Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Pheel

Synes dere som jobber i matbutikker det er veldig tåpelig når voksne spiser en ting eller eller åpner en flaske før det betales for i kassen?

Jeg gjør det noen ganger, spesielt i store butikker vi/jeg skal handle en stund, men tenker det egentlig er litt merkelig for voksne å legge en halv flaske eller noe papir på båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere som jobber i matbutikker det er veldig tåpelig når voksne spiser en ting eller eller åpner en flaske før det betales for i kassen?

Jeg gjør det noen ganger, spesielt i store butikker vi/jeg skal handle en stund, men tenker det egentlig er litt merkelig for voksne å legge en halv flaske eller noe papir på båndet.

Så lenge det ikke er noe som går på vekt, så går det vel greit. En kompis av meg var en gang så sykt tørst, at han gikk inn i butikken, åpna ei flaske med brus, drakk hele faenskapet og gikk til kassa for å betale en tom flaske. Det spiller jo ingen rolle så lenge butikken får pengene sine :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Så lenge det ikke er noe som går på vekt, så går det vel greit. En kompis av meg var en gang så sykt tørst, at han gikk inn i butikken, åpna ei flaske med brus, drakk hele faenskapet og gikk til kassa for å betale en tom flaske. Det spiller jo ingen rolle så lenge butikken får pengene sine :)

Nei, tar selvsagt ikke løsvektvarer. Men det var da godt, hehe. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere som jobber i matbutikker det er veldig tåpelig når voksne spiser en ting eller eller åpner en flaske før det betales for i kassen?

Jeg gjør det noen ganger, spesielt i store butikker vi/jeg skal handle en stund, men tenker det egentlig er litt merkelig for voksne å legge en halv flaske eller noe papir på båndet.

Vi har et skilt om at man ikke skal gjøre det, nettopp fordi vi flere ganger har opplevd å være uheldige og at kortet til kunden ikke fungerte, kunden hadde ikke penger o.s.v. og i de tilfellene må vi gjøre som prosedyre og det går faktisk som tyveri (såklart, vi har skjønn, men noen kunder gjør det faktisk fordi de vet de ikke har penger)!

Hadde en såklart stressende lørdag som var. Regn, fult parkeringshus på senteret og stille som bare det i matbutikken. Så jeg tok alt med stor ro, helt til rushet kom! Da presterte såklart to av tre kasser å sperre seg, nektet å bli åpnet og selv med restart av pc'en gikk det ikke. Så da ble jeg sittende da, med en kasse, en 5-6 meter med kø og en del sure kunder som måtte sutre. Men å så gøy det er å være overblid når de kommer til kassa, da blir de jo enda mer sinna =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke, skal man gi bort gratis poser hver gang noen handler for en rund sum?

Tenkte akkurat det samme.

Det sjokkerer meg stadig vekk hvor frekke og gjerrige folk skal være når det kommer til poser. Hvis man prøver å tenke litt over hvor mange kunder en dagligvarebutikk har per dag, hvor en stor andel av kundene skal ha mer enn en pose, taper vi faktisk veldig mye penger om vi hele tiden skal være snill og gi bort poser. 80 øre er da virkelig ikke så mye at det bør være et problem.

Ble fortalt av sjefen hvor mye penger vår butikk går i tap per år på grunn av poser, og det var et overraskende stort beløp.

Det går ikke en dag på jobb uten at noen skal påpeke hvor frekke vi er som tar betalt for en liten pose. Har også fått påpekt diverse rare ting som at vi burde betale kundene for å bruke posene våre på grunn av reklamering og at det er ulovlig og straffbart for en butikk å ta betalt for dem. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en litt mindre butikk, så det er ikke så stor plass til varene i "bunnen" av kassen etter jeg har skannet dem inn. Her om dagen var det en eldre herremann som tok seg god tid til å pakke ned varene i posen, han stod også og blokkerte for kunden bak som skulle betale med kort. Kunden bak sier høflig unnskyld og hinter til at han skal betale. "Du må vente", sier den eldre mannen surt tilbake, så retter han oppmerksomheten mot meg og sier; "dette burde vel egentlig du gjort i mens jeg betalte. Det er jo bare jobben din". (Inni meg tenkte jeg at hvordan i huleste skal jeg rekke å pakke alle varene hans på det ene minuttet han bruker på å betale). Beklager, sa jeg bare og smilte. Av en eller annen grunn liker jeg å være ekstra hyggelig når kunder er sure. Hehe, er sikkert slemt av meg, men da har de ikke alltid så mye å si tilbake.

Endret av Sofie_22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i butikk, men museum. En besøkende spurte når omvisningen var og jeg svarte "Hver hele time, så neste blir klokko ett". Mannen, som var østlending, så på meg og spurte om omvisningen var på bokmål, han ville nemlig kun ha bokmålsomvinsning. Jeg trodde først han spøkte siden jeg sa "klokko", så jeg svarte at jeg gjerne kunne ta den på kav stril om han ønsket og fikk svar tilbake at nei, han skulle kun på bokmålsomvinsing, ikke noe dialekt eller engelsk... Ble så satt ut siden han sa det med fult alvor, så klarte ikke se om han spøkte eller faktisk mente det. Endte opp med en kommentar om at bokmål var da stengt tatt ikke noe man kunne snakke, men jeg kan alltids prøve og ett smil, men ja, vet fortsatt ikke om han faktisk mente det.

Fyren var hyggelig å ha med på omvinsningen da og han kommenterte ikke dialektordene som sneik seg inn ;) !

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg poster litt mye her inne nå, men kom på en annen irriterende ting. Er mange kunder som ofte stopper opp å snakker lenge med bekjente de møter på, etter de har betalt for varene sine og alt ligger nede på båndet. Hvorfor kan de ikke bare pakke tingene sine først, i stede for å la det bli liggende å ta mye plass? Det blir ikke akkurat mindre irriterende for meg når disse kundene kjefter på meg når jeg må kjøre andre sine varer halvveis sammen med deres varer, og det kan bli vanskelig å skille mellom hvem som har kjøpt hva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja treige kunder er blæ :P Hos oss så skjer det mange ganger at noen kunder legger varene sine på disken, også plutselig bare begynner de å traske rundt i butikken igjen, uten egentlig å vite hva de skal ha, før de velger ut en liten sjokolade etter flere minutter... Gjerne når det står noen andre og skal betale :P

Også de som kjøper en brus og en burger eller noe, og mens de venter på burgeren lar de brusen stå igjen MIDT på disken, så når neste person kommer begynner jo jeg eller en av de andre som jobber der å scanne brusen og skal ha betalt for den :P Men den skal jo ikke den nye kunden ha...

Også er det noen kunder, dette plager meg ikke da, men er bare litt morsomt; som scanner varene sine selv xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Så da ble jeg sittende da, med en kasse, en 5-6 meter med kø og en del sure kunder som måtte sutre. Men å så gøy det er å være overblid når de kommer til kassa, da blir de jo enda mer sinna =D

Haha, det er megamorsomt! Det gjør jeg hele tiden og kundene blir helt satt ut av seg selv når de selv innser hvor sure dem er :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg har mer. Flere morsomme kunder på bensinstasjon enn andre steder gitt :P

Ei dame skulle kjøpe pølse, og det ble 44 kr. Hun betalte med en 50lapp. Jeg spurte henne om hun hadde 4 kr. (sånn så jeg kunne gi litt mindre i veksel)

"Hvorfor det? Kosta det ikke 44 kr?"

Heldigvis lo damen og sa hun ikke hadde sovet noe inatt. Men gud for et forskrekka blikk jeg fikk av henne da jeg spurte om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb etter tre uker med ferie.

Meg: Hei du! Dette er [navn] fra [navn], snakker jeg med [navn]?

Kunde: *mumler* Hold kjeft.

Meg: (Trodde jeg hadde sagt navnet feil, og at kunden bare rettet på meg) Åh, unnskyld, hva sa jeg?

Kunde: Hold kjeft!

Meg: (noe forvirret)Hva sier du? Hold kjeft?

Kunde: Hold kjeft!

Meg: ok?

Kunde: DU har ringt meg hver dag!

Meg: Beklager, jeg kom nettop hjem fra ferie, men -

Kunde: Hestpikk! *klikk*

Meg: :overrasket:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker virkelig denne tråden, sitter faktisk å ler for meg selv. Kan kjenne meg igjen i mye av det her ;) Selv jobber jeg både i en kiosk og i ekspidisjonen/sentralbordet på et sykehus, så tenkte å ta noen episoder fra disse jobbene.

Fra kiosken;

Mange som kommer å bestiller mat, og da må jeg jo selvfølgelig spørre om de skal ha drikke til..

Jeg: Skal du ha noe drikke til?

Kunden: Ser på meg mens de gjerne står klar med kortet/pengene til å betale, uten å svare på det jeg spør om

Jeg (litt høyere denne gangen): Vil du ha noe drikke til?

Kunden: Ja, jeg sa jo det? (nei, det sa du ikke...)

Jeg: Hva vil du ha å drikke?

Kunden: COLA SÅ KLART?!

Ja, for det er jo alltid en selvfølge..Det her skjer ofte!

Så er det de som kommer inn i butikken, de ser det er kø (er ikke til å unngå), men likevel hyler ut; Ja, kan du hjelpe meg eller?? Jobber du ikke her? HALLOOOO

Grr..stell deg i køen som alle andre

Hadde egentlig trodd at jeg hadde mer herfra, men kommer faktisk ikke på noen fler i farta :P

Fra sentralbordet/ekspidisjonen;

Dette er standard ved sentralbordet..

Meg: Sykehuset innlandet

Bruker: Ja, nå skjønner du det, jeg var hos dere i går

Meg: Hvilken avdeling var du på? Du har kommet til sentralbordet

Bruker: Hos dere vel? Du skjønner det..blablabla

Hjelper ikke om jeg prøver å avbryte, for brukeren babler ivei videre..

...Bruker blir ferdig med å snakke etter en stund, etter at jeg har prøvd å få fram at h*n bare har kommet til sentralbordet

Meg: Ja, kan dessverre ikke hjelpe deg med dette. HVilken avdeling var du på, så kan jeg sette deg videre dit?

Bruker? På kirurgen vel? Er det ikke dit jeg har kommer nå?

Nei..det er ikke det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i butikk, men museum. En besøkende spurte når omvisningen var og jeg svarte "Hver hele time, så neste blir klokko ett". Mannen, som var østlending, så på meg og spurte om omvisningen var på bokmål, han ville nemlig kun ha bokmålsomvinsning. Jeg trodde først han spøkte siden jeg sa "klokko", så jeg svarte at jeg gjerne kunne ta den på kav stril om han ønsket og fikk svar tilbake at nei, han skulle kun på bokmålsomvinsing, ikke noe dialekt eller engelsk... Ble så satt ut siden han sa det med fult alvor, så klarte ikke se om han spøkte eller faktisk mente det. Endte opp med en kommentar om at bokmål var da stengt tatt ikke noe man kunne snakke, men jeg kan alltids prøve og ett smil, men ja, vet fortsatt ikke om han faktisk mente det.

Fyren var hyggelig å ha med på omvinsningen da og han kommenterte ikke dialektordene som sneik seg inn ;) !

Flink stril! Hater alle østlendinger som sitter på skolen og klager over alle bergensere (spesielt dialekten), ja, hallo, kanskje du skulle ha valgt en annen by enn Bergen i så fall?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er ikke en kunde, og det er kanskje ikke akkurat dumt, men det er en historie fra jobb som jeg synes var... jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det :S

På et sykehjem, en av de eldre hadde besøk av datteren sin inne på rommet mens hun lå i senga. Ingen store fysiske skader eller defekter, men ofte vondt i kroppen, og en av beboerne som ringer mye i snora. Mens hun har besøk ringes det i snora og jeg kommer og spør om de trenger noe, eller om beboeren har behov for hjelp? Datteren, som er en voksen, helt frisk dame, svarer: "Ja, kan du rette på en av putene til mamma, og dra ned dyna litt?"

Jeg ble ganske så satt ut. Altså, datteren satt RETT ved siden av senga, og kunne ikke dra ned dyna litt for sin egen mor, men måtte tilkalle meg for å gjøre det? Joda, gjorde det selvfølgelig jeg, mens jeg spurte om det var noe annet jeg kunne hjelpe til med eller hente for dem siden jeg var her. Neida, det var bare det :overrasket:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er megamorsomt! Det gjør jeg hele tiden og kundene blir helt satt ut av seg selv når de selv innser hvor sure dem er :fnise:

Like morsomt om man er kunde! Jeg gir den supermorske bussjåføren det bredeste smilet hver dag klokka fem om morgenen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på en bensinstasjon, og i dag kom det innom en mann og skulle ha seg wienerpølse. Da han bestilte sa han "jeg skal ha tre wienerpølser", og jeg regnet med han skulle ha med brød siden han ikke sa noe om "uten brød". Så da jeg hadde laget alt ferdig og holdt på å ta pølsene i brød, hoppet han nærmest til og sa høyt i en frekk tone "Jeg skal ikke ha brød!!!!!!". "Å nei.." sa jeg og tok de vekk. Mens han gikk og fant seg brus, tok jeg retur (siden pølsene er dyrere med brød) og sa "Her er pengene viss du vil ha de tilbake". Han sier høyt "For et dumt spørsmål, selvsagt vil jeg det!"

Det var kanskje litt min feil for å ikke spørre ekstra om han ville ha brød, men de fleste vil jo ha brød hvis ikke de gir beskjed om at de ikke vil ha. Det var ikke nødvendig å være så frekk da jeg tok pølsene i brød, han kunne ha sagt høflig at han ikke hadde bedt om brød.. jeg ble litt satt ut av hele greia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en bensinstasjon, [..]

Hva hadde jeg fått av deg hvis jeg ba om burger med bare salat? :P

Sliter veldig med å finne en enkelt måte å si at jeg bare vil ha selve salaten, ikke agurk, løk og tomat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det var kanskje litt min feil for å ikke spørre ekstra om han ville ha brød, men de fleste vil jo ha brød hvis ikke de gir beskjed om at de ikke vil ha.

Jeg syns IKKE det var din feil i det hele tatt. Jeg hadde blitt ganske overrasket dersom jeg hadde blitt spurt om jeg ville ha brød. Har aldri blitt spurt om det før, så det er helt normalt å ikke spørre om det.

Det hadde vært utrolig irriterende om personellet måtte spørre om absolutt alt også da, og tidkrevende. Bedre at kunder sier fra om de vil noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...