Gå til innhold

Kreative bordkort


Snuppis

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har noen gode tips på "kreative bordkort"?

Jeg synes det blir litt kjedelig med vanlige bordkort man skriver navnet på...

Fortell hva dere planlegger å ha/har hørt om!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg skal lage en liten brud med tyllslør til de kvinnelige gjestene og en liten brudgom med flosshatt til de mannlige. De skal holde et lite skilt med navnet skrevet på i sølv. Lager de i cernit/trolldeig og maler dem så de ligner litt på gjestene. Et lite humoristisk innslag inne i all høytideligheten - resten av bordet blir veldig klassisk og stilig (håper jeg da icon_wink.gif )

Det sier liksom litt om meg, opptatt av matching og stil, men også livsglad og uhøytidelig... icon_biggrin.gif Vil ha det litt personlig også.

Og så er jeg veldig glad i å lage ting da.

Silje icon_razz.gif

_________________

heart4.gif~05.07.03~heart4.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-20 09:51 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-20 09:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

I helga laget jeg et litt ålreit bordkort som var kjempeenkelt. Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Jeg laget en sirkel av en tynn ståltråd i gull. På ståltråden tredde jeg en navnlapp slik at ståltråden gikk gjennom arket med navnet på. Etterpå festet jeg ståltrådendene sammen bak (tvinnet dem).

Denne ståltrådsirkelen skal være en slags serviettholder. Bretter man ut servietten helt og tar tak i midten av servietten og bretter den som en trompet på en måte kan man legge ståltråden rundt nederst.

Vanskelig å forklare, men det ble kjempestilig og kanskje vi velger en slik enkel løsning.

Skal prøve å få tatt bilde av det, så kan dere få se.

Jeg har fått tatt bilde nå, men har glemt å legge det ut. Her er iallfall linken:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...r/bordkort2.jpg

_________________

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-05 10:45 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt inn rødvinsglass som vi skal ha som bordkort.

På stetten skriver vi XXX og YYY's bryllup, og datoen.

Så har jeg klippet ut hjerter i lilla kartong med et lite hull i øverst i midten, til å ha sløyfe igjennom. Sløyfen er i sølv og den knytter vi rundt øverst på stetten, slik at hjertet henger foran/ nederst på glasset.

På hjertet har vi skrevet gjestens navn i sølv.

( våre farger er som du sikkert forstår: lilla sølv og hvitt icon_lol.gif )

Håper det ble forståelig...

Det er ikke alltid like lett og få ting ned på papiret icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal lage bordkort av blader fra blodlønn. Skal skrive gjestenes navn med gullpenn. Har fått tips her tidligere om å dyppe bladene i syltevoks etterpå, da holder de seg opp til 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha rektangulære sjokolader,med bilde av meg og gubben oppi en rose og med navnet vårt og dato for bryllupet. Gjestenes navn skal trykkes på et silkebånd så går tvers over!!

Litt orginalt,akkurat sånn jeg liker det;)

Mange fine tips ute å går ja:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om et bryllup der bruden hadde laget en tulipan av stoff til hver enkelt gjest. Så var gjestens navn skrevet på bladet, og tulipanen lå på tallerkenen.

Etter middagen var det en som samlet sammen alle sammen, også fikk brudeparet en diger bukett til minne om dagen.

Jeg har sett sånne tulipaner. Det var sikkert kjempefint. (Hun som fortalte om det var ihvertfall overbegeistret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bestilt sølv hjerter fra Panduro som er laget av kjeramikk, ett til hver gjest. Skal skrive navnet til gjestene på hjertene og legge de på tallerken. De hjertene kan de ta med seg hjem og henge som pynt på juletreet hvis de vil, for det er egentlig juletrepynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget bordkort selv. Små flosshatter som vi har limt en liten stokk fast på, og så er det et sløyfebånd på hver med navnet på icon_smile.gif Til damene blir det små stråhatter med rose på, og sløyfebånd med navnet på. Det ble kjempefint syns jeg icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...