Gjest Kariannne Skrevet 2. juli 2012 #1601 Del Skrevet 2. juli 2012 Vi har en kunde på butikken jeg jobber. Hun er en fin eldre dame, må forstå. Når hun handler så er det alltid noe hun må kommentere eller klage over. Her er noen av det hun har sagt. Duuu duuu.. hvorfor selger dere grønnsaker som ikke er økologisk da? Vil dere at kundene deres skal få i seg alle de giftstoffene som er sprøyta inn i appelsinene, eplene og gulrøttene deres??! Også har vi den gang hun skulle ha klippfisk. Hvor jeg ble skjelt ut fordi det sto klippfisk av loin og ikke kun "klippfisk." Det var så missvisende. Åsså den gangen hun skulle ha sjokolade, så står hun lenge å leser på innholds fortegnelsen, før hun utbryter "HVAAA???? Har de puttet palmeolje i Freia melkesjokolade også nå da????" "Duuuuu, kom her" *roper på meg* Meg: Ja, lurte du på noe? Hun: Nå får dere gi dere gi dere, hvorfor selgere dere varer med palme olje?? Meg: Skal vi se om vi finner en sjokolade uten. *finner en annen* Hun: Ja hva er prisen på den da? Meg: den koster 34 kr, freia 200 gr er på tilbud til 19.90. Hun: Ja jeg får ta den freia'n da!!!! *kikke ondskapsfull på meg* Også den beste av alle som skjedde når jeg ikke var på jobb, men var ute å gikk tur med hunden min. Hun kjente meg tydeligvis igjen og hilste. "Ossen hunderase er det da?" "Pomeranian" svarer jeg. Hun: "Åå... *tenke* er ikke de fryktelig kostbare?" Meg: "det er en dyr kilo pris for å si det sånn" Hun: "Åå, ja hvor mye ga du for den da??" Meg: "han her koster 23 tusen" Hun: * * Jasså, ja... jobber ikke du på **** da??" så gikk hun. HAHAHA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagdrømmer Skrevet 2. juli 2012 #1602 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er mulig at jeg mangler noe info her, men logikken bak den der skjønte jeg ikke. Dustefolk. Alle postkontorene i Norge bortsett fra 30 stykker skal legges ned iløpet av 2013-2014 som følge av driftskostnader og lavere etterspørsel. En stor andel av Postens kunder er derfor svært glade fordi det betyr at vi erstattes med Post I Butikk - noe som vil bety at de kan hente pakkene sine på kvelden fordi butikken har lengre åpningstid, og de har ikke akkurat vært beskjedne med å fortelle oss som står i kassene om det. Det fryder meg bare at de får et helvetes problem når de ikke lenger har noe sted å gå til når de trenger å ordne opp i kontoer, fond, dødsbo eller generelt trenger hjelp til å ordne med post eller økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1603 Del Skrevet 2. juli 2012 Alle postkontorene i Norge bortsett fra 30 stykker skal legges ned iløpet av 2013-2014 som følge av driftskostnader og lavere etterspørsel. En stor andel av Postens kunder er derfor svært glade fordi det betyr at vi erstattes med Post I Butikk - noe som vil bety at de kan hente pakkene sine på kvelden fordi butikken har lengre åpningstid, og de har ikke akkurat vært beskjedne med å fortelle oss som står i kassene om det. Det fryder meg bare at de får et helvetes problem når de ikke lenger har noe sted å gå til når de trenger å ordne opp i kontoer, fond, dødsbo eller generelt trenger hjelp til å ordne med post eller økonomi. Jeg liker postkontorene jeg. Post i butikk er liksom så...upersonlig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 2. juli 2012 #1604 Del Skrevet 2. juli 2012 Liker ikke kunder som IKKE hører etter, å som heller ikke forstår Kunde: Jeg skal ha en toast Meg: Ja, hvilken da? Vi har enten med ost/skinke, eller ost/skinke/pest/tomat på. Kunde: ... Nå forsto jeg ikke Og jeg gjentar det samme ørten ganger før vi blir enige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 2. juli 2012 #1605 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg opplevde ofte mens jeg jobbet i klesbutikk å måtte fotfølge kunden rundt i salgsavdelingen for å hjelpe dem å regne ut ny pris på varer på 50% salg. Tydeligvis var det veldig vanskelig å regne ut hva halve prisen ble. Og så hadde vi disse artige kundene som aldri stolte på oss når vi sa at vi var helt utsolgt for et plagg i en spesiell størrelse. Da ble samtalene omtrent sånn: Kunde: har dere denne i str M? Jeg: Nei dessverre, vi er helt utsolgt for den størrelsen. Kunde: så dere har ingen igjen i den størrelsen? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: Du har ikke noen på lageret da? Jeg: Nei, dessverre. Kunden: Er du helt sikker at du ikke har et plagg i den størrelsen liggende bak der? Jeg: Det er jeg brennsikker på, men jeg kan alltids sjekke (går inn på det bittelille lageret vårt og leter raskt gjennom hyllene. Jeg vet hvor mange vi fikk inn i den størrelsen og hvor mange som er solgt så jeg VET at vi er helt utsolgt, men hva gjør man ikke for kunden?) Nei, som jeg trodde; vi er helt utsolgt og har ingen igjen på lageret heller. Kunden: *tenker seg om* Dere har ikke noen som har blitt byttet inn da? Jeg: Nei, da hadde de blitt registrert og lagt ut i butikken igjen. Noen ganger måtte jeg både lete ekstra gjennom klærne og sjekke datasystemet for å overbevise kunden om at vi faktisk var utsolgt. Det var tydelig at de trodde vi enten løy eller hadde et hemmelig ekstralager for spesielle kunder. Jeg har faktisk også opplevd å få en illsint dame i fleisen fordi hun ville klage på at en t-skjorte hun hadde kjøpt på salg for et halvt år siden, hadde så kraftig søm på merkelappen i nakken at hun ikke fikk fjernet dem. Siden hun ikke tålte lappen og ble sår av den, og ikke fikk fjernet den, var t-skjorten helt ubrukelig. Vi måtte jo også skjønne at sånn kunne hun jo ikke ha det, så t-skjorten skulle byttes! Jeg prøvde rolig (mens det kokte inni meg) å forklare at vi ikke byttet salgsvarer med unntak av reklamasjon, og at "for sterk søm" ikke var noen reklamasjonsgrunn. Damen gikk helt i fistel og klasket t-skjorta på disken med klar beskjed om at vi hadde bare med å ta imot for hun skulle ikke ha denne. Hun hadde til og med ødelagt t-skjorta litt i sin iver etter å fjerne lappen, men det var selvsagt bare vår feil siden vi solgte sånne t-skjorter med merkelapper som var så vanskelig å fjerne. Jeg ble bare helt satt ut og måtte ringe både daglig leder og sjefen for å finne ut av dette merkelige dilemmaet. De ble like sjokkerte som meg men valgte å ta inn t-skjorten rett og slett for å roe ned den illsinte kunden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paw Skrevet 3. juli 2012 #1606 Del Skrevet 3. juli 2012 Mens dere er inne på det med "ikke godkjent" og bankterminalproblemene.. Jeg har faktisk panikk for å plutselig få "ikke godkjent" mens jeg står i en kasse og har masse varer på bånd, og det er kø bak meg. Får helt svette og må sende saldosms 1-2 ganger før jeg går bort for å betale. Ser for meg at dere bak kassa blir dritsure og det blir regne texas Over til noe annet, jeg kan tenke meg at mange godt voksne kunder gjør seg ekstra vrang og står hardt på sitt for de vet at tilslutt vil motparten bli så lei at de bare lar personen få viljen sin Det kan vel forklare noen av de absurde episodene som blir skrevet her inne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paw Skrevet 3. juli 2012 #1607 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg opplevde ofte mens jeg jobbet i klesbutikk å måtte fotfølge kunden rundt i salgsavdelingen for å hjelpe dem å regne ut ny pris på varer på 50% salg. Tydeligvis var det veldig vanskelig å regne ut hva halve prisen ble. Og så hadde vi disse artige kundene som aldri stolte på oss når vi sa at vi var helt utsolgt for et plagg i en spesiell størrelse. Da ble samtalene omtrent sånn: Kunde: har dere denne i str M? Jeg: Nei dessverre, vi er helt utsolgt for den størrelsen. Kunde: så dere har ingen igjen i den størrelsen? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: Du har ikke noen på lageret da? Jeg: Nei, dessverre. Kunden: Er du helt sikker at du ikke har et plagg i den størrelsen liggende bak der? Jeg: Det er jeg brennsikker på, men jeg kan alltids sjekke (går inn på det bittelille lageret vårt og leter raskt gjennom hyllene. Jeg vet hvor mange vi fikk inn i den størrelsen og hvor mange som er solgt så jeg VET at vi er helt utsolgt, men hva gjør man ikke for kunden?) Nei, som jeg trodde; vi er helt utsolgt og har ingen igjen på lageret heller. Kunden: *tenker seg om* Dere har ikke noen som har blitt byttet inn da? Jeg: Nei, da hadde de blitt registrert og lagt ut i butikken igjen. Noen ganger måtte jeg både lete ekstra gjennom klærne og sjekke datasystemet for å overbevise kunden om at vi faktisk var utsolgt. Det var tydelig at de trodde vi enten løy eller hadde et hemmelig ekstralager for spesielle kunder. Det minner meg om en episode jeg prøvde på en genser, men jeg ville ha den i den andre fargen som lå der. Problemet var bare at størrelsen min var ikke der. Så jeg går til damen i kasssen og spør om de ikke har denne genseren i størrelsen min. Hun sjekker alle som ligger på bordet, og går å sjekker på lageret.. Nei, det hadde de visst ikke. Jeg spør om hun er helt sikker og hun svarer bestemt ja. Moren min som var med sjekket de på bordet en gang til selv og gikk til en annen dame som jobbet i butikken å spørte om de hadde denne i størrelsen min på lageret. Damen går ut på lageret, og kommer tilbake med genseren i størrelsen min... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. juli 2012 #1608 Del Skrevet 3. juli 2012 Mens dere er inne på det med "ikke godkjent" og bankterminalproblemene.. Jeg har faktisk panikk for å plutselig få "ikke godkjent" mens jeg står i en kasse og har masse varer på bånd, og det er kø bak meg. Får helt svette og må sende saldosms 1-2 ganger før jeg går bort for å betale. Ser for meg at dere bak kassa blir dritsure og det blir regne texas Over til noe annet, jeg kan tenke meg at mange godt voksne kunder gjør seg ekstra vrang og står hardt på sitt for de vet at tilslutt vil motparten bli så lei at de bare lar personen få viljen sin Det kan vel forklare noen av de absurde episodene som blir skrevet her inne Slapp av, det skjer så mange ganger i løpet av en dag at vi alltid har en haug med måter du kan løse det på. De fleste blir flaue, men er lykkelige over at jeg takler det på en så fin og rolig måte. For dem er det jo helt forferdelig, for meg er det en helt hverdagslig ting som jeg har masse løsninger for Ja, noen kunder er vrange bare for å være vrange. Husker det paret som hadde kjørt ens ærend fra Ski til Oslo for å bytte en surret skinke som var dårlig. De hadde ikke kjørt helt til butikken vår for å bytte den, men for å klage over dårlig vare og kreve både ny vare, penger tilbake OG fire hundre kroner(?!) som kjøregodtgjørelse for at de måtte kjøre så langt for å få bytte. Sjefen min stod og snakket med dem i tjue minutter og prøvde å forklare at de kunne jo ha dratt innom butikken i Ski uten problem, mens han egentlig prøvde å ikke le. Men dama var svært påståelig og herjet på. Mannen så ut som han innså at ideen egentlig var komplett idiotisk etter hvert. Han så ut som han hadde lyst å synke i gulvet på vegne av sin kone. Sjefen var både oppgitt og lattermild etterpå. Herlighet for et menneske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samosa Skrevet 3. juli 2012 #1609 Del Skrevet 3. juli 2012 Irriterende moment: Når to eller flere (å gud, når de er flere enn to!!) fjortiser kommer innom Subway og steller seg i kø og INGEN vet hva de skal ha, ALLE er superkresne og de bruker 5 minutter hver på å bestemme seg på hva de skal ha og køen bak bare bygger seg opp og i tillegg fniser og kniser for hvert andre ord de sier. Jææævla idioter, tenker jeg da. Ser du ikke at jeg er ALENE på jobben? Tror du virkelig at jeg ikke har noenting annet å gjøre som for eksempel å lage alle grønnsakene og alt kjøttet i disken til morgendagen, vaske hele butikken og utføre de daglige oppgavene mine? Spesielt er det irriterende når du er alene på jobb, noe jeg nesten alltid er. Prikken over i-en når de ramler inn 10 minutter før stengetid og jeg må stå der i 20 minutter etter stengetid og misse bussen min og derfor ikke komme hjem før tolv, selv om jeg kunne ha vært hjemme klokka ti.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samosa Skrevet 3. juli 2012 #1610 Del Skrevet 3. juli 2012 En kunde på jobben istad: Han: Heihei, jeg skulle gjerne hatt noe godt, jeg. Noe som smaker bra! Jeg: Vi har det og det og det og bestselgeren vår er det, men personlig så er det min favoritt..... Han: Njaa.. vettu hva, bare lag noe til meg, du! Jeg: Okei, da blir det en melt :-) Han: Nei, jeg skulle jo ha noe godt, jo.. ikke det. Forventer du at JEG skal vite hva DU syns er godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. juli 2012 #1611 Del Skrevet 3. juli 2012 Kunde: Jeg skal ha en toast Meg: Ja, hvilken da? Vi har enten med ost/skinke, eller ost/skinke/pest/tomat på. ...jeg vet ihvertfall hvilken jeg IKKE ville valgt! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juli 2012 #1612 Del Skrevet 3. juli 2012 Det fryder meg bare at de får et helvetes problem når de ikke lenger har noe sted å gå til når de trenger å ordne opp i kontoer, fond, dødsbo eller generelt trenger hjelp til å ordne med post eller økonomi. Kontoer, fond o.s.v. kan de vel bare gå til DNB å fikse? Er jo samme greia, så ser ikke problemet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. juli 2012 #1613 Del Skrevet 3. juli 2012 Kontoer, fond o.s.v. kan de vel bare gå til DNB å fikse? Er jo samme greia, så ser ikke problemet der. Ikke hvis de har postbanken-konto. Da kan ikke DNB gjøre så veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swipper Skrevet 3. juli 2012 #1614 Del Skrevet 3. juli 2012 Ikke hvis de har postbanken-konto. Da kan ikke DNB gjøre så veldig mye. Er ikke dette det samme nå da? Da postbanken slo seg sammen med DNB gikk jeg automatisk over dit. Er det ikke sånn med alle? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. juli 2012 #1615 Del Skrevet 3. juli 2012 Er ikke dette det samme nå da? Da postbanken slo seg sammen med DNB gikk jeg automatisk over dit. Er det ikke sånn med alle? Åh, har de slått seg sammen? Det hadde ikke jeg fått med meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 3. juli 2012 #1616 Del Skrevet 3. juli 2012 Åh, har de slått seg sammen? Det hadde ikke jeg fått med meg. Jepp, postbanken eksisterer ikke lengre, tror det var i fjor en gang at dnb tok over. Jeg, som hadde postbanken, gikk automatisk over til dnb da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. juli 2012 #1617 Del Skrevet 3. juli 2012 Da vet jeg det nå. Men poenget var vel at kundene da må i en bank og ikke bare i en butikk som får post i butikk, siden PiB ikke har de samme kvalifikasjonene som et postkontor har Og det er jo ikke sikkert at det ligger noen bank rett ved der postkontoret blir nedlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn&co Skrevet 3. juli 2012 #1618 Del Skrevet 3. juli 2012 Mens dere er inne på det med "ikke godkjent" og bankterminalproblemene.. Jeg har faktisk panikk for å plutselig få "ikke godkjent" mens jeg står i en kasse og har masse varer på bånd, og det er kø bak meg. Får helt svette og må sende saldosms 1-2 ganger før jeg går bort for å betale. Ser for meg at dere bak kassa blir dritsure og det blir regne texas Jeg blir aldri sur når slikt skjer. Jeg bruker å være ekstra hyggelig med slike for jeg vet hvor pinlig det kan være. Det er jo bare å lagre salget så kommer de tilbake å betale når de har fått overført penger Dessuten skjer det mange ganger for dag og du er overhode ikke alene. Mange har glemt pengene i bilen eller HJEMME for den saks skyld, så må de dra helt hjem for å hente penger. Ikke noe problem, bare de faktisk kommer tilbake eller sier at de ikke skal ha det da, så vi kan hive det tilbake i hyllene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 3. juli 2012 #1619 Del Skrevet 3. juli 2012 En annen gang kom to polakker inn i butikken og skal hente ut rekommandert post. Vi var på dette tidspunktet to i kassa fordi det var midt i rushet, og jeg kunne ta meg av polakkene (som forsåvidt bare snakket engelsk) - problemet med å hente ut den typen post er at man må vise legitimasjon. Og problemet til denne mannen var det at den eneste gyldige legitimasjonen han hadde lå i posten han skulle hente. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle håndtere dette, og måtte spørre kollegaen min. Vi bytta plass, slik at jeg tok kassa, og hun post. Desverre viser det seg at hun som kan noe om posten IKKE kan engelsk. Og jeg som er relativt god i engelsk kan ikke posten. Så vi måtte begge stå i posten, jeg som tolk, og hun som problemløser. Dette førte naturlig til at køen i kassa snart strekker seg rundt halve butikken, og folk blir naturlig nok irriterte. Men vi finner null løsning på hva vi skal gjøre med stakkaren i posten, og må rett og slett bare be han evt vente eller komme tilbake en annen dag.. Stakkars mann, lurer på om han noen gang fikk posten sin. Det vi gjør i sånne situasjoner når legitimasjon ligger inni rekomandertbrev så må vi stå to i posten, åpne brevet og ta ut legitimasjonen for så å bruke denne for å levere ut brevet. Man må være to for å kunne dokumentere at vi har åpnet brevet og legitimasjonen lå inni. Har kun skjedd meg en gang! Jeg kom på litt flere episoder! Hadde en gang en kunde som ba meg om å ringe butikksjefen, jeg tar opp telefonen jeg hadde i posten og ber sjefen komme ned fordi det var en kunde som ville prate med han. Sjefen kommer og jeg hører kunden si "kan du bestille en taxi til meg?" Jeg hadde lyst til å synke langt under kassa. Sjefen hos oss har veldig mye å gjøre, og selvom jeg smetter inn i kassa om det er kø når han går forbi så jobber han mest med administrative ting enn generelle butikkting. Han tok det heldigvis med et smil og bare lo. Hadde ei i går som kom med et 9v batteri(røykvarselbatteri). Hun skulle ha et sånt, så jeg hentet de to typene vi hadde. Hun sa det var det samme hun skulle bare ha et. Så jeg valgte å selge det billigste. Senere på dagen kom hun tilbake for batteriet passet ikke! Jeg prøvde å forklare at et 9v batteri er et 9v batteri og det er det samme hvilket merke det er. Hun måtte gjerne få bytte og prøve det andre, men jeg sa til hun at det var akkurat det samme. Hun ble fly forbanna på meg fordi jeg prøvde å spare hun de to kronene og nok en bomtur hjem, men jeg lot hun betale de to kronene og få med seg det andre batteriet. Jeg så ikke vitsen med å diskutere at vi egentlig ikke bytter åpnede pakker. Jeg har fått en del ansvar for kasseomerådet på jobben så jeg tar meg av en del av de kranglete kundene. Er ikke alltid like ålreit å være den som får bøtter med kjeft, men smilet mitt må de jobbe hardt for å få vekk. Jeg vet at ingenting irriterer sure kunder mer enn en blid kundebehandler! Dessuten håper jeg litt at de smiler når de går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stina_00 Skrevet 3. juli 2012 #1620 Del Skrevet 3. juli 2012 Jobbet i skobutikk da en jente kom og skulle levere tilbake et par ultramøkkete tøysko (typ 149,-) som de selger i alle skobutikker. Da jeg spurte henne om de var ødelagte sa hun bare "JA DU SER VEL AT DE ER KLISSVÅTE??" EEh ja, men vi kan ikke ta imot sko bare fordi de er våte. "SKO SKAL VÆRE VANNTETTE SÅ DISSE ER DET NOE FEIL MED" Det verste var at de ikke var kjøpt i vår butikk engang, men noe rask fra en bod i hellas ellerno! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå