nevnt i begynnelsen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå