Gå til innhold

Nyforlovet og litt forvirret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er snakk om 10 barn under 12 år, 5 under 5 år..

Samboer har 1 barn på da 4 år fra før. Jeg har to søsken under 12 år men begge disse ville ikke hatt noen prob med å sitte stille om det var det, eller de hadde vært stille. Men vi er tante og onkel til 7 barn under 12 år, 4 under 5 åår og ingen av disse vil klare å sitte stille. HAr lyst til å be de men hadde også vært endel enklere om de ikke kom. Da de ikke er så lette å snakke til. "Vår" gutt hadde klart å leke stille og oppført seg greit under middagen men er veldig i tvil om niesene og nivøene. Men man har ikke noe valg om å invitere dem. Men går jo ann å håpe at de tosvigerinnene min som har disse små vil la dem bli hjemme. De har jo egentlig ingen glede av bryllupet men men. Dette er jo noe hun må se selv. Hadde nok ikke ville hatt med barn i bryllup, med mindre jeg var sikker på at mine barn kunne oppført seg. Hadde tenkt det ville vært mest avslappende for meg selv og at barna mine ikke ville hatt noen glede av et bryllup.

Tenkte først at jeg kunne si at alle barn måtte hjem kl 21, men dette var ikke forloveden og min foreldre enige i. De mente det måtte foreldrene finne ut av selv, men men. Håper de tenker litt på brudeparet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva om du ringer/besøker foreldrene og forklarer at du lurer litt på om barna skal være tilstede eller ikke. Men gjør det på en slik måte at du fremstiller det som om de gjerne må det, men at du tviler på hvor artig det vil bli for barna/og at du er usikker på hvordan man best skulle ordndet det under middag og sånn.

Kan hende det da er lettere å komme frem til en tilfredstillende ordning.

Og foressten, hva med å lage et eget selskap for barna en annen gang, gjerne noen dager etter, hvor de får være med å feire, og gjerne også gifte seg :D sånn i stedet for å være med i bryllupet.

Skrevet

Svigerinnen min som har eldre barn enn 5 år nå opplev de at svigermor giftet seg for 5 år siden da var de litt eldre barna små, og de ble ikke bedt. Dette er dermed et sårt tema for svigerinnen min, noe jeg vet og delvis skjønner. Føler dermed at jeg ikke har noe valg og de må inviteres, så får det heller blir opp til dem om de vil drasse med seg ungen sine. Men hadde nok vært greit om det ikke ble for mange små heller. Når det lir ut på kvelden skal vi legge vår gutt som da er 4 år. Han er nok helt utslitt i 21-22 tida etter en lang med mye inntrykk. Han bruker å være veldig grei å legge så tvilsomt at dette blir noe problem. Vanlig leggetid er kl 19.

Synes det er greit om de voksne får være alene også jeg. De over 10 kan snakkes til og oppføre seg ordentlig. og de holder ut lenge også.

Blir hvertfall moro å se hvem som takker ja og nei til å komme. Vi gifter oss i fellesferien 21.07, når bør vi da sende ut invitasjonene?

Skrevet
Svigerinnen min som har eldre barn enn 5 år nå opplev de at svigermor giftet seg for 5 år siden da var de litt eldre barna små, og de ble ikke bedt. Dette er dermed et sårt tema for svigerinnen min, noe jeg vet og delvis skjønner. Føler dermed at jeg ikke har noe valg og de  må inviteres, så får det heller blir opp til dem om de vil drasse med seg ungen sine. Men hadde nok vært greit om det ikke ble for mange små heller. Når det lir ut på kvelden skal vi legge vår gutt som da er 4 år. Han er nok helt utslitt i 21-22 tida etter en lang med mye inntrykk. Han bruker å være veldig grei å legge så tvilsomt at dette blir noe problem. Vanlig leggetid er kl 19.

Synes det er greit om de voksne får være alene også jeg. De over 10 kan snakkes til og oppføre seg ordentlig. og de holder ut lenge også.

Blir hvertfall moro å se hvem som takker ja og nei til å komme. Vi gifter oss i fellesferien 21.07, når bør vi da sende ut invitasjonene?

Invitasjoner bør sendes ut i god tid dersom folk ikke vet om datoen på forhånd.

Hvis alle dere tenker å invitere er informert, kan dere vente med invitasjoner til ca 2 mnd før.

Vi hadde ca samme dato som dere, og sendte invitasjonene i februar. (Men nå overrasket vi alle med å ta bryllupet et år tidligere enn planlagt.) Faktisk var februar litt sent, for det var flere som ikke kom fordi de hadde andre planer for perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...