SoftKitty Skrevet 17. august 2012 #1881 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Hva er det du jobber som Alice?:o Ganske drøyt å bli drapstruet på jobben... Skjønner ikke at folk kan få seg til å si sånne ting jeg. Endret 17. august 2012 av SoftKitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. august 2012 #1882 Del Skrevet 17. august 2012 Hva er det du jobber som Alice?:o Ganske drøyt å bli drapstruet på jobben... Skjønner ikke at folk kan få seg til å si sånne ting jeg. Jeg jobber ikke der lenger. Fikk kjeft for å gå for mye på do da jeg hadde urinveisinfeksjon og ble voldtdatt av en kollega. Og nei, jeg tuller ikke. Det var jobben min i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swipper Skrevet 18. august 2012 #1883 Del Skrevet 18. august 2012 Jeg jobber ikke der lenger. Fikk kjeft for å gå for mye på do da jeg hadde urinveisinfeksjon og ble voldtdatt av en kollega. Og nei, jeg tuller ikke. Det var jobben min i flere år. Håper du har en bedre arbeidsplass nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 18. august 2012 #1884 Del Skrevet 18. august 2012 Jobber på kundeservice hos en teleoperatør, og det er forbausende mange, til vanlig oppegående mennesker som mener at det er helt UHØRT å sende faktura i juli. "Hvorfor har jeg fått purring?" "Jo, det er slik at denne fakturaen forfalt 20.juli, og nå er det 10. august" "Men det har jo vært ferie. Det er jo ingen som sender fakturaer med forfall i ferien!" Denne samtalen gjentar seg flere ganger HVER august. Noen blir riktig så sure, selv om en tilbyr å slette purregebyret, for det er jo ikke pengene, men PRINSIPPET det står på, så klart! Skulle gjerne hatt juli som betalingsfri måned, jeg, men mine bankforbindelser/strømleverandør etc har visst ikke hørt om denne regelen... Haha, denne hører jeg flere ganger daglig! Jobber som kundebehandler i et inkassobyrå og har mistet tellingen på hvor mange som skjeller meg ut fordi de kommer hjem fra ferien til inkassokrav i posten. Hjelper ikke at hovedfakturaen forfalt for 2 måneder siden, det er jo fellesferie! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 18. august 2012 #1885 Del Skrevet 18. august 2012 -Jeg skal ha en pølse. -Hvilken pølse vil du ha? -Nei, hva har dere da? *Går bort og ser på pølsene* ..det er litt lettere viss kunden bestemmer seg før han kommer til kassa. Oj, jeg kan finne på å gjøre dette! Dvs, mange ganger står det ikke hva slags pølser som ligger der på grillen, da må jeg spørre hva de er. Eller jeg kan spørre hvilke pølser dere har som er ferdige. Ellers har jeg en oppdatering angående den sure mannen som mistet en femtilapp, som jeg fortalte om i et innlegg for noen uker siden. Han kom og handlet av meg i går, og etter at han hadde betalt, sa jeg at jeg hadde noe til ham. Han så veldig forundret ut, men da jeg fortalte ham at jeg hadde tatt vare på en femtilapp han mistet for lenge siden, smilte han faktisk! Det morsomme var at han sa han visste at han hadde mistet den, men glemt det bort. Men han takket i hvert fall! I går kom det en eldre mann innom oss, han kjøpte ikke noe men begynte å spørre meg (som sto i kassa, opptatt med kunder) om hva han skulle gjøre når han hadde låst seg ute av bilen. Heldigvis fikk jeg fatt i en kollega som hadde erfaring med dette problemet, så hun ga ham nummeret til NAF. Men, mannen hadde ikke telefon. Så han ville gjerne låne telefon av oss. Ok, han fikk lov til det. Så står han der da, rett ved siden av kassa mi, og prater høyt i telefonen mens jeg ekspederer kunder. Når han endelig er ferdig, sier han "det var jammen en dårlig telefon du hadde" (det kan være dårlig dekning inne på kjøpesenteret). Det var alt, ikke noe takk for hjelpen eller noe... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 18. august 2012 #1886 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Ja, den liker jeg :D Til alle kunder som er fryktelig irriterende og ikke fatter normal folkeskikk; Jeg heter IKKE; *HEI*, HEI DU*, *plystre etter hunden-lyd*, *HALLOOOOOO*, eller *DU DER* Mitt navn er Minya, men jeg svarer også på *frøken*, *unge dame* og *frue/madam*, og i verste fall heter jeg *Unnskyld* Jeg sier alltid "unnskyld?" hvis jeg snakker til en person i en butikk, uavhengig om de jobber eller ikke. Vel, jeg sier "unnskyld?" uansett hvis jeg vil ha oppmerksomheten til en fremmed person. "Unnskyld? Får jeg gå forbi? Tusen takk!" "Unnskyld? Har dere denne i en mindre størrelse?" "Unnskyld? Jeg tror du mistet denne.." "Unnskyld? Jeg hørte ikke.." Når jeg leser denne tråden så lurer jeg ofte på om jeg er for pent oppdratt, jeg kan finne på å be om unnskyldning hvis noen kjører over tåa mi med sykkelen sin, slår meg i hodet med veska, eller bare går inn i meg når jeg står stille. Nok OT, back to you. Endret 18. august 2012 av Lucid 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 18. august 2012 #1887 Del Skrevet 18. august 2012 Håper du har en bedre arbeidsplass nå Det gjør jeg, tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanne11 Skrevet 19. august 2012 #1888 Del Skrevet 19. august 2012 mer, mer.............................................. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 20. august 2012 #1889 Del Skrevet 20. august 2012 Syns det er så koselig når jeg sier fra til en kunde som kommer med feks. to youghurter at det er 3 for 2 så om kunden vil kan h*n hente en til for så å få kjeft fordi h*n allerede er ved kassa og da må gå helt tilbake for å hente den siste... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 21. august 2012 #1890 Del Skrevet 21. august 2012 Syns det er så koselig når jeg sier fra til en kunde som kommer med feks. to youghurter at det er 3 for 2 så om kunden vil kan h*n hente en til for så å få kjeft fordi h*n allerede er ved kassa og da må gå helt tilbake for å hente den siste... Uff kjeft for å være snill?Sykt ! Kanskje kunden synes det burde stå på kjøledøren (ellerno) at det er 3 for 2. ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 21. august 2012 #1891 Del Skrevet 21. august 2012 Uff kjeft for å være snill?Sykt ! Kanskje kunden synes det burde stå på kjøledøren (ellerno) at det er 3 for 2. ? Problemet er at det gjør ofte det, men kunder er utrolig dårlige på å lese skilt og plakater. Noen av dem finner en tilfeldig pris i fruktavdelingen og rusler så til fryseren og plukker en vare der før de kommer til kassa; Det stod at den kostet [pris]!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 21. august 2012 #1892 Del Skrevet 21. august 2012 Ja, den liker jeg :D Til alle kunder som er fryktelig irriterende og ikke fatter normal folkeskikk; Jeg heter IKKE; *HEI*, HEI DU*, *plystre etter hunden-lyd*, *HALLOOOOOO*, eller *DU DER* Mitt navn er Minya, men jeg svarer også på *frøken*, *unge dame* og *frue/madam*, og i verste fall heter jeg *Unnskyld* Når de prøver å få min oppmerksomhet på den måten så later jeg bare som om jeg ikke hører de. Uansett hvor nært jeg står. Lar de rope litt før jeg hjelper de. Håper de blir skikkelig irritert. De trenger ikke å starte med noe unnskyld, men om det er plystring og sånt nei da kan de bare reise uansett hvor dårlig service det måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 21. august 2012 #1893 Del Skrevet 21. august 2012 Uff kjeft for å være snill?Sykt ! Kanskje kunden synes det burde stå på kjøledøren (ellerno) at det er 3 for 2. ? Det er litt umulig å merke alle varer som det er 3 for 2 på i hele butikken, det er faste ting og ikke et tilbud... Men de hadde ikke sett det uansett, står jo sånt feks. ved bakevarene =P Problemet er at det gjør ofte det, men kunder er utrolig dårlige på å lese skilt og plakater. Noen av dem finner en tilfeldig pris i fruktavdelingen og rusler så til fryseren og plukker en vare der før de kommer til kassa; Det stod at den kostet [pris]!! HeHe, veldig sant! Hadde en plakat på ei kjøledør hvor det sto 3 for 2 med store bokstaver, Vi spanderer den billigste med minst skrift og med litt større enn vanlig skrift: Gjelder grill og wiener fra Gilde/Prior. Kunden kom til kassa med bacongrill og ostegrill og ble pottesur når det ikke var med i tilbudet! Nesten skrek at det måtte stå med bitteliten skrift og det var lureri =P Klarte ikke å dy meg, måtte bare si at det sto med ganske stor skrift =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 21. august 2012 #1894 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg satt i kassa for 2 uker siden og tenkte egentlig at nå vil jeg hjem.. Så kommer det en helt herlig kunde.. "Hei du".. "................ halla" *Biip, biip, biip* "Du er ikke hu Nyx på KG da?".. "Eheheheheh, jooooooooooooo............" *Jeg ble rød som en tomat..* "Det blir 234,50 øre." "Hvem er du på KG? Altså brukernavnet ditt?" "Det tar vi neste gang.." Ååå, irriterende. Jeg skjønner nå at jeg har eksponert forumet med litt for mange bilder av meg selv ja 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 21. august 2012 #1895 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg skjønner nå at jeg har eksponert forumet med litt for mange bilder av meg selv ja Blir ikke nok bilder av deg her på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 21. august 2012 #1896 Del Skrevet 21. august 2012 Blir ikke nok bilder av deg her på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. august 2012 #1897 Del Skrevet 21. august 2012 Dette er ikke direkte dumt, men jeg tar det med her likevel. En gang jeg var på jobb kom det en mann og forlangte å få snakke med butikksjefen. Jeg forklarte at hun hadde pause og spurte om det var noe jeg kunne hjelp ham med. Nei, det var det ikke og han forlangte å få snakke med sjefen umiddelbart. Ok da, jeg hentet henne. Hva ville mannen? Jo, han ville høre om han kunne få bytte en T-skjorte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 21. august 2012 #1898 Del Skrevet 21. august 2012 Åh jeg elsker disse samtalene på jobb; Meg: Hei! Dette er Lucid fra *navn*, snakker jeg med *navn*? Kunde: Ja, men jeg er ikke interessert.. Meg: *smørblid* Hva er det du ikke er interessert i? Kunde: eh.. eh.. vel.. eh.. det du ringer for? Meg: Aha.. Så.. *Fortsetter samtalen og ender opp med salg fordi kunden viste seg å være interessert når h*n innså hvilke tilbud jeg hadde* - Så til alle dere som svarer en slik samtale med "ikke interessert" - det er faktisk en aldri så liten fordel å vite hva du ikke er interesserte i (Får sikkert litt pes for denne, men la meg legge til at jeg alltid respekterer nei nr2. Nr1 er alltid en refleks, på lik linje med når du går inn i en klesbutikk og får spørsmålet "trenger du hjelp?" "neida! Jeg bare kikker! *5 min etter* - Hvor har dere..?") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totes_mc Skrevet 26. august 2012 #1899 Del Skrevet 26. august 2012 Det kom en kunde innom i går og begynte å mumle noe. Jeg fikk det ikke med meg, og spurte hva han sa. Han gjentok det, og sa noe om kortautomat/Uno-X. Jeg trodde han kanskje spurte om kortautomaten ute, så jeg sa at de ikke funket. Så tente han helt og sa MEN JEG SPØR DA OM DET ER EN UNO-X/TEXACO NEDI GATA!!! Beklager at du mumlet sånn da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 27. august 2012 #1900 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg skulle hjelpe en B-kjendis å ta ut penger på jobben for et års tid siden. "Hei. Jeg skal ha ut 10.000 fra kontoen min" "Det skal vi ordne, har du bankkort?" "Nei" "Ok, da trenger jeg en legitimasjon." "Nei." "Jo, jeg trenger det, altså.." "Nei." "Nei, men da får du ikke tatt ut penger heller, dessverre." "Jo." "Ehm.. Nei, man får ikke tatt ut penger uten legitimasjon, dessverre, sånn er reglene." "Man trenger ikke legitimasjon når man heter *** ****" "Jo, jeg må nok ha legitimasjonen, det er blant annet for å kunne dokumentere uttaket dersom pengene f.eks blir trukket to ganger fra kontoen" (ikke heeelt sant, men argumentet om å bevise at man er seg selv bet ikke akkurat på denne mannen nei,og legitimasjon MÅ man ha..) "Ok, men du får ikke ta noen kopi" "Nei det går fint, jeg trenger ingen kopi, kun å notere fødselsnummer og et par andre opplysninger" "Bra." Jeg går videre i prossessen, og kommer til punktet der jeg trenger et kontonummer. "Da kan du taste kontonummeret ditt på terminalen" "Nei, det skal jeg ikke." "Ok, hvis du sier det så kan jeg taste det for deg" "Du må jo finne kontonummeret mitt på maskinen din" "Vi har ikke den funksjonen, dessverre, da tror jeg du må til banken din" "Du skal finne kontonummeret mitt, sa jeg" "Jeg beklager, men det er faktisk ikke mulig. Vi har ikke mer informasjon om kundene enn den de gir oss selv, har ikke tilgang på noe register av noe slag." "Så dere tror bare at alle skal gå å holde styr på alle kontonummerne sine hele tiden?" "Nei, ikke egentlig, bare sørge for å ha det med seg om de skal ta ut penger, for vi har dem iallefall ikke her" Mannen ble dritsur, og historien endte med at kona slepte ham etter seg ut av lokalet og sa "Du kan få låne penger av meg til du har vett på å ta med deg de kontonummerne når du trenger dem". Tydelig at det ikke var første gangen han hadde litt problemer med det.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå