Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er vel som regel isbergsalat? Jeg har aldri fått kinakål på burgeren i alle fall, og tro meg, jeg kjenner forskjellen.

kun ett sted her i området som bruker noe annet en kinakål ihvertfall, jeg bestiller uten "salat" nettopp for å unngå den kålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i bussbransjen, og har vel uendelig med gullkorn og frustrasjon på hånd, men som alltid er det noen som skiller seg mer ut enn andre.

Mest irriterende er å ringe meg for NSB, fly og ferger.

Eller: "Jeg skal reise med dere om 14 dagers tid,

- vil det bli forsinkelser?"

- vil det være dårlig vær over fjellet?"

Eller: "Jeg skal ut å kjøre bil selv om 14 dagers tid, hvordan er været og føret over fjellet da?"

Innser raskt at jeg skulle vært både synsk og meteorolog for å takle transportyrket.

Klage: "Jeg reiste med deres buss, og underveis på reisen ble lommeboken frastjålet enten like før, like etter eller under reisen. Fordi vi er turrister fra England som hadde svært dårlig opplevelse det første vi opplevde av Norge, anser jeg dere pliktig til å erstatte de 2000 kronene som var kontant i lommeboken, bluss 500 pund."

- Plikt til, hva sa du? Så du mener at dersom jeg går hjem, kaster TV'n min i gulvet, ringer SAS og sier at jeg hadde en dårlig opplevelse med dere når jeg var på reise for 14 dager siden, så jeg krever at dere erstater meg ny TV i forbindelse med denne reisen!

Nesten så man hadde lyst til å dra et slik svar :closedeyes:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå...nok om burgere med eller uten salat, ok?

I dag kom det en dame som hadde funnet et teppe hun var interessert i, og hun ville vite prisen. Dessverre hadde lappen med strekkoden forsvunnet, og det var det siste teppet av denne sorten. En kollega prøvde å søke på kassesystemet for å finne prisen, men kassen hang seg opp så ting tok litt tid. Det var nok snakk om 5-10 minutter. Uansett, damen fikk da vite prisen til slutt. Hun var ganske fornærmet, og mente at hun burde få rabatt siden hun måtte vente så lenge på å få vite hva det kostet. Dyrebar tid, med andre ord. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hovedinngangen vår er det naturlig nok en inngang og en utgang, og det er tydelig markert med merking hvor man går ut og inn. Likevel skjer det stadig (hver gang jeg er på jobb), at folk prøver å gå ut igjen der hvor man bare kommer inn. De står der å ser dumt på døra som ikke åpner seg, så ser de de store røde klistremerkene og skjønner at de må bort til utgangsdøra istedet..slår aldri feil!

Det er også slik at hovedinngangen låser seg automatisk på kveldstid, og siden jeg jobber i resepsjonen tror de fleste at det er jeg som låser dørene..noe jeg forsåvidt kan skjønner og. Men er såå kjedelig likevel å få sinte blikk på utsiden av folk som ikke kom seg inn tidsnok, og må gå inn en annen vei, mens jeg febrilsk prøver å forklare for dem at det ikke er jeg som låser dørene. Også det standard spørsmålel; Du må ikke låse døra før jeg kommer meg inn igjen da?! Skal bare ut å ta meg en kjapp røyk". Da forklarer jeg at dårene låses automatisk, og at jeg ikke får gjort så mye med det (noe som også står på dørene), hvor jeg da får sinte blikk som om det jeg sa var bare noe jeg fant på selv, og at det ikke stemmer :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg jobber på en skobutikk og her er noen jeg har hørt de siste dagene:

- En kunde ringer til butikken.

Kunde: Kan jeg få snakke med sjefen?

Jeg: Nei, hun er desverre gått for dagen. Men kanskje jeg kan hjelpe deg med noe?

Kunde: Jo, altså jeg lurte på om dere kunne legge av et par sko.

Ehh, hvorfor i alle dager er dette noe sjefen må gjøre?...

- Kunde: Hææ, har dere bare 30 prosent på salgsvarene?

- Ja, vi har litt på 50 og 70 pgså, men det er meste er på 30 ja.

- Kunde: Det er dårlig. Dere skulle hatt alt på minst 50, og aller helst 70.

Ja, aller helst vil du vel ha de gratis. Omtrent hele butikken er på salg, og det var en kunde innom å kjøpte 3 par sko for 250 kr. Altså er det IKKE dyrt..

- Jeg: Det blir 419 kr.

Kunde: Okei, jeg gir deg 300..

Kunde: Jeg vet ikke hvilke størrelse jeg bruker.

Jeg: Okei, du kan plassere føttene dine oppå her, så ser vi hvilken du trenger.

Den går bare opp til 39 og han bruker større.

Kunde: Hmm, da aner jeg ikke hvilke størrelse jeg trenger.

Jeg: Passer de skoene du har på nå?

Kunde: Ja, de passer perfekt og de er 41.

Okei. Dette var en kunde som ikke vil vokse mer i beina. Hva var det store problemet?..

Kunde: Har du denne i str 40?

Jeg: Nei, beklager den finnes ikke i større enn 38.

Kunde: Kanskje 39 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være ca den første som skjønner det. En gang skulle jeg kjøpe meg burger på en lørdagskveld. Det var mange halvfulle og slitne mennesker der, og de som sto i kassa virket sånn passe stressa. Derfor tenkte jeg å gjøre det skikkelig enkelt, så jeg sa bare "En cheeseburger med bare salat" - hvorpå samtlige mennesker som hørte hva jeg sa stopper opp og begynner å tenke - inkludert kundene. Damen i kassa sier "En.. cheeseburger med bare salat? Altså.. brød med salat?" eeh.. nei? Neste gang jeg prøvde samme strofe fikk jeg bare burger og brød. Det må ha vært en veldig forvirrende setning, ettersom de greide å glemme både ost, dressing og krydder i samme slengen.

Hadde jeg stått i kassa og du hadde bedt om "cheeseburger med bare salat" hadde du fått brød, burger, ost og salat. Tro det eller ei, men vi som jobber i denne bransjen kan (dessverre) ikke lukte at kunder som sier "kun ost og salat" også vil ha f.eks. dressing. Du sier jo strengt tatt at du ikke vil ha det, siden du ikke ber om det, men spesifiserer at du "kun" vil ha xx (altså sier du implisitt at du utelukkende vil ha ost og salat, hvertfall i mine ører). Vi har en del sånne om-men-hvis-og-atte-kunder der jeg jobber, og nåde den som tar på dressing til en som har bestilt "kun brød og salat" f.eks., aiaiai.. Da blir det bråk. Av denne grunnen får man det man spesifikt ber om. Men jeg skjønner forsåvidt frustrasjonen :sukk:

Faktisk gjør alle disse "uten x"-bestillingene arbeidsbelastningen mye større (hvertfall der jeg jobber), da rettene hovedsakelig "går på autopilot" for oss som jobber på kjøkken, også må man liksom gå rundt og tenke på at på den ene burgeren skal de ikke ha x og y, mens på 2 andre skal de ha ekstra y, samtidig som du selvsagt lager en hel haug med andre retter også. Det er kronglete, skal jeg si deg! :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobler

Jeg var vel en av disse dumme kundene her om dagen.

Var innom en sportsbutikk og OL var på tv-en i butikken. Stoppet opp litt for å se, kom i snakk med en som jobbet der og jeg spurte om vi hadde vunnet noe ennå osv.

Etterhvert spurte jeg:

" Men har det vært skiskyting enda da? For det pleier vi jo å være flinke på!"

Ekspeditøren: "Hehe, nei skiskytingen har ikke vært enda nei".

Meg: "Langrenn da? Vant ikke hun Marit Bjørgen flere gull i fjord? Får satse på at det blir noe nå også".

Ekspeditøren: " Du er klar over at det er et eget vinter-OL og at det ikke er værforhold til å gå på ski i August? "

Meg: :sjenert:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen kunder som spurte om de kunne deponere på noen salgsvarer. Vanligvis gjør vi ikke det, men det var til moren deres som var på sykehuset. Jeg sa det var greit for meg, men at jeg måtte dobbeltsjekke med sjefen. Det var greit for henne også. Helt firkantet på reglene trenger man jo ikke være.

Bak dem sto det en dame som hadde fått med seg det hele.

Hun slenger en pose opp på båndet.

"Jeg skal bytte denne."

Jeg tar varen ut av posen og ser at hun vil bytte et laken. Det var skittent i tillegg til at det var kjøpt på salg.

"Beklager, men jeg kan nok ikke ta dette inn igjen."

"Hvorfor ikke?"

"Fordi det har vært åpnet og er skittent. I tillegg bytter vi ikke salgsvarer."

"De foran meg fikk tillatelse til å bytte salgsvarer."

"Ja, men det er en litt spesiell situasjon."

"Jeg finner meg ikke i å bli forskjellsbehandlet."

:klaske: "Jeg skal høre med sjefen."

Hun sa selvfølgelig nøyaktig hva jeg hadde trodd hun kom til å si. Nettopp at jeg ikke kunne ta det inn igjen.

"Beklager, men jeg kan fremdeles ikke ta imot det.

"Men det passer ikke til sengen min, hva skal jeg gjøre da?"

"Kjøpe et større et?"

"Vel, det skal jeg i hvert fall ikke kjøpe her."

Tenker for meg selv, nei det er kanskje like greit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg stått i kassa og du hadde bedt om "cheeseburger med bare salat" hadde du fått brød, burger, ost og salat. Tro det eller ei, men vi som jobber i denne bransjen kan (dessverre) ikke lukte at kunder som sier "kun ost og salat" også vil ha f.eks. dressing. Du sier jo strengt tatt at du ikke vil ha det, siden du ikke ber om det, men spesifiserer at du "kun" vil ha xx (altså sier du implisitt at du utelukkende vil ha ost og salat, hvertfall i mine ører). Vi har en del sånne om-men-hvis-og-atte-kunder der jeg jobber, og nåde den som tar på dressing til en som har bestilt "kun brød og salat" f.eks., aiaiai.. Da blir det bråk. Av denne grunnen får man det man spesifikt ber om. Men jeg skjønner forsåvidt frustrasjonen :sukk:

Faktisk gjør alle disse "uten x"-bestillingene arbeidsbelastningen mye større (hvertfall der jeg jobber), da rettene hovedsakelig "går på autopilot" for oss som jobber på kjøkken, også må man liksom gå rundt og tenke på at på den ene burgeren skal de ikke ha x og y, mens på 2 andre skal de ha ekstra y, samtidig som du selvsagt lager en hel haug med andre retter også. Det er kronglete, skal jeg si deg! :fnise:

Men det er forskjell på å be om en cheeseburger med bare salat, og motta en cheeseburger med bare salat - og å motta en vanlig burger med bare brød.. Eller bare salat og brød. Hadde jeg fått en burger med ost og salat, slik som jeg ba om, hadde jeg enten beklaget for at jeg ikke forklarte meg godt nok, eller bare spurt høflig om jeg kunne få en liten dæsj dressing i tillegg. Og i mange bensinstasjoner står det dressing på display, så det er ikke det største problemet :)

Edit; Og dessuten var ikke spørsmålet mitt rettet mot hva de i kassa gjør og ikke, jeg stilte i hovedsak spørsmål om hva som er den letteste måten å forklare at jeg bare vil ha salaten, og ikke tomat, løk og agurk. Jeg hadde aldri blitt sint på noen for å gjøre feil, det er bare menneskelig.. :P

Endret av Lucid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg missa et poeng oppi her tror jeg. Cheeseburger uten ost er jo litt stusslig. Og burger uten burger, forsåvidt.

Du kan jo si at du ikke vil ha tomat, løk og agurk..? :gjeiper:

Du vil bli overraska over hvor sinte folk kan bli for sånne ting :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta den burgerdiskusjonen i en egen tråd? Vil lese flere morsomme historier, jeg! :)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi to unge jenter på jobb og ingen kunder i butikken da en mann kom vandrende inn og sa med et glimt om øyet:

"Her står dere klar for meg - to stykker samtidig? Jeg er en gammel mann vet dere"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mann i luka når jeg jobbet helg nå. Jeg fikk grøsninger på ryggen! Jeg sitter med sentralbord og luke i helga, og sitter derfor naturlig nok foran en data. Mannen kommer bort til luka og sier: Jasså, sitter du å surfer porno du da. Hehehehe. :sprettoy: Jeg kom på at jeg hadde vært borti han før, da jeg jobbet som frisør. Da satt han i stolen og spurte meg ut om sexlivet mitt! :spy:

Jeg kommer aldri til å forstå hva slike menn tenker på, tror de virkelig det er morsomt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forstått meg på de som..;

-Sier "ew", "æsj", og sånn når de spør om hva som er på sandwitchene våre. Og dette gjelder voksne mennesker som er passert 30. :)

-Kunder som ikke sier hei tilbake, når jeg sier hei til dem og jeg vet at dem hørte meg. Totalignorering fra dems side.

-Stter seg på et rotete bord, når det er plenty av ryddige og fine border, kommer bort til meg å ber meg om å rydde det for dem, selvom køen er lang og jeg er alene på jobb..

-*meg i oppvasken på en lørdag*, det er skikkeligskikkelig travelt og man må ha en i oppvask/servering av mat/ekspressomaskin. Og det kommer en kunde; "Hei, ser at du ikke har noe viktigere å gjøre, kan du rydde et bord for meg?", jeg trasker jo selvfølgelig etter, å ser at det er snakk om 2-3 aviser.. :pisk:

-"jeg skal bare ha" kunder. Er flere som "skal bare ha..", still deg i kø for svarte svingende!

-"Kan du lage det, fordi jeg har barn med meg?" Kan du ikke stå i kø, selvom du har en unge med deg..? Blir jo ikke hemmet i bena av den grunn serru. :) Skjønner om ungen er sulten, sur osv men ikke om ungen er i dyp søvn i vogna si, å moren ikke gidder å stå i kø og bruker en unge som unnskyldning.

Nuvell.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg: Hei!

Kunde: ....

Eg: Det blei trettiåtte kroner det, då.

Kunde: What?

Eg: Thirtyeight.

Kunde: Trodde du jeg snakka engelsk?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg: Hei!

Kunde: ....

Eg: Det blei trettiåtte kroner det, då.

Kunde: What?

Eg: Thirtyeight.

Kunde: Trodde du jeg snakka engelsk?

*facepalm*

Åh hvor jeg får lyst til å fortsette å prate på tegnspråk eller spansk eller islandsk for den del når de kommer med den der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en dame som hadde satt barnevognen sin rett utenfor døra inn til kjøkkenet fra resturanten, så vi ikke kom oss ut, uten å skyve opp døra, og også barnevognen. Jeg var ute i resturanten da, og sa høflig i fra til henne at hun desverre ikke kunne ha vognen der, og pekte til et sted 2 meter unna hvor hun kunne sette vognen. "Trenger ikke!" var svaret jeg fikk. Jo, takk skal du ha!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en til:

Kunde: Vi skal ha fire cheeseburgermenyer til 52,- (sier til vennene): Jeg betaler folkens, jeg betaler! Ikke tenk på det!

Jeg: Okey, det blir 208,-

Kunde: (Gir meg en hundrelapp)

Jeg: 208,- Du må betale 108,- til

Kunde: Så dyrt?! Det var fire menyer til 52,- jeg bestilte?

Jeg: Ja, og 52 ganger 4 blir 208,-

Kunde: Dette var da forferdelig dyrt! Kan noen av dere andre betale også eller!?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

Jeg syns IKKE det var din feil i det hele tatt. Jeg hadde blitt ganske overrasket dersom jeg hadde blitt spurt om jeg ville ha brød. Har aldri blitt spurt om det før, så det er helt normalt å ikke spørre om det.

Det hadde vært utrolig irriterende om personellet måtte spørre om absolutt alt også da, og tidkrevende. Bedre at kunder sier fra om de vil noe spesielt.

Jeg føler mange ganger at jeg bombaderer kunden med spørsmål. Men det er jo for å unngå situasjoner som wiener i brød istedenfor lompe og bare kjøtt og brød på burgeren. Her er en worst case scenario samtale som jeg har altfor ofte;

Kunde: En pølse og en burger

Meg: Hva slags pølse?

Kunde: Wienerpølse (her sier mange "vanlig pølse". Til dere; det kan være hvilken som helst pølse)

Meg: Brød eller lompe?

Kunde: Brød

Meg: Skal du ha drikke til?

Kunde: Ja

Meg: Da må du hente flasken så jeg får slått den inn. Hvilken størrelse skal burgeren være?

Kunde: Large

Meg: Alt på?

Kunde: Hva er alt da?

Meg: *ramser opp alt*

Kunde: Dropp salaten du, og ekstra dressing

Meg: Ok, drikke til burgeren?

Kunde: Ja

Meg: Da må du hente den flasken også...

Og til Lucid: Si "en burger med kun salat, dressing, ost og krydder". Trikset er å være spesifikk så de bak kassa slipper å lure. Og det er alltid best å ramse opp det du skal ha istedenfor det du ikke skal ha:)

Og til slutt en historie!

I dag, som mange andre dager, kom det en slukøret mann inn og lurte på om jeg hadde en pinsett eller noe lignende? Han skulle fylle drivstoff og hadde klart å sette kortet inn der hvor kvitteringen kommer ut. Og det var ikke lite heller, det kortet skulle visst inn der! Vanligvis pleier jeg å være ganske taktfull når dette skjer, men i dag klukket jeg litt mens jeg stod der og fumlet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...