AnonymBruker Skrevet 16. november #15241 Skrevet 16. november Kan pusse støv av noen fra tidligere jobb. Eldre dame som laget skikkelig bråk i kassa da hun var nødt til å betale vanlig pris for appelsinene, jeg måtte da forstå at hun kun skulle bruke saften fra appelsinen. Kjørte taxi, de betalte og ga noe tips. Godt på druen fikk de den glimrende ideen at de ville jeg skulle komme inn på nachspielet. Nei, jeg skal hjem til mann og barn etter vakt, svarte jeg. Da ba de om å få tilbake tipsen. Vel, denne er ikke dum kunde, men en litt fornøyelig opplevelse. Butikken jeg jobbet i lå slik til at vi fikk ofte innom de som jobbet i vernet bedrift. Som regel kan du se hvem det er, men en av de var en mann mellom 30-40 hvor det var helt umulig å se at her var det noe. Ble tatt fullstendig på senga da han plutselig stilte seg ved kassa, sier høyt «jeg kan holde pusten i to minutter jeg, se nå» Trekker pusten og står å kikker på meg akkurat som en 4-åring 😅 Tror ikke det holdt 2 min, men det føltes lenge. Anonymkode: 83963...39e 8 2 7
AnonymBruker Skrevet 17. november #15242 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan pusse støv av noen fra tidligere jobb. Eldre dame som laget skikkelig bråk i kassa da hun var nødt til å betale vanlig pris for appelsinene, jeg måtte da forstå at hun kun skulle bruke saften fra appelsinen. Kjørte taxi, de betalte og ga noe tips. Godt på druen fikk de den glimrende ideen at de ville jeg skulle komme inn på nachspielet. Nei, jeg skal hjem til mann og barn etter vakt, svarte jeg. Da ba de om å få tilbake tipsen. Vel, denne er ikke dum kunde, men en litt fornøyelig opplevelse. Butikken jeg jobbet i lå slik til at vi fikk ofte innom de som jobbet i vernet bedrift. Som regel kan du se hvem det er, men en av de var en mann mellom 30-40 hvor det var helt umulig å se at her var det noe. Ble tatt fullstendig på senga da han plutselig stilte seg ved kassa, sier høyt «jeg kan holde pusten i to minutter jeg, se nå» Trekker pusten og står å kikker på meg akkurat som en 4-åring 😅 Tror ikke det holdt 2 min, men det føltes lenge. Anonymkode: 83963...39e Oi, jeg tror vi jobber i samme by! Hadde nemlig en mann innom for noen få måneder siden som passer beskrivelsen perfekt! Snakket også lenge om hvor mange ganger han har holdt pusten så lenge og viste meg flere ganger, skikkelig glad og fornøyd med egen presentasjon. Herlig type! Anonymkode: d591e...fd8 4 1
JimmyOlsen Skrevet 17. november #15243 Skrevet 17. november Hadde en fin en i selvbetjeningen i dag. En fyr fikk tilfeldig kontroll. Jeg gikk bort og hilste, og han sa "Dette har jeg ikke tid til å vente på". Så tok han sakene med seg og gikk til vanlig kasse i stedet, der det var et par stykker foran ham. Det latterlige er at han hadde bare 5-6 varer, det hadde tatt meg få sekunder å se at alt stemte, og han kunne ha vært på hjemvei lenge før det ble hans tur i den andre kassa. Oh well. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. november #15244 Skrevet 17. november AnonymBruker874626 skrev (På 16.11.2025 den 11.16): Dette skyldes da butikkene selv, med all hersens kuponger, bonusvarer, personlige rabatter osv. Håpløst irriterende system. Trumf fungerer bra, Coop sitt system er akseptabelt (men dårligere). Rema sin app og rabattsytem er så håpløst irriterende at jeg bare har sluttet å handle der AnonymBruker874626 skrev (På 16.11.2025 den 12.29): Er det bedre å stå der og knote med appen for å se om man har aktivert kuponger, tatt riktig type blåbær, lure på hvorfor rabatten på bananer ikke funker (sikkert fordi man har tatt feil type bananer) osv. Nei, at man skal trenge mobilen for å handle dagligvarer er generelt et idiotisk system Aktiver tilbud, lag handleliste (i eller utenom app), ferdig. De fleste andre rabatter er interessante kun dersom du var ute etter akkurat dette produktet. Inge vits i å gå gjennom tilbudene dersom det ikke er noe du faktisk trenger. Om du ikke klarer å finne ut hvilke blåbær eller bananer du har rabatt på, så er det nok bedre at du sletter appen. Man trenger forøvrig ikke mobilen for å handle. En av appene har vært håpløs etter at jeg byttet mobil, så jeg bruker kort. Anonymkode: 444f5...e98 5
AnonymBruker Skrevet 17. november #15245 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oi, jeg tror vi jobber i samme by! Hadde nemlig en mann innom for noen få måneder siden som passer beskrivelsen perfekt! Snakket også lenge om hvor mange ganger han har holdt pusten så lenge og viste meg flere ganger, skikkelig glad og fornøyd med egen presentasjon. Herlig type! Anonymkode: d591e...fd8 😅 Kanskje det? Er noen år siden, men tror han rusler rundt på samme vis fremdeles. Aldri sett noen mer entusiastisk over egne prestasjoner, gjør dagen, på en langt mer hyggelig måte enn mange andre kunder. Anonymkode: 83963...39e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november #15246 Skrevet 17. november Da det var priskrig på julevarer i fjor skulle en person foran meg i køa ha 10-12 stk av en vare som var merket "maks 3 stk pr kunde". Betjeningen prøvde å forklare at det ikke slo inn pga begrensing men han nektet og insisterte fordi han handlet for slekta ellers. Køen vokste seg gigalang mens han fikk dele opp kjøpet og kjøpe de for han ga seg ikke. Da skal du virkelig på død og liv faen meg ha den fjordland grøten tenkte jeg. Anonymkode: a908e...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 17. november #15247 Skrevet 17. november På butikken i dag var det 2 stk foran meg som skulle ha en million småting. Greit nok deg, men lar seg sårlig kombinere med at jeg er gravid og kan få akutt svimmelhet, spesielt når han i kassa hadde all verdens tid til å yte best mulig service, prate, tulle, se kunden i øynene osv. Ting som egentlgi er hyggelig, men man må se ann tid og sted. Så har jeg stått der og blomstret med mine 3 varer i mange minutter før jeg fikk ett skikkelig svimmelanfall. Jeg er ganske så synlig gravid, så jeg snudde meg litt og tok tak i rekkverket som skiller køen mellom to av kassene. Jeg glapp siden jeg ikke klarte å se skikkelig, og satt meg ned på kne istedenfor å stå. Jeg sier høyt at det går bra, men at jeg ble svimmel og trenger ett minutt. Trodde jeg skulle gå i bakken. Så sier han i kassa med latter i stemmen "du kan ikke føde her, betal først og sett deg på benken ute". Som om det ikke var alt jeg ville. Det var lang kø bak meg og jeg var ganske sårbar og flau. Så sier den dumme kunden bak "du mistet yougurten, den sprakk og nå vil ikke jeg gå i sølet ditt. Kassemann, du må åpne en annen kasse så hun får gjøre seg dramatisk i fred". Så ja, litt dumt kassemann, veldig dum kunde 😅 Anonymkode: 26d3b...65c 14
Magika_fra_Fyll Skrevet 23. november #15248 Skrevet 23. november Vi har en eldre herre som ringer inn til oss flere ganger i uken som er 99% døv. I tillegg har han tv'en på i bakgrunnen stilt inn på et helt sykt høyt volum. Jeg må ha snakket med han flere dusin ganger og ikke én gang har de samtalene gått noe i nærheten av bra. Jeg brøler svaret han er ute etter og han svarer "HVA SIER DE" igjen og igjen helt til han innbiller seg at jeg sa X mens jeg egentlig har brølt Y hele veien og så er han fornøyd og legger på. Noen dager senere ringer han igjen og hele seansen starter på nytt🤷♂️ 5
AnonymBruker Skrevet 25. november #15249 Skrevet 25. november JimmyOlsen skrev (På 14.9.2025 den 9.34): Jeg blir litt oppgitt når en kunde kommer i kassa, og når de skal betale så må de overføre fordi de ikke har nok. Misforstå meg rett. Det er smart å ikke ha rubbel og bit på forbrukskontoen, men når du tar storhandelen er det greit å sørge for at det er litt mer enn en hundrelapp der før du handler. Jobber selv i butikk, og greide likevel å gå i samme felle her om dagen, var veldig flau over det 🙈 tror det er lett for at det skjer når folk handler i flere butikker på rad, så blir ikke egentlig irritert over det med mindre det er mye kø, men siden terminalen vår laster ganske tregt må jeg ofte passe på at folk ikke løper av gårde før kjøpet faktisk har gått gjennom... Det er forsåvidt også et konstant problem med kunder som begynner å taste pin før terminalen har lastet dit, så de kun får med de siste tallene på pinkoden når det faktisk popper opp... Anonymkode: 0379d...103
DesmondMiles Skrevet 25. november #15250 Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 21.07): Da det var priskrig på julevarer i fjor skulle en person foran meg i køa ha 10-12 stk av en vare som var merket "maks 3 stk pr kunde". Betjeningen prøvde å forklare at det ikke slo inn pga begrensing men han nektet og insisterte fordi han handlet for slekta ellers. Køen vokste seg gigalang mens han fikk dele opp kjøpet og kjøpe de for han ga seg ikke. Da skal du virkelig på død og liv faen meg ha den fjordland grøten tenkte jeg. Anonymkode: a908e...bfb Jeg synes egentlig slike situasjoner er litt morsomme. Jeg utnytter grovt at jeg er en kar på nesten to meter og hundre kilo med helskjegg, og at jeg kan ha et skummelt oppsyn. Når jeg ser at noen som er godt voksne, og gjerne eldre enn meg selv i midten av tredveårene, forsøke å presse en ung ansatt som synes det er meget ubehagelig å si nei til kunden, så går jeg rett og slett frem og gir dem en liten reprimande. Det funker som bare rakkern. 6 8 1
JimmyOlsen Skrevet 25. november #15251 Skrevet 25. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jobber selv i butikk, og greide likevel å gå i samme felle her om dagen, var veldig flau over det 🙈 tror det er lett for at det skjer når folk handler i flere butikker på rad, så blir ikke egentlig irritert over det med mindre det er mye kø, men siden terminalen vår laster ganske tregt må jeg ofte passe på at folk ikke løper av gårde før kjøpet faktisk har gått gjennom... Det er forsåvidt også et konstant problem med kunder som begynner å taste pin før terminalen har lastet dit, så de kun får med de siste tallene på pinkoden når det faktisk popper opp... Anonymkode: 0379d...103 Måtte faktisk løpe etter en fyr som snudde i det kortet pep, og så var kode nødvendig. Jeg ropte etter ham, men han hadde selvfølgelig på seg hodetelefoner. Det gikk greit da, han kom tilbake og tastet koden sin. Jeg får også stadig kunder som har det for travelt med å taste inn koden. Som regel går det greit, men noen blir skikkelig grinete, og noen presterer å spørre noe sånt som "Hva? Skal jeg betale TO ganger???"
AnonymBruker Skrevet 25. november #15252 Skrevet 25. november Jeg jobber for en videreforhandler av Starlink, og Starlink skal nå til en ny generasjon på huben og derfor må alle terminaler oppgraderes 1. desember og de som er for gamle etter det må knotes veldig med for å få til å funke. Terminalene som er pålogget blir oppgradert automatisk. Problemet er alle de terminalene som ikke er i bruk akkurat nå, for eksempel på lager, under transport eller reserve hos kunde. Noen kunder kjøper terminalene gjennom oss, og noen kjøper dem selv og har bare abonnementet og supporten gjennom oss. Det er ikke mulig å ha en komplett oversikt over hvilke terminaler som må oppgraderes. Vi har derfor sendt ut flere påminnelser til alle kundene våre og det står veldig tydelig hva det gjelder, hvordan de sjekker og hva de skal gjøre for å oppgradere de som ikke er aktive. Koble til strøm og sett ute i fri sikt mot himmelen og la den stå på i 2 timer. Ferdig. Dere vil ikke tro hvor teite mange henvendelser vi får om det... "Er min aktive terminal oppdatert?" Det står tydelig at det ikke gjelder aktive terminaler, og det står hvordan de skal sjekke selv, og det er veldig enkelt. Men vi er høflige og sjekker kjapt likevel og svarer dem. "Dere har jo bekreftet at min aktive terminal er oppdatert, hvorfor fortsetter dere å sende disse varslene?" Skulle vi drive og krysse av alle de som er bekreftet OK og fjerne de emailadressene som er koble til den kunden? Vi har ikke privatkunder, så det er ofte 10 mailadresser til en kunde, og så er 7 av adressene på flere kunder i samme firma. "Hva betyr dette?" TL;DR altså. All informasjonen stod jo der i klartekst og enkelt språk og med illustrasjoner. Så da må vi gi en kortversjon og så tar vi en kjapp sjekk om de(n) aktive terminalen(e) deres er oppdatert. Gah! En liten utblåsning bare. Anonymkode: a6411...480
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå