totes_mc Skrevet 1. august 2012 #1801 Del Skrevet 1. august 2012 Da hadde jeg gitt deg en burger med kjøtt og salat..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 1. august 2012 #1802 Del Skrevet 1. august 2012 Da hadde jeg gitt deg en burger med kjøtt og salat..? Da må du være ca den første som skjønner det. En gang skulle jeg kjøpe meg burger på en lørdagskveld. Det var mange halvfulle og slitne mennesker der, og de som sto i kassa virket sånn passe stressa. Derfor tenkte jeg å gjøre det skikkelig enkelt, så jeg sa bare "En cheeseburger med bare salat" - hvorpå samtlige mennesker som hørte hva jeg sa stopper opp og begynner å tenke - inkludert kundene. Damen i kassa sier "En.. cheeseburger med bare salat? Altså.. brød med salat?" eeh.. nei? Neste gang jeg prøvde samme strofe fikk jeg bare burger og brød. Det må ha vært en veldig forvirrende setning, ettersom de greide å glemme både ost, dressing og krydder i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embleda Skrevet 1. august 2012 #1803 Del Skrevet 1. august 2012 Blir irritert på de kundene som skal innom butikken etter jobb og gnåler og klager på at alt vi gjør er feil, at vi er ubrukelige og at vi må forte oss osv, må jo skjønne at de er slitne etter jobb, stakkars! Det er da jeg får lyst til å si sint tilbake at "Hvor pokker tror du jeg er? Tror du jeg bor her? Jeg er på JOBB jeg også, og er på min tiende time nå!" ARG! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totes_mc Skrevet 1. august 2012 #1804 Del Skrevet 1. august 2012 Da må du være ca den første som skjønner det. En gang skulle jeg kjøpe meg burger på en lørdagskveld. Det var mange halvfulle og slitne mennesker der, og de som sto i kassa virket sånn passe stressa. Derfor tenkte jeg å gjøre det skikkelig enkelt, så jeg sa bare "En cheeseburger med bare salat" - hvorpå samtlige mennesker som hørte hva jeg sa stopper opp og begynner å tenke - inkludert kundene. Damen i kassa sier "En.. cheeseburger med bare salat? Altså.. brød med salat?" eeh.. nei? Neste gang jeg prøvde samme strofe fikk jeg bare burger og brød. Det må ha vært en veldig forvirrende setning, ettersom de greide å glemme både ost, dressing og krydder i samme slengen. Siden du sa cheeseburger ville du altså ha kjøtt, ost og salat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 1. august 2012 #1805 Del Skrevet 1. august 2012 Jepp.. Og mottok brød og kjøtt uten krydder eller dressing.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvakk Skrevet 1. august 2012 #1806 Del Skrevet 1. august 2012 Si kun grønn salat! (jeg bestiller alltid "uten det grønne"), Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 1. august 2012 #1807 Del Skrevet 1. august 2012 Da må du være ca den første som skjønner det. En gang skulle jeg kjøpe meg burger på en lørdagskveld. Det var mange halvfulle og slitne mennesker der, og de som sto i kassa virket sånn passe stressa. Derfor tenkte jeg å gjøre det skikkelig enkelt, så jeg sa bare "En cheeseburger med bare salat" - hvorpå samtlige mennesker som hørte hva jeg sa stopper opp og begynner å tenke - inkludert kundene. Damen i kassa sier "En.. cheeseburger med bare salat? Altså.. brød med salat?" eeh.. nei? Neste gang jeg prøvde samme strofe fikk jeg bare burger og brød. Det må ha vært en veldig forvirrende setning, ettersom de greide å glemme både ost, dressing og krydder i samme slengen. Jeg hadde også bare gitt deg burger med kun salat, ikke salat, tomat og løk. Det norske språket mangler rett og slett ordet "lettuce" Vi skulle hatt et ord for "salat-på-hamburger". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLola Skrevet 1. august 2012 #1808 Del Skrevet 1. august 2012 cheeseburger med bare salatblader av det grønne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bell Skrevet 1. august 2012 #1809 Del Skrevet 1. august 2012 Dette skjer ofte: Jeg står med hvit t-skjorte med butikknavnet på - riktignok ikke veldig synlig når jeg har håret løst. Jeg rydder i skuffer/ pakker ut varer av esker osv. Kunde kommer inn i butikken. Jeg sier: Hei! Kan jeg hjelpe deg? Kunde: ehm.. ja.. eller.. Jobber du her? Nei jeg bare står her og pakker ut varer og spør om du vil ha hjelp på GØY. Noen ganger virker det som om jeg må stå bak kassa for at kunden skal forstå at jeg jobber der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 2. august 2012 #1810 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg hadde også bare gitt deg burger med kun salat, ikke salat, tomat og løk. Det norske språket mangler rett og slett ordet "lettuce" Vi skulle hatt et ord for "salat-på-hamburger". jeg også. mange som har kommet og sagt "skal kun ha salat./ kun salat og dressing" Vil de ha noe mer, sier de enten "uten tomat og agurk" eller "kun salat, dressing og løk". Salat hos oss er det grønne Men jeg prøver å spørre de en gang til om jeg er usikker. "du vil altså ikke ha tomat, agurk eller noe sånt? BARE salat?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 2. august 2012 #1811 Del Skrevet 2. august 2012 "En cheeseburger med bare salat" Er det ikke bedre å si "salatburger med ost"? I det øyeblikket man sier cheeseburger er det jo lett å tro at man skal ha kjøttet og ha bare salat, ikke annet grønt tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allergikeren Skrevet 2. august 2012 #1812 Del Skrevet 2. august 2012 Da må du være ca den første som skjønner det. En gang skulle jeg kjøpe meg burger på en lørdagskveld. Det var mange halvfulle og slitne mennesker der, og de som sto i kassa virket sånn passe stressa. Derfor tenkte jeg å gjøre det skikkelig enkelt, så jeg sa bare "En cheeseburger med bare salat" - hvorpå samtlige mennesker som hørte hva jeg sa stopper opp og begynner å tenke - inkludert kundene. Damen i kassa sier "En.. cheeseburger med bare salat? Altså.. brød med salat?" eeh.. nei? Neste gang jeg prøvde samme strofe fikk jeg bare burger og brød. Det må ha vært en veldig forvirrende setning, ettersom de greide å glemme både ost, dressing og krydder i samme slengen. Jeg heller tok den ikke med det samme, før jeg leste begge innleggene to ganger. Hadde jeg vært i kassa, hadde jeg nok spurt et par ganger. "Altså, bare kinakål som salat, eller bare kjøtt, ost og salat?". Det som har fungert for meg, er "En cheeseburger, men uten brød." Ofte kommer det da et forundret blikk, og jeg ler litt og legger til at "Jeg tåler ikke brødet/Jeg kan ikke spise gluten, skjønner du ". Da ordner det seg som regel for min del. I verste fall ber jeg om en vanlig burger, og tar av brødet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. august 2012 #1813 Del Skrevet 2. august 2012 Som en unnskyldning til alle flinke damer der ute som stadig får spørsmål om det ikke er en mann til stede, så kan skrive om den gangen jeg selv var dum. Jeg og mamma var på biltur da det gikk tom for spyleveske. Vi stoppet på en bensinstasjon for å kjøpe en dunk, men jeg klarte ikke å få opp panseret på bilen. Jeg gikk inn for å spørre om hjelp, men stoppet litt opp, for det var bare to unge jenter på jobb (unnskyld, jeg lover at det aldri skal skje igjen!), men gikk ihvertfall bort for å be om hjelp. Problemet var at jeg ikke husket hva panseret het, så jeg ba om hjelp til å "åpne lokket på bilen" Jenten var både snill og hjelpsom, så jeg håper hun fikk seg en liten latter på min bekostning. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 2. august 2012 #1814 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg hadde også bare gitt deg burger med kun salat, ikke salat, tomat og løk. Det norske språket mangler rett og slett ordet "lettuce" Vi skulle hatt et ord for "salat-på-hamburger". I denne sammenhengen; kål? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 2. august 2012 #1815 Del Skrevet 2. august 2012 I denne sammenhengen; kål? Hæ? Mener du man burde si kål om man kun ønsker den grønne salat på hamburgeren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 2. august 2012 #1816 Del Skrevet 2. august 2012 Hæ? Mener du man burde si kål om man kun ønsker den grønne salat på hamburgeren? vil tro det. det er sjelden jeg ser de bruker salat til burger, som regel får man kinakål som grønt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 2. august 2012 #1817 Del Skrevet 2. august 2012 Var på apoteket her en dag, for å ta ut et sett med medisiner. Jeg trekker kløappe (slik det står at ALLE skal uavhengig av om det er resept eller ikke,) og setter meg. På dette apoteket har de fire - fem kasser der du kan hente ut ting på resept, og så har de en annen kasse i andre enden av apoteket, der hvor de selger alt det som ikke er på resept for å få fortgang hvis det er travelt. Men denne dagen var det bare fire stykker i rommet, bortsett fra de som jobbet der. Så jeg setter med ned på en stol og dingler med bena. Plutselig dukker en lettere forvirra dame opp, og traver rundt i butikken med én vare i handen, før hun stormer bort til en av de ledige kassene og sier "Kan jeg betale denne her siden DET IKKE ER NOEN I DEN ANDRE KASSEN!!!?" det siste praktisk talt skriker hun til den forskrekkede damen bak kassa.. Jeg og sikkert samtlige andre kunder i butikken bare sank sammen og tenkte "det var ikke meg! det var ikke meg! Jeg har ikke gjort noe galt!" Jeg har aldri hørt maken til slik brøling, og det på tross av at jeg er telefonselger! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 2. august 2012 #1818 Del Skrevet 2. august 2012 En dame kjøpte brus. 28 kr sier jeg (ja det er dyrt på bensinstasjon) ja da står det feil på prislappen, sier damen.. der står det 27 kr. hørt om pluss pant? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 2. august 2012 #1819 Del Skrevet 2. august 2012 vil tro det. det er sjelden jeg ser de bruker salat til burger, som regel får man kinakål som grønt. Det er vel som regel isbergsalat? Jeg har aldri fått kinakål på burgeren i alle fall, og tro meg, jeg kjenner forskjellen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinker8ell Skrevet 2. august 2012 #1820 Del Skrevet 2. august 2012 Det er vel som regel isbergsalat? Jeg har aldri fått kinakål på burgeren i alle fall, og tro meg, jeg kjenner forskjellen. Det kommer vel an på hvor en kjøper denne hamburgeren? Noen av billigsjappene her bruker kinakål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå