Gjest Catwoman Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Er ikke så veldig vant med å reise utenlands egentlig, ikke etter at jeg ble voksen og har ansvaret selv. Så jeg lurer på om det lønner seg å ta ut danske penger i minibank å betale med, eller betale med kort? Det går jo på visadelen, og det kan vel bli dyrt i lengden? Og en annen ting: Er det greit å gå med veske i København? Eller er det veeeldig risikabelt i forhold til å bli ranet? Endret 13. juli 2006 av Catwoman
Sarah Salamander :-) Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Hei, Sist jeg var i Køben tok jeg ut penger i minibank og betalte med dem. Spørs jo litt hvor mye penger du regner med å bruke, men hvis du tar ut penger 1 eller 2 ganger til småkjøp så hadde jeg heller brukt Visa dersom jeg skulle handlet mye / dyre ting et sted... Det er ikke noe større problem å gå med håndveske der en det er her i Norge, men ta selvf. vanlige forhåndsregler som å lukke vesken, ikke sett den fra deg osv. God tur, Køben er en kjempe flott by
Sarabi Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene. Hvis du beveger deg utenfor sentrum mot Kristiania vil du fort se forskjell og der ville jeg nok passet bedre på veska mi Jeg følte meg aldri utrygg og jeg hadde både penger og visakort i veska.
ilona Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene. Tiggere og uteliggere midt i sentrum er nok en veldig Oslo-fenomen. Sånt akksepteres ikke i andre nord-europeiske byer i samme grad som her...
Gjest Catwoman Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 Takker for svar. Burde nesten være mer redd for å gå med veske i Oslo da, og det er jeg jo ikke, så da må Køben være ganske greit. Et sted må jeg jo ha tngene mine, og da er veske det enkleste.
Svart Katt Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Angående bankkort i Danmark: http://forbruker.no/pengenedine/article1353386.ece København er flott - gled deg
Brunhilde Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 Min erfaring med København er at det er lite tiggere, uteliggere, kriminelle og narkomane i selve sentrums gatene. Hvis du beveger deg utenfor sentrum mot Kristiania vil du fort se forskjell og der ville jeg nok passet bedre på veska mi Jeg følte meg aldri utrygg og jeg hadde både penger og visakort i veska. ← Tiggere og uteliggere midt i sentrum er nok en veldig Oslo-fenomen. Sånt akksepteres ikke i andre nord-europeiske byer i samme grad som her... ← Å, du finner da en del både i beynnelsen av Strøget og på selve Rådhusplassen, slik er vel København lik de fleste andre storbyer. Ellers syns jeg ikke det er så mye verre rundt Kristiania enn andre steder i byen. Er enig i at København er en deilig by å feriere i.
Gjest Catwoman Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 Nå har jeg vært på tur. Følte meg jo helt trygg i hovegatene der. Nydelig by, og akkurat passe stor. Og i tillegg til at vi var så heldige med været som det er overhodet mulig å bli. Er ikke siste gangen jeg er der.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Angående bankkort i Danmark: http://forbruker.no/pengenedine/article1353386.ece København er flott - gled deg ← Takk for tipset!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå