LadyInRed Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Hvilken reiseforsikring har du og hva må du betale? Det er på tide å fornye min reiseforikring, og jeg vet ikke om jeg gidder å ha dyre europeiske (selv om den nok er best) for jeg reiser ikke så mye.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Vi har i Gjensidige og betaler ca 1000,- i året for familien.
Arkana Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Jeg betaler under 1000 kroner (husker ikke nøyaktig) for en helårs reiseforsikring fra Europeiske. Er det virkelig dyrt? Kan ikke tenke meg at de andre er så mye billigere at det lønner seg framfor å velge et selskap man vet man kan stole på.
Malama Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Jeg har europeiske helårsforikring. Og vil minne deg på at den ikke bare gjelder p åferier, men straks du går ut døra. Du sier at du ikke reiser så mye, men husk at du er "på reise" når du går på butikken også da... synes ikke det er så dyrt, egentlig. vi har en "familieforsikring" vi da, som dekker oss begge, og det er rimligere pr. pers enn om vi hadde hver vår.
marsy Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 har du samboer/ektemann kan dere få familierabatt, selv om dere bare er to. har du alle forsikringene dine på ett sted, kan du få tilbud på rimelig reiseforsikring hos dem (du får rabatt hvis man samler alle forsikringene på ett sted) kanskje har du rimelig reiseforsikring gjennom fagforening?
LadyInRed Skrevet 13. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg betaler under 1000 kroner (husker ikke nøyaktig) for en helårs reiseforsikring fra Europeiske. Er det virkelig dyrt? Kan ikke tenke meg at de andre er så mye billigere at det lønner seg framfor å velge et selskap man vet man kan stole på. ← europeiske koster 1130 kr for helårsforsikring. den jeg hadde tidligere gjennom vital kosta 400 kr mindre. det er litt penger når jeg er student
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Hvis du betaler minimum 50% av reisens pris med kredittkort ( f. eks. Visa ) så er reiseforsikring og avbestillinsgsforsikring inkludert. Altså GRATIS. Så hvorfor betale ??
Leo Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hvis du betaler minimum 50% av reisens pris med kredittkort ( f. eks. Visa ) så er reiseforsikring og avbestillinsgsforsikring inkludert. Altså GRATIS. Så hvorfor betale ?? ← Fordi de forsikringene har bl.a. har vilkår som er langt dårligere enn vanlige norske reiseforsikringer i tillegg til at forsikringsoppgjørene som regel er en heller komplisert affære... Endret 13. juli 2006 av Leo
Gjest Kitz Skrevet 13. juli 2006 #9 Skrevet 13. juli 2006 Benytter meg av den samme tråden. Ut i fra det dere skriver her så antar jeg at en helårs reiseforsikring for hele familien på kr 737 faktisk er billig? (www.lofavor.no)
Malama Skrevet 14. juli 2006 #10 Skrevet 14. juli 2006 Hvis du betaler minimum 50% av reisens pris med kredittkort ( f. eks. Visa ) så er reiseforsikring og avbestillinsgsforsikring inkludert. Altså GRATIS. Så hvorfor betale ?? ← fordi det bare gjelder på den reisen vel. (og ikke er en nødvednigvis like god forsikring, dekningsmessig, som en skikkelig reiseforsikring) Du betaler jo ikke med kredittkort for å gå tur på fjellet, gjør du? For å gå på butikken? Gå til jobb? gå turi parken i det fine været? Reise hjem til dine foreldre på søndag? Og med en helårsforsikring, så er du dekket for alt dette. Med europeiske helårsforsikring som jeg har er jeg med andre ord forsikra om noen dulter i meg så jeg mister brillene så de knuser på buss-stoppet, om noen tar mobilen min (om jeg ikke er uforsvarlig med den da) på lørdagskvelden på byen, om jeg brekker hånda på påskefjellet, etc.
Leo Skrevet 14. juli 2006 #11 Skrevet 14. juli 2006 Ut i fra det dere skriver her så antar jeg at en helårs reiseforsikring for hele familien på kr 737 faktisk er billig? (www.lofavor.no) ← Den er ikke bare billig, den er bra også! For LO-medlemmer er det sannsynligvis det beste tilbudet i markedet.
Gjest Kitz Skrevet 14. juli 2006 #12 Skrevet 14. juli 2006 Den er ikke bare billig, den er bra også! For LO-medlemmer er det sannsynligvis det beste tilbudet i markedet. ← Da trenger jeg vel ikke tenke mer over om det er den riktige å velge.
lillesky Skrevet 16. juli 2006 #13 Skrevet 16. juli 2006 Hvis du betaler minimum 50% av reisens pris med kredittkort ( f. eks. Visa ) så er reiseforsikring og avbestillinsgsforsikring inkludert. Altså GRATIS. Så hvorfor betale ?? ← Jeg og pappa ble syke på ferie. Jeg hadde Sparebank 1 (gjennom LO), og han hadde Mastercard Gold. Jeg fikk igjen alle pengene for reisen siden jeg var syk, pappa fikk ingenting fordi hans ikke dekket det. Så... Ut i fra det dere skriver her så antar jeg at en helårs reiseforsikring for hele familien på kr 737 faktisk er billig? (www.lofavor.no) ← Og LO sin forsikring er veldig bra også. God service og den dekker det meste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå