Gå til innhold

Skyvedørsgarderobe


Gjest Jersey

Anbefalte innlegg

Gjest Jersey

Jeg og sambo vurderer å få satt inn skyvedørsgarderobe på soverommet vårt...Vi har tenkt på å gjøre det selv, siden sambo er tømrer. Men...Er det noen som vet hvor mye ca. det koster for noe slikt? Og noen som har noen forslag til hvor det kan lønne seg å kjøpe det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dette kommer helt an på størrelsen på skyvedørsgarderoben. Jeg ville anbefalt å fulgt litt med på reklamen framover. Det er ofte 30% avslag på skyvedørsgarderober og det hjelper mye på en ganske vanvittig pris.

Du får skyvedørsgarderober på Maxbo, Monter, Byggkjøp osv. IKEA har også noen skyvedørsgarderober, som denne http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S09819529

De er mye billigere, men forskjellen er at de lager ikke etter mål. Langelo, Elfa, Noga og lignende får du med eksakte mål det du trenger.

Innredningen i garderobene er også dyrt. Men IKEA selger en egen serie der. Den går ikke like lett, men vi har tenkt å kjøpe skyvedørsgarderobe på soverommet vårt. Vi sparer over 5000 hvis vi kjøper på IKEA.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...0103&langId=-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å montere den selv burde ikke være noe problem, spesielt ikke for en utdannet tømrer.

Vi har nettopp kjøpt skyvedørsgarderobe på soverommet og det absolutt billigste jeg fant var enkleste utgave av Langlo hos Byggmakker. Den kostet 5.800 for 4 dører som dekker 3,5 meter i bredden og 2,4 meter i høyden. Jeg undersøkte flere steder og det er ikke noe problem å bruke 100.000 på en skyvedørsgarderobe på den størrelsen... Mange av dem er lekre, men skal man investere så vidt mye, bør man være helt sikker på at soverommet skal se akkurat slik ut i laaang tid. Dørene på den "billige" Langlo garderoben er kjedelige hvite plater, men jeg har tenkt som så at de fint lar seg male eller tapetsere slik at de står til resten av rommet. Innredning kjøpte vi på IKEA og 3 høye skuffeseksjoner (Til sammen 30 skuffer), 4 stenger til å henge klær på og 4 trådhylleplater kom på til sammen ca. 2.000. Hele "moroa" kom altså på nærmere 8.000 kroner. Innredningen (Elfa?) de selger sammen med skyvedørsgarderoben ville ha kommet på minst det tredobbelte og jeg klarer sant å si ikke å se forskjell på delene fra Elfa og IKEA. Innredningen (Antonius) fra IKEA var faktisk overraskende stiv og solid.

Skyvedørsgarderobene fra IKEA er greie nok, men ulempen er at dørene må monteres på et skap og da synes i hvert fall jeg at litt av vitsen faller bort. Det blir heller ikke spesielt billig fordi man må kjøpe skapene i tillegg til dørene. (I vårt tilfelle ville vi ha endt på ca. 1000 kroner mer og da ville vi ha fått en garderobe som akkurat ikke passer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vet ikke helt hva dørene koster, men har akkurat kjøpt innredning til skyvedørsgarderobe - ikke fra ikea. Den kom på ca 13000 til en garderobe som er 3,5 meter lang. Vi har ikke mye ekstra tilbehør men en del skuffer. Det er en møbelinnredning spesielt tilpasset. Den skal hentes og moteres i dag - og vi gleder oss til å kaste ut overfylt kommode og klesstativene :ler:

Mannen min er litt handyman og vi regnet på om det ville lønne seg å bygge selv. Og det ville det ikke, med de prisene vi fikk i trevarehandelen (inkl lakk eller maling) alt tilbehør som skinner knotter og skruer, samt all tida han ville bruke på måling, saging, pussing og maling samt montering. Her vil sikkert en tømrer tenke litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte på Coop Bygg. Elfa. Betalte nesten 4000 for et skap med todørsbredde, dette var bare dørene. Innmaten kom kanskje på nærmere 2000?

En trenger ikke være tømrer for å få til å sette opp slike sett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lagd skyvedørsgarderobe under skråtaket vårt. Vi kjøpte plater, skuffer og stenger selv og lagde selve innredninga på egenhånd.

Så bestilte vi spesieltilpassede skyvedører fra Garderobemannen.

Disse kom på ca 10 000,- og da snakker vi om til sammen 7 dører fordelt på to rom - til sammen ca 8,5 meter garderobe.

Vi brukte ikke mange tusenlappene på innredinga...

Vi ewr veldig fornøyde og har fått det akkurat som vi vil!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nigo-san_*

Huff...

Har ett rom i huset med skyvedørsgarderobe- det kostet oss 16000 :sur:

Men den er fin da- og holdbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...