Gjest bente85 Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Igår hadde jeg en time hos legen. Da jeg satt på venterommet, begynte jeg å kjenne ubehag med magen. Visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre. På forhånd var jeg vel ikke nervøs, men jeg grudde meg ikke noe særlig. Det tok en stund før jeg kjente noe. Hadde litt luftsmerter, og det kjentes ut som at jeg måtte på do, flere ganger. Jeg prøvde og sitte rolig, puste rolig og ikke engste med, men plagene kom forsatt nå og det. Er ikke så mye som skal til før jeg får slike plager. Bare jeg for eksempel skal på butikken, kan jeg få mageproblemer. Er det noe som kan gjøres angående dette?
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Sånn er jeg også, med det resultat at jeg gruer meg til den minste ting. Hjemme går det fint, det er når jeg skal noe eller sitter og venter på noe, også hvis vi sitter i bilen, på toget osv. Problemet mitt er i tillegg sånn at jeg faktisk MÅ på do, og jeg har ganske dårlig tid på meg. Hvis det i tillegg ikke er noen mulighet for å komme meg på do- for eksempel hvis vi står i kø på motorveien eller jeg befinner meg et sted det ikke er toalett i nærheten- da blir det ihvertfall ille. Det er som om det knyter seg i magen og jeg blir nervøs. Hva man kan gjøre? Hvis noen har en god løsning på "nervøs mage" så blir jeg kjempeglad, jeg har ikke funnet noe som hjelper dessverre. For meg er det ihvertfall psykisk, så kostholdendringer etc har ikke noe for seg. Heldigvis går det litt i perioder hvor ille det er, og det er særlig i perioder med mye stress det blir ille. Nå for tiden har jeg for eksempel en god periode, jeg har jo ferie
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 hvorfor tok du ikke opp dette med legen da du var der? forøvrig er ofte slike mageproblemer ofte psykosomatiske og ikke noe som legene kan hjelpe med. Prøv å stress ned, begynn å trene osv.
Gjest bente85 Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Det kan faktisk være sånn at jeg må på do, og da må jeg det ganske fort. Vel, det gikk jo over da. Prøver bare å ta det rolig mens jeg satt der, og ikke tenke for mye. Har skjedd det samme da jeg var inne på en butikk også, det var rene marerittet, men jeg rakk det.
Gjest bamsemums Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Send meg en PM, så skal jeg komme med gode tips og råd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå