JimmyOlsen Skrevet 2. august #15221 Skrevet 2. august Kunder som er helt "allergiske" mot kontanter, og lager scene når de får det utbetalt, enten om det er retur på en vare eller utbetaling av pantelapp. Det er heldigvis sjelden, men de gærningene finnes der ute. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #15222 Skrevet 7. september Hva er egentlig greia med kunder som ombestemmer seg om hva de ønsker å kjøpe. Men så er de tydeligvis så late at de ikke gidder å legge varene tilbake på riktig plass. Så butikken ender med å måtte rydde opp etter sånne kunder, og varer som melk / kjøttdeig / iskrem og så videre, risikerer selvfølgelig å bli ødelagt hvis det blir stående fremme alt for lenge... 😖 Anonymkode: 14786...113 5
AnonymBruker Skrevet 7. september #15223 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er egentlig greia med kunder som ombestemmer seg om hva de ønsker å kjøpe. Men så er de tydeligvis så late at de ikke gidder å legge varene tilbake på riktig plass. Så butikken ender med å måtte rydde opp etter sånne kunder, og varer som melk / kjøttdeig / iskrem og så videre, risikerer selvfølgelig å bli ødelagt hvis det blir stående fremme alt for lenge... 😖 Anonymkode: 14786...113 Jaaaa har lurt på dette. Legger du det tilbake i kjøleskapet i det heletatt? Eller hva skjer? Anonymkode: 6511c...a9a
Fru Uperfekt Skrevet 7. september #15224 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 6.50): Vel jeg møte en veldig "hyggelig" dame for noen år siden. Jeg sto ved kassen og ventet, og bare så meg litt rundt. Plutselig knipser en dame rett foran ansiktet mitt. "Hvor er .(denne spesielle tingen)..????" Spør hun høyt og frekt. Jeg ble helt satt ut og bare "emm.. tror det er noe i den katogorien borti der?" "Ja vel?? Kan du gå å se kanskje??" "Emm.. nei? Er det ikke bedre at du går selv?" Jeg var virkelig helt forvirret over denne frekkheten. " hva jobber ikke du her eller??" "Emm.. nei?" Hun ble heldigvis litt flau, og forandret fullstendig personlighet. Smilte, lo og unnskyldte seg med "du har jo samme jakke". Jeg hadde på meg en svart jakke. Ikke i nærheten av lik, men ok.. skjønner ikke at folk kan være så jævla frekke til ansatte uansett🙃 Anonymkode: 25bbe...608 Har vært borti det endel ganger, for ser jeg rot feks på Cubus/hm/Zara osv osv så rydder jeg automatisk (samme på matbutikken for den del) og selv om jeg ikke har navneskilt eller uniform er det mange som er frekke pga de tror jeg jobber der. 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. september #15225 Skrevet 7. september FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 15.5.2025 den 23.39): Hadde en kunde i selvbetjeningen i dag som skulle kjøpe lettøl. Han var mer enn gammel nok med god margin, så jeg gikk bort og godkjente alder. Forvirret spurte han meg om hva jeg gjorde, og jeg forklarte at det var på grunn av ølet. "Jamen, det er da ikke aldersgrense på lettøl?" Jo, det er det. "Hæ? Det har jeg aldri opplevd før", bla bla bla. Lurer på hvilken hule han har bodd i. Heller skjøner jeg ikke hva alt maset er om når han uansett ikke trenger å vise legitimasjon. Det er ingen aldersgrense på å drikke alkohol. Det er heller ikke forbudt å selge eller gi drikkevarer med opptil 0,7 % alkohol til mindreårige. Derimot er det forbudt å selge eller gi drikkevarer til mindreårige dersom de har et høyere alkoholinnhold enn 0,7 %. Kilde: Alkoholloven § 1-3 og 1-5. Mao her hadde kunden rett 2
Fru Uperfekt Skrevet 7. september #15226 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 9.35): Samtidig er det drit irriterende å gå ut med halvt smeltet is etter å ha stått og holdt på den 10 minutter i kø. Så vi har alltid en som holder isen klar i fryseren og kommer med den når det er vår tur i køen. Men kommer selvfølgelig idet personen foran oss holder på med sitt. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Vi tar isen utav forpakningen så betaler jeg i kassen når det er vår tur siden jeg sjeldent skal ha egen is
AnonymBruker Skrevet 7. september #15227 Skrevet 7. september Fru Uperfekt skrev (10 minutter siden): Det er ingen aldersgrense på å drikke alkohol. Det er heller ikke forbudt å selge eller gi drikkevarer med opptil 0,7 % alkohol til mindreårige. Derimot er det forbudt å selge eller gi drikkevarer til mindreårige dersom de har et høyere alkoholinnhold enn 0,7 %. Kilde: Alkoholloven § 1-3 og 1-5. Mao her hadde kunden rett Hva i alle dager snakker du om..? Selvsagt er det alderskontroll på lettøl: "Alkoholinnholdet i lettøl er 0,7–2,75 volumprosent" Anonymkode: 20ff6...88f 3 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. september #15228 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i alle dager snakker du om..? Selvsagt er det alderskontroll på lettøl: "Alkoholinnholdet i lettøl er 0,7–2,75 volumprosent" Anonymkode: 20ff6...88f Og det er _ikke_ aldersgrense på det jmf alkoholloven som jeg har oppgitt som kilde 1
Fru Uperfekt Skrevet 7. september #15229 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva i alle dager snakker du om..? Selvsagt er det alderskontroll på lettøl: "Alkoholinnholdet i lettøl er 0,7–2,75 volumprosent" Anonymkode: 20ff6...88f Det er alkohol svakt fra 0,7- 2,4 lettøl er under 0,7
AnonymBruker Skrevet 7. september #15230 Skrevet 7. september Fru Uperfekt skrev (19 minutter siden): Det er ingen aldersgrense på å drikke alkohol. Det er heller ikke forbudt å selge eller gi drikkevarer med opptil 0,7 % alkohol til mindreårige. Derimot er det forbudt å selge eller gi drikkevarer til mindreårige dersom de har et høyere alkoholinnhold enn 0,7 %. Kilde: Alkoholloven § 1-3 og 1-5. Mao her hadde kunden rett Du blander dette med alkoholfritt. Alkoholfritt er 0.7 % og lavere, men her er det snakk om lettøl, som kan ha en alkoholprosent opp til 2,7%. Anonymkode: 5a6ce...a57 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #15231 Skrevet 7. september Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Det er alkohol svakt fra 0,7- 2,4 lettøl er under 0,7 Nei, alkoholfritt er under 0,7 og lettøl er fra 0,7-2,75. Anonymkode: ef8b6...953 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #15232 Skrevet 7. september Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Det er alkohol svakt fra 0,7- 2,4 lettøl er under 0,7 Nei. Både ølbransjen og Store norske leksikon er uenige med deg der. Ubder 0,7 kalles alkofritt. Anonymkode: 20ff6...88f 3
AnonymBruker Skrevet 7. september #15233 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaaaa har lurt på dette. Legger du det tilbake i kjøleskapet i det heletatt? Eller hva skjer? Anonymkode: 6511c...a9a det er tydeligvis ikke alle rote-kunder som gidder å faktisk rydde ordentlig etter seg. bare å slenge fra seg på en tilfeldig plass, i stedet for å gå helt tilbake til frysedisken... Anonymkode: 14786...113 2
JimmyOlsen Skrevet 14. september #15234 Skrevet 14. september Jeg blir litt oppgitt når en kunde kommer i kassa, og når de skal betale så må de overføre fordi de ikke har nok. Misforstå meg rett. Det er smart å ikke ha rubbel og bit på forbrukskontoen, men når du tar storhandelen er det greit å sørge for at det er litt mer enn en hundrelapp der før du handler. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå