Angel2006 Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Huff, nå sitter jeg med et dilemma... Gifter oss 12 aug og har 3 uker ferie etterpå. Har fått noen pristilbud på reiser til Maldivene.. det som passer oss best koster 32.000 kr for 2 personer med 11 netter i Maldivene, fullpensjon, fly, og transport til øya. Det eneste som koster er drikke og aktiviteter/utflukter og lommpenger. Vet at det er ganske dyrt der, men man drar ik til maldivene hver dag. Ellers så kan vi reise til f.eks Kreta i 2 uker, med 4 stjernes hotell kommer på ca 15.000 kr.. men da må vi regne med endel penger til mat, lommpenger og utflukter i tillegg. Så i bunn og grunn så blir ikke differansen på 2 uker til Kreta og 11 dager på Maldivene så stor... Må jo si at Maldivene frister aller mest siden det er vår "honeymoon".. Men vi har jo ikke SÅÅÅ mye penger igjen etter selve bryllupet, men får det til om vi vil, men kommer hjem med tomme lommebøker og vel så det om det blir Maldivene. Hva ville du/dere valgt... ????????
Gjest gjesta Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Maldivene, siden det er bryllupsreise og ikke bare en vanlig ferietur.
Gjest Piper Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 15000 for to så sent i August, var dyrt på Kreta. Og jeg er sikker på at dere kan finne en billigere tur enn som så. Klarer dere å bruke 17000 på mat i to uker på Kreta, da er dere dyktige. For alt det andre må dere jo ha på Maldivene også. Differansen blir kanskje 10000-12000 kroner, og min verden er det ganske mye. Men har dere økonomi til det, ville jeg valgt Maldivene. Jeg selv ville nok valgt det billigste alternativet, for jeg ville ikke vært helt blakk etter bryllupsreisen. Men som sagt, ahr man økonomi til det, så er det nok en mer opplevelse å reise til Maldivene.
Gjest Piper Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Må det være kreta eller Maldivene? Det finnes jo andre steder man kan dra til, uten at det koster 32000 kr for reise og mat. Brasil USA Kambodsja OSV
Angel2006 Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2006 Neeei, må ikke være Maldivene eller Kreta. Har liksom hengt oss opp i de 2 reisealternativene.. siden det var Kreta som var planen til å begynne med. Koster så mye om vi vil bo på et 4 stjernes sted der.. Vil unne oss litt siden det er "honeymoon" Fikk liksom Maldivene litt på tungen da en kollega skal reise dit også på bryllupsreise i sept. Blir jo ikke mindre hektet av å sitte og se på bilder derfra på nettet. USA har også vært i mine tanker.. men føler at det begynner å haste litt siden det er snakk om 4 uker til vi gifter oss.
Angel2006 Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2006 Tvilen begynner å minke her også... he he.. Får se hvor vi bestiller, tenkte å vente til i mrg eller mandag med å bestemme oss 100%
Gjest Fruktfat Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Maldivene, siden det er bryllupsreise og ikke bare en vanlig ferietur. ← enig. syden kan man jo reise til når som helt. (det kan man jo forsåvidt til maldivene og, men man gjør det ikke)
Duracell Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville dratt til maldivene, da blander ikke ferieminnene seg sammen med bryllupsreiseminnene i årene som kommer...
Angel2006 Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. juli 2006 Hmmm.. begynner å bli mer sikker på hva jeg skal gjøre her gitt
Duracell Skrevet 13. juli 2006 #11 Skrevet 13. juli 2006 bra! Jeg hadde lett levd på tomatsuppe og "potetmiddager" i en evighet etter en slik reise.
Gjest allium Skrevet 13. juli 2006 #12 Skrevet 13. juli 2006 Mulig jeg er sær (ok da, jeg vet jeg er sær), men jeg husker godt at jeg tenkte da jeg var på Maldivene at "dette er ikke noe sted for en bryllupsreise". Det er altfor varmt, ihvertfall for meg. Alle aktiviteter over vann er umulige. Jeg orket nesten ikke maten, både pga varmen og fordi det var en merkelig meny med mye hermetikk og fisk. Vannet er svovelholdig brakkvann og lukter deretter. Jeg gikk ned tre kilo på 14 dager... bonusen var at jeg aldri har sett så bra ut. Men dykkingen var fantastisk.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #13 Skrevet 13. juli 2006 Vi skal til thailand i november på bryllupsreise. Reisa, hotell + lommepenger kommer på ca 27000kr. Og da må vi itillegg ta fly fra Tromsø til Oslo. Har aldr vært i Thailand, men har bare hørt positivt om det. Så jeg anbefaler Thailand, blir litt billigere og litt mer spesielt enn Kreta
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #14 Skrevet 13. juli 2006 Vet ikke helt hvor på Kreta du skal, men jeg klarer ikke å se noen steder der som passer for bryllupsreise. Bali er et yndig sted på Kreta vet jeg, men de typiske turistplassene vest er vel ikke noe sted å dra for to nygifte ?
Siam Skrevet 13. juli 2006 #15 Skrevet 13. juli 2006 Vi valgte, og hadde valgt igjen, Maldivene. Det var helt fantastisk! Og som du sier, noe man ikke gjør "hver dag". En sydentur kommer dere garantert til å ta senere. Vi var på Kuredu, og brukte rundt 50.000,- tilsammen på to uker.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2006 #16 Skrevet 14. juli 2006 Så sant jeg hadde penger til det så hadde jeg valgt Maldivene, uten tvil. Det er jo tross alt (forhåpentligvis) bare en gang man reiser på bryllupsreise og da ville jeg gjort det mer spesiellt enn å reise til Kreta.
marsy Skrevet 14. juli 2006 #17 Skrevet 14. juli 2006 jeg ville ikke valgt kreta, det kan man gjøre når som helst.... hvis dere synes maldivene høres dyrt ut er det jo mange andre herlige steder å reise..hvis dere regner ut sånn omtrent hvor mye penger dere vil bruke på fly og hotell, og vet hvor lenge dere vil være borte kan dere jo bare gå til et reisebyrå og be dem foreslå gode reisemål som passer budsjettet deres. De har oversikt over alle tilbud, og vet hvor det er bra å reise
Wonders Skrevet 14. juli 2006 #18 Skrevet 14. juli 2006 Dilemma, ikke dra til syden om dere får det gratis en gang. Det er BRYLLupsreise asså! Den skal du leve på resten av livet! Legg litt tid å penger i det, 5 stjerners, tro meg, dere kommer ikke til å angre!
lillesky Skrevet 16. juli 2006 #19 Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville nok valgt et litt spesielt sted, sånn at det ble noe man kunne huske til senere. En tur til Kreta kan dere ta en annen gang. Og året deretter igjen.
gard Skrevet 19. juli 2006 #20 Skrevet 19. juli 2006 Hei Min kone og jeg var på tur til Maldivene i april for et par år siden og det er bare et ord som kan beskrive turen: fantastisk. Øya (Sun Island) er en av de større øyene men allikevel var det nesten helt tomt på stranden...og for en strand...hvit sand med et hav i alle blåfarger i bakgrunnen. Sjekk reisebrevet med bilder som jeg har lagt ut på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm så vil du se hva jeg mener Eneste faren med å dra til Maldivene er at alle andre strandturer etterpå vil bli en nedtur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå