Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dagens samtale i kassen:

Jeg: Heihei!

Kunde: ......

Jeg: (slår inn varene): Da ble det 180 kr.

Kunde: ...... (betaler 200 kr)

Jeg: Der, 20 kr tilbake.

Kunde: ......

Jeg: Takk for det, ha det godt!

Kunde: .......... (går)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å begynne å snakke tegnspråk til de jævlene jeg :P

Da skjønner de ingenting :skratte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer til kassa, og når de skal betale kontant kaster de/ legger de pengene bastant på kassa når jeg står der som en idiot med hånda fremme. Akkurat som om hvis de kommer i kontakt med hånden min vil deres egen plutselig bryte ut i flammer eller hva som verre er.. Moro at de strekker ut hånden SIN når jeg skal gi tilbake veksel. Jeg svarer med samme mynt. Så kan de dumme kundene prøve å fiske opp alle kronestykkene mens jeg gir dem det "kjapp deg din j*****" -blikket.

Ahhh, takk for meg! :)

Tror jeg må begynne med det samme, slenge myntene og seddlene på disken slik de gjør mot meg. :gullengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens samtale i kassen:

Jeg: Heihei!

Kunde: ......

Jeg: (slår inn varene): Da ble det 180 kr.

Kunde: ...... (betaler 200 kr)

Jeg: Der, 20 kr tilbake.

Kunde: ......

Jeg: Takk for det, ha det godt!

Kunde: .......... (går)

Jeg har vært den kunden et par ganger. Ikke pga at jeg er uhøflig, men fordi jeg har mista stemmen pga forkjølelse. Du føler deg faktisk ikke veldig smart når kassapersonen er hyggelig og du virkelig ikke klarer å si et eneste ord. Prøver å smile og nikke litt da...

Så noen ganger kan det faktisk være en god grunn til at folk ikke sier noe. ;)

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært den kunden et par ganger. Ikke pga at jeg er uhøflig, men fordi jeg har mista stemmen pga forkjølelse. Du føler deg faktisk ikke veldig smart når kassapersonen er hyggelig og du virkelig ikke klarer å si et eneste ord. Prøver å smile og nikke litt da...

Så noen ganger kan det faktisk være en god grunn til at folk ikke sier noe. ;)

Forskjellen mellom shitheads og de som faktisk har mistet stemmen (evt er døve), er at førstnevnte ikke engang prøver å smile. Helst prøver de å unngå å se på deg.

Mens de to sistnevnte ofte smiler og heller vinker eller peker mot halsen eller munnen for å unnskyldende forklare hvorfor de ikke snakker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Swipper

De kommer til kassa, og når de skal betale kontant kaster de/ legger de pengene bastant på kassa når jeg står der som en idiot med hånda fremme. Akkurat som om hvis de kommer i kontakt med hånden min vil deres egen plutselig bryte ut i flammer eller hva som verre er.. Moro at de strekker ut hånden SIN når jeg skal gi tilbake veksel. Jeg svarer med samme mynt. Så kan de dumme kundene prøve å fiske opp alle kronestykkene mens jeg gir dem det "kjapp deg din j*****" -blikket.

Den skal jeg ta neste gang! Er det SÅ vanskelig å bare legge pengene i hånden min når jeg står klar for å ta imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jeg ta neste gang! Er det SÅ vanskelig å bare legge pengene i hånden min når jeg står klar for å ta imot!

Denne gjorde jeg standard på.

Om de ikke ga meg i hånda når jeg strakte frem, selv om de så det, så ga jeg virkelig ikke i hånda tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden, holder en GUMMISTØVEL: "E det hær skinn?"

Kunden, holder fortsatt en GUMMISTØVEL: "E denj vanntætt da?" (ja, det er den eneste fordelen med gummistøvler.)

Fortsatt om gummistøvelen: "Puste den?" (NEEEEI)

"Kor mange ganga har den hær blitt prøvd egentlig?? (øøøøh jeg vet ikke, er ikke synsk.)

"Vil den her skoen pass te dattera mi neste år?" (se svar over)

Holder en tøysko i hånden: "Bli den her vanntætt om æ impregnere den?" (NEEEEI)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært den kunden et par ganger. Ikke pga at jeg er uhøflig, men fordi jeg har mista stemmen pga forkjølelse. Du føler deg faktisk ikke veldig smart når kassapersonen er hyggelig og du virkelig ikke klarer å si et eneste ord. Prøver å smile og nikke litt da...

Så noen ganger kan det faktisk være en god grunn til at folk ikke sier noe. ;)

Ja, det er jo klart, men man skjønner det til en viss grad hvis det er tilfelle. Da hvisker man jo også. Denne gangen (og de fleste andre gangene det skjer) er det absolutt ikke det som er tilfelle. De prøver hardt å unngå noen som helst form for kontakt, og det er som om vi som står i kassen bare er noen roboter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Da håper jeg maten smaker! :D

Kunde: (mumler surt og ser en annen vei) Tviler jeg sterkt på.....

O.o

Jeg tenker, Øøh, hvorfor kommer du da hit og spiser, Opptil flere ganger i måneden?

Synd for deg, det er dine penger du bruker!

Må flire litt av de (;

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Kommer på en historie til. En gang rundt juletider ble jeg oppmerksom på at en medarbeider ikke kunne finne skoen en kunde haddel lagt av over telefon. Jeg fant den for henne og smilte mens jeg forklarende la til at vi hadde svært mange par på lageret, så av og til tok det litt tid å finne fram. Plutselig så hveser kunden at "No har æ mista humøret!", slenger skoen på disken og masjerer rasende ut av butikken. Det viste seg at samtalen mellom kunden og min kollega hadde foregått slik før jeg kom;

Kunden: Æ har lagt av en sko, en pensko i 41.

Min kollega: Javel, hva var navnet?

Kunden: Det kan da for guds skyld ikke vær sååååå mange sko i str 41 som e avlagt!!!!"

Kollegaen min gikk på lageret og tok en av skoene i 41 som stod på avlagthylla og spurte kunden om det var den. Da ble hun enda surere og sa "no må du gi dæ, æ sa en PENSKO!!" Kunden var fortsatt ikke villig til å oppgi noe navn. Det var altså da jeg kom og fant skoen fordi jeg var den som hadde lagt den av og dermed slapp å gjette meg til kundens navn...er det mulig sier jeg bare. Uansett ble hun på det tidspunktet (av uviss grunn rasende) og forlot butikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går leste jeg det Satan_bak_kassa skrev om det å ikke gi tilbake penger i hånda, hvis du ikke får de hånda. Skjedde i dag. Kjærringa slang 200 lappen over disken, selv om jeg stod klar med hånda. Hun skulle ha tilbake 49 kr, så jeg slang dem ned i disken. HAHA, måtte le da hun hadde gått, SÅ SUR!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen så mye frekt jeg får lyst til å si på jobb av og til. Bare bra jeg har folkeskikk og litt vett! Dessuten har jeg sikkert stilt dumme spørsmål selv også, hehehe. Jeg blir stadig forundret over voksne som ber meg om å "klemme på tåa deres" for å kjenne om skoen passer dem....eh,,,eh...eh...

Har dere andre som jobber i butikk sånne kunder som kommer fast innom for å kjøpe noe, for så å alltid levere det tilbake noen dager senere? Hos oss har vi flere sånne faste, og jeg synes det er så rart. Og kanskje litt trist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne passer kanskje ikke helt inn her, men men.

Jeg: Hei hei! (smiler)

Kasserer: ....... (konsentrer seg hardt om å slå inn mine tre varer)

Kasserer: Pose? (ser fortsatt på skjermen bak kassen)

Jeg: Nei takk!

Kasserer: Kvitering? (mumler og ser nå litt opp)

Jeg: Nei takk!

Kasserer: Begynner å slå inn neste kunde sine varer uten å si så mye som et hei.

Kan hende han bare hadde en dårlig dag, men jeg synes da man i det minste man kan si hei.

Endret av Sofie_22
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg kommer inn i andre butikker hvor kassereren er sånn.

Jeg har til og med vært innom flere ganger bare for å sjekke om de kanskje hadde en dårlig dag, men dessverre har de oppført seg nøyaktig likt hver gang. Så de har bare vært sånn.

Det er mennesker jeg gjerne skulle sett i helt andre yrker enn servicebransjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Swipper

Dette er ikke noe kundene mine sier, men ofte gjør:

Vi har liggende Se&Hør på kassadisken. Det er kjempe lang kø, og en del av kundene skal selvfølgelig lese gjennom hele bladet mens de finner frem penger til å betale for det de egentlig skal ha. Det er lov å være litt rask når de ser det er 10 stykker bak dem i køen. Evt. kunne de jo bare kjøpt med seg bladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd:D Har jobbet i butikk selv, kjenner igjen mange ting her. Det jeg husker best fra matbutikkjobben var når vi fikk moreller, og 90% av de som kjøpte klagde på prisen. Ikke så mye jeg kunne gjøre med det da..sukk. En gang måtte jeg bruke lang tid på å forklare hvorfor prisen ble x og x når hektopris var x..personen som var en godt voksen forsto ikke sammenheng mellom gram, hekto og kilo + pris... ><

(Husker også når vi fikk cashguard... "jeg vant!"... IKKE MORSOMT GANG NUMMER 100)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i matbutikk hadde vi en kunde som løste morellproblemet på en meget enkel måte (for henne vel å merke...), hun bare begynte i fruktdisken og spiste seg gjennom morellene resten av handleturen, så når hun kom frem til kassen var det ikke ett hekto igjen en gang. Og når vi hentet en full pose som vi slo inn med klar beskjed om at hun faktisk måtte betale for de hun hadde spist ble hun eitrande forbanna. Hun hadde ikke spist en eneste en, posen var så liten når hun hentene den! Og når vi kommenterte morellstilkene og steinene i handlekorgen OG i en fin liten sti bak henne, ja da måtte vi jo forstå at hun måtte smake om de var gode, men hun hadde ikke spist de nærmere 30 morellene vi fant rester av, det måtte noen andre ha gjort... Og vi hadde ikke sett henne, da burde vi få synet sjekket.

Trussel om vekter hjelper heldigvis stort sett med slike mennesker :mobil:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ganske lei av når folk sier "koster det der såååå mye????"....

Hadde en gang ei veldig sur kjerring innom jobben. Vi priser ned varer som går ut om 3 dager.

Så kom hu med melkekartonger (en hel handlevogn med de) og skulle prute på prisen på de allerede nedsattpris melka.. Hun banna og steika fordi de gikk jo ut om 10 DAGER!!!!! Hun rakk jo ikke å bruke opp alle og da skulle hun ha redusert pris. Endte med at jeg ble hivd en melkekartong på av kunden som fløy ut butikken fordi hun ikke fikk redusert pris på allerede reduserte varer. FIN DAG PÅ JOBBEN DET, JA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...