She_Leiva Skrevet 5. september 2012 #1941 Skrevet 5. september 2012 Vi hadde ei dame som kom en lørdag og tydeligvis var på krigsstien. Først lagde hun masse styr rundt en retur av en pakke (da snakker vi avbrytelser av andre kunder, kjefting, klaging og styr). Var sånn jeg ble oppmerksom på henne i utgangspunktet. Etter at pakken hadde blitt tatt inn til retur, gikk hun og jentungen inn i butikken, dattera var sikkert rundt 4år vil jeg tippe og tro. Det første jentungen gjør er å springe til isdisken og begynne å mase om is. Moren, som allerede var distrahert og småsur, lot jenta ta isen med seg inn i butikken. Jeg tenkte ikke noe over det der og da, men jeg håpet at skiftet mitt skulle være ferdig innen hun kom tilbake fordi jeg var sliten og hadde ikke all verdens tålmodighet med henne etter alt oppstyret i pakkeutleveringen (hadde igjen 25min). Litt senere kom de sakte, men sikkert tilbake til kassaområdet og der satt jeg fortsatt ((dessverre)). Jeg begynte og scanne alle varene og ting gikk faktisk bedre enn forventet. Hun betalte for seg og begynte og pakke like før hun roper: "Heyyy, det er noe galt med is-disken deres!!! Denne isen er jo helt smeltet jooo!" Meg: "Åj, ja, det er ikke bra. Bare gå å hent dere en ny is, så skal jeg få en låseansvarlig til å se på isdisken *ringer på min svært eminente kolega*" Kunde: "Alltid noe galt her, kan aldri handle uten noe tull. Dette er for dårlig! Blabla-IS-blabla-Regler-blabla-Toskete-blabla-Klage" Meg: Kan det være at den har smeltet mens dere var inne og handlet? Kunde: MAAAAAASSSEEEEE KJEEEFT (som jeg ikke husker engang.) Jeg hadde jo sett at jenta hadde gått med isen MED papiret på i munnen inne i butikken i gode 20 minutter. Hadde mer vert ett under om den IKKE hadde smelta. Synes det er Ok at kunder gir barna sine en is som en distraksjon mens de er inne i butikken og gir meg papiret slik at de kan betale for den senere, men å stå og kjefte på meg for noe vi ikke kan noe for blir bare litt for dumt. Heldigvis kom låseansvarlig og "reddet" situasjonen for den ble alt for overopphetet, men hun kunne sverge på at hun ALDRI skulle komme tilbake! *OH GOD PLEASE MAY THAT BE THE CASE!!!* Makan til sinna kunde! 16
Gjest boblebrus Skrevet 5. september 2012 #1942 Skrevet 5. september 2012 I dag, kunde på telefonen (i utgangspunktet om en liten filleting), voksen mann: "Dette synes jeg er for dårlig! Og vet du hva? Jeg kan skrive om det på facebook, jeg har faktisk over 1000 followers!!". Jeg: "Eh. Åkei".
The Kitten Skrevet 7. september 2012 #1943 Skrevet 7. september 2012 Noen kunder burde vunnet en pris for dårlig kommunikasjon. Kunde: "Er det her jeg skal kikke?" Meg: "Det kommer an på hva du er ute etter." Kunde: Ser på meg som om jeg er stein, stokk dum. "Det jeg skal ha vel!" 19
Lucid Skrevet 7. september 2012 #1944 Skrevet 7. september 2012 Noen kunder burde vunnet en pris for dårlig kommunikasjon. Kunde: "Er det her jeg skal kikke?" Meg: "Det kommer an på hva du er ute etter." Kunde: Ser på meg som om jeg er stein, stokk dum. "Det jeg skal ha vel!" HAha.. det er ikke bare i "mitt yrke" man skal være tankeleser/synsk skjønner jeg xD 1
The Kitten Skrevet 12. september 2012 #1945 Skrevet 12. september 2012 Det er ikke enkelt å hjelpe kunden å finne genser til kona hans når alt jeg får av informasjon er at hun er 25 år. 4
Alice123 Skrevet 14. september 2012 #1946 Skrevet 14. september 2012 I dag, kunde på telefonen (i utgangspunktet om en liten filleting), voksen mann: "Dette synes jeg er for dårlig! Og vet du hva? Jeg kan skrive om det på facebook, jeg har faktisk over 1000 followers!!". Jeg: "Eh. Åkei". Høres ut som om han blander Twitter og Facebook! Man har VENNER på facebook, og followers på twitter, gamle mann! Har hatt en del slike kunder selv. Blandt annet en ganskje kjent kjendis som truet med å gå til media om jeg ikke fjernet et selvforskyldt gebyr på kr 30,-. Jeg fjernet det aldri. Jeg lo. 4
The Kitten Skrevet 16. september 2012 #1947 Skrevet 16. september 2012 Jeg hadde den store glede med å hjelpe fru Dårlig Kommunikasjon 1 og fru Dårlig Kommunikasjon 2 i går. Først klaget de masse over at vi ikke hadde bikinien fru Dårlig Kommunikasjon 1 ville ha i størrelse 42. Vi hadde jo mange igjen i størrelse 52, og da var det uholdbart at vi ikke hadde den i 42. Jeg ble lei av klagingen, og påpekte at størrelse 42 er en av de vanligste størrelsene å bruke, og da var det kanskje ikke så rart at vi var tom for den. Spesielt siden de kom to uker etter supersalget vårt. Fru Dårlig Kommunikasjon spurte så om jeg kunne ringe en av de andre butikkene våre. Selvfølgelig kunne jeg det. Etter å ha forklart henne veldig tydelig at hun måtte hente varen selv, for ingen i den andre butikken hadde mulighet til å kjøre ut til vår butikk med den samme dag, ringte jeg. Damen i den andre butikken var veldig hjelpsom, og fant bikinien til henne. I det jeg holder på å be henne legge den av til fru Dårlig Kommunikasjon 1, avbryter fru Dårlig Kommunikasjon 1 meg: "Jeg har ikke mulighet til å hente den. Kan ingen der kjøre ut hit med den." "Dette gikk jeg gjennom klart og tydelig, Jeg sa du måtte hente den selv, om du vil ha den samme dag." Så kommer fru Dårlig Kommunikasjon 2, bort etter å ha prøvd noen klær. "Ringte du for meg samtidig eller?" "Nei, da måtte du ha sagt at jeg skulle ringe for deg." "Å, ja. Så du skjønte ikke at du skulle ringe for meg også?" "Nei, hvordan kunne jeg det når du ikke sa noen ting?" "Jeg trodde det var underforstått." Så utbryter fru Dårlig Kommunikasjon 1 at det var en av de andre butikkene hun ikke hadde mulighet til å dra til. Ikke den butikken jeg hadde ring, den som vi hadde snakket om hele tiden. Da ga jeg opp! 9
She_Leiva Skrevet 17. september 2012 #1948 Skrevet 17. september 2012 Haha, kom til å tenke på den søteste, lille jenta jeg noen gang har truffet. Dette er en stund siden, men det var så sjarmerende at jeg holdt på å krepere og sitter friskt i minnet enda. Jeg satt stille og fredelig i min kasse og betjente kunder, plutselig kommer det en dame og kakker meg på skulderen hvorpå hun ber sin lille datter på ca 3år fortelle meg hva hun har gjort. Dame: "Ja, nå må du fortelle damen hva du har gjort." - Jenta står å holder en halvspist smågodtbit og ser opp på meg med store øyne. Meg: "Hei, du!" - Jenta ser fortsatt opp på meg med store øyne og jeg skjønner fort at hun har spist litt av godteriet uten å få lov eller betale for det. Dame: "Ja, dette var ikke bra. Det er ikke lov å spise uten å betale for det det kalles stjeling og det er IKKE bra!" - Mora ser opp på meg og forventer at jeg skal si noe. Meg: "Ja, dette er ikke bra, men jeg skal la det gå for denne gangen." - Jeg blunker til mora, slik at hun skal forstå at jeg ikke er sur og at det ikke er noen skade skjedd. Dame: "Ja, hva sier du da?" - Mora står og venter på at den lille jenta skal si unnskyld og gi ifra seg biten. Jenta står å tenker seg godt om, før hun putter resten av godteret i munnen og sier: "TAKK!!" Både jeg og mor hadde problemer med å holde oss fra og le oss skakke. Hun var så søt der hun sto å tygde. 36 1
The Kitten Skrevet 19. september 2012 #1949 Skrevet 19. september 2012 Denne er egentlig mer artig enn dum, men jeg tar den med likevel. Jeg hadde en kunde som kjøpte garn i alle regnbuens farger. Hun skulle strikke hjemmestrikkete svarte sokker, uten å ha kjøpt ett eneste svart garnnøste. Sokkene skulle hun selge til 150 kr per par, og lurte på om ikke jeg synes det var en god ide. Egentlig synes jeg det var ganske overpriset, men det kunne jeg jo ikke si, så jeg sa noe om at "det var jo sikkert greit det." Så spurte hun om kanskje butikken vår ville selge dem? Dessverre ble jeg nødt til å skuffe henne med å si at vi allerede hadde avtaler med andre levrandører. 3
Zakuro Skrevet 19. september 2012 #1950 Skrevet 19. september 2012 Denne tråden handler om dumme ting kunder SIER. Her er en historie på dumme ting kunder IKKE sier:P Var en dame i butikken i dag og hun hadde øreproppene til ipoden/mobilen/whatever i ørene, så jeg spurte litt ekstra høyt om hun ville ha kvitteringen. Hun svarte selvsagt ikke, og jeg syntes det ble for dumt å begynne å veive med armene for å få oppmerksomheten hennes. Pluss at siden hun ikke hadde tatt ut øreproppene for å kunne høre hva ekspeditøren(meg) sa, så var det neppe så viktig. Det var i tillegg 5 minutter til jeg var ferdig på jobb, så energinivået var heller labert også. Damen begynner å pakke lasset med varer og jeg ekspederer ørtogfjørti kunder før hun er ferdig å pakke. Da napper hun ut øreproppene og sier; Jeg må få kvitteringen! Hvis du hadde vist normal folkeskikk og dratt de forbanna øreproppene ut i 1 minutt så kanskje du hadde hørt hva jeg sa da jeg snakka til deg?! Hadde jeg lyst å si:P 12
Aldrisur Skrevet 19. september 2012 #1951 Skrevet 19. september 2012 - Mora står og venter på at den lille jenta skal si unnskyld og gi ifra seg biten. Jenta står å tenker seg godt om, før hun putter resten av godteret i munnen og sier: "TAKK!!" Både jeg og mor hadde problemer med å holde oss fra og le oss skakke. Hun var så søt der hun sto å tygde. She Leiva! Jeg bare elsker folk som deg - som klarer å se det urhumoristiske i sånne situasjoner! 1
She_Leiva Skrevet 19. september 2012 #1952 Skrevet 19. september 2012 She Leiva! Jeg bare elsker folk som deg - som klarer å se det urhumoristiske i sånne situasjoner! Takk! Haha, skulle jo nesten bare mangle da! Hun var jo ikke gamle tøtta og skjønte sikkert ikke bæret av hva hun holdt på med. Hun var bare så nydelig. 1
Cordelia Skrevet 19. september 2012 #1953 Skrevet 19. september 2012 Noen kunder burde vunnet en pris for dårlig kommunikasjon. Kunde: "Er det her jeg skal kikke?" Meg: "Det kommer an på hva du er ute etter." Kunde: Ser på meg som om jeg er stein, stokk dum. "Det jeg skal ha vel!"
The Kitten Skrevet 20. september 2012 #1954 Skrevet 20. september 2012 (endret) I går hadde jeg en kunde som klarte å sprerre kortet sitt. Da hun skulle betale tastet hun feil kode. Hun rakk å gjøre det to ganger før jeg fikk sagt si i fra. Vanligvis sier jeg det etter første gang, for det er ikke alle som legger merke til hvilken feilmelding som kommer opp om betalingen ikke går gjennom. "Jeg får beskjed om at det er feil kode." "Nei, det er ikke feil kode. Tror du jeg er helt idiot? Jeg kan koden min jeg, skal jeg si deg." Vel hun hadde jo tastet feil kode to ganger, så kanskje hun var helt idiot, men det unnlot jeg å nevne. "Koden min er 1232, og det er de tallene jeg trykker, bare se her." *Trykker tall, vips der var kortet sperret gitt.* "Nå tror jeg du sperret kortet ditt, så da må du gå i banken og få åpnet det." "Jeg har ikke tastet feil, og jeg har ikke sperret kortet mitt. Det må være noe galt med terminalen deres. Men jeg kan betale med kontanter. For dette gidder jeg faen meg ikke!" Nei fint, betal kontant og kom deg ut. Velkommen skal du være når du er hyggelig igjen. Endret 20. september 2012 av The Kitten 14
totes_mc Skrevet 21. september 2012 #1955 Skrevet 21. september 2012 Jeg blir så frustrert når folk setter varene sine oppå der med pølsene bare fordi jeg tilfeldigvis står der når de kommer. Jeg må nesten ha det med bort i kassa. 2
The Kitten Skrevet 21. september 2012 #1956 Skrevet 21. september 2012 I dag hadde jeg en kunde som skulle ha et par sko. "Kan du hente den andre skoen på bakrommet til meg?" "Alle skoene står fremme, har du sett gjennom de som er der?" "På alle andre steder har de den andre skoen på bakrommet." "Godt mulig, men ikke her." "Vel, den er ikke her. Kan ikke du hjelpe meg da?" *Begynner å kaste sko rundt omkring* "Med å kaste sko?" Så raste kunden i vei, jeg hentet sjefen og hun ble kastet ut av butikken. 3
The Kitten Skrevet 22. september 2012 #1957 Skrevet 22. september 2012 Kjære kunde, Når du bestemmer deg for å betale 60 kroner med kun enkronersmynter, så er det ikke for din skyld at jeg putter på en krone når den siste kronen ikke går på. Jeg gjør det for alle andre i køen sin del. 2
hermoine Skrevet 23. september 2012 #1958 Skrevet 23. september 2012 Fulle folk som tror jeg har kjempegod tid når det står 50 stk i baren... En fyr skulle ha 4 shots, men han skulle bare betale for 2 av dem først. Jeg fikser 2 shots til han og han betaler. Jeg står klar for å ta betalt for de 2 andre, men da snur han seg og begynner å bable med en kamerat. "Du må betale!" sier jeg.. "Hallo?" Han er altfor opptatt med kameraten, og det er kø, så jeg tar neste kunde, og glemmer denne fyren etterhvert. Etter en liten stund roper han til meg og er sur fordi han ikke fikk de 2 neste shotsene. Nei selvfølgelig, det er helt greit å snu seg vekk dritlenge midt i bestillinga... har ikke jeg tid til -.- 1
She_Leiva Skrevet 23. september 2012 #1959 Skrevet 23. september 2012 Jeg satt i kassen igår. Klokka var rundt fire og rushen hadde for lengst starta. Det er lang kø i kassen min og det står en mann i tippekassen. Han hadde akkurat kommet, for jeg så bak meg etter kunder der FØR jeg begynte med en ny kunde i kassa mi og da var det ingen der, hadde rukket og scanne kanskje 8 av denne kundens varer, så mannen i tippinga kunne maks ha stått og ventet i 10sek før han begynte og harke: Hhhhrrrmmm...haaallooo... hostharkhost...Hhmmrhh... HRRRRHHHMMM!!! HOSTHOST! DUU... Da kunden jeg holder på å ekspedere kommer med ett gullkorn jeg virkelig satte pris på i min eller så så travle og ikke akkurat innholdsrike arbeidsdag. Hun sier: "Du, nå må du kjappe deg slik at jeg får betalt, om ikke så tror jeg han som har stått og ventet bak deg og ventet i "hele" 20sekunder kommer til å kveles!" -Jeg begynte og fnise, det gjorde hun også før hun slengte på en pose Doc-halspastiller og sier: "Du får by han på en slik en, for den halsen der høres skikkelig sår ut!" Trodde jeg skulle le meg ihjel. Merkelig nok stoppa hosteanfallet og den uggne halsen med en gang han ble ekspedert. 28
Gjest Bobler Skrevet 23. september 2012 #1960 Skrevet 23. september 2012 Meg: "Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?" Kunde: " Neeei, DU kan ikke det nei... Kunne du hente han der til meg?" *Peker på kollega* Meg: "Dessverre, han er litt opptatt nå. Sikker på at jeg ikke kan hjelpe deg?" Kunde: "Nei, du kan ikke sånt.. Du er jente. " Meg: "Nehei.. Men da får du nesten bare vente til han er ferdig da!!" Kollega går bort når han er ferdig... Kunde: "Halla, hvilken av disse pærene bør jeg bruke til kornsnoken min? Og hva bør jeg egentlig fòre han med? " (Kornsnok = Slange) Kollega: " Nei du det må du nesten spørre Bobler om, det er hun som kan det! " Kunde: "Nei, det går bra, jeg finner sikkert ut av det!!!!!" Disse mannfolka altså. Selv om jeg har langt hår og pupper så betyr ikke det at jeg ikke kan en drit om reptiler! 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå