Gå til innhold

Skal til København

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Er ikke så veldig vant med å reise utenlands egentlig, ikke etter at jeg ble voksen og har ansvaret selv.

Så jeg lurer på om det lønner seg å ta ut danske penger i minibank å betale med, eller betale med kort? Det går jo på visadelen, og det kan vel bli dyrt i lengden?

Og en annen ting: Er det greit å gå med veske i København? Eller er det veeeldig risikabelt i forhold til å bli ranet?

Endret av Catwoman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Sist jeg var i Køben tok jeg ut penger i minibank og betalte med dem. Spørs jo litt hvor mye penger du regner med å bruke, men hvis du tar ut penger 1 eller 2 ganger til småkjøp så hadde jeg heller brukt Visa dersom jeg skulle handlet mye / dyre ting et sted...

Det er ikke noe større problem å gå med håndveske der en det er her i Norge, men ta selvf. vanlige forhåndsregler som å lukke vesken, ikke sett den fra deg osv.

God tur, Køben er en kjempe flott by :)

Skrevet

Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene. Hvis du beveger deg utenfor sentrum mot Kristiania vil du fort se forskjell og der ville jeg nok passet bedre på veska mi ;) Jeg følte meg aldri utrygg og jeg hadde både penger og visakort i veska.

Skrevet
Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene.

Tiggere og uteliggere midt i sentrum er nok en veldig Oslo-fenomen. Sånt akksepteres ikke i andre nord-europeiske byer i samme grad som her...

Gjest Catwoman
Skrevet

Takker for svar. :)

Burde nesten være mer redd for å gå med veske i Oslo da, og det er jeg jo ikke, så da må Køben være ganske greit. Et sted må jeg jo ha tngene mine, og da er veske det enkleste. :)

Skrevet
Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene. Hvis du beveger deg utenfor sentrum mot Kristiania vil du fort se forskjell og der ville jeg nok passet bedre på veska mi ;) Jeg følte meg aldri utrygg og jeg hadde både penger og visakort i veska.

Tiggere og uteliggere midt i sentrum er nok en veldig Oslo-fenomen. Sånt akksepteres ikke i andre nord-europeiske byer i samme grad som her...

Å, du finner da en del både i beynnelsen av Strøget og på selve Rådhusplassen, slik er vel København lik de fleste andre storbyer.

Ellers syns jeg ikke det er så mye verre rundt Kristiania enn andre steder i byen.

Er enig i at København er en deilig by å feriere i.

Gjest Catwoman
Skrevet

Nå har jeg vært på tur. Følte meg jo helt trygg i hovegatene der.

Nydelig by, og akkurat passe stor. Og i tillegg til at vi var så heldige med været som det er overhodet mulig å bli.

Er ikke siste gangen jeg er der. :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...