Gjest Nyyx Skrevet 25. juli 2012 #1741 Skrevet 25. juli 2012 Fikk også en kommentar tidligere.. "Blondiner er bare gode til en ting. Det er nemlig å suge kuk!" Ååå, gullkar han der altså :hjerter_rundt: 2
noisy Skrevet 25. juli 2012 #1742 Skrevet 25. juli 2012 Hehe kom på en ting til. Var en engelsktalende turist innom bensinstasjonen. Hun kommer bort til meg og sier hun skal betale for pumpe 4, men pumpe 4 står blank på kassa. Jeg sier til henne at jeg ikke har fått registert noe på pumpe 4, er hun sikker på at hun har fylt bilen? Nei hun skulle gå ut å sjekke om alt så greit ut. Så ser jeg henne flytte bilen til pumpe 6, og hun kommer inn igjen og sier hun skal betale for pumpe 6. Ingenting på kassa der heller. "Du må fylle bensin først" sier jeg. Og endelig går hun ut igjen og fyller. Er nok sikkert et annet system i landet hennes, men var likevel litt komisk, syns jeg Hehe, det der er vanskelig da. Første gangen jeg fylte bensin (fersk sjåfør med pappas bil) trodde jeg man skulle sette inn kortet etter at man hadde fylt. Sånn var det nok ikke, gitt. Kom regning i posten etter noen uker. Håper bare jeg ikke betalte for nestemann som fylte bensin fra den pumpa...
Singha Skrevet 25. juli 2012 #1743 Skrevet 25. juli 2012 Denne passer kanskje ikke helt inn her, men men. Jeg: Hei hei! (smiler) Kasserer: ....... (konsentrer seg hardt om å slå inn mine tre varer) Kasserer: Pose? (ser fortsatt på skjermen bak kassen) Jeg: Nei takk! Kasserer: Kvitering? (mumler og ser nå litt opp) Jeg: Nei takk! Kasserer: Begynner å slå inn neste kunde sine varer uten å si så mye som et hei. Kan hende han bare hadde en dårlig dag, men jeg synes da man i det minste man kan si hei. Kanskje han er jævlig sjenert, synes du er dritfin og derfor ikke tør se på deg/snakke med deg? Trådrelatert: Jeg liker han nye i kassa på nærbutikken min. Han smilte når han så T-skjorta mi. Og han sa hei og ønsket meg en god dag når jeg gikk! 2
Gjest Nyyx Skrevet 25. juli 2012 #1744 Skrevet 25. juli 2012 Har en fin en fra idag: "Halla babe."............... "Jo, hei du" (Jeg snakket i en koselig stemme.) "Vikke værra med ut i kveld ellæ?" "Nei, du tror ikke det. Men takk for tilbudet, skal si ifra hvis jeg får lyst engang!" (Denne mannen er 60 år og ... prøver seg på meg hver eneste gang.) Hadde også en liten skjønning innom idag som spurte om jeg ville være bestevennen hans :hjerter_rundt: (Liten gutt på 3 år, tenker jeg)
sofie777 Skrevet 25. juli 2012 #1745 Skrevet 25. juli 2012 Hele nettsiden handler om det vi snakker om, men dette bildet var særlig treffende 3
Adalin Skrevet 25. juli 2012 #1746 Skrevet 25. juli 2012 Når det er rolig i butikken kommer det alltid noen og sier noe a la: "Tnåå, sitter du her helt alene?" "Å, stakkars - så ensom du ser ut!" "Neimen, sitter du her og venter på meg du, da?" And the list goes on and on and on.... 4
rotekopp1989 Skrevet 25. juli 2012 #1747 Skrevet 25. juli 2012 Når det er rolig i butikken kommer det alltid noen og sier noe a la: "Tnåå, sitter du her helt alene?" "Å, stakkars - så ensom du ser ut!" "Neimen, sitter du her og venter på meg du, da?" And the list goes on and on and on.... åå, det er så standard! Alltid den der : "å, nå var det bra jeg kom, så du ikke trenger å være arbeidsledig!" Jeg har det egentlig helt greit når det er rolig i butikken, da får jeg tid til å gjøre andre butikk-ting, som å fylle på varer f.eks. 3
Thorn Skrevet 25. juli 2012 #1748 Skrevet 25. juli 2012 (endret) Når det er rolig i butikken kommer det alltid noen og sier noe a la: "Tnåå, sitter du her helt alene?" "Å, stakkars - så ensom du ser ut!" "Neimen, sitter du her og venter på meg du, da?" And the list goes on and on and on.... Akkurat den syns jeg faktisk er litt søt, jeg! Det er en av gjengangerene jeg ikke har noe i mot Ellers er jeg også ufattelig lei av at folk ikke vil ha hjelp av meg fordi jeg er jente. Det er så tydelig at de tror jeg ikke aner hva jeg snakker om. Jeg hjalp ei dame som skulle se på tv en gang, og svarte på alle spørsmålene hennes uten problemer. Etter at jeg hadde snakket med henne en stund, og vist henne den tven jeg mente passet best for henne basert på hva hun fortalte, presterte hun å si "men er det ikke noen her som faktisk kan tver?" Jeg ble så forfjamset at jeg ikke protesterte, men bare gikk og hentet avdelingslederen. Mens jeg hørte på stilte hun ham akkurat de samme spørsmålene, fikk akkurat de samme svarene og fikk anbefalt den samme tven. Hun kjøpte den etter at han hadde anbefalt den... Da freste jeg en god stund etterpå. Endret 25. juli 2012 av Thorn 6
Gjest Nyyx Skrevet 26. juli 2012 #1749 Skrevet 26. juli 2012 Akkurat den syns jeg faktisk er litt søt, jeg! Det er en av gjengangerene jeg ikke har noe i mot Ellers er jeg også ufattelig lei av at folk ikke vil ha hjelp av meg fordi jeg er jente. Det er så tydelig at de tror jeg ikke aner hva jeg snakker om. Jeg hjalp ei dame som skulle se på tv en gang, og svarte på alle spørsmålene hennes uten problemer. Etter at jeg hadde snakket med henne en stund, og vist henne den tven jeg mente passet best for henne basert på hva hun fortalte, presterte hun å si "men er det ikke noen her som faktisk kan tver?" Jeg ble så forfjamset at jeg ikke protesterte, men bare gikk og hentet avdelingslederen. Mens jeg hørte på stilte hun ham akkurat de samme spørsmålene, fikk akkurat de samme svarene og fikk anbefalt den samme tven. Hun kjøpte den etter at han hadde anbefalt den... Da freste jeg en god stund etterpå. Den er forferdelig standar. Jeg sliter litt med den selv ift treningen min. Jeg holder på med en mannsdominert sport. Når jeg trener enkelte barnepartier så har jeg fått høre "er det ikke en mann som skal gjøre dette?" -- "trodde ikke jenter gjorde sånn som det her" -- "unnskyld meg, men du.. kan ikke drive med det her.." Det er flott! Helt herlig
Gjest Lurifix Skrevet 26. juli 2012 #1750 Skrevet 26. juli 2012 Kanskje han er jævlig sjenert, synes du er dritfin og derfor ikke tør se på deg/snakke med deg? Jepp der har du meg. Og jeg er rett og slett dårlig på det der. Når det er kø så føler jeg også at det er litt rart å si hei til en person som er nestemann i køen, personen har jo stått der i 1-2 minutter allerede. Er ikke egnet til å ekspedere, men prøver å bli bedre på det. Har ingenting med at jeg sitter å hater kunder eller er i dårlig humør.
BoringMachines Skrevet 26. juli 2012 #1751 Skrevet 26. juli 2012 Det som irriterer meg er de som teller småpengene sine for å komme fram til riktig beløp, for så å komme med frekke kommentarer som "her var det ingen rabatter å få nei! Ikke et par kroner en gang". En pris er en pris, for søren. 3
Meaty Skrevet 26. juli 2012 #1752 Skrevet 26. juli 2012 Vi har en gjenganger i butikken vår, en mann som aldri sier hei, takk eller noe. Han foretrekker visst å være sur. De eneste gangene han åpner kjeften er når han skal ha røyk. Det har derfor gått litt sport i å være superhyggelig når vi ekspederer ham. Nå har det seg sånn at jeg fant en femtilapp på gulvet ved kassa her om dagen. Jeg gikk inn på videoovervåkningen, og fant ut at det var denne sure mannen som hadde mistet den. Så neste gang han kommer i butikken, skal jeg gi ham pengene. Lurer fælt på hva slags reaksjon som kommer da. Fortsettelse følger! 11
Gjest strykebrett Skrevet 26. juli 2012 #1753 Skrevet 26. juli 2012 Vi har en gjenganger i butikken vår, en mann som aldri sier hei, takk eller noe. Han foretrekker visst å være sur. De eneste gangene han åpner kjeften er når han skal ha røyk. Det har derfor gått litt sport i å være superhyggelig når vi ekspederer ham. Nå har det seg sånn at jeg fant en femtilapp på gulvet ved kassa her om dagen. Jeg gikk inn på videoovervåkningen, og fant ut at det var denne sure mannen som hadde mistet den. Så neste gang han kommer i butikken, skal jeg gi ham pengene. Lurer fælt på hva slags reaksjon som kommer da. Fortsettelse følger! Du får sikkert fritkjeft for å ha spionert på han med kameraet, og en tirade om personvern og alt mulig på kjøpet
Gjest Nyyx Skrevet 26. juli 2012 #1754 Skrevet 26. juli 2012 Du får sikkert fritkjeft for å ha spionert på han med kameraet, og en tirade om personvern og alt mulig på kjøpet
Thalassos Skrevet 26. juli 2012 #1755 Skrevet 26. juli 2012 (endret) Kanskje ikke direkte dumt, men veldig hårreisende (og litt forståelig). Jobbet som telefonselger for noen år siden, i et firma som har fått mye pes i media, og det skjønner jeg godt. Så og si alle som blir oppringt har blitt oppringt sikkert 15 ganger før, fordi selgerne får streng beskjed om å ikke fjerne de fra listene. Uansett, jeg ringte en fyr, og var som alltid veldig hyggelig. Meg: Hei, mitt navn er Adegami og ringer fra ..., jeg ser at .... og lurer på blablablalbal Han: MEN FYTTI HÆLVETE RINGER DERE NÅ IGJEN?!?!?! Meg: Jeg beklager hvis du har blitt oppringt tidligere, skal sørge for å få fjernet deg nå (hadde tenkt til å gjøre det også!). Du får ha en... Han: RINGER DU MEG EN GANG TIL SÅ DREPER JEG DEG. Meg: Jeg har ikke ringt deg før, men skal få deg fj... Han: JEG VET HVOR DU HOLDER TIL, ADRESSEN ER .... OG JEG KOMMER OG DREPER DEG NÅ. Meg: Som sagt, jeg skjønner at du er sint, men du vil kanskje snakke med sjefen? Jeg er ganske ny her. Han: JEG DRITER I SJEFEN, DET ER DEG JEG SKAL DREPE. DET ER HUNDREDE GANGEN DU RINGER. Meg: Jeg har ikke ringt deg før idag, men som jeg har sagt så kan vi legge på nå, så skal jeg få deg fjernet. Han: Hva er navnet ditt? Meg: Det vil jeg ikke si med tanke på de truslene du nettopp har kommet med. Han: JEG KOMMER NED TIL ... NÅ OG VOLDTAR OG DREPER DEG, DIN HORE. Da brøt sjefen inn og fikk de samme truslene. Vi så at han ikke bodde så veldig langt unna på skjermen, så vi skjønte at det å legge på var det beste. 1 time senere ringte det på til kontoret, og gjett hvem skrek at han skulle ta livet av en viss selger? Jeg skjønner godt at han var frustrert og forbanna, det var jeg på det firmaet etterhvert også, men å faktisk komme ned og (EDIT: ikke skrekke) skremme dritten ut av en 14 år gammel jente var vel i drøyeste laget? Hvem vet hva han hadde funnet på om noen hadde sluppet han inn?! Endret 26. juli 2012 av Adegami 5
Gjest Skrevet 26. juli 2012 #1756 Skrevet 26. juli 2012 Jeg skjønner godt at han var frustrert og forbanna, det var jeg på det firmaet etterhvert også, men å faktisk komme ned og (EDIT: ikke skrekke) skremme dritten ut av en 14 år gammel jente var vel i drøyeste laget? Hvem vet hva han hadde funnet på om noen hadde sluppet han inn?! Hvis vi fikk sånne telefoner når jeg var telefonselger ble de faktisk anmeldt! Så lenge du føler deg truet står du fritt fram til å anmelde personen!
Thalassos Skrevet 26. juli 2012 #1757 Skrevet 26. juli 2012 Hvis vi fikk sånne telefoner når jeg var telefonselger ble de faktisk anmeldt! Så lenge du føler deg truet står du fritt fram til å anmelde personen! Han ble selvfølgelig anmeldt. Som sagt kan jeg forstå at han var forbanna, men det finnes grenser! Saken førte ikke noe sted da, men får håpe han holder seg for god til sånne trusler i fremtiden.
Gjest Skrevet 26. juli 2012 #1758 Skrevet 26. juli 2012 Han ble selvfølgelig anmeldt. Som sagt kan jeg forstå at han var forbanna, men det finnes grenser! Saken førte ikke noe sted da, men får håpe han holder seg for god til sånne trusler i fremtiden. Om han får nok på seg blir det heldigvis konsekvensern! Vi hadde datojegere på jobben som trua oss, de ble anmeldt og har nå et par av de på seg så hver gang de er innom et sted blir politiet mer og mer ivrige på de!
Gjest ThatWoodcut Skrevet 26. juli 2012 #1759 Skrevet 26. juli 2012 Hadde en fin en i dag. En mann med sterk tysk aksent hadde kjøpt seg kaffe og skulle betale for den. I hånda hadde han noen poser med sukker. Leses med tysk aksent: Kunde: Har dere ike shlnkn zoker? Meg: Unnskyld? Kunde: shlnkn zoker? For min bilring! Meg: Uhm, vi har sukkerbiter? Kunde: *Tar tak i magen* Nein, zoker for denne. Nå er den bilring, men alt for mye zoker og den blir lastebilring! Meg: Ååh, nei ikke noe slankesukker. De du har der er brunt sukker da.. Kunde: Ach, nein. Det hjelper ike. 13
crazy_penguin Skrevet 27. juli 2012 #1760 Skrevet 27. juli 2012 Jepp der har du meg. Og jeg er rett og slett dårlig på det der. Når det er kø så føler jeg også at det er litt rart å si hei til en person som er nestemann i køen, personen har jo stått der i 1-2 minutter allerede. Er ikke egnet til å ekspedere, men prøver å bli bedre på det. Har ingenting med at jeg sitter å hater kunder eller er i dårlig humør. du skriver du synes det er rart å si hei til nestemann i køen, betyr det at du praktiserer det? det er utrolig irriterende med folk som sitter i kassa og er sånn. om du "ikke er egnet til å ekspedere" får du finne deg en annen jobb. fy flate...ingenting irriterer meg mer enn å stå i butikk-kø etter en lang arbeidsdag og bli møtt av en pottesur kassadame/mann som ikke sier en dritt og hvor det er JEG som kunde som må si hei/takk/ha det bra. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå