Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tror ikke kunder skjønner hvorfor gitteret er rullet ned. Jobbet på matbutikk før, og hadde varetelling en søndag. Butikken hadde søndagsåpent, men hadde reklamert om stengt den dagen. Vi hang opp stor plakat på ytterdøra om at det var stengt. I tillegg satte vi en bukk forran gitteret med samme beskjed, stengt pga varetelling. Åpningen mellom gitteret og gulvet var ca 40 cm. Vi står å teller, og plutselig kommer det en mann innover butikken med handlevogn. Vi sier beklager, det er stengt i dag. Og kunden ser ut som et spørsmålstegn. HÆ!!?? Er det stengt!? Det burde du skjønt da du måtte krabbe under gitteret for å komme inb....

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er jo kundene som spør om du jobber der når du har på uniform... En enda mer irriterende ting er de kundene som ser deg i butikken du jobber i en dag du har fri og tar det som en selvfølge at du skal hjelpe de med alt mulig uansett!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo kundene som spør om du jobber der når du har på uniform... En enda mer irriterende ting er de kundene som ser deg i butikken du jobber i en dag du har fri og tar det som en selvfølge at du skal hjelpe de med alt mulig uansett!

Jaaa, jeg har til og med blitt mast på når jeg har vært på besøk med barnevogn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg lurer på hva som er greia med å spørre om det samme tre ganger:

Har du denne i str. 36?

Nei dessverre, jeg har bare de størrelsene som er ute på salget.

-Så du har ikke denne i 36 da?

-SOM SAGT....

-Så du har ikke en på lageret i 36 heller?

...

og elsker spørsmålet "hvordan er denne skoen?" Hvordan hva?

Og elsker når ei dame spør om fargen fargen på skoen, og jeg svarer: "Den er vel beige."

Kunden: "Nei, den er jo helt opplagt offwhite!" HVORFOR SPØR DU DA, DI KJERRING?

Så flott holdning, det at du "elsker" at folk spør deg om ting!

Du passer tydeligvis godt til å jobbe med mennesker, siden du har en så positiv holdning til livet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Så flott holdning, det at du "elsker" at folk spør deg om ting!

Du passer tydeligvis godt til å jobbe med mennesker, siden du har en så positiv holdning til livet :)

De tingene hun nevner er jo helt idiotiske ting å spørre om da. Det første eksempelet er jo en ren fornærmelse, en kunde som tydeligvis ikke tror henne når hun sier at hun ikke har.

Det andre eksempelet er jo et helt idiotisk og umulig spøsmål. Hva skal man svare på "hvordan er denne skoen?". Hva da "hvordan"? Det er jo umulig å skjønne hva slags informasjon kunden er ute etter. Hva skal man svare?

Kunde: Hvordan er denne skoen?

Ekspeditør: Svart. -> kunde blir sur/forvirret

Kunde: hvordan er denne skoen?

Ekspeditør: vanntett -> kunde blir sur/forvirret

Kunde: Hvordan er denne skoen

Ekspeditør: lagd i Polen -> kunde blir sur/ forvirret

Skjønner at det er irriterende spørsmål, selv om jeg ikke har jobbet i skobutikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verre er det med de som er overbevist om at du jobber der når du er i en HELT annen butikk, gjerne en annen kjede enn du jobber i, på fritida og handler til deg selv.

Jeg ser vel ut som en butikkdame da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre er det med de som er overbevist om at du jobber der når du er i en HELT annen butikk, gjerne en annen kjede enn du jobber i, på fritida og handler til deg selv.

Jeg ser vel ut som en butikkdame da...

Man er spesielt utsatt hvis man legger fra seg jakka i bilen når man går inn på et kjøpesenter. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt spurt om hjelp for å finne ting når jeg vandrer i butikker uten jakke på vintern.

At jeg står i sokkelesten og prøver sko, med veska hengene over skuldern er visst ikke så lett å få med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm jeg blir også ganske ofte tatt for å jobbe i butikk, mer når jeg var yngre da. Jeg spør også omtrent alltid "jobber du her" før jeg ber om hjelp uannsett om de har på seg uniform eller ikke, er så redd for å spørre noen feil også vet jeg ikke helt hvordan jeg ellers skal starte samtalen på en høflig måte:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm jeg blir også ganske ofte tatt for å jobbe i butikk, mer når jeg var yngre da. Jeg spør også omtrent alltid "jobber du her" før jeg ber om hjelp uannsett om de har på seg uniform eller ikke, er så redd for å spørre noen feil også vet jeg ikke helt hvordan jeg ellers skal starte samtalen på en høflig måte:P

Du kan jo begynne med: -Unnskyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tror folk ofte at jeg jobber på vinmonopolet, enda jeg aldri har gjort det.. Annen hver gang jeg er innom blir jeg spurt om hjelp.

Sist var det en fyr som spurte hvor en spesiell type brennevin stod, tilfeldigvis visste jeg det siden jeg selv liker den, så jeg tok ham like godt med bort til den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sant jeg sier også det noen ganger jeg er ikke 100% sosialt tilbakestående, bare litt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den liker jeg :D

Til alle kunder som er fryktelig irriterende og ikke fatter normal folkeskikk;

Jeg heter IKKE; *HEI*, HEI DU*, *plystre etter hunden-lyd*, *HALLOOOOOO*, eller *DU DER*

Mitt navn er Minya, men jeg svarer også på *frøken*, *unge dame* og *frue/madam*, og i verste fall heter jeg *Unnskyld*

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en isdisk der vi jobber, og ved isdisken står det et skilt med "Gå til kassa for å bestille". Men er jo så klart de som ikke ser det, og står å venter ved isdisken og ser surt på deg; "Ja, jeg skal ha en kule med pistasj, denne skal være i kjeks, så skal jeg ha en i beger med ditt og datt, tre kuler med det samme i beger, + en til i kjeks med den, den og den smaken"..Så sier jeg; "bare kom hit dere, så tar vi bestillinga her førs, så kan dere vise meg etterpå hvilke smaker dere skal ha" (grunnen til at vi ikke lager først, er at mange finner på å gå ut og ikke betaler hvis vi gir isen FØR de betaler) :P Etter at de har betalt, spør jeg dem igjen hvilke smaker de skulle ha. "Vi sa jo det i sta, husker du ikke det?" med en nedlatende tone.

Blææh. Sånn skjer alt for ofte. Men kan jo skjønne kundene og, er en litt tungvindt måte å gjøre det på kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overhørte denne samtalen mellom en kunde og en kollega.

Kunde: Det er fabrikkfeil på disse beltene.

Ansatt: Å, hvordan da?

Kunde: De har bare fem hull. Et belte skal alltid ha seks hull.

Ansatt: Sier du det?

Kunde: Ja, det skal alltid være seks hull i belter. Det er fabrikkfeil på disse.

Ansatt: På samtlige belter?

Kunde:Ja, det er fabrikkfeil på dem. Belter skal alltid ha seks hull. Disse har bare fem.

Ansatt: Ja, jeg hører du sier det.

Kunde: Jeg har jobbet på en beltefabrikk. Så jeg vet at det alltid skal være seks hull i belter.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt drapstruet på grunn av et beløp under 100,-. Tror det var 37,-.

Så ble jeg drapstruet 23.juli 2011, det var en kunde som skulle "ta en Breivik" på meg. No kidding. (som svar sa jeg at en venninne av meg hadde blitt drept på Utøya, og da holdt han godt kjeft).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt drapstruet på grunn av et beløp under 100,-. Tror det var 37,-.

Så ble jeg drapstruet 23.juli 2011, det var en kunde som skulle "ta en Breivik" på meg. No kidding. (som svar sa jeg at en venninne av meg hadde blitt drept på Utøya, og da holdt han godt kjeft).

Er det mulig... :hakeslepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kollegaen min tok en oppramsing på noen dumme ting kunder sier. Vi jobber på Shell.

-Er dette vanlige boller? *Holder opp en gul pose hvor det står Smash*

-Nei, det er Smashboller. Les på klistremerket foran/posen, så ser du det.

-Så dette er vanlige boller? *Det står Litago på posen og på klistremerket*

-Eh..nei.

-Selger dere kaffi her?

..NEI, vi selger selvsagt ikke kaffi på en bensinstasjon!

-Jeg skal ha en pølse.

-Hvilken pølse vil du ha?

-Nei, hva har dere da? *Går bort og ser på pølsene*

..det er litt lettere viss kunden bestemmer seg før han kommer til kassa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kundeservice hos en teleoperatør, og det er forbausende mange, til vanlig oppegående mennesker som mener at det er helt UHØRT å sende faktura i juli.

"Hvorfor har jeg fått purring?"

"Jo, det er slik at denne fakturaen forfalt 20.juli, og nå er det 10. august"

"Men det har jo vært ferie. Det er jo ingen som sender fakturaer med forfall i ferien!"

Denne samtalen gjentar seg flere ganger HVER august. Noen blir riktig så sure, selv om en tilbyr å slette purregebyret, for det er jo ikke pengene, men PRINSIPPET det står på, så klart!

Skulle gjerne hatt juli som betalingsfri måned, jeg, men mine bankforbindelser/strømleverandør etc har visst ikke hørt om denne regelen...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig... :hakeslepp:

Jepp! Fikk faktisk FLERE lignende, helt tydelig 22.juli-inspirerte trusler sommer/høst 2011.

"Nå skal jeg kommemed maskinpistol og skyte dere alle!"

"Nå skal jeg komme og bombe dere!"

"Nå skal jeg "ta en Breivk" på deg/dere!"

Trusler av den type (mssakre/bombe/maskinpistol/skyte oss alle) fikk jeg aldri før 22.juli, så de var nok alle inspirert av terroren.

Jeg svarte alltid med hulkestemme at jeg hadde en kusine som var blitt drept enten i Oslo eller på Utøya. Da holdt de kjeft.

Edit:

Jeg har ingen kusine som døde i Oslo eller på Utøya. Jeg sier der bare så de skal holde kjeft og innse hva de har sagt.

Endret av Alice123
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...