Gjest ms_kwang Skrevet 1. juli 2012 #1561 Del Skrevet 1. juli 2012 Mye morsomt her! Jobber selv på Subway og en dag kom det en kunde inn: Kunde: Har dere noen baguetter her? Meg: Ja, dette er jo tross alt Subway, hehe (ler litt) Kunde: Så dere har baguetter, da? Det var bilde av fem forskjellige baguett-typer RETT foran ansiktet hans og et helt skap med ferdigstekte baguetter stod rett bak meg... Var på jobb istad, så kommer det en dame inn: Dame: Skal ha den som koster 20 kroner. Meg: Ja, hva skal du ha på den? Dame: Jeg sier jo at jeg skal ha den som koster 20 kroner, da spør du ikke om hva jeg skal ha på den vel! Meg: Du kan velge mellom skinke, kalkun eller tunfisk. Hva skal det være? Dame: JEG SKAL HA DEN SOM KOSTER 20, SIER JEG JO!!!! Bare tok skinke og gadd ikke å prøve å være hyggelig engang Hihi Jeg er en av de kundene som ikke klarer å bestemme meg, slenger en hundrelapp over disken og sier "Surprise me!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 1. juli 2012 #1562 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg hadde en narkoman en gang som lagde hull i et bilde og forlangte å få rabatt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 1. juli 2012 #1563 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Tenkte jeg skulle notere ned noe av det jeg hører mest i min jobb som kassadame. Tror mange av dere som jobber i butikk kommer til å kjenne dere igjen i dette. "Neida, jeg trenger ikke kvittering, får da ikke noe igjen på den uansett/ får da ikke noe igjen på skatten uansett." - Jeg svarer: "Nei, det er sant. Dessverre." - Jeg tenker: -.- "Nei, bare legg kvitteringen i arkivet du" - Jeg svarer: "Takk, det skal jeg gjøre vettu!" *blunke* - Jeg tenker: Eller så bare driter jeg i å skrive den ut i utgangspunktet. "Sitter du her og venter på meg du da/Sitter du her og er arbeidsledig?" - Jeg svarer: "Ja, nå har jeg ventet lenge på deg" eller "Ja,nå var det godt du kom og ga meg noe å gjøre her!" - Jeg tenker: Ja, for jeg har jo virkelig ikke noe å gjøre når det ikke er kø. Hyllene rydder jo seg selv og avisene sender seg selv i retur og jeg er selvfølgelig arbeidsledig med 30timer kassaarbeid i uka. MOST DEFO! "Jobber du her?" - Jeg svarer: "Ja, er det noe du lurer på?/Trenger du hjelp?" - Jeg tenker: Nei, jeg bare synes de har så jævla fine klær her mens jeg tenkte at det ville være artig å rydde litt i hyllene. "Haaaloo, er det noen i kassa her?" - Jeg svarer: "Jada, bare begynn å legg på varene du så kommer jeg med en gang." - Jeg tenker: NEI! "IKKE GODKJENT?? Det SKAL være penger på kortet? Det må være noe galt med kassa!" - Jeg svarer: "Ja, ikke vet jeg, men du kan jo prøve å dra hjem/ringe å sjekke, så kan jeg ta vare på varene dine her imens." - Jeg tenker: Nei, du har IKKE penger på kortet og jeg VET IKKE hva som er problemet, ser vi ut som en bank? Helvette! "Så skal jeg ta ut penger, hente pakke, tippe OG ja, jeg må ha snus, røyk, Paracet og Ibux!" - Jeg svarer: "Klart, hvor kommer pakken ifra?" - Jeg tenker: Skal jeg hente barna dine på skolen, lage middag til de, booke ferieturen din til neste år, kjøpe klærne dine OG ligge med mannen din i samme slengen også? Noen av de jeg kommer på i denne runden, men jeg vil nok oppdatere! Skrivefeil. Endret 1. juli 2012 av She_Leiva 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sol Jenta Skrevet 1. juli 2012 #1564 Del Skrevet 1. juli 2012 Tenkte jeg skulle notere ned noe av det jeg hører mest i min jobb som kassadame. Tror mange av dere som jobber i butikk kommer til å kjenne dere igjen i dette. "Neida, jeg trenger ikke kvittering, får da ikke noe igjen på den uansett/ får da ikke noe igjen på skatten uansett." - Jeg svarer: "Nei, det er sant. Dessverre." - Jeg tenker: -.- "Nei, bare legg kvitteringen i arkivet du" - Jeg svarer: "Takk, det skal jeg gjøre vettu!" *blunke* - Jeg tenker: Eller så bare driter jeg i å skrive den ut i utgangspunktet. "Sitter du her og venter på meg du da/Sitter du her og er arbeidsledig?" - Jeg svarer: "Ja, nå har jeg ventet lenge på deg" eller "Ja,nå var det godt du kom og ga meg noe å gjøre her!" - Jeg tenker: Ja, for jeg har jo virkelig ikke noe å gjøre når det ikke er kø. Hyllene rydder jo seg selv og avisene sender seg selv i retur og jeg er selvfølgelig arbeidsledig med 30timer kassaarbeid i uka. MOST DEFO! "Jobber du her?" - Jeg svarer: "Ja, er det noe du lurer på?/Trenger du hjelp?" - Jeg tenker: Nei, jeg bare synes de har så jævla fine klær her mens jeg tenkte at det ville være artig å rydde litt i hyllene. "Haaaloo, er det noen i kassa her?" - Jeg svarer: "Jada, bare begynn å legg på varene du så kommer jeg med en gang." - Jeg tenker: NEI! "IKKE GODKJENT?? Det SKAL være penger på kortet? Det må være noe galt med kassa!" - Jeg svarer: "Ja, ikke vet jeg, men du kan jo prøve å dra hjem/ringe å sjekke, så kan jeg ta vare på varene dine her imens." - Jeg tenker: Nei, du har IKKE penger på kortet og jeg VET IKKE hva som er problemet, ser vi ut som en bank? Helvette! "Så skal jeg ta ut penger, hente pakke, tippe OG ja, jeg må ha snus, røyk, Paracet og Ibux!" - Jeg svarer: "Klart, hvor kommer pakken ifra?" - Jeg tenker: Skal jeg hente barna dine på skolen, lage middag til de, booke ferieturen din til neste år, kjøpe klærne dine OG ligge med mannen din i samme slengen også? Noen av de jeg kommer på i denne runden, men jeg vil nok oppdatere! Skrivefeil. Du høres like negativ ut i tankegangen som meg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 1. juli 2012 #1565 Del Skrevet 1. juli 2012 Du høres like negativ ut i tankegangen som meg Man blir sånn når man får høre det samme ut og inn hver bidige dag. For meg er hovedsaken at kundene får hyggelige svar og den servicen som kreves, men tankene mine får de aldri. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. juli 2012 #1566 Del Skrevet 1. juli 2012 *varen scanner ikke* Kunde: Den er vel gratis den da! *ler som om det er det morsomste utsagnet siden krigen* Meg: Hehe, nei, den er nok ikke det *tenker: skyt meg* 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. juli 2012 #1567 Del Skrevet 1. juli 2012 *varen scanner ikke* Kunde: Den er vel gratis den da! *ler som om det er det morsomste utsagnet siden krigen* Meg: Det betyr at jeg kan bestemme prisen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 1. juli 2012 #1568 Del Skrevet 1. juli 2012 Litt OT: Jeg har lært at det som det ikke står pris på er så dyrt at det har jeg ikke råd til 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 1. juli 2012 #1569 Del Skrevet 1. juli 2012 Tenkte jeg skulle notere ned noe av det jeg hører mest i min jobb som kassadame. Tror mange av dere som jobber i butikk kommer til å kjenne dere igjen i dette. "Neida, jeg trenger ikke kvittering, får da ikke noe igjen på den uansett/ får da ikke noe igjen på skatten uansett." - Jeg svarer: "Nei, det er sant. Dessverre." - Jeg tenker: -.- "Nei, bare legg kvitteringen i arkivet du" - Jeg svarer: "Takk, det skal jeg gjøre vettu!" *blunke* - Jeg tenker: Eller så bare driter jeg i å skrive den ut i utgangspunktet. "Sitter du her og venter på meg du da/Sitter du her og er arbeidsledig?" - Jeg svarer: "Ja, nå har jeg ventet lenge på deg" eller "Ja,nå var det godt du kom og ga meg noe å gjøre her!" - Jeg tenker: Ja, for jeg har jo virkelig ikke noe å gjøre når det ikke er kø. Hyllene rydder jo seg selv og avisene sender seg selv i retur og jeg er selvfølgelig arbeidsledig med 30timer kassaarbeid i uka. MOST DEFO! "Jobber du her?" - Jeg svarer: "Ja, er det noe du lurer på?/Trenger du hjelp?" - Jeg tenker: Nei, jeg bare synes de har så jævla fine klær her mens jeg tenkte at det ville være artig å rydde litt i hyllene. "Haaaloo, er det noen i kassa her?" - Jeg svarer: "Jada, bare begynn å legg på varene du så kommer jeg med en gang." - Jeg tenker: NEI! "IKKE GODKJENT?? Det SKAL være penger på kortet? Det må være noe galt med kassa!" - Jeg svarer: "Ja, ikke vet jeg, men du kan jo prøve å dra hjem/ringe å sjekke, så kan jeg ta vare på varene dine her imens." - Jeg tenker: Nei, du har IKKE penger på kortet og jeg VET IKKE hva som er problemet, ser vi ut som en bank? Helvette! "Så skal jeg ta ut penger, hente pakke, tippe OG ja, jeg må ha snus, røyk, Paracet og Ibux!" - Jeg svarer: "Klart, hvor kommer pakken ifra?" - Jeg tenker: Skal jeg hente barna dine på skolen, lage middag til de, booke ferieturen din til neste år, kjøpe klærne dine OG ligge med mannen din i samme slengen også? Kjenne seg igjen? Hva mener du? Jeg kjente meg ikke igjen. I det hele tatt. :fnise: :fnise: Spesielt "ikke godkjent". For da hjelper det virkelig å prøve flere ganger....NOT! "Nei, det er ikke noe feil med kortterminalen, det ikke sikkert du har dekning på kortet." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 2. juli 2012 #1570 Del Skrevet 2. juli 2012 *varen scanner ikke* Kunde: Den er vel gratis den da! *ler som om det er det morsomste utsagnet siden krigen* Meg: Hehe, nei, den er nok ikke det *tenker: skyt meg* åååh det der hører jeg kanskje 5-6 ganger om dagen, var litt morsomt første gangen men nå prøver jeg bare "ååh...hehe ja..kanskje det du" *fake smil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 2. juli 2012 #1571 Del Skrevet 2. juli 2012 Tenkte jeg skulle notere ned noe av det jeg hører mest i min jobb som kassadame. Tror mange av dere som jobber i butikk kommer til å kjenne dere igjen i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 2. juli 2012 #1572 Del Skrevet 2. juli 2012 Kjenne seg igjen? Hva mener du? Jeg kjente meg ikke igjen. I det hele tatt. :fnise: :fnise: Spesielt "ikke godkjent". For da hjelper det virkelig å prøve flere ganger....NOT! "Nei, det er ikke noe feil med kortterminalen, det ikke sikkert du har dekning på kortet." Vet du hva? Denne irriterer meg. Jobber i butikk selv, og det hender faktisk at det kommer "ikke godkjent" selv om det et penger på kortet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 2. juli 2012 #1573 Del Skrevet 2. juli 2012 Vet du hva? Denne irriterer meg. Jobber i butikk selv, og det hender faktisk at det kommer "ikke godkjent" selv om det et penger på kortet. De aller fleste tilfellene av "Ikke godkjent" kommer av at disponibelt beløp på konto er mindre enn det som skal betales. Mange tar også feil av disponibelt og saldo når de sjekker kontoen. Men de gangene det ER disponibelt på kortet, er det som regel en feil mellom BBS og banken, slik at BBS ikke får kontakt med kontoen. Det hadde dog vært fint om det da kom kortfeil eller ikke kontakt med konto i stedet, men de har vel ikke plass til flere feilmeldinger i terminalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotekopp1989 Skrevet 2. juli 2012 #1574 Del Skrevet 2. juli 2012 Vet du hva? Denne irriterer meg. Jobber i butikk selv, og det hender faktisk at det kommer "ikke godkjent" selv om det et penger på kortet. Det er sant, det hender hos oss også, men det skjer ikke ofte..I 99 prosent av tilfellene er det fordi kunden ikke har dekning på kortet.. Vi får også opp "kortfeil" på terminalen når det er noe feil som ikke skyldes manglende dekning.. Hos oss blir de fleste kundene veldig flau når det ikke blir godkjent, og kommer med lange forklaringer om at de har så og så mye penger på kortet.. Merkelig nok er de fleste beløpene de mener de har på konto flere titalls tusen kroner, og mange har et stort behov for fortelle meg dette.. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om kunden mener han har 25 000 på kortet når beløp på 750 kroner ikke blir godkjent.. Som oftest har kunden et automatisk trekk mellom kontoer som de har glemt at har blitt trukket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 2. juli 2012 #1575 Del Skrevet 2. juli 2012 Uansett er det lite som er mer irriterende som kunde, enn når man prøver å få hun bak kassen til å forstå at det ER terminalen hennes som har en feilkobling, og bli møtt med himling med øya når man ber om å få prøve en gang til! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn&co Skrevet 2. juli 2012 #1576 Del Skrevet 2. juli 2012 Hahaha! Jeg jobber i matbutikk. Det er lang kø, jeg kommer for å åpne neste kasse, så spør de i den første køen: "Er du ledig?" Har ikke telling på hvor mange ganger det skjer hver dag.... Hadde også en dame innom mens jeg hadde opplæring på en annen. Det var fredag, og det var helge rush. damen hadde stilt seg i vår kø, og vi fikk litt problemer med kunden foran henne. "Kommer dette til å ta lang tid?" spurte hun og jeg svarte: "Det kan hende." "Nei dette hadde hun ikke tid til" Så gikk hun til en annen kasse, hvor hun ble stående mye lengre enn hvis hun bare hadde blitt stående i vår kø 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nica. Skrevet 2. juli 2012 #1577 Del Skrevet 2. juli 2012 Hahaha! Jeg jobber i matbutikk. Det er lang kø, jeg kommer for å åpne neste kasse, så spør de i den første køen: "Er du ledig?" Har ikke telling på hvor mange ganger det skjer hver dag.... Jeez, det er jo en vanlig høflighetsfrase. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn&co Skrevet 2. juli 2012 #1578 Del Skrevet 2. juli 2012 Tenkte jeg skulle notere ned noe av det jeg hører mest i min jobb som kassadame. Tror mange av dere som jobber i butikk kommer til å kjenne dere igjen i dette. "Neida, jeg trenger ikke kvittering, får da ikke noe igjen på den uansett/ får da ikke noe igjen på skatten uansett." - Jeg svarer: "Nei, det er sant. Dessverre." - Jeg tenker: -.- "Nei, bare legg kvitteringen i arkivet du" - Jeg svarer: "Takk, det skal jeg gjøre vettu!" *blunke* - Jeg tenker: Eller så bare driter jeg i å skrive den ut i utgangspunktet. "Sitter du her og venter på meg du da/Sitter du her og er arbeidsledig?" - Jeg svarer: "Ja, nå har jeg ventet lenge på deg" eller "Ja,nå var det godt du kom og ga meg noe å gjøre her!" - Jeg tenker: Ja, for jeg har jo virkelig ikke noe å gjøre når det ikke er kø. Hyllene rydder jo seg selv og avisene sender seg selv i retur og jeg er selvfølgelig arbeidsledig med 30timer kassaarbeid i uka. MOST DEFO! "Jobber du her?" - Jeg svarer: "Ja, er det noe du lurer på?/Trenger du hjelp?" - Jeg tenker: Nei, jeg bare synes de har så jævla fine klær her mens jeg tenkte at det ville være artig å rydde litt i hyllene. "Haaaloo, er det noen i kassa her?" - Jeg svarer: "Jada, bare begynn å legg på varene du så kommer jeg med en gang." - Jeg tenker: NEI! "IKKE GODKJENT?? Det SKAL være penger på kortet? Det må være noe galt med kassa!" - Jeg svarer: "Ja, ikke vet jeg, men du kan jo prøve å dra hjem/ringe å sjekke, så kan jeg ta vare på varene dine her imens." - Jeg tenker: Nei, du har IKKE penger på kortet og jeg VET IKKE hva som er problemet, ser vi ut som en bank? Helvette! "Så skal jeg ta ut penger, hente pakke, tippe OG ja, jeg må ha snus, røyk, Paracet og Ibux!" - Jeg svarer: "Klart, hvor kommer pakken ifra?" - Jeg tenker: Skal jeg hente barna dine på skolen, lage middag til de, booke ferieturen din til neste år, kjøpe klærne dine OG ligge med mannen din i samme slengen også? Noen av de jeg kommer på i denne runden, men jeg vil nok oppdatere! Skrivefeil. IRRITERENDE! AMEN til alt det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adalin Skrevet 2. juli 2012 #1579 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Det er så mange som forventer at de skal slippe å stå i kø når de kommer. Et av tilfellene som var litt spesielt, var damen som kom bak en person med halvfull handlevogn - hun var altså nr. 2 i "køen". Hun begynte å peke med hele kroppen og mimet ganske tydelig "åpne kasse to, PLEASE???" med et teit smil og dådyrøyne, samtidig som hun formet hendene som om hun ba til Gud. Det får da finnes grenser. Og nei, jeg åpnet ikke en ny kasse. Endret 2. juli 2012 av facepalm 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 2. juli 2012 #1580 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg jobbet som tech support i mange år: "Jeg får feil brukernavn\passord når jeg skal logge på maskinene min og jeg er sikker på at jeg bruker korrekt passord!" "Har du sjekket at ikke CAPS LOCK er på?" "JA!" "Om du ser oppe til høyre på tastaturet, er det da ett lys i en lampe merket med A?" "Ja det er det" "Da må du trykke på den knappen som det står CAPS LOCK på." "Ja nå funker det! Hva gjorde du?" ... Jeg jobber med rapporter nå. Mye kjekkere... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå