Gå til innhold

Tips til storbyferie ?

Fremhevede innlegg

Gjest H.Innlegger
Skrevet

Noen som har et godt tips til hvor jeg og mannen kan reise på storbyferie nå i høst ?

Tidligere har vi vært i

København

Paris

London

Sevilla

Og nå vil vi gjerne prøve en ny storby :D

Hvordan er Praha på høsten f.eks ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt anbefale Praha, det er en helt fantastsik by. Jeg var i Praha for noen år siden og vil nok aldri glemme denne fantastiske byen. Jeg var der i september måned og om vi var eksepsjonellt heldige, eller ikke, vet ikke jeg men vi hadde en uke med nydelig vær og 20- 23 grader. Vi var der en uke, og kunne godt vært der lenger ;)

Skrevet (endret)

Praha skal være flott, men har ikke vært der selv

Har hørt veldig mye skryt om Lisboa, så dit kunne jeg tenkt meg en tur selv

I tillegg:

Dublin

Edinburgh/Glasgow

Berlin

Barcelona

Roma

Endret av marsy
Skrevet

Jeg vil anbefale Tallinn eller Roma.

Tallinn hvis du vil ha en billig tur, god mat og drikke og nyte flotte gater i gamlebyen.

Roma hvis du vil oppleve mye på en helg, liker å vandre rundt og synes historie er spennende.

Skrevet

Hei

Hva med Roma. Til høsten vil det fremdeles være en behagelig temperatur, maten er god og det er mye å se og gjøre der. Min kone og jeg var på tur dit ifjor sommer og vi hadde en flott tur. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Andre alternativer kan være Barcelona, Budapest, Amsterdam etc.

Gjest H.Innlegger
Skrevet
Hei

Hva med Roma. Til høsten vil det fremdeles være en behagelig temperatur, maten er god og det er mye å se og gjøre der. Min kone og jeg var på tur dit ifjor sommer og vi hadde en flott tur. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Andre alternativer kan være Barcelona, Budapest, Amsterdam etc.

Tusen takk for tips og det var jammen en super og informativ side du har. VI har vurdert Roma, men vi reiser neppe før i November. Lurte på hvordan det er der da ?

Skrevet

Hei

Dersom du tenker på været så kan dette sjekkes på http://www.weatherbase.com . Denne siden inneholder værstatistikk for hele verden og kan gi deg et bilde av hva du har i vente :-)

Skrevet

Praha er en kjempefin by - trivdes godt der selv om vi var der ved juletider og det var surt og kaldt. Masse fint å se på, bra shopping og god ma - hva mer kan man forlange?

Vi skal til New York denne høsten og gleder meg veldig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler Lisboa på det varmeste :)

Samboern og jeg var der i november i fjor. Vi sto mellom Roma, Madrid og Lisboa og valgte tilslutt Lisboa fordi det er noe varmere der enn de andre stedene. Deilig m t-skjortevær i november!!!

Vakker by der den ligger på 7 høyder ut mot havet :).. og med masse sjarm; brede avenyer, bydeler med trange gater og cafeer/puber på hvert hjørne. Og mye spennende kultur å by på

Ikke er det spesielt dyrt der heller :)

Skrevet

Takk, gard. Har allerede vært innom siden din :).

Skrevet (endret)

Av de storbyene jeg har besøkt vil jeg anbefale Lisboa, Palma, Amsterdam eller Barcelona :storfot:

Endret av mowgli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...