Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kommer innom jobb, for å enten lage maten min på egenhånd, eller mekke meg en kaffe/smoothie. Og da er det mange som omtrent hiiiiver seg over meg for og bestille! (Selvm jeg står i normale hverdagsantrekk). Smiler høflig og sier at jeg er ikke på jobb, så de får heller henvende seg til den andre søte jenta som er på jobb. :)

A) det er generellt sett en uting med sivile blant maten på serveringssteder

B) står du og gjør ting man forventer av en ansatt, så må du jo forvente at folk tror du er på jobb også?:klo:

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer innom jobb, for å enten lage maten min på egenhånd, eller mekke meg en kaffe/smoothie. Og da er det mange som omtrent hiiiiver seg over meg for og bestille! (Selvm jeg står i normale hverdagsantrekk). Smiler høflig og sier at jeg er ikke på jobb, så de får heller henvende seg til den andre søte jenta som er på jobb. :)

Hvorfor reagerer du på at folk tror du jobber der når du står bak disken og i tillegg lager noe, det er jo ikke rart de tror du jobber der, når du er der :)

Var på dyrebutikken og overhørte en samtale mellom kunde og jenta i kassa.

- Må vi ta bæsjen ut fra kattedoen, holder det ikke å bare kaste på ny sand, så forsvinner den under der et sted?

- Eh, jeg tror nok ikke den forsvinner altså..

Gjett hvem som sa hva.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ostepølse de vil ha da og ikke vet om dere selger disse seperat.:-p

Nei, det var ikke ostepølse. Det skulle være en baconpølse. Uten bacon.

Edit: For når den er uten bacon på, så må den jo koste litt mindre, ikkesant??

Eh, neeeiii.

Kjøp pølsa og plukk av baconet sjøl og slutt å være så gnien. Har du ikke råd, så stek pølse hjemme..

Endret av Maruu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overhørte denne samtalen mellom en kollega og en kunde.

K: Jeg skulle byttet disse strømpebuksene i disse.

A: Det går bra. (Slår ut varene hun skal bytte, og slår inn de nye).

K: Ja, da var alt greit?

A: Nei, disse er dyrere så mellomlegget blir på 78 kr.

K: Hva mener du?

A: Disse var kjøpt på tilbud og kostet til sammen 22 kr. Den nye du vil ha koster 100 kr.

K: Ja,men da går det opp-i-opp.

A: Nei, det gjør ikke det du.

K: Men jeg trenger jo ikke de forrige.

A: Du må likevel betale mellomlegget om du ønsker å bytte dem i noen som er dyrere.

K: Men de jeg kom med passer ikke.

A: Du må fremdeles betale.

K: (Oppgitt) Men de passer ikke!

A: Så du ikke på størrelsen da du kjøpte dem?

K: Nei, selvfølgelig ikke. Jeg hadde jo ikke brillene mine med meg.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er kanskje ikke en dum ting, heller en irriterende ting som en kunde gjorde i går.

Kunden kommer fram til kassa, og legger tre kroneis, smågodt, to kaffe på disken. Så sier hun ; "Også en softis". Jeg beklager med at det er noe galt med maskina vår, så får dessverre ikke solgt det. Da gir hun meg det værste blikket; "Da skal jeg ikke ha noe likevel", for å så gå uten å legge noen av varene tilbake!! Køen var lang bak henne, + at hun hadde lagt småis der, smågodt + kaffe? Direkte frekt syns jeg. Fikk så lyst til å rope etter henne og si at hun måtte komme tilbake. Egentlig skulle hun jo ha betalt for kaffen og..Følte sinnet koke i meg :P

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A) det er generellt sett en uting med sivile blant maten på serveringssteder

B) står du og gjør ting man forventer av en ansatt, så må du jo forvente at folk tror du er på jobb også? :klo:

A) Vi har alt bak en liten disk, å om mine kollegaer som er på jobb har andre ting og gjøre så fikser man ting selv. Sålenge man ikke kommer skitten, uvasket, og med ytterklær så har ingen problemer med det.

B) Fordi, er man på jobb så bruker vi uniform(svart t-shirt og forkle). Kun sjefen kommer i normale klær, pga hu er oftest på kontoret.

Er det veldig rolig, så kan jeg fint slå ting innpå kassen for kollegaen min, som f.eks lager en kaffe til en kunde, men ikke om det er kø bak selvfølgelig, da ender jeg jo med og jobbe på en fridag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke ostepølse. Det skulle være en baconpølse. Uten bacon.

Edit: For når den er uten bacon på, så må den jo koste litt mindre, ikkesant??

Eh, neeeiii.

Kjøp pølsa og plukk av baconet sjøl og slutt å være så gnien. Har du ikke råd, så stek pølse hjemme..

Baconpølse = ostepølse med bacon snurret rundt

Baconpølse uten ost = kun ostepølse

Hadde blitt skuffa om jeg hadde fått baconpølse som bestod av en vanlig pølse med bacon rundt.

Og du som lager mat bak disken når du ikke er på jobb: mener å huske at det finnes regler om arbeidsantrekk når man lager mat i næringsvirksomhet (som man jo er i når man lager mat til kunder). Tviler på at mattilsynet "ikke hadde hatt noen problemer med det" selv om det var deg selv du lagde mat til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Og du som lager mat bak disken når du ikke er på jobb: mener å huske at det finnes regler om arbeidsantrekk når man lager mat i næringsvirksomhet (som man jo er i når man lager mat til kunder). Tviler på at mattilsynet "ikke hadde hatt noen problemer med det" selv om det var deg selv du lagde mat til.

De er ikke alltid så strenge på det. Jeg har jobbet på en bowlinghall der vi fikk gå i "sivilile" klær, i tillegg til at vi laget mat og reparerte maskiner i de samme klærne. Mattilsynet ville at vi skulle dra over oss noen dresser hver gang vi skulle bak å ordne en bane, men det slapp vi da de forstod at det ville ta for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke alltid så strenge på det. Jeg har jobbet på en bowlinghall der vi fikk gå i "sivilile" klær, i tillegg til at vi laget mat og reparerte maskiner i de samme klærne. Mattilsynet ville at vi skulle dra over oss noen dresser hver gang vi skulle bak å ordne en bane, men det slapp vi da de forstod at det ville ta for lang tid.

Ja, samma her! Og her er det snakk om toast, å ikke burgere og slik. Så hive på en toast som er i plastikk på et jern, ser jeg ingen problem i.

Skulle jeg brukt, og de andre forsåvitt tatt på uniform for hver gang, så hadde det endt med at vi hadde jobbet pga kundene våre. "Neidu, har uniformen på, ekke på jobb, skal lage mat til meg selv.:)"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet mange år på gatekjøkken - og har en del kunder jeg husker. En kunde (kjent i bygda, som psykiatri-pasient) stod i et kvarter og la ut om hvordan hamburgere var en del av en verdensomspennende konspirasjon, fordi hamburgere ga eldre mennesker hjerteinfarkt, og dermed ville de yngre få arv tidligere... :blink: En annen kunde kom inn ti minutter etter stengetid, med kommentaren "Dama mi er med, hu er kjempegravid og blir veldig fort sinna - jeg vet dere har stengt, men kan jeg bestille?" Jeg måtte beklage, hadde alt tatt oppgjøret. Det siste jeg hører når han går ut døra er "Pleeease, ikke bli sint! De hadde stengt" :fnise:

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baconpølse = ostepølse med bacon snurret rundt

Baconpølse uten ost = kun ostepølse

Hadde blitt skuffa om jeg hadde fått baconpølse som bestod av en vanlig pølse med bacon rundt.

Det er jo det som var hele poenget mitt, for pokker :)

(Tråden heter jo "Dumme ting kunder sier". Ikke "Kunder som ikke vet hva en baconpølse er".)

Endret av Maruu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen kunde kom inn ti minutter etter stengetid, med kommentaren "Dama mi er med, hu er kjempegravid og blir veldig fort sinna - jeg vet dere har stengt, men kan jeg bestille?" Jeg måtte beklage, hadde alt tatt oppgjøret. Det siste jeg hører når han går ut døra er "Pleeease, ikke bli sint! De hadde stengt" :fnise:

Åååå, stakar! :skratte:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burger King:

Kunde: Når dere gir meg barnemeny får jeg det i en pose

Jeg: ja?

Kunde: Jeg vil ikke ha pose, jeg vil ha boks

Jeg: Åja, du tenker kanskje på McDonalds. De har sånne bokser, vi har desverre ikke det, vi bruker poser.

Kunde: Men jeg vil ha stiv boks?

Jeg: Men det har vi desverre ikke...

Kunde: Har dere ikke? Du vet sånne stive bokser.. Ligner litt på et hus..

Huff, er det mulig? Jeg fortalte det til en kollega litt senere, og han sa "Herregud, hadde noen sagt det til meg hadde jeg sagt "Ser jeg ut som en eiendomsmegler eller?"

laugh.png

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette bidraget kommer fra meg selv, en dag jeg var på jobb.

K: Har dere speil.

M: (Trodde hun ville kjøpe et): Ja, det har vi, de henger rett her.

K: Å, ok. Jeg ville egentlig bare se hvordan jeg så ut med disse solbrillene på.

M: Aha! Ja, ja.De virker nå til å se seg i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott holdning, det at du "elsker" at folk spør deg om ting!

Du passer tydeligvis godt til å jobbe med mennesker, siden du har en så positiv holdning til livet :)

Nei, jeg har ingen problem med kunder som ber om hjelp. Men jeg har et problem med frekke kunder som ber om hjelp, bare for å kunne si at jeg tar feil. Jeg får veldig god tilbakemelding både fra arbeidsgiver og kunder, fordi jeg smiler og er gir god service, men jeg skal love deg, at de aller fleste blir lei av og til, og da er det deilig å klage litt, utenfor butikkens fire vegger.

Og ja, det er irriterende når folk stiller det samme spørsmålet tre ganger, etter at du har svart på det tre ganger. Jeg vet heller ikke helt hva du vet om "min holdning til livet", for den har jeg ikke sagt noe om. Men kanskje du har rett, for jeg blir mer og mer misantropisk, for hver dag som går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbar på daglegvareforretning. Var ein mann som skulle pante ein pose med flasker, men pantemaskina hadde hengt seg opp litt, så eg skulle ta det manuelt i kassa. Dei tre siste flaskene er grønne glassflasker. Eg ser etter det merket som viser at det er pant på flaska, men den finn eg ikkje.

Eg: Det er ikkje pant på desse flaskene, visstnok.

Kunde: Jo, det er det.

Eg: Åh? Dei har jo ikkje det merket som viser det er pant på dei?

Kunde: Nei, men det er pant på de. Jeg panter de alltid i butikken hjemme.

Eg: Å ja, men hos oss så ville ikkje pantemaskina tatt desse flaskene.

Kunde: JO! Det er ikke lov til å selge glassflasker i Norge uten pant!!!

Eg: Eg veit at det blir gjort, men....

Kunde: Det tror jeg ingenting på!!!

Etter dette så gadd eg ikkje diskutere meir med han, så han fekk tre skarve kroner av meg. Tenkte for meg sjølv at det sug at eg aldri får panta Corona eller glassflasker frå polet... Veit eg ikkje burde gitt meg, men av og til blir det bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...