Gå til innhold

Oppfordring til alle jenter i Bergen!


Gjest Vigdis_32

Anbefalte innlegg

Gjest Vigdis_32

Jeg har blitt naturist denne sommeren!

Mannen min klarte endelig å lokke meg til å bli med på en nakenstrand i sommer da vi var i Oslo. Vi dro på Huk på Bygdøy en dag det var skikkelig fint vær.

Jeg hadde masse fordommer før vi dro, trodde at det bare var gamle mannfolk som gikk på sånne strender og jeg hadde igrunn kun tenkt å ta av bikini toppen. Men da vi kom til stranda så var det masse mennesker der i alle aldre og av begge kjønn. Det var familier der med småunger som lekte i vannkanten og nyforelskede par som gikk rundt hånd i hånd. Alle kliss nakne.

Det tok nøyaktig 5 minutter før jeg hadde kastet alle klærne og sprang uti vannet sammen med mannen min :) og fra da av føltes det som jeg aldri skulle ha gjort noe annet. I begynnelsen så føler du deg naturlig nok litt naken, men oppdager fort at ingen "legger merke til det" siden alle er i samme situasjon. Det føltes nesten som vi var litt i paradis der vi lå og kjente solen varme på hele kroppen.

En av grunnene til at jeg ikke har våget meg på nakenstrand tidligere er at jeg synes selv at jeg er litt stor i formene... men på Huk så var det folk med alle slags former, både veltrente og vanlige, store :overrasket: og små ;) , og det føles pussig nok veldig naturlig. Mannen min sa at han aldri hadde sett meg så sexy som den dagen, og jeg tror han siden jeg aldri har sett han så stor som da jeg smørte inn puppene mine med solkrem ;) Han lå på siden så jeg tror ikke at noen andre så at han fikk ereksjon... Vi måtte uti sjøen og kjøle han ned et par ganger i løpet av dagen.. Selv om det ble en litt erotisk opplevelse for oss så vil jeg påstå at det ikke er noen seksuelt ladet stemning på en nakenstrand, men av og til får man jo lyst på hverandre :kose:

Vel hjemme i Bergen så tenkte vi å gjenta suksessen, og vi fant frem til nakenstranden i Kollevågen friluftsområde på Askøy. Det var ikke så lett å finne frem til nakendelen, men ved å gå helt ut på odden så fant vi den, og vi var ikke sene med å hive av oss klærne og ta oss et bad. Stranden var igrunn ganske fin den, med gressplen og stupebrett, og veldig idyllisk med Kollevåg-bukta.

MEN: Vi var de eneste som var der!!

Dette syntes vi var utrolig rart siden det var en av de fineste dagene i sommer. Kontrasten var stor fra Huk i Oslo der det var masse koselige mennesker i alle aldre. Hva er det med oss Vestlendinger? Tør vi ikke bade nakne? Eller vet vi ikke om denne muligheten?

Så til slutt en stor oppfordring til alle jenter i Bergen, unge og gamle:

Ta med dere veninnene deres eller kjæresten eller en god bok (noen ganger vel så bra ;) ) og dra til Kollevåg på Askøy slik at dette kan bli et like fint sted å være som Huk.

Ha en fin sommer i Eva's drakt! Jeg bader iallefall naken så ofte jeg kan i naturen!

PS! Hva er det egentlig som er så "big deal" med at andre kan se deg naken eller at du ser en tissefant eller en rumpe?? De norske fordommene mot nakenhet er jo egentlig latterlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Selv om det ble en litt erotisk opplevelse for oss så vil jeg påstå at det ikke er noen seksuelt ladet stemning på en nakenstrand, men av og til får man jo lyst på hverandre kose.gif

Det er ikke noe erotisk ved det, likefvel poster du dette på Seksualitetsforumet?

Ja, vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hele poenget med naturiststrand er jo å få fokuset bort fra det erotiske/seksuelle og fokusere på den naturlig kroppen. Et fristed for oss som ikke orker alle hold-ins, push-ups og hva det nå heter. Glad jeg ikke smører inn puppene mine i nærheten av mannen din. Han er jo en av "de gamle mannfolka" som du trodde det var så mange av på Huk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi78

Velkommen i klubben Vigdis!

Kjekt å se at det er flere som deler denne lidenskapen! Vi er mange som liker å sole og bade nakne i naturen, men alle tror at de er de eneste...

Det er synd at det ikke er flere som benytter seg av nakenstrendene her på Vestlandet, samboeren min og jeg har vært i både danmark, tyskland, Hellas, Spania og Frankrike, og her har menneskene et mye mer avslappet forhold til nakenhet enn vi har. Veldig mange av strendene i utlandet har en del av stranden hvor det er vanlig å kaste klærne, og i noen storbyer er det til og med vanlig å kaste klærne i parker midt i byen.

Kanskje det ville ha vært flere som benyttet seg av en nakenstrand her i Bergen hvis den lå nærmere sentrum?

Loven i Norge sier jo at det er lov å sole seg å bade naken hvor som helst, så lenge ingen føler seg støtt av det. Hva som skal til for at noen skal føle seg støtt av det er jo litt subjektivt, men jeg tror det skal veldig mye til, særlig hvis du er kvinne ;) Selv pleier jeg nesten alltid å bade naken, enten det er i et stille vann i skogen, eller på en offentlig badeplass. Så lenge man ikke velger det mest befolkede området på stranden så går det som regel bra. Og om det er noen som kikker så får de bare kikke. Det forandrer jo ingenting. Jeg synes bare synd på de som ikke er like avslappet i forhold til nakenhet som jeg.

Så jeg slutter meg til oppfordringen til alle jenter om å bade naken i Bergen :)

Og hvis Askøy er for langt borte, så har jeg sett at en del har badet nakne / toppløse i bukta helt til venstre på Kyrkjetangen, og også der med den flytebrygga ved Gamlehaugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
Å se meg naken på stranden er nok mer nevrotisk enn erotisk. Men folk er jo forskjellige.

Uenig,(men vi er forskjellige ja) men nok om det!

Jeg er ikke fra Bergen, så da lister jeg meg naken ut igjen :sjenert:

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_32

Ja jeg var usikker på hvor jeg skulle poste dette innlegget..

Ingen forum for Naturisme.

Men likevel har det jo med vår seksualitet å gjøre og vårt forhold til kroppen vår..

Og til deg som mener at mannen min er en av de "gamle grisene" fordi han fikk ereksjon når han så at jeg smurte inn puppene mine med solkrem:

Du tar helt feil! Det var første gang at mannen min og jeg var på en slik strand, og han sa at han tente på å se meg naken og frigjort på den måten. Det var i utgangspunktet ikke noe seksuell motivasjon fra vår side å gå på en sånn strand, vi er begge nokså store og hadde hørt at kroppsfokuset på slike strender er veldig lavt. Jeg har slitt en del med dårlig selvtillitt i forhold til kroppen min, og det at mannen min faktisk tente på å se meg naken tar jeg bare som et stort kompliment. Som sagt så var det ingen andre som så dette.

En ereksjon er jo like naturlig som det å leve. Herregud, vi må ikke avvise alt som har med vår natur å gjøre. Og siden det bare var jeg som fikk gleden av synet av mannen min så tar ingen skade av det. Det jeg mener med gamle griser er folk som stirrer helt åpenlyst og som ikke har folkeskikk til å oppføre seg ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi78
Naturisme fenger i hvert fall uansett alder, her er både Vigdis32 og Heidi78.

:klappe:

Joda... Heidi78 trenger jo ikke bety at jeg er 78 år gammel :ler:

Men hvem vet? Kanskje Vigdis32 betyr at hun har opplevd krigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten en tråd

Hånda i været alle som har badet eller solt seg nakne i år :vinke:

Det har jeg...

Vet ikke hvorfor jeg liker det så godt, det er et eller annet med det å være naken i naturen. Føles så.. naturlig.. ;)

Håper på mange varme dager i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine
:klappe:

Joda... Heidi78 trenger jo ikke bety at jeg er 78 år gammel  :ler: 

Men hvem vet? Kanskje Vigdis32 betyr at hun har opplevd krigen?

Heidi 78 betyr vel at du er født i 78 - om det er 1800 eller 1900 spiller hvem egentlig ingen trille? *uforståelig* - joda noen kan bli 128 år! (tror helst at du er 28 år da)

:overrasket: Hilde 32 må jo være eldgammal med den første utregninga

Nei, jeg er ikke blånd ;) heller mer mot et kinderegg

Heisann "uten en tråd" ser deg nok der du står som en lilla marsboer å vinker, kle av deg det er sommer jo.....

Edit: glemte å smile, unskyld - :)

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stavanger-jente
Hånda i været alle som har badet eller solt seg nakne i år  :vinke:

Det har jeg...

Vet ikke hvorfor jeg liker det så godt, det er et eller annet med det å være naken i naturen. Føles så.. naturlig.. ;)

Håper på mange varme dager i sommer!

Jeg har også badet naken i år, deilig og befriende det! :vinke:

Dessuten så pleier jeg å sole meg naken hjemme i hagen selv om det er en teoretisk mulighet for at noen kan se meg hvis de kikker over gjerdet...

Er det forresten noen her som har vært på Vaulen i år og badet nakne? Det er jo blitt nakenstrand der, men jeg har enda ikke fått anledning til å dra dit. Så en oppfordring til alle jenter i Rogaland: Bli med på Vaulen og nyt sola uten klær!

Sommerhilsen fra Stavanger jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette med naken bading, og hvorfor er det så viktig for dere å gjøre blandt folk? Påstå at kroppsfokuset er mindre på et sted hvor alle skal vise fram alt er jo helt latterlig. Selvsagt er det mange der bare for å kikke, og jeg vil tro misbruk faktoren ved kikking o napping i løker er mye større der enn på en annen strand. På vanlige strender er da ikke folk nakne, ikke noe fokus på kropp i det hele tatt og du slipper jo også å vise fram alt som henger og slenger, mye bedre det da.

Kåt kan man jo bli på alle strender, men du viser igjen at motivasjonen mange har til å oppsøke naken steder er nettopp for å bli kåte, så da snakker dere mot dere selv.

Det er dessuten ikke noe naturlig over det å måtte gå naken sammen med andre folk i år 2006. Folk VIL støtes av dette uansett, ikke fordi folk er mot nakenhet eller pripne men det er jo pinlig å se noe drite seg ut sånn og vase rundt uten klær da, det er jo ikke helt normalt.

Bade naken kan man gjøre sammen på hytta der ingen andre ser en, ikke ute blandt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Deg om det - det er vel ikke noe verre enn å holde seg unna naturistrendene da. Så kan vi andre kose oss i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feriegjest

Fristrand på Vaulen i Stavanger? Hvor da? Jeg var der i fjor med familien min, og da så jeg ingenting til noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stavanger-jente
Fristrand på Vaulen i Stavanger? Hvor da? Jeg var der i fjor med familien min, og da så jeg ingenting til noe sånt.

Den ene odden, lengst nord, eller til venstre om du vil er blitt nakenstrand i sommer som et prøveprosjekt. Håper det fortsetter!

Kjempefint for oss nakenbadere i Stavanger-området! Hvorfor skal de som vil bade nakne bli forvist til ensomhet og bortgjemte plasser?? I Danmark er det lov å bade naken på nær sagt alle strender, og på den måten så får alle et naturlig forhold til det. Det er kun kulturellt betinget at vi her i Norge har et så anstrengt forhold til nakenhet. Skjønner ikke hva som er så provoserende med nakenhet??

Å påstå at det ikke er kroppsfokus på vanlige strender er helt latterlig. Vise seg fram faktoren er som regel ganske høy på de fleste tekstilstrender. De som bader nakne har et mye mer avslappet forhold til egen kropp, og aksepterer alle som de er, forskjellige som vi er. På nakenstrender har jeg sett alle former for kroppsfasonger, og også handikappede som ikke føler seg vel på tekstilstrender. Kom over pubertetsstadiet ("æsj, nakenhet er så ekkelt...")!

Skulle ønske flere turde å prøve dette, dere vil helt sikkert bli frelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Nå er jeg fra kollevåg, utflyttet endog, så det kunne ikke ramle meg inn å benytte naturist stranden der ute. Det er et nydelig område med mange flotte strender og mye folk og båter,-og kjentfolk :)

Når jeg ikke har hilst på gamle kjente siden ung.skolen så vil jeg heller ikke risikere å møte de naken :sjarmor:

Det har alltid vært lite folk på naturiststranden på kollevåg, en av grunnene til det tror jeg er all båttrafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Påstå at kroppsfokuset er mindre på et sted hvor alle skal vise fram alt er jo helt latterlig. Selvsagt er det mange der bare for å kikke, og jeg vil tro misbruk faktoren ved kikking o napping i løker er mye større der enn på en annen strand. På vanlige strender er da ikke folk nakne, ikke noe fokus på kropp i det hele tatt og du slipper jo også å vise fram alt som henger og slenger, mye bedre det da.

Kåt kan man jo bli på alle strender, men du viser igjen at motivasjonen mange har til å oppsøke naken steder er nettopp for å bli kåte, så da snakker dere mot dere selv.

Det er dessuten ikke noe naturlig over det å måtte gå naken sammen med andre folk i år 2006. Folk VIL støtes av dette uansett, ikke fordi folk er mot nakenhet eller pripne men det er jo pinlig å se noe drite seg ut sånn og vase rundt uten klær da, det er jo ikke helt normalt.

Bade naken kan man gjøre sammen på hytta der ingen andre ser en, ikke ute blandt folk.

Det er en veldig naturlig tanke at det er mere kroppsfokus på en

nakenstrand enn på "tekstilstrender". Men langt de fleste opplever

at det er motsatt. Dette gjelder både i Norge og på naturiststeder

ellers i verden. Hvorfor det er slik er et interessant psykologisk spørsmål

jeg ikke skal begi meg ut på.

Siden vi er vant med å forbinde nakenhet med seksualitet vil

en del kunne oppleve det som seksuelt pirrende de første gangene

de er på en naturiststrand. Men det går over. Seksuell adferd er like

uønsket og uakseptert på en naturiststrand som en hvilken som

helst annen strand og usømmelig adferd kan bli anmeldt. Man er

klar over at enkelte møter opp med en feilaktig oppfatning og

de etablerte brukerenes ønske om å

sikre og kjempe for et trygt miljø for alle (også

for kvinner og barn) gjør nok at "borgervernet" griper

inn adskillig raskere enn på vanlige strender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Normal_*
Det er dessuten ikke noe naturlig over det å måtte gå naken sammen med andre folk i år 2006. Folk VIL støtes av dette uansett, ikke fordi folk er mot nakenhet eller pripne men det er jo pinlig å se noe drite seg ut sånn og vase rundt uten klær da, det er jo ikke helt normalt.

Bade naken kan man gjøre sammen på hytta der ingen andre ser en, ikke ute blandt folk.

Hva er normalt? Det er flere mennesker som bader nakne, enn som samler på frimerker. Vil du derfor påstå at frimerkesamlere og filatelister er unormale?

Jeg foretrekker å bade naken, ikke for å vise meg frem, men fordi det er deilig, behagelig og slippe vått badetøy, unngå skiller, og fordi det ser ut til at barn som vokser opp i naturistmiljøer har større aksept for at folk ikke er like. (Man lærer at man kan være fornøyd uansett.)

Selvfølgelig er det herlig der jeg kan slå meg ned hvor det er lite eller ingen mennesker. Men som Osloboer spør jeg deg da: Hvor i all verden er det? Jeg gidder selvfølgelig ikke reise i 4 timer for å finne en egen plass, jeg reiser da heller ned til Huk med alle de andre. Og der trives jeg kjempegodt.

Kanskje du synes det er pinlig, men det synes ikke jeg. Noen synes det er pinlig med grilldress, andre synes det er pinlig med drita fulle sydenturister, og andre synes det er pinlig med Crazy Frog. Jeg synes alle disse er pinlig, men å bade naken er ikke pinlig i det hele tatt. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg går bare naken hjemme inne og når jeg skal flashe naboene. Trenger ikke gå på stranda for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...