Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og når vi først er i gang med forklaringer; hvorfor betaler dere med kort ute på pumpene, for så å bruke det samme kortet inne rett etterpå?

for min del så er det for å ha en viss kontroll på hva jeg bruker i rene bensinpenger per måned da jeg får refundert en del fra jobben. mye enklere for lønnsfolka å få separate kvitteringer så de slipper å se hvor mye annet tull jeg bruker penger på ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi. Festlig.

jeg har sikkert skrevet noe før for leeeenge siden, men skriver det igjen jeg da det sikkert har gått mange hus forbi.

Jobba på bensinstasjon en periode, og ofte alene.

Dame kommer inn

Dame: Er det noen andre på jobb?

Meg: Nei, det er bare meg. Er det noe jeg kan hjelpe deg med?

Dame: Jeg skulle skifta lyspære på bilen. Er du sikker på at ikke en av gutta er på lageret?

Meg: Nei, det er bare meg. Men jeg kan skifte lyspære for deg

Dame: Er du helt sikker på at han sjefen din ikke er på verkstedet sitt? (sjefen min hadde en bitteliten verksteddel der han noen ganger gjorde enkel bilpleie for kunder)

Meg: Jeg er helt sikker, men JEG KAN skifte lyspære for deg.

Damen ser på meg opp og ned

Dame: Ja, du får gi det et forsøk da.

Jeg skifter lyspære og damen ble egentlig bare stående og måpe.

Er jo ikke akkurat rakettforskning å skifte lyspære på en bil. Men opplevde flere ganger at folk var positivt overrasket over at jeg kunne det. Spesielt når noen av gutta var på jobb og (to av dem var unge og kunne det ikke)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber rett vesiden av en Jernia butikk.. Det er vist ikke godt merket, siden 50% av kundene tar feil av butikken.. "Hvor har dere ***??" "Eeh.. på jernia??"

Eller noe av det beste jeg selv har opplevd.. En kunde var å kjikket i butikken... fylte opp en handlekurv, gikk rundt i sikker 20 min! Betalte i kassen å på vei ut av butikken hører jeg hun snakke til veninnen.. "ååh, er vi ikke på Jernia??" Ingenting av det hun kjøpte selger de på jernia, men OK!!

En kollega av meg i en annen butikk fikk en kunde over en time før de åpnet som ville inn å se... "Beklager, vi åpner ikke før 10" " Så jeg får ikke komme inn" "Neei, kassene åpner ikke før da..." (Ikke sant, men en god unskyldning) "Men jeg skal jo ikke handle noe daaa!!!"

Så har du den kunden som be sur på at han ikke fikk varen sin da det var tomt... Ei som prøvde å fortelle det var desverre tomt, men de skulle få inn den og den dagen, å kan ringe når det er tomt.. Men det var ikke godt nokk... Kunden brøler å skirer å kjefter som fy, så snur hun seg... "Skal jeg gå ut å lage noen til deg???" Det var noen ben til en seng han vill ha...

Kunden gikk i en time å forfulgte henne rundt i butikken å skrek... hun latet som ingenting.. Da han gikk, kom en annen kunde til henne å fortalte hvor god jobb hun jorde.. Han ble igjenn en time for å se hvordan det endte!!

Lenge leve butikkarbeid, å de flotte forsåelige kundene våre!!! :sarkasme:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde på narvesen: Jeg skal ha en pølse, UTEN brød.. Jeg tar den bar :lur:

Kunde på matbutikk: Du spurte ikke om pose...?!

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: Nei..

Meg: Nei jeg skjønte jo det, jeg er jo tankeleser :nigo:

Kunde: Nei det er du ikke..... :lur::humpe:

Meg: ... He..he..dry.png:spy::roll:

*sykt morsom du er da*

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Brannalarmen går på butikken*

Kunde: Jeg SKAL ha varene mine med før jeg går....

Meg: Øøhh..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Brannalarmen går på butikken*

Kunde: Jeg SKAL ha varene mine med før jeg går....

Meg: Øøhh..

Hadde kunden betalt eller ikke?

Uansett burde det ikke ha noe å si, ut skal man, noe annet er egoistisk faenskap.

MEN har lettere for å skjønne det om det var 10 betalte varer å raske sammen i en pose før man stikker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringer mann som allerede er kunde i vår bedrift, angående en oppgradering, da produktet han har hos oss er på tur å utgå.

"Dere jævla telefonselgere, ringer midt i arbeidstid!"

"Ja, jeg ringer deg som bedrift fordi du er kunde i min bedrift. Det gjelder produktet du allerede har, som skal gjøres bedre, og i ditt tilfelle er det snakk om å spare ca 5000 i året."

" Jamen hva faen, kan dere for faen ikke bare gjøre det uten å ringe og MASE på meg? Hællvette heller!"

" Det går på din egen sikkerhet. Hadde du satt pris på at hvem som helst kunne endre hva som helst i ditt navn? Og synes du selv du er veldig hyggelig nå, og fremstår som en god representant for firmaet ditt?"

"Hrmf. Joda. Sant. Ja, du får endre det da."

Sukk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden da jeg jobba i en elektronikkbutikk opplevde en kollega følgende. Hun gikk bort til en dame som sto og tittet på rekken med hygieneprodukter - nærmere bestemt rekka med nesehårtrimmere. Disse var iallefall på den tiden ganske lange og forkrommet. Kunden fikk hyggelig spørsmål om hun lurte på noe hvorpå hun nølende svarte at jaaa hun lurte jo på en slik da. Min kollega sa med stort smil at ja de var veldig populære og veldig gode. Damen så litt forskrekket på henne og spurte om hun hadde en slik selv? Nei jeg har ikke, men mannen min har og han bruker den hele tiden.

Plutselig går det opp for begge to hva damen da tror hun driver og titter på. Pinlig stillhet :P

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Noe av det dummeste jeg hører, og jeg jobber på vinmonopolet, er "Selger du vin?". Hmm, trodde det var ganske åpenlyst... Og dette er det faktisk maaange som spør om!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kundene som irriterer meg mest, er de som ikke kan si "hei". Det blir litt sånn:

Meg: "Heihei!"

Kunde: ".........."

eller

Meg: "Heisann!"

Kunde: "ja....."

Når ble "ja" et normalt tilsvar til "hei"???

:unsure:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg meg en skikkelig god latter.

Vi har hatt en del svindelforsøk på de dyre LED-lyspærene. De koster 250 kroner stykket og dette er da selvfølgelig god butikk for svindlere som gjerne kommer "tilbake" med to pærer for å få igjen penger for dem.

De vanligste unnskyldningene for å ikke ha kvittering, er ofte at de har blitt sendt over av sjefen for "de nye leilighetene" som blir oppført, hvor pærene ikke passet der de skulle stå.

Dessverre pleier entrepenører å være svært påpasselige med kvitteringer og slikt, så den forklaringen holder ikke i lengden.

Så over til dagens; En kar kommer inn i butikken med to slike pærer.

Han ber om å få retur, jeg spør om kvittering, han svarer at det har han ikke, fordi han fikk dem i innflyttingspresang

*inni hodet mitt*: Ja, særlig....

*sier høyt*: Beklager, jeg har ikke lov å gi retur uten kvittering.

*fyren rusler ut med uforrettet sak*

DEN får han dra mye lenger ut på landet med altså! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kundene som irriterer meg mest, er de som ikke kan si "hei". Det blir litt sånn:

eller

Hos meg er det slik:

Meg: Heihei!

Kunde: Skruf sterk porsjon.

Meg: OK.

Jeg har en kunde, han bruker ALLTID å gjøre det ovennevnte. Synes i bunn og grunn at det er litt frekt, men har ikke tenkt SÅ mye på det liksom. En gang da han skulle gå, så spurte jeg om han skulle ha kvittering og han svarte selvfølgelig ikke, som den sure jækelen han er, så istedet for å si "Ha det bra!" til han, ble det slik:

Meg: Kvittering?

Kunde: ...

Meg: Takk skal du ha, Skruf sterk Porsjon!

Kunde: Huh?

Meg: Ingenting! Ha en fin dag.

Tenkte da inni meg at det tydeligvis var "Skruf sterk porsjon" som var en høflighetsfrase i hans ører, men tok det raskt tilbake. Innså at det ble å legge seg på ett veldig lavt nivå. Han er akkurat likedan uansett hva jeg sier. Thihi. :tunge1:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke å snakke om de alltid like blide

-hei hei!:)

-Jeg bare titter, altså!!!!!:kjefte:

-(bak ryggen deres) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kunden betalt eller ikke?

Uansett burde det ikke ha noe å si, ut skal man, noe annet er egoistisk faenskap.

MEN har lettere for å skjønne det om det var 10 betalte varer å raske sammen i en pose før man stikker... :)

Tror han holdt på å betale.. men ja det var bare 10-15 varer.. Måtte le litt etterpå :P

En annen gang kom det en som handlet ganske mye, og en av de siste varene var tjukk pølser. Jeg bruker vanligvis ikke å legge merke til hva folk handler, men av en eller annen grunn så studerte jeg de pølsene mens han fant fram kortet sitt, da ble det surr i automatikken i hode:

Meg: *sir prisen*

Kunden putter kortet i terminalen

Meg: Vil du ha pølse?? *bryter ut i latter, men prøver å holde det inne*

Kunden begynner selvfølgelig å små flire han også :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hender det at det tar litt lang tid mellom jeg har sagt prisen og kunden har betalt og da blir det en pinlig taushet, så da bruker jeg å spørre om de vil ha kvittering før de har betalt, og etterpå så kommer automatikken igjen og daa spør jeg igjen om de vil ha kvittering igjen.. Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som i stede for å gå på nærmeste senter (20 meter unna) eller innom ett av de mange spisestedene som har "åpent" toalett i synsvidde fra butikken, velger å stå å krangle om å låne toalettet vårt. Er ikke snakk om "kan jeg låne?", men "jeg MÅ bruke toalettet deres". Og forklaringene på hvorfor det ikke går er aldri god nok. Det at jeg er alene på jobb og ikke kan følge med på kunden som da må gå på bakrommet og butikken samtidig har folk null forståelse for. At man ikke vil slippe ett fremmed menneske ut av syne og inn på rom med verdisaker (vesker, telefoner, div utstyr og varer), det er helt uforståelig for noen. Værste er at de kan krangle så lenge og komme med latterlige unskyldninger og krav at de faktisk hadde rukket å komme seg til nærmeste tilgjengelige toalett på samme tiden. Favoritten er når de forlater butikken og går motsatt vei av de toalettene jeg foreslo, da var det plutselig ikke krise lenger...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller

Ja er visst et veldig normalt svar, tro det eller ei.

Meg: Takk skal du ha!

Kunde: Ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Tror han holdt på å betale.. men ja det var bare 10-15 varer.. Måtte le litt etterpå :P

En annen gang kom det en som handlet ganske mye, og en av de siste varene var tjukk pølser. Jeg bruker vanligvis ikke å legge merke til hva folk handler, men av en eller annen grunn så studerte jeg de pølsene mens han fant fram kortet sitt, da ble det surr i automatikken i hode:

Meg: *sir prisen*

Kunden putter kortet i terminalen

Meg: Vil du ha pølse?? *bryter ut i latter, men prøver å holde det inne*

Kunden begynner selvfølgelig å små flire han også :)

Godt du er jente da, ellers hadde det vel blitt hakket flauere... :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber rett vesiden av en Jernia butikk.. Det er vist ikke godt merket, siden 50% av kundene tar feil av butikken..

Sikker på at det ikke er butikken du jobber i som er dårlig merket siden halvparten av kundene tror de er på Jernia?

EDIT: Når jeg leser innlegget mitt om igjen, ser jeg at det kanskje var akkurat det du mente.

Hos meg er det slik:

Meg: Heihei!

Kunde: Skruf sterk porsjon.

Meg: OK.

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Har du noen gang funnet ut hva "Skruf sterk porsjon" betyr?

Det er massevis av morsomme historier her, men det er én ting som irriterer meg. Det er alle dere som lar dere irritere av kunder som i et forsøk på å være hyggelige kommer med en dårlig og forslitt vits. Dette leste vi alt om i løpet av de første 20 sidene eller noe sånt, så nå er det dere som gjentar dere selv og går i samme fella som kundene dere kritiserer. Gi oss mer skruf, takk!

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss koster dobbel bacon og dobbel ost ekstra. 15 kroner ekstra for bacon, 8 for ost.

Kunde: Jeg skal ha to store baguetter med trippel ost og trippel bacon på begge. Ta med tre brus også, du.

Jeg: Ja, det blir 264,-, takk.

Kunde: Hæ, hva er dette for noe piss?! Jeg har aldri sett maken! (roper på kona si) HO SIER AT DET KOSTER 264,-, DETTE SKAL VI TA OPP MED SJEFEN! HVA HETER SJEFEN?

Dette skjedde på jobben på mandag. Det står klart og tydelig at dobbel ost og dobbel bacon koster EKSTRA på vinduene og på alle plakatene våre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...