Gjest Dagdrømmer Skrevet 2. juli 2012 #1581 Del Skrevet 2. juli 2012 Nå skal man være litt forsiktig med å påstå at kunden ikke har penger på kortet, har jobbet mye sammen med BBS og andre terminalleverandører og det er utrolig hvor mange av tilfellene det faktisk er bankterminalen eller systemet det er noe galt med - og ikke kundens feil. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 2. juli 2012 #1582 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 2. juli 2012 #1583 Del Skrevet 2. juli 2012 Usikker på om denne har blitt skrevet ned i tråden tidligere, men vi har nå fått to kasser på jobb og det er skremmende mange som tror de kan stille seg i den uåpnede kassen når vi er en person på jobb og snike seg forbi køen på den måte. Folk blir sure, slenger med leppen, knippser, himler med øynene og er generelt drittfrekke når man fokuserer på køen i den åpne kassen. Heldigvis er de som faktisk stiller seg i kø stort sett forsåelsesfull og tolmodige, men de som slenger ting på disken, sukker, himler med øynene og kommer med utbrudd av typen "Skal jeg få hjelp jeg!?" , "Vil du ha betaling eller?" begynner å gå meg på nervene... Kjære KG-brukere, om du er i en butikk med to kasser, hvorav den ene er betjent med kø forran, så funker det ikke å bare stille seg i kasse nr. 2 og forvente å bli betjent asap. Skulle kassen bli åpnet er det ikke for deg, men de tolmodige menneskene som sto i kø lenge før du kom... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 2. juli 2012 #1584 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg jobbet som tech support i mange år: "Jeg får feil brukernavn\passord når jeg skal logge på maskinene min og jeg er sikker på at jeg bruker korrekt passord!" "Har du sjekket at ikke CAPS LOCK er på?" "JA!" "Om du ser oppe til høyre på tastaturet, er det da ett lys i en lampe merket med A?" "Ja det er det" "Da må du trykke på den knappen som det står CAPS LOCK på." "Ja nå funker det! Hva gjorde du?" ... Jeg jobber med rapporter nå. Mye kjekkere... PLBCAK - Problem Located Between Chair And Keyboard 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 2. juli 2012 #1585 Del Skrevet 2. juli 2012 Kunde: Jeg skal ha en burger med ost/en burger med bacon. (Lol, hvorfor ikke si cheeseburger/baconburger?) Min kone bestiller hamburger med ost om det er det hun skal ha. Hun er tilhenger av å bruke norske ord når det er å finne. Cheeseburger er ikke et norsk ord. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 2. juli 2012 #1586 Del Skrevet 2. juli 2012 Denne tråden er bare helt fantastisk og jeg kjenner meg igjen i det meste Jeg jobber i klesbutikk, men dette er også noe jeg opplever at skjer i andre butikker også, spesielt dagligvarebutikker. Det er laaaang kø og folk venter på å få betale og venter tolmodig i kø som vanlig oppegående mennsker med sosiale antenner. Så kommer det en mann (alltid en mann etter min erfaring) som skal ha én/få ting, og sier "jeg skal bare ha denne, jeg" med et smil og går forbi hele køen rett opp til kassa og legger varen på disken/båndet. Seriøst, hvorfor tror menn at dette er greit?! Og hvorfor er det kun menn som gjør dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swipper Skrevet 2. juli 2012 #1587 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Usikker på om denne har blitt skrevet ned i tråden tidligere, men vi har nå fått to kasser på jobb og det er skremmende mange som tror de kan stille seg i den uåpnede kassen når vi er en person på jobb og snike seg forbi køen på den måte. Folk blir sure, slenger med leppen, knippser, himler med øynene og er generelt drittfrekke når man fokuserer på køen i den åpne kassen. Heldigvis er de som faktisk stiller seg i kø stort sett forsåelsesfull og tolmodige, men de som slenger ting på disken, sukker, himler med øynene og kommer med utbrudd av typen "Skal jeg få hjelp jeg!?" , "Vil du ha betaling eller?" begynner å gå meg på nervene... Kjære KG-brukere, om du er i en butikk med to kasser, hvorav den ene er betjent med kø forran, så funker det ikke å bare stille seg i kasse nr. 2 og forvente å bli betjent asap. Skulle kassen bli åpnet er det ikke for deg, men de tolmodige menneskene som sto i kø lenge før du kom... Kjenner meg så altfor godt igjen! Kom forresten en mann innom med hele familien sin en gang. Det var bestemor, mor og far + en haug med barn. Bestemora lurte på om vi ikke hadde noe drikke med alkohol i (jobber i Narvesen), mens faren i familien skulle ha sex blader som han og kona kunne runke/fingre til. Må legge til at han samtidig som han forklarte viste bevegelser med hendene hvordan de hadde tenkt å gjøre det. Holdt seriøst på å dø! SKIVELEIF Endret 2. juli 2012 av Swipper 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crow Skrevet 2. juli 2012 #1588 Del Skrevet 2. juli 2012 "Så skal jeg ta ut penger, hente pakke, tippe OG ja, jeg må ha snus, røyk, Paracet og Ibux!" - Jeg svarer: "Klart, hvor kommer pakken ifra?" - Jeg tenker: Skal jeg hente barna dine på skolen, lage middag til de, booke ferieturen din til neste år, kjøpe klærne dine OG ligge med mannen din i samme slengen også? Nå er det nå engang sånn at en del pakker faktisk må hentes på butikk. Hvis vi vil ha ut varer vi har bestilt og betalt for må vi nødvendigvis plage den i kasse til å levere den ut. Jeg sluttet helt å handle på en nettbutikk fordi at jeg måtte reise til en spesiell butikk for å hente ut pakkene. Hver gang jeg skulle hente ut en pakke oppførte den i kassa seg som om jeg virkelig forsuret dagen deres. Lite trivelig faktisk. Og ja, det hender faktisk at jeg har bruk for enkelte varer som står innenfor kassen. Hvor skal vi egentlig kjøpe alle varene uten å være til bry for noen? Og ja, jeg har også jobbet i kasse, så jeg går virkelig inn for å være høflig og hyggelig hver gang. Forstår at dette er et utslag av frustrasjon, men kundene må jo strengt talt få lov til å handle. Sure folk i kassene sender meg glatt videre til neste butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimorna Skrevet 2. juli 2012 #1589 Del Skrevet 2. juli 2012 Min kone bestiller hamburger med ost om det er det hun skal ha. Hun er tilhenger av å bruke norske ord når det er å finne. Cheeseburger er ikke et norsk ord. Jeg kunne ha gitt henne en klem! Jeg bestilte "osteburger", og fyren i kassa skjønte ingenting. Jeg gidder heller ikke bruke engelske ord om det ikke er helt nødvendig. De ler sikkert av meg, men det driter jeg i. :gjeiper: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 2. juli 2012 #1590 Del Skrevet 2. juli 2012 Nå er det nå engang sånn at en del pakker faktisk må hentes på butikk. Hvis vi vil ha ut varer vi har bestilt og betalt for må vi nødvendigvis plage den i kasse til å levere den ut. Jeg sluttet helt å handle på en nettbutikk fordi at jeg måtte reise til en spesiell butikk for å hente ut pakkene. Hver gang jeg skulle hente ut en pakke oppførte den i kassa seg som om jeg virkelig forsuret dagen deres. Lite trivelig faktisk. Og ja, det hender faktisk at jeg har bruk for enkelte varer som står innenfor kassen. Hvor skal vi egentlig kjøpe alle varene uten å være til bry for noen? Og ja, jeg har også jobbet i kasse, så jeg går virkelig inn for å være høflig og hyggelig hver gang. Forstår at dette er et utslag av frustrasjon, men kundene må jo strengt talt få lov til å handle. Sure folk i kassene sender meg glatt videre til neste butikk. Hadde da virkelig skjønt dette om jeg faktisk hadde svart surt, men jeg gir kundene mine den beste service som de kan få. Hva jeg tenker er noen ganger en annen sak. Jeg smiler, er blid og hyggelig til alle mine kunder. Jeg har til dags dato ikke fått en klage fra noen, tvert imot kommer kundene og sier til meg at de liker så godt å handle hos meg fordi jeg er så hyggelig. Har også gjentatte ganger fått beskjed om å komme på kontoret til sjefen (har da trodd jeg har gjort noe galt) bare for at han skulle vise meg en mail han har fått fra en kunde som skryter av kassadamen for så å si at dette var en trivelig beskjed å få. Når man får høre ting gang på gang, så er det en naturlig reaksjon fra hjernen at man reagerer med litt oppgitthet. Saken for meg er at jeg ikke skal ta noe av dette ut på kundene, for de har virkelig ikke gjort noe galt. Dette er hva som foregår inne i hodet mitt og den gangen jeg bestemmer meg for å ta det ut på en stakkars, uskyldig kunde, er jeg ferdig i dagligvarebransjen for min del. LETT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibanez Skrevet 2. juli 2012 #1591 Del Skrevet 2. juli 2012 Hahaha! Jeg jobber i matbutikk. Det er lang kø, jeg kommer for å åpne neste kasse, så spør de i den første køen: "Er du ledig?" Har ikke telling på hvor mange ganger det skjer hver dag.... Bare til å si "ledig kasse!" litt høyt så slipper man spørsmål, og får en bedre flyt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1592 Del Skrevet 2. juli 2012 Bare til å si "ledig kasse!" litt høyt så slipper man spørsmål, og får en bedre flyt Det er nettopp det; de spør "Er det ledig her?/Er du åpen?" ETTER at du har ropt ut høyt og tydelig LEDIG KASSE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagdrømmer Skrevet 2. juli 2012 #1593 Del Skrevet 2. juli 2012 (Ikke Mastercard, vi snakker vanlig bankkort) Kunde: Jeg skal ta ut 3000 kroner. Jeg: Værsågod, bare sett inn kortet i terminalen og slå koden din. *Kortet avvist pga manglende dekning* Jeg: Prøv igjen du, det kan godt hende det er en feil med terminalen vår. *Kortet avvist pga manglende dekning* Kunden ser bare rart på meg. Jeg: Er du sikker på at du har så mye penger på bankkortet ditt? Kunden ser fortsatt rart på meg og sier: Jeg skal ta ut 3000 kroner. Jeg: La oss sjekke saldoen din. *Saldoen viser 1000 kroner* Jeg: Du forstår vel at du ikke kan ta ut penger du ikke har? Dette forstod ikke kunden og jeg måtte stå og forklare i nærmere ti minutter hvorfor hun ikke fikk tatt ut pengene, og hun fortsatte å gjenta at jo de tre tusen kronene skulle hun ha. Det endte opp med at jeg tok ut de resterende tusen kronene hun hadde på konto, ga henne dem samt saldooversikt og ønsket henne en videre god dag... Jeg må ærlig innrømme at jeg var en smule oppgitt resten av vakten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1594 Del Skrevet 2. juli 2012 *snipp* Dette forstod ikke kunden og jeg måtte stå og forklare i nærmere ti minutter hvorfor hun ikke fikk tatt ut pengene, og hun fortsatte å gjenta at jo de tre tusen kronene skulle hun ha. Det endte opp med at jeg tok ut de resterende tusen kronene hun hadde på konto, ga henne dem samt saldooversikt og ønsket henne en videre god dag... Jeg må ærlig innrømme at jeg var en smule oppgitt resten av vakten. Det beste er når de setter opp et sånt blankt blikk og virkelig ikke ser ut som de forstår ordene som kommer ut av munnen din. Da får jeg forferdelig lyst til å bitchslappe dem herfra til Haugesund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagdrømmer Skrevet 2. juli 2012 #1595 Del Skrevet 2. juli 2012 Det beste er når de setter opp et sånt blankt blikk og virkelig ikke ser ut som de forstår ordene som kommer ut av munnen din. Da får jeg forferdelig lyst til å bitchslappe dem herfra til Haugesund. Ja, ikkesant, der stod kvinnemennesket og stirret helt blankt på meg mens køen bak bare vokste og vokste. Jeg er egentlig ganske berømt i området for å ha en velsignet lang tålmodighet, men akkurat der og da så sprakk smilet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1596 Del Skrevet 2. juli 2012 Ja, ikkesant, der stod kvinnemennesket og stirret helt blankt på meg mens køen bak bare vokste og vokste. Jeg er egentlig ganske berømt i området for å ha en velsignet lang tålmodighet, men akkurat der og da så sprakk smilet mitt. Du har også utviklet en selvdisiplin som ville fått enhver samuraikriger til å selvantenne av misunnelse? Herregud noen folk altså. Jeg er særlig fan av de som TYDELIG hører OG ser at du sier hei med den aller hyggeligste stemmen i verden, og allikevel presterer å se dumt på deg som om du er noe ekkelt de har fått på skoen. -.- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagdrømmer Skrevet 2. juli 2012 #1597 Del Skrevet 2. juli 2012 Du har også utviklet en selvdisiplin som ville fått enhver samuraikriger til å selvantenne av misunnelse? Herregud noen folk altså. Jeg er særlig fan av de som TYDELIG hører OG ser at du sier hei med den aller hyggeligste stemmen i verden, og allikevel presterer å se dumt på deg som om du er noe ekkelt de har fått på skoen. -.- En annen ting jeg ofte opplever som kundebehandler er når jeg høflig og blid sier "Værsågod neste, heihei, hva kan jeg hjelpe deg med?" og kundens første reaksjon er "UK74" og bare stirrer på meg. Ikke noe "Hei", "jeg skal hente en pakke", "takk" eller lignende. Også har vi dem som forteller oss hvor sinnsykt glade de er for at vi skal nedlegges slik at de kan hente pakkene sine klokken ti om kvelden, uten å tenke på at alle oss som står i kassene faktisk holder på å miste jobben vår. Da får jeg bare lyst til å slenge pakken i trynet på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1598 Del Skrevet 2. juli 2012 Også har vi dem som forteller oss hvor sinnsykt glade de er for at vi skal nedlegges slik at de kan hente pakkene sine klokken ti om kvelden, uten å tenke på at alle oss som står i kassene faktisk holder på å miste jobben vår. Da får jeg bare lyst til å slenge pakken i trynet på dem. Det er mulig at jeg mangler noe info her, men logikken bak den der skjønte jeg ikke. Dustefolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 2. juli 2012 #1599 Del Skrevet 2. juli 2012 Fantastisk tråd!! Jeg kjenner meg igjen i alt for mye av det dere skriver! Der jeg jobber har vi to kasser, er det rolig eller om jeg er alene på jobb setter vi opp ett stengt kasse skilt i den ene kassen. Skiltet er stort og det står KASSE STENGT, VENNLIGST BENYTT NESTE KASSE. Alikevel kommer det 3-5 kunder hver dag som står og ser ut i luften RETT OVER skiltet og venter på at jeg skal betjene de. Samtidig står jeg og betjener kunder i andre kassen. ARRRRGH. Beste er de som skal ha masse ting og danderer de fint rundt skiltet uten å se det, dersom jeg skal stenge så er den kassen stengt og oppgjort og da blir det mye ufff-ing over at de må bære tingene over til den andre kassen som befinner seg tre meter til venstre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 2. juli 2012 #1600 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror Dagdrømmer jobber i en butikk eller på ett potkontor som skal legges ned, noe ikke alle mennesker har særlig fintfølelse rund, f.eks de som kan finne på å si at de er glad arbeidsplassen skal nedlegges så får de post i butikk med bedre åpningstider. Ikke akkurat hyggelig å høre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå