kaprifolen Skrevet 27. juli 2012 #1761 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) LASTEBILRING!!! FANTASTISK! Endret 27. juli 2012 av kaprifolen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 27. juli 2012 #1762 Del Skrevet 27. juli 2012 En som skulle slå av en vits igår Han kjøpte camel (røyk). "Ja det er bra jeg skal røyke camel og ikke elefant. høhø" eh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smaalenningen Skrevet 27. juli 2012 #1763 Del Skrevet 27. juli 2012 En som skulle slå av en vits igår Han kjøpte camel (røyk). "Ja det er bra jeg skal røyke camel og ikke elefant. høhø" eh Haha - takk. Jeg røyker Camel og jeg lover at jeg ALDRI skal dra den der :D 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 28. juli 2012 #1764 Del Skrevet 28. juli 2012 Burger king: Kunde: (som ikke har kjøpt kaffe) "Har dere rørepinner til kaffe?" Jeg: "Ja, det finner du her" Kunde: (Tar en rørepinne og putter den i øret) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyx Skrevet 28. juli 2012 #1765 Del Skrevet 28. juli 2012 Kunde: Fyfaen, her stinka det Justin Bieber!!!!!!! Meg: Det er vel noen som har på seg den parfyma da??? Kunde: Fyfaen, den drittungen der skulle vært drept. ....................... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 29. juli 2012 #1766 Del Skrevet 29. juli 2012 Ble litt glad av å lese at det ikke bare er i min butikk vi gjør sport ut av å være overstadig blide mot de sure gjengangerne! Her om dagen klarte jeg å lure frem et smil på en kar som har kalt meg en inkompetent idiot, en skam for handels-Norge, truet med å gå ut i media og snakke om hvor talentløse vi er på service.. lista er lang. Synes det er nifst, men gøy når kunder tullekrangler foran deg. Her om dagen hadde jeg en voksen kar innom, mens han står og betaler kommer en kamerat av ham inn, gir fyren en skikkelig god klask på ryggen og de står og skravler høylytt mens han betaler og jeg pakker varer for ham. Plutselig begynner de å snakke om et eller annet internt som de burde ha fått gjort før vinteren, så kommer en "åh du eeer jo så treig din tullkuk" og en replikkveksling frem og tilbake, før de blir stille.. ser på meg.. og lirer av seg et "hva synes DU?". "Synes dere skal være venner og gi hverandre en god, lang klem, jeg" var svaret jeg fikk. Det ble aldri noe av den klemmen da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 29. juli 2012 #1767 Del Skrevet 29. juli 2012 Igår kom det ett par som tydeligvis var klar for party senere samme kveld, for med liter på liter med alkoholholdig drikke triller de sakte, men sikkert inn til kassaområdet der jeg sitter. Jeg kan høre at de diskuterer seg imellom om hvem som skal betale. De legger på alle varene og jeg scanner de og sier summen til de som fortsatt står å diskuterer. Tiden går og de gir seg ikke: "Jeg skal betale", "Du betalte jo sist", "Jeg hadde jo ikke noen penger å gi deg for sist gang" o.s.v ut i det uendelige. Det begynte og bli kø og jeg begynte og bli utålmodig, så jeg tenkte at siden de oppførte seg som barn skulle de bli behandlet som barn, så jeg reiser meg og sier: "ELLE melle deg fortelle, skipet går ut i år, rygg i ran to i spann..." De ble skikkelig perplekse, men begynte å le og endelig klarte de faktisk å løse gåten om hvem som skulle betale. Dette viser forøvrig at litt bruk av humor i arbeidsdagen kan løse litt kinkige situasjoner bedre enn frustrasjon og irritasjon. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 29. juli 2012 #1768 Del Skrevet 29. juli 2012 For noen dager siden kom det en eldre dame bort til meg da jeg holdt på å hjelpe en annen kunde. Hun lener seg ned mot meg (jeg sitter på gulvet for å hjelpe en dame med å ta på seg sko) og spør om jeg vet hvor gammel jorden er. Jeg ble litt satt ut og var sikker på at jeg hadde hørt feil. Jeg spør derfor om hun kan gjenta det. Hun gjør det, og jeg svarer at nei, det er jeg ikke sikker på, før hun går. Dette var virkelig merkelig. Det er vanskelig å forklare, men det var noe med ansiktsuttrykket og væremåten hennes som gjorde det ekstra rart. Det er liksom ikke akkurat noe jeg ville gått til tilfeldige personer å spurt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hermoine Skrevet 29. juli 2012 #1769 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg og en annen jobbet natt igår, klokken var 04 og vi hadde servert halvparten av befolkninga i byen som skulle ha nattmat etter byen. Hver natt til søndag stenger vi grillen klokken 4, og disse rutinene er greie å følge da den må vaskes, og det er mye annet å gjøre etter vasking av grillen. Så vi kan ikke stå og servere burgere på overtid. Klokken var 4 og vi bestemte at de burgerne som er på grillen nå, er de siste. En jente ville ha en burger, og jeg sa høflig at beklager, vi stenger burgergrillen nå. "Men det er jo 4 burgere der jo!" "Det er de siste vi steker inatt, beklager." "Men hvorfor kan dere ikke lage burger til meg, når det allerede er burgere der som stekes?" "Fordi vi skal vaske grillen klokken 4. Det er vanlig rutine." "blablablablablabla????" "beklager!!!!" så skulle hu ha en pølse istedenfor da. Ketchupflaska var tom, og istedenfor å spørre høflig om jeg kunne hente en ny en, så slang hu den på disken og sa "er det mulig å få litt ketchup her eller???!!!" Seriøst, noen ganger må vi ta hensyn til oss selv på jobben også. Vi kan ikke strekke oss etter det kundene vil ha heeeeeeeeele tida. Har også hatt kunder som har blitt sure når de ikke får burger fordi vi driver å vasker grillen. Da pleier jeg å si; "Med mindre du vil ha burger med såpe, så er det ikke mulig, beklager!" Har også hatt kunder der jeg jobber i bar, som har blitt sure fordi dem ikke får drikke ETTER at ølsalget er stengt. Gjerne med argumenter som "Men de der fikk jo en drink akuratt nå, og klokka er 2 over. Hvorfor får ikke jeg?" Kan du regne??? De bestilte drinken rett før kl 2, det tar noen minutter å lage en drink, derfor vikk de den 2 over. Dessuten stenger vi akuratt når vi vil, det har ikke kundene noenting med. gaaad Noen kunder tror at folk bak disken kan trylle og reise i tid og alt mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 29. juli 2012 #1770 Del Skrevet 29. juli 2012 Ikke noe dumt sitat, men heller en dum handling... Stappe båndet fullt med varer, slik at alt velter når båndet settes i gang. Gjerne sette store brusflasker slik at de velter ut over hele dritten. Takk for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 29. juli 2012 #1771 Del Skrevet 29. juli 2012 Ble så utrolig irritert i forrige uke da vi hadde jordbærsalg til 15 kroner kurven. Køene var uendelige lange, og folk var utålmodige og klagde i hytt og pine selv om alle kassene var åpne for betjening og vi jobbet så raskt vi kunne. Var et ektepar som skulle handle en hel vogn full med varer, hvor mange av tingene var veldig tunge. Begge begynte å pakke varer først etter alt var scannet og de hadde betalt, men de plukket bare av tingene som jeg hadde scannet sist og som lå øverst på båndet. På grunn av de veldig tunge varene var det en del som begynte å bli klemt nederst. Plutselig begynte de begge å rope og kjefte og banne på meg om at jeg måtte stoppe opp båndet så ikke alle varene deres ble ødelagt. Jeg prøvde å forklare rolig og høflig at det beste var om de plukket de tyngste varene og det som lå plassert nederst på båndet, da jeg ikke kunne stoppe det fordi jeg måtte få betjene neste kunde (som begynte å bli veldig tydelig lei av all ventingen). Da begynte de å kjefte enda hardere på meg og mente at de skulle ha erstattning for hver eneste vare siden jeg ødela alt og ikke visste noe og bla bla bla. De kunne heller ikke ta av de tunge varene, og fortsatte bare å plukke av alt som lå helt øverst. Kjeftingen fortsatte og jeg kjente svetten i nakken da også kundene som sto i køen å ventet ble veldig irriterte av at alt tok så lang tid. Plutselig stoppet hele båndet opp på grunn av tyngden nederst på båndet, og det ble stille fra ekteparet som ble stående å pakke med et stort glis. Båndet fikk seg en smell på grunn av dette, og ville ikke starte på noen av sidene av kassen min, selv om jeg fikk sjefen min til å se på det. Var ikke mange av kundene som var fornøyde etterpå akkurat. Var ikke den beste dagen på jobb. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcamenel Skrevet 29. juli 2012 #1772 Del Skrevet 29. juli 2012 Hysterisk morsom tråd :-D Jeg jobbet i klesbutikk et års tid under VGS, og det var tidvis en spennende opplevelse. Jeg har ikke opplevd noe så drøyt som mange i denne tråden, men to episoder satte seg fast. En kveld, rundt juletider, var vi tre på jobb - jeg, ei til og sjefen. Pga. julerushet var det ekstremt mye rot, og vi tok ned gitteret og ville rydde oss ferdige fortest mulig slik at vi kunne komme oss hjem før kl. 22. I butikken var det fremdeles et par som drev og sosa rundt, og ti minutter etter stengetid (vi hadde en policy at vi ikke "jagde ut" noen) kom de til kassen for å betale. De hadde hvertfall 25 artikler, og alt skulle pakkes inn - i PAPIR, mente de - noe vi ikke hadde, vi hadde bare gaveposer som vi pleide å legge ved i posen når de fikk varene. Det tok 20 minutter i kassa før alt var unnagjort (og sjefen stod i kassa - hun var IKKE treig...), de klagde på alt hun gjorde og det aller verste var at hun-delen i paret hadde en høy stilling i samme butikkjede et annet sted i landet.... Grrr. Den andre episoden var også rundt juletider, fremdeles mye folk og myye stress. Jeg stod i kassen og brettet kjapt sammen en cardigan for en kunde, og jeg skal ærlig innrømme at det ble en krøll på et erme. Kunden sier høyt og tydelig at SÅNN kan man jo ikke brette klær, jeg må jo gjøre jobben min skikkelig osv. osv., hvorpå hun så bretter cardiganen selv svææært omhyggelig, og bruker nesten to minutter på å brette den der j*vla cardiganen.... Jeg bare smilte og var hyggelig (som jeg alltid var i kassen), men da kjente jeg meg møkk irritert. Nå jobber jeg som telefonselger, men jeg har enda til gode å møte utrivelige eller teite folk. De aller, aller fleste er svært hyggelige og blide - og jeg går fra jobb blidere og med mer energi enn jeg hadde da jeg kom på jobb. Slike mennesker fortjener en premie for å holde ut med telefonselgere, altså 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 29. juli 2012 #1773 Del Skrevet 29. juli 2012 En som skulle slå av en vits igår Han kjøpte camel (røyk). "Ja det er bra jeg skal røyke camel og ikke elefant. høhø" eh Hahha, da hadde jeg sikkert begynt å le, jeg elsker teite ordspill. :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 29. juli 2012 #1774 Del Skrevet 29. juli 2012 du skriver du synes det er rart å si hei til nestemann i køen, betyr det at du praktiserer det? det er utrolig irriterende med folk som sitter i kassa og er sånn. om du "ikke er egnet til å ekspedere" får du finne deg en annen jobb. fy flate...ingenting irriterer meg mer enn å stå i butikk-kø etter en lang arbeidsdag og bli møtt av en pottesur kassadame/mann som ikke sier en dritt og hvor det er JEG som kunde som må si hei/takk/ha det bra. Er litt enig med deg, men husk at butikkbetjeningen kanskje også har hatt en lang dag da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 29. juli 2012 #1775 Del Skrevet 29. juli 2012 Dette er en hendelse, ikke noe som ble sagt.. Jobbet i en byggvarehandel, der vi solgte alt til badet. Vi hadde derfor masse toaletter på utstilling... Det var det et barn som tydeligvis ikke hadde skjønt at disse toalettene ikke var til bruk, og hadde gjort fra seg i et av toalettene. Dette er ikke en butikk hvor barn løper rundt alene, så foreldrene må ha oppdaget dette, men ingen som sa ifra til betjeningen... Endte med at det var en annen kunde som klaget på vond lukt etter noen timer.. Greit man kan bli flau over at barnet ditt bæsjer i et toalett midt i en butikk, men ha i hvertfall så pass ryggrad at du sier ifra til oss som jobber der... Toalettet ble kjørt rett bort på lageret og kastet... usj... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 29. juli 2012 #1776 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg jobbet litt som vikar i en dagligvarebutikk før. En gang, var det ei dame som bjeffet: "KAINN DU FORT DÆ LITT???" EH...jeg gjør det vel så raskt som det kan gjøres. Mange kunder føler også for å påpeke at de har det travelt,,,særlig hvis kassa eller terminalen klikker, akkurat som om jeg valgte at det ikke skulle fungere der og da, og at jeg kan fikse det på magisk vis. Det kom også en mann med en pakke med et eller annet kjøtt og holdt det fram for meg og sa: "Hær e det kondæns inni!! Det betyr at den har vært fryst!" Deretter stirret han på meg med et alvorlig og anklagende ansikt. Jeg bare.......??? Jeg koste meg litt den gangen en dame kom RASENDE tilbake med noen cherrytomater hun hadde kjøpt i løsvekt. Siden jeg var ny, hadde jeg tatt feil av plu-kodene og slått dem inn på cherrytomater i pakker. Dette kan bety en prisforskjell, noe det også gjorde i denne situasjonen. Damen var kjempesinna, fordi hun etter å ha nilest kvitteringa da mente at hun sikkert hadde betalt for mye. Hun ble lang i maska da det viste seg at hun faktisk hadde fått tomatene billigere på grunn av min feil... Selvfølgelig er det greit å komme tilbake hvis man tror man har betalt for mye, men er det nødvendig å bli så sinna, feil skjer dessverre av og til, denne gangen i kundens favør til og med... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 29. juli 2012 #1777 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg koste meg litt den gangen en dame kom RASENDE tilbake med noen cherrytomater hun hadde kjøpt i løsvekt. Siden jeg var ny, hadde jeg tatt feil av plu-kodene og slått dem inn på cherrytomater i pakker. Dette kan bety en prisforskjell, noe det også gjorde i denne situasjonen. Damen var kjempesinna, fordi hun etter å ha nilest kvitteringa da mente at hun sikkert hadde betalt for mye. Hun ble lang i maska da det viste seg at hun faktisk hadde fått tomatene billigere på grunn av min feil... Selvfølgelig er det greit å komme tilbake hvis man tror man har betalt for mye, men er det nødvendig å bli så sinna, feil skjer dessverre av og til, denne gangen i kundens favør til og med... En gang greide jeg å få en paprika til å koste litt mer enn planlagt. Vekta var på båndet mellom kassa og meg, og det var veldig hektisk. Så når jeg slo inn paprikaen, presterte jeg å legge handa på vekta sammen med paprikaen. Hele prosessen gikk på autopilot, og jeg prøvde å gjøre meg ferdig så fort som mulig slik at køen ikke skulle bli så ulidelig lang, så jeg kom ikke på å rette opp feilen min. La merke til at kunden studerte kvitteringen med et rart uttrykk i ansiktet Hadde ganske dårlig samvittighet etterpå, men kunden sa ingenting. Ved en annen anledning var det et par som handlet veldig mye, og naturlig nok spør jeg om de vil ha pose. "jatakk" sier kunden, og jeg slenger ned tre poser. På autopilot slår jeg også inn posene, og oppdager at prisen blir 501,50 kr.. Kunden ser på meg med en blanding av overraskelse og irritasjon, viser meg 500lappen og sier "du kunne jo ha latt være å slå inn posene da, kjære deg" Ble skamrød i ansiktet og stotret frem ett eller annet uforståelig. Kunden sukker og begynner å gå gjennom vesker, lummer og det hun kommer over for å finne den jævla krona, kaster den til meg og går. Det gikk litt fort i svingene noen ganger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 29. juli 2012 #1778 Del Skrevet 29. juli 2012 ja, jeg har hørt om at også butikkansatte også har barn, og at enkelte av dem ønsker å tilbringe tid med barna. Kanskje de må rekke barnehagen osv (hvis butikken stenger tidlig). Da blir det vanskelig å få til hvis man skal yte ekstra service en time ekstra hver dag... Litt av problemet her er at mange som jobber i butkk er studenter og er fleksible. Derfor forventer mange kunder at alle butikkansatte kan være like fleksible med tanke på åpningstid osv. Ja, og dessuten er ikke vi studenter så "fleksible heller". Hvis jeg jobber en dag, så er det gjerne lesesalen fra 8-15.30 og jobb fra 16-20. Det vil si at jeg har vært hjemmefra i 12 timer, og kanskje rett og slett VIL HJEM og kanskje rekke bussen etter jobb. Det har en del kunder null forståelse for, meg jeg gir faktisk en F i om de synes det er kjipt. Ellers kan man ha avtaler og andre ting man skal rekke, også om man ikke har barn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. juli 2012 #1779 Del Skrevet 29. juli 2012 Ved en annen anledning var det et par som handlet veldig mye, og naturlig nok spør jeg om de vil ha pose. "jatakk" sier kunden, og jeg slenger ned tre poser. På autopilot slår jeg også inn posene, og oppdager at prisen blir 501,50 kr.. Kunden ser på meg med en blanding av overraskelse og irritasjon, viser meg 500lappen og sier "du kunne jo ha latt være å slå inn posene da, kjære deg" Ble skamrød i ansiktet og stotret frem ett eller annet uforståelig. Kunden sukker og begynner å gå gjennom vesker, lummer og det hun kommer over for å finne den jævla krona, kaster den til meg og går. Det gikk litt fort i svingene noen ganger. Dette skjønte jeg ikke, skal man gi bort gratis poser hver gang noen handler for en rund sum? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucid Skrevet 29. juli 2012 #1780 Del Skrevet 29. juli 2012 Dette skjønte jeg ikke, skal man gi bort gratis poser hver gang noen handler for en rund sum? Neida, men det var en av mine første dager på jobb, jeg ble skikkelig usikker, og jeg kunne jo ha latt vær å slå inn posene for å være snill med kunden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå