Lucid Skrevet 27. august 2012 #1901 Del Skrevet 27. august 2012 I dag fikk jeg kjeft fordi jeg ikke automatisk visste at personen jeg ringte til var på ferie.. Du skjønner, et av kriteriene for å bli ansatt som telefonselger er at man er synsk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 28. august 2012 #1902 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg skulle hjelpe en B-kjendis å ta ut penger på jobben for et års tid siden. " Hvemhvemhvemhvem? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 28. august 2012 #1903 Del Skrevet 28. august 2012 Mellom alderen 40-75 så skal jeg trolle butikkansatte. Det skal bli skikkelig gøy! Sånn Eddik det står "7% klar" på. Skal jeg klage på at de ikke kan selge varer som ikke er klar. Eddiken er kun 7% klar. Jeg skal ha 100% klar eddik! Så skal jeg bare si TROLOLOLOL 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 28. august 2012 #1904 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg har jobbet i en klesbutikk i noen år og en gang hadde jeg døra oppe men avsperret da jeg vasket gulvene etter stengetid. Så kom det plutselig en kunde inn (sperringen burde ha indikert at det var stengt): Meg: Ehm, unskyld men jeg har stengt. Hun: Åja. Men det går bra det. Jeg skal bare titte litt. Meg: Nei. Butikken er stengt. Jeg skal gå hjem nå. Hun: Du har 5 minutter til overs vettu. Jeg ble helt perpleks. Hva svarer man til sånt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 28. august 2012 #1905 Del Skrevet 28. august 2012 "Jeg har 5 minutter, men ikke til overs og ikke i kveld, jeg vil hjem jeg også vet du"; men med ett smil om munnen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. august 2012 #1906 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg har jobbet i en klesbutikk i noen år og en gang hadde jeg døra oppe men avsperret da jeg vasket gulvene etter stengetid. Så kom det plutselig en kunde inn (sperringen burde ha indikert at det var stengt): Meg: Ehm, unskyld men jeg har stengt. Hun: Åja. Men det går bra det. Jeg skal bare titte litt. Meg: Nei. Butikken er stengt. Jeg skal gå hjem nå. Hun: Du har 5 minutter til overs vettu. Jeg ble helt perpleks. Hva svarer man til sånt? "Nei, det har jeg ikke" Jeg er så lei mennesker at jeg spyr. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 28. august 2012 #1907 Del Skrevet 28. august 2012 "Jeg har 5 minutter, men ikke til overs og ikke i kveld, jeg vil hjem jeg også vet du"; men med ett smil om munnen Jeg tror det var akkurat det jeg sa. Heh. Ellers har jeg en litt skrullete dame i nabolaget som en dag kom inn i butikken og brølte "DE KLÆRNE ER SCHTØGGE!" Da jeg jobbet på Rema1000 var det en kunde som konsekvent sa "Jeg vil ha en pose men jeg vil ikke betale for den." Personlig ga jeg litt F, for jeg orka ikke diskusjonen, men sjefen min sa at det var greit, men da skulle hun betale dobbelt for matvarene. Hun mente at siden hun var fast kunde så forventet hun visse privilegier, mens min sjef prøvde å forklare at stort sett alle som handler i en matbutikk er faste kunder. Hun endte opp med å sverge å aldri komme tilbke. Det varte ca. to dager så var hun tilbake og betalte for posene sine. I matbutikk er det i grunn spesielt hvor mye kjeft man får for altmulig... :/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 28. august 2012 #1908 Del Skrevet 28. august 2012 Ellers ser jeg det står mye om: "Jobber du her?" Facinert ble jeg likevel da jeg fikk dette spørsmålet på telefonen... Vedkomne hadde altså ringt bedriftens telefonnummer og jeg svarte "Velkommen til ******, du snakker med Plommetreet." o.O 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 28. august 2012 #1909 Del Skrevet 28. august 2012 Da jeg jobbet på Rema1000 var det en kunde som konsekvent sa "Jeg vil ha en pose men jeg vil ikke betale for den." Personlig ga jeg litt F, for jeg orka ikke diskusjonen, men sjefen min sa at det var greit, men da skulle hun betale dobbelt for matvarene. Hun mente at siden hun var fast kunde så forventet hun visse privilegier, mens min sjef prøvde å forklare at stort sett alle som handler i en matbutikk er faste kunder. Hun endte opp med å sverge å aldri komme tilbke. Det varte ca. to dager så var hun tilbake og betalte for posene sine. I matbutikk er det i grunn spesielt hvor mye kjeft man får for altmulig... :/ Vi har også en sånn! Meg: Vil du ha pose? Han: Jeg bruker få det jeg... Meg: Mulig det! (Slår inn posen) Ingen vet hvem han er ell hvorfor han mener han skal få den gratis. Men her om dagen sa ei at "Vi pleier ikke gi bort poser vi" og neste gang har vi bestemt oss for å si at vi ikke gir bort pose til noen og spørre hvorfor han mener han skal få den xD 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 28. august 2012 #1910 Del Skrevet 28. august 2012 Det er fordi det ikke finnes den ting i verden som ikke kan skyldes på den bak kassen. Kassefolk er roten til alt vondt Noen ganger er det så jeg lurer på om folk faktisk tenker "Nei faen, i dag har jeg hatt det helt jævlig og fått masse pes og kjeft, jeg stikker på rema en tur..." Litt sån "Pass it on", på den ikke-morsome måteen... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. august 2012 #1911 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg kommer innom jobb, for å enten lage maten min på egenhånd, eller mekke meg en kaffe/smoothie. Og da er det mange som omtrent hiiiiver seg over meg for og bestille! (Selvm jeg står i normale hverdagsantrekk). Smiler høflig og sier at jeg er ikke på jobb, så de får heller henvende seg til den andre søte jenta som er på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 28. august 2012 #1912 Del Skrevet 28. august 2012 Etter flere år bak kassa har jeg nettopp begynt i jobb på kundeservice over telefon og mail. Jeg stortrives, og kundene er stort sett hyggelige (Noen er kjempehyggelige, "God daaag, oooh, boblebrus, det var da et nyyydelig navn!" ). Men det finnes vrange kunder der også, og vi har en del eldre "stamkunder" som til stadighet skal ringe og si ifra om et eller annet. En dag var det en eldre dame som ringte inn og ønsket å bestille taxi. Informerte om at "nei, daaa har du ringt feil". Men hun var helt tydelig på at jeg MÅTTE sende en taxi, og si ifra til taxisjåføren om at han skulle kjøre helt frem til døren. Tror jeg forsøkte i 10 minutter, forklarte gang på gang at "nå har du kommet til xx, ikke til taxiselskapet". Hun la på til slutt. Jeg synes nesten det er rart at noen ringer feil, da vi har en telefonsvarer på starten som sier "Du har nå kommet til xx, tast 1 for xx, tast 2 for.."osv. Men tydeligvis ikke like lett å få med seg bestandig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 28. august 2012 #1913 Del Skrevet 28. august 2012 Kunde kjøper kontantkort, av typen som printes ut på kvittering, betaler med kort. Jeg: Skal du ha med kvitteringa? Han: Faen for et jævla dumt spørsmål! Jeg:.... Han: Visst faen skal jeg ha med kvitteringa, det skal da for faen ALLE! Jeg:....ha en fin dag. Majoriteten vil faktisk IKKE ha med kvitteringa, du. Men jeg spør alikevel, takk skarrufaenmegha. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maruu Skrevet 28. august 2012 #1914 Del Skrevet 28. august 2012 "Jeg vil ha en baconpølse. Uten bacon." Oooki... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 28. august 2012 #1915 Del Skrevet 28. august 2012 "Jeg vil ha en baconpølse. Uten bacon." Oooki... "En VANLIG PØLSE, VEL!!!!!" 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 29. august 2012 #1916 Del Skrevet 29. august 2012 "Jeg vil ha en baconpølse. Uten bacon." Oooki... Sikkert ostepølse de vil ha da og ikke vet om dere selger disse seperat.:-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skins Skrevet 29. august 2012 #1917 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg jobber hos en teleoperatør, og jeg får så mange forskjellige kunder hver dag. De fleste er kjempehyggelige, men så fins det de man husker også.. Her om dagen fikk jeg en kunde som skulle si opp et abonnement: Kunden: Koster det noe å si opp? Meg: Nei, det gjør det ikke, så det kan jeg ordne for deg med en gang. K: Det koster ingenting? M: Neida. K: Er du sikker? M: Jada, du får ikke bruddgebyr for det siden bindingen allerede har gått ut. K: Jeg tror ikke du er sikker, det koster ingenting? M: Nei. K: Jooo, det gjør det... M: Nei... K: Mener du det? M: Jada, skal jeg ordne det for deg med en gang? K: Så du er helt sikker på at det ikke koster noe? Okei... ordne det du, tusen takk, tusen gullstjerner til deg, HADET! Jeg fikk også inn en dame for lenge siden som fortalte meg at hvis jeg ikke hjalp henne kom hun til å gå å henge seg i dusjen. Også har jeg så mange kunder som truer med forbrukerrådet, advokat, oppsigelse og å få meg sparket om jeg ikke hjelper dem med det de trenger hjelp med, uansett hva det nå skal være. Selvfølgelig fins det mange, mange kjempehyggelige kunder også som jeg virkelig setter pris på 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 29. august 2012 #1918 Del Skrevet 29. august 2012 Da jeg jobbet på Rema1000 var det en kunde som konsekvent sa "Jeg vil ha en pose men jeg vil ikke betale for den." Personlig ga jeg litt F, for jeg orka ikke diskusjonen, men sjefen min sa at det var greit, men da skulle hun betale dobbelt for matvarene. Hun mente at siden hun var fast kunde så forventet hun visse privilegier, mens min sjef prøvde å forklare at stort sett alle som handler i en matbutikk er faste kunder. Hun endte opp med å sverge å aldri komme tilbke. Det varte ca. to dager så var hun tilbake og betalte for posene sine. I matbutikk er det i grunn spesielt hvor mye kjeft man får for altmulig... :/ Sikker på at du ikke har jobbet på Rema 1000*anonymisert* i Oslo? Da jeg jobbet der hadde vi nøyaktig samme typen dame, som handlet nesten hver dag og plutselig en dag ble så aggressiv over at hun måtte betale for posene. Hun fikk til og med mannen sin til å sende en "sint" mail til oss for å forklare hvilken nedverdigelse det hadde vært for kona å stå og krangle om posene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 29. august 2012 #1919 Del Skrevet 29. august 2012 Sikker på at du ikke har jobbet på Rema 1000*anonymisert* i Oslo? Da jeg jobbet der hadde vi nøyaktig samme typen dame, som handlet nesten hver dag og plutselig en dag ble så aggressiv over at hun måtte betale for posene. Hun fikk til og med mannen sin til å sende en "sint" mail til oss for å forklare hvilken nedverdigelse det hadde vært for kona å stå og krangle om posene. Åååh! Det minner meg om nok en episode fra Rema! Tine meierier dreit seg ut og hadde ikke levert noen meieribrodukter til oss hele uka så vi var rett og slett tomme for sånne ting som melk, smør, kefir etc. Dette vakte naturligvis harme, men folk forstod jo at det ikke var noe vi kunne lastes for når de fikk en forklaring. Stort sett. Plutselig fikk butikksjefen en telefon fra en dame som gkikk i disse ordlag: "Mannen min var nettopp nedom og han sier dere ikke har melk?!" "Ja, det stemmer...." "Og ikke smør?" "Ja, du skjønner det at..." "Og dere har vist ikke yogurt heller?!?!" "Vi har ikke fått..." "Dere kan da for faen ikke kalle dere Rema 1000 og bare LEKE butikk!!!" Og så ble linja brutt, 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 29. august 2012 #1920 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) I dag ble jeg anklaget for å være lite serviceinstilt fordi jeg ikke hadde satt et sett kurver tilbake ved inngangen mens en kunde var inne og handlet. For det første, vi har to kurvtyper. Den originale bær deg ihjel-greia (som alle visstnok foretrekker) og sånn trillebag-kurv som du kan dra etter deg. De førstnevnte har vi seks stykker igjen av, den sistnevnte har vi tolv-tretten stykker av. Så alle bærekurvene stod ved kassa mi, mens det fortsatt stod et tårn med trillekurver ved inngangen. Merk; mellom kassa mi og inngangen er det omtrent 1,7meter. For det andre; Vi måtte skrive ut nye etiketter i dag, ca 400 i tallet. Dette tar noe tid å rive fra hverandre da de kommer på perforerte A4-ark, og det er ca 20-25 etiketter per side. Jeg gjorde dette i kassa for å kunne ta kassa samtidig som jeg reiv etiketter, slik at kollegaen min fikk fylt på kjølevarer i fred. Så da han kom til kassa ble han sur over at jeg ikke hadde flyttet noen av kurvene tilbake til inngangen. Jeg sa som sant var, at jeg var opptatt med å rive fra hverandre nye etiketter med nye priser som skulle settes ut i dag, og at jeg syntes at prisene var en smule viktigere enn kurvene. Med et smil. Det var han aldeles ikke enig i, og mumlet og survet noe om å bare sitte på ræva i kassa. Sure faen. Endret 29. august 2012 av Minya 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå