Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en del ansvar for kasseomerådet på jobben så jeg tar meg av en del av de kranglete kundene. Er ikke alltid like ålreit å være den som får bøtter med kjeft, men smilet mitt må de jobbe hardt for å få vekk. Jeg vet at ingenting irriterer sure kunder mer enn en blid kundebehandler! Dessuten håper jeg litt at de smiler når de går.

så sant, så sant. Men jeg vil ikke at de skal smile når de går, jeg synes de skal være drittflaue over egen oppførsel og skamme seg så langt inn i sjela som det går an, særlig noen av dem.

Vet ikke om jeg har skrevet denne før, men jeg skriver den her også jeg. Dette var en travel lørdag i desember og det var lang kø. Så kom det ei dame som holdt en liten unge i hånda på siden av kassen på en måte, og begynte å kjefte på meg over at jeg ikke hadde kundetoaletter lett tilgjengelig, og at butikkansatte i dag var dumme og upålitelige og kunne ingenting, og hvorfor i helvete hadde vi ikke toaletter i nærheten? Ungen hennes måtte jo på do! Og ja, det er vel slik det er i dag, går ikke an å forvente mer +++. Hun sto der vel i 5 min og skjelte meg ut over dette, fremfor å gå på kundetoalettene som er ca 20m unna...Stakkar unge. Altså, hva vil du jeg skal gjøre med senterplantegningen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -_Tove_-

En eldre kunde spurte meg en dag om vi hadde "sånn middag" i butikken. Jeg måtte jo selvfølgelig spørre hvilken middag han mente, og han svarte med "den som det var bilde av på den lappen".

Jeg tenkte han kanskje mente tilbudsbladet, viste han dette og spurte om han mente kjøttkakene som stod på forsiden. Det stemte sa han, og jeg gikk for å finne en pakke til han. Når jeg hadde funnet pakken, spurte han hva dette var, og om det fulgte poteter med. Det gjorde det selvsagt ikke, og da ville han ikke ha pakken med kjøttkaker likevel :fnise:

Fant en pakke med fjordland til han i stedet, som inneholdt både kjøtt og poteter, så håper han ble fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får foresten ofte kjeft for missvisende priser.... At det står en lapp med TILBUD, med en sum og "før: 199,-" i mindre skrift under er vist nok meget missvisende, man antar jo alltid at prisen man ser er den gamle prisen, så skal den butikkansatte regne ut hver enkelt tilbud for deg i kassen. (leser hva man vil lese?)..

Samme gjelder tilbud av typen -30%, da er det jo rimelig å lese at varene koster 30kr, ikke at det er % som står bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det minner meg om en episode jeg prøvde på en genser, men jeg ville ha den i den andre fargen som lå der. Problemet var bare at størrelsen min var ikke der. Så jeg går til damen i kasssen og spør om de ikke har denne genseren i størrelsen min. Hun sjekker alle som ligger på bordet, og går å sjekker på lageret.. Nei, det hadde de visst ikke. Jeg spør om hun er helt sikker og hun svarer bestemt ja. Moren min som var med sjekket de på bordet en gang til selv og gikk til en annen dame som jobbet i butikken å spørte om de hadde denne i størrelsen min på lageret. Damen går ut på lageret, og kommer tilbake med genseren i størrelsen min...

Kanskje det er på grunn av sånne påståelige og/eller svimlete ansatte at de ikke stolte på meg da. Butikken jeg jobbet i var så liten og hadde så bittelite lager at jeg kunne med sikkerhet si at vi var utsolgt. I tillegg var jo alt lagt inn på datasystemet, så var jeg det minste i tvil sjekket jeg dataen.

Men jeg skjønner jo at kundene begynner å tvile når de opplever å få to forskjellige svar. Da kan det jo nesten virke som at man har et hemmelig lager for spesielle kunder :fnise:

Jeg husker forresten hvor oppgitt jeg ble hver gang kunder kom og skulle bytte inn salgsvarer og få pengene tilbake. Vi hadde et digert skilt på disken der det sto at vi ikke byttet salgsvarer og i tillegg sa vi ifra til kundene (vi lærte etterhvert at et skilt midt foran kundene ikke var nok). Likevel ble de såååå sjokkerte over at vi ikke byttet salgsvarer. Vi var greie nok til å la dem bytte i samme eller lignende vare i annen størrelse/farge, men å ta imot salgsvarer og gi kunden pengene tilbake gjorde vi ikke. Da fikk vi ofte slengt i trynet "men *sett inn navn på butikk* pleier alltid å la meg få bytte salgsvarer!" Det var ekstra gøy når jeg på vei til jobb hadde vært innom nevnte butikk og sett med egne øyne at de hadde samme skilt som oss på disken... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Burger King. Dette skjedde i dag:

Kunde: "Hei, en tallerken med sei takk"

Jeg: Tenker du på fiskeburger? (peke på bildet)

Kunde: Jeg skal ha middagstallerken med sei, sa jeg..

Kunde: "To cheeseburgere takk!"

Jeg: "Det blir 34,-! :)" (tar i mot en 50-lapp og slår inn på kassa)

Kunde: "UNNSKYLD MEG HER!!"

Jeg: "?"

Kunde: "10 + 10 blir faktisk 20!!"

Jeg: "Det koster 17,- for cheeseburgere, så to blir 34"

Kunde: JEG GIKK FORBI EN SKILT I STAD, DER STOD DET AT CHEESEBURGERE KOSTA 10,- TENK!!"

Jeg: "Det mest sannsynlig et reklameskilt fra McDonalds.."

Kunde: "Men dette er da McDonalds!?"

Jeg: "Dette er Burger King"

Kunde: "FÅ IGJEN PENGENE MINE!! Skal ikke ha NOE herifra! Få de igjen!! Hvor er McDonalds?"

Jeg: "Det vet jeg ikke... :lete:"

Kunde: "Nei, du vet ingenting du!" (går)

For en koselig gjest!! Dette var en voksen mann liksom.. Er det mulig!?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en episode fra i dag. Det var en kollega av meg som opplevde det, jeg var bak på kjøkkenet da det skjedde..

En kunde hadde bestilt barnemeny med cola, og fått cola og gått og satt seg i resturanten. Plutselig kommer hun tilbake:

Hun: Skal bytte drikke

Ansatt: Men du bestilte cola, og da fikk du det

Hun: SKAL BYTTE SA JEG!!

Ansatt: Jeg kan ikke bare gi deg det uten å snakke med skiftleder, og hun er ikke her akkuratt nå

Hun: JEG SKAL BYTTE NÅÅÅÅÅÅ!!!!! :sur: Gi meg milkshake!

Ansatt: Da må du betale ekstra.

Hun: HVORFOR DET!? :frustrert:

Ansatt: Fordi milkshake er dyrere enn brus.

Det var i dette øyeblikket jeg kom foran igjen, og så bare tre kroner fly gjennom luften og en meget irritert kasserer.. Er det mulig å være så sykt uhøflig?! Vi snakker om voksne mennesker her!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dagdrømmer

Kontoer, fond o.s.v. kan de vel bare gå til DNB å fikse? Er jo samme greia, så ser ikke problemet der.

DNB skal også legge ned en stor andel av filialene sine samt at de har åpningstider som er verre enn oss. De fleste har jo en 9-16 jobb og da hjelper det jo lite at DNB stenger klokken 15 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNB skal også legge ned en stor andel av filialene sine samt at de har åpningstider som er verre enn oss. De fleste har jo en 9-16 jobb og da hjelper det jo lite at DNB stenger klokken 15 :fnise:

Godt mulig jeg er rar altså, men alle jeg ser som bruker banken er folk som er langt inn i pensjonsalderen, eller som er og søker lån e.l. og da tar de seg gjerne de timene fri uansett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ta en klassiker fra min nåværende jobb som telefonselger. Dette gjeder da ca 50% av alle utlenninger jeg ringer..

Meg: Hei, dette er [navn], jeg ringer fra [navn], snakker jeg med [eksepsjonelt innviklet navn]?

Kunde: Ja

.. blablabla

Meg: Men det jeg lurer på er..

Kunde: Nei.

Meg: Nei?

Kunde: Ikke interessang (nei, det er ikke skrivefeil)

Meg: Hva da?

Kunde: Nei takk..

Meg: Jeg skjønner ikke hva du mener, jeg har jo ikke rukket å si noe enda..

Kunde: *skriker på et annet språk*

Meg: Unnskyld?

Kunde: NEEI!

Meg: Ok, beklager. Ha en fin dag videre.

Kunde: NEI!

Meg: Ok, hadet?

Kunde: NEEEEEI!

Ved et par anledninger har jeg spurt etter [navn] personen i andre enden svarer Ja, og jeg fortsetter med det jeg skal spørre om, og oppdager at det ikke er noen i den andre enden.. Så kommer det en annen person enn den jeg snakket med i utgangspunktet, og jeg spør etter [navn] igjen. Person nr 2 svarer Ja, og jeg prøver å få til en dialog, men innser at det ikke er noen i andre enden - IGJEN. Så kommer en tredje person på røret, og jeg spør på nytt om jeg har kommet til [navn]. Person nr 3 svarer ja. Og forsvinner.. jeg legger på.

En gang møtte jeg på en utrolig vrang person. Før jeg begynner må jeg legge til at jeg hele tiden snakket i en veldig hyggelig tone.

Meg: Hei, dette er [navn], jeg ringer fra [navn], snakker jeg med [ navn]?

Kunde: Ja, det er meg.

Meg: flotte greier! Det jeg lurer på da, er..

Kunde: Nei.

Meg: Unnskyld?

Kunde: Nei.

Meg: Men..

Kunde: Nei!

Meg: Ok, be..

Kunde: Nei..

Meg: kla..

Kunde: NEI

Meg: ger..

Kunde: NEI

Meg: Ha..

Kunde: Nei

Meg: En..

Kunde: NEEEEI

Meg: Fin.

Kunde: *hyler*

Meg: dag..

Kunde: *hyler fortsatt*

Meg: Videre..

Kunde: *klikk*

- Nå må jeg nevne at dette gikk i normal fart, altså det jeg sier er sagt i det tempoet man vanligvis bruker når man snakker med noen. Jeg er veldig klar over at de fleste hater telefonselgere, men det er fint mulig å oppvise litt normal folkeskikk.. :kjefte:

Det der er forresten en vanlig samtale vi for oss på jobb. Tenk på det neste gang du skriker til en stakkars jævel som prøver å gjøre jobben sin.. *mumle*

Ohja, og så må jeg nevne han som spurte om jeg kunne ringe tilbake, han var optatt med å "ta kjærringen i ræven." - jeg trodde jeg hadde hørt feil, så jeg sa bare "hæ?" hvorpå han begynner å lage kleine stønnelyder, men han la fort på når jeg nevnte at samtalen ble tatt opp.. :lur:

Endret av Lucidmoon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Telefonsalg her også..

Skjer ofte at jeg spør etter den som er ansvarlig, og vedkommende jeg snakker med sier at det er h*n. Fem-ti minutter inn i samtale med pitching og alt, sier plutselig kunden "det er ikke jeg som er ansvarlig for dette, du må ringe senere og spørre etter ****."

*Facepalm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Lucidmoon: Hahhaa! Sikkert noen som svarer slik på pur faen når du ringer.

Er fryktelig irriterende med telefonselgere/markedsundersøkere som babbler i vei i 100 år og man selv ikke får skutt inn et eneste ord.... Gjerne med en overfrisk positiv falsk stemme.

Typisk samtale i det siste:

Selger/markedsundersøkelse/etc: "Hallo er dette Vettel?"

Jeg: "Jaaa det er det."

Selger/etc: "dette er Per fra xxxxxx, og vi har kjempetilbud på xxxxxxx, og det er slikt at xxxx....... Og DU er sikkert interessert i bla bla bla bla...... *keep on*...."

Jeg: "Nå har det seg slik at jeg ikke bor i Norge lengere, så kanskje..." (selger avbryter)

Selger: "Nei da er ikke du interessant for oss. Hadet." *Klikk*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucidmoon: Hahhaa! Sikkert noen som svarer slik på pur faen når du ringer.

Er fryktelig irriterende med telefonselgere/markedsundersøkere som babbler i vei i 100 år og man selv ikke får skutt inn et eneste ord.... Gjerne med en overfrisk positiv falsk stemme.

[..]

HAha, kan godt se for meg at det er litt slitsomt ja :P

Vi blir lært opp til at første halvdel av samtalen (etter at vi har gitt informasjon om at det er mulig å reservere seg, etc) handler om kunden, og det er dermed meningen at kunden skal snakke selv, vi skal bare stille spørsmål relatert til det vi selger eller det kunden svarer.

Uten at dette skal utarte seg til en diskosjon (edit: eller diskUsjon, alt ettersom) om tlfselgere, så må jeg bare nevne at det er overraskende mange som ikke liker at vi som ringer er positive og hyggelige. Jeg går alltid inn for å få kunden til å smile litt, uansett om det blir salg eller ikke, og hvis det er stemning for det så drar jeg gjerne en spøk eller to for å få kunden til å le.

Ved en anledning var det en som sa "Du, kan jeg spørre om en ting?" "ja, så klart!" "Hvor i alle dager får du all energien din fra?" "*ler* Energidrikk og koselige kunder?"

En gang skulle jeg slå en liten spøk med en jeg hadde en koselig tone med. Vi snakket om telefoner, og han hadde ved fler anledninger prestert å si at telefonen var vanntett. Så jeg skulle si "hva bruker du telefonen din til, bortsett fra å dusje den?" - men endte opp med å si "hva bruker du telefonen din til, bortsett fra å dusje MED den?" måtte ro den litt i land med å si at hvis jeg hadde hatt en vanntett telefon hadde jeg tatt den med meg i dusjen og spilt på den og *mumlemumle, ro ro* heldigvis tok han det fint og brøt ut i latter..

Og ja, mens jeg er inne på å ha snakket med kunder om telefoner; En gang spurte jeg en person hva han brukte telefonen til. Han tenkte seg godt om og svarte "Vel, her om dagen vasket jeg den på 90 grader i maskina" Meg: *paff* "åja.. uhm.. men når du ikke vasker den, hva bruker du den til da?" "hmm. hammer?"

Endret av Lucidmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kan dere spille den derre Møkkamann-låta av Plumbo?"

Hjelp! Hva er det du jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musiker.

Lurte i hvilken setting du ble spurt om det. Jeg skjønte det hadde med musikk å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Maruwan

Lurte i hvilken setting du ble spurt om det. Jeg skjønte det hadde med musikk å gjøre :P

Typisk sånne hore-jobber på pub eller til dans, der hvor en spiller cover-låter. Her om dagen blei jeg faktisk betalt 1000 kroner ekstra av en fyr som ville høre "Tore Tang" for andre gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk sånne hore-jobber på pub eller til dans, der hvor en spiller cover-låter. Her om dagen blei jeg faktisk betalt 1000 kroner ekstra av en fyr som ville høre "Tore Tang" for andre gang.

Au da! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei gang ei telefon fra en kunde, som selv er barnefar til to små unger tror jeg.

Samtalen gikk slik:

Meg: Hei, dette er Y...

Han(med barnegråt i bakgrunnen): Hei, er dette Legoland? Jeg ringer nå for å fortelle deg at hvis ungene mine ikke spiser opp fiskebollene i løpet av de neste 10 minuttene, så besøker vi ikke deg i sommer!

Meg: Nei såpass ja...

Han: *visker rolig når gråtingen stopper* Tusen takk, Legoline.

Så la han på. I ettertid ble jeg fortalt at hans lille stunt var et velkjent fenomen blant foreldre på internett.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Typisk sånne hore-jobber på pub eller til dans, der hvor en spiller cover-låter. Her om dagen blei jeg faktisk betalt 1000 kroner ekstra av en fyr som ville høre "Tore Tang" for andre gang.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...